Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Baltijas motošosejas čempionātā Lietuvā – 5 godalgotās vietas Latvijas sportistiem

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • Negantelis,
    31-07-2019

    Uz riska robežas – ar lietainiem laika apstākļiem pagājušo sestdien - sacensību treniņu dienā un karstu svelmi svētdien, 28. jūlijā, Lietuvas trasē “Nemunas ring” norisinājās Baltijas čempionāta 2. posms motošosejā, kas paralēli tika vērtēts arī kā Liqui Moly Lietuvas čempionāts motošosejā un Latvijas čempionāts motošosejā.

    Sacensībās, kuras lielākā daļa Latvijas sportistu trasi raksturoja kā īpašu savas sarežģītās konfigurācijas
    un reljefainās virsmas dēļ, Latviju pārstāvēja 9 sportisti, no kuriem godalgotās vietas izcīnīja 5 braucēji.
    No Latvijas sportistiem godalgotās vietas izcīnīja divi SFRT Motorsports komandas sportisti - Ilmārs
    Rudzons, kurš izcīnīja 1.vietu Superstock 600 klasē un Māris Grīviņš, kurš izcīnīja 2 vietu Street sport
    1000 klasē. Street sport 1000 klasē uzreiz aiz Māra Grīviņa 3. vietu ieņēma Andrejs Andrejevs un Street
    klasē 1. vietu izcīnīja Aleksejs Poraženko. Visjaudīgākajā sacensību motošosejas klasē – Superbike - 4
    sportistu konkurencē uzvarēja Lietuvas sportists Sarunas Pladas, bet 3. vietā ierindojās Latvijas sportists
    Sergejs Paņevins (Vihur Motosport).


    Baltijas čempionātā Latviju pārstāvēja vēl 5 sportisti. C600 klasē Gints Apinis izcīnīja 4. vietu 11 sportistu
    konkurencē, bet Ģirts Auziņš izcīnīja 5. vietu C1000 klasē, kur piedalījās arī Artis Skulte un Mikus
    Baltrums (SFRT Motorsports komanda). Jānis Priednieks (SFRT Motorsports) Latviju pārstāvēja B1000
    klasē.
    Pirmās vietas ieguvējs Superstock c600 klasē Ilmārs Rudzons (SFRT Motorsports) dalījās savās pārdomās
    pēc aizvadītā Baltijas čempionāta posma:
    “Pārāk maz laika tika pavadīts treniņos. Sestdien trase bija daļēji slapja, jo visu dienu lija lietus, mitrais
    asfalts ātri žuva un atkal lija, tāpēc treniņu laikā nācās regulēt amortizatorus un attiecīgi mazāk laika
    palika pašiem treniņiem. Svētdienas treniņi bija labi, bet pietrūka laiks, lai pierastu pie trases specifikas
    un kvalifikācijā varētu nobraukt pietiekoši konkurētspējīgu apļa laiku.” Ilmāra mērķis bija vismaz
    atkārtot savu iepriekšējā gada apļa laiku. “Sacensībās sanāca slikts starts, pēc kura pirmo apli pavadīju
    aiz diviem ne tik ātriem braucējiem. Abus apdzinu trases posmā, kas gāja gar skatītāju tribīnēm, lai
    skatītajiem būtu šovs. Kamēr tiku viņiem priekšā, pārējie sportisti jau bija paspējuši krietni atrauties, un
    visu sacensību atlikušo daļu biju spiests braukt savā tempā, neredzot nevienu, kas motivētu uzlabot savu
    ātrumu. Rezultātu vēl vairāk pasliktināja tas, ka pēdējā aplī no 3. vietas atkritu uz ceturto, jo samazināju
    braukšanas ātrumu, nepārliecinoties, vai aiz muguras nav kāds, kurš strauji pietuvojies, un konkurents
    mani apsteidza. Savā klasē biju pirmais, jo biju vienīgais Superstock c600 klasē, bet ar apļa laikiem un
    braucienu šoreiz neesmu apmierināts. Pagājušajā gadā un citus iepriekšējos gadus izdevās uzvarēt B600
    klases vērtējumā”, tā Ilmārs.
    Sergejs Paņevins (Vihur Motosport) dalījās savos iespaidos, stāstot: “Man vienmēr ir izaicinājums startēt
    kopā ar tāda līmeņa sportistiem kā Šarunas Pladas un Kestutis Stankunas, un papildus emocijas iedod
    Nemunas ring trase. Sacensību dienā bija ļoti karsts laiks - gaisa temperatūra bija pāri 30 grādiem pēc
    Celsija, bet asfalta temperatūra virs 46 grādiem, pie tam vēja praktiski nebija. Cīņa pa 3. vietu man bija
    ar Mindaugas Nemunis, kuru izdevās apdzīt jau pirmajā aplī. Mans mērķis bija noturēt vadošo pozīciju
    līdz brauciena beigām, kas arī izdevās.”
    2. vietas ieguvējs Street sport 1000 klasē Māris Grīviņš (SFRT Motorsports komanda) Nemunas ring trasē
    brauca pirmo reizi un iespaidu esot bijis ļoti daudz:

    “Lai arī trase bija izslavēta kā nepatīkama un braukšana pa to pielīdzināta braukšanai motokrosa trasē,
    tomēr man pirmais iespaids bija labs. Ļoti interesanta trase ar izteiktu reljefa maiņu un ļoti ātriem
    līkumiem. Protams, lielākā daļa trases seguma savu laiku ir nokalpojusi un vairākās vietās ir bedres un
    plaisas, bet tas neliedz izbaudīt interesanto trases konfigurāciju.” tā Māris.
    SFRT Motorsports komandas braucējs Jānis Priednieks Nemunas ring trasi raksturoja kā vienu no
    fantastiskākajām mūsu reģiona trasēm gan konfigurācijas, gan ātruma ziņā. Viņš arī minēja, ka diemžēl
    asfalta kvalitāte savu laiku ir nokalpojusi un ir sliktā stāvoklī, kas, savukārt, dod nosacītas priekšrocības
    vietējiem braucējiem. Par savu sniegumu Jānis bija lakonisks:
    “Treniņos un kvalifikācijā bija jūtams progress un jutos labi. Par sniegumu sacensībās neesmu
    apmierināts, jo pēc trešā apļa vairs neiesaistījos cīņā. Visu dienu, karstumā gaidot startu, bija pazudis
    sacensībām nepieciešamais iekšējais “niknums””.
    Artis Skulte (SFRT Motorsports) sacensības raksturoja īsi, bet tieši:
    “Ļoti forša, ātra trase ar reljefu, bet briesmīgu segumu – “motošoseja ar nelieliem krosa elementiem” .
    Ar savu sniegumu esmu apmierināts daļēji, jo pietrūka treniņu trasē, lai būtu labāks rezultāts. Visā
    visumā - ļoti laba pieredze!”
    Arī Mikus Baltrums (SFRT Motorsports), tāpat kā Māris Grīviņš, Nemun ring trasē bija pirmo reizi. Mikus
    stāstīja, ka sestdienas treniņos lijis lietus un sanācis pavisam nedaudz pabraukt:
    “Sacensību dienā man izdevās iepazīt trases konfigurāciju un aprast ar trases segumu. Starts neizdevās
    no tiem labākajiem, taču sacensību gaitā izdevās uzlabot apļa laiku un atgūt pozīcijas.”
    Nākošais Baltijas čempionāta posms notiks jau šī gada 25. augustā Rīgā, Biķernieku trasē.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties