Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Motociklists-Covid drauds sabiedrībai?

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (10)
  • Drukāt
  • Loģika

    04-04-2021

    Ministru kabinets pieņēmis vienu no absurdākajiem lēmumiem. Kamēr citi var ballēties 10 civēku sastāvā un trennēties 20 cilvēku sastāvā ar motociklu aiziegts braukt vairāk kā 2 cilvēkiem 2000m2 vai lielā teritorijā, kā arī aizliegts šādā teritorijā atrasties vairāk kā 3 cilvēkiem. Loģika?

    Reaģējot uz šādu lēmumu ir iesniegta un apstiprināta sabiedrības iniciatīva vērst šādu kļudu par labu.

    Iniciatīvas saturs zemāk.

    Ko un kādēļ vēlies mainīt?

    Iestājoties siltajam laikam tuvojas arī moto sezonas atklāšana, tomēr izskatās, ka motocikla vadītāja apliecību iegūt neizdosies pat visas vasaras laikā. Š.g. 7. aprīlī, stājoties spēkā jaunajiem Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumiem Nr. 360 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai", tie ir papildināti ar 32.8 1. punktu, kas nosaka, ka braukšanas apmācībai satiksmē katram apmācāmajam ir nepieciešama individuāla norise – tas nozīmē vienam instruktoram viens kursants vienā mācību nodarbībā, un 32.8 4. punktu, kas nosaka, ka vienlaicīgi uz mācību laukuma var atrasties tikai divi apmācāmie un viens vai divi apmācību veicēji. Turklāt 32.8 3. punkts nosaka, ka pēc katras individuālās apmācības ir jāievēro 15 minūšu pārtraukums, kā arī virsmu un elektronisko saziņas līdzekļu dezinfekcija. Vēlos atgādināt, ka nodarbības notiek svaigā gaisā. Braukšanas apmācības notiek kā minimums 2000 m2 plašā mācību laukumā, nerunājot par braukšanu satiksmē, kur instruktors kursantam seko aiz muguras slēgtā automobilī. Un citi satiksmes dalībnieki arī ir drošībā savos spēkratos. Instruktori praktiskajās nodarbībās ar saviem apmācāmajiem ne reizi neatrodas kopā slēgtā telpā un bez problēmām ievēro daudz lielāku distanci par noteiktajiem 2m. Šobrīd Rīgā ir 5 moto mācību laukumi, kur katrā no tiem strādā vairāki instruktori, kas pārstāv dažādas autoskolas. Ar pašreizējiem ierobežojumiem darbu varēs veikt tikai vienas autoskolas instruktors tikai ar diviem apmācāmajiem un pārējās autoskolas šajā brīdī atradīsies dīkstāvē. Jo vienlaicīga atrašanās lielākam cilvēku skaitam uz laukuma būs liegta. Tas nozīmē, ka mēs visi kursanti, kas tagad vēlas apgūt sev kāroto kategoriju esam spiesti gaidīt garā rindā un 1 reizi divās nedēļās tikt uz vienu nodarbību. Salīdzinājumam agrāk kursants varēja izvēlēties sev tīkamo dienu un laiku. Nedēļā bija iespēja ieplānot pat 4 nodarbības. 8 nodarbības divās nedēļās! Šādi, tik reti veicot apmācības procesu ir minimāls progress iemaņu uzlabošanai braukšanā un apzinoties to, ka šī ir sezonas kategorija, ir maz ticams, ka daudziem izdosies tikt pie šīs kategorijas apliecības. Mēs – visu tipu A kategoriju kursanti esam ieinteresēti pēc iespējas raitākai braukšanas apmācību norisei, jo teorijas apmācības ir un tiks izietas, teorijas eksāmeni ir un būs nokārtoti, nauda par to visu tiek maksāta. Bet noteikto ierobežojumu dēļ autoskolas nevar mūs fiziski apkalpot pietiekamā ātrumā, lai visi šogad tiktu līdz patstāvīgai dalībai satiksmē. Grūti iedomāties, ka motociklistu apmācība būtu nozīmīgs Covid – 19 inficēšanās avots, ja velkam paralēles ar tiem pašiem 32.10 punktā minētajiem sporta treniņiem, kur vienā treniņgrupā vienlaikus varēs pulcēties ne vairāk kā 20 cilvēku. Vai uz mirkli pietiek atcerēties par sabiedrisko transportu un lielveikaliem. Uzskatu, ka tiek nepamatoti kavēta vadītāja apliecības iegūšana, kas stimulētu ekonomisko izaugsmi valstī, palīdzētu nostabilizēt darbu instruktoriem un pavērtu darba iespējas kursantiem, kā arī vienkārši radītu cilvēkiem iespēju atpūsties šajos depresīvajos un tā jau no visām pusēm ierobežotajos laikos.

    Piedāvātais risinājums?

    Manuprāt, A1, A2 un A kategorijas vadītāja apliecības iegūšanas ierobežošana vispār nekādi neietekmē epidemioloģiskās situācijas uzlabošanos un tikai vienīgi rada zaudējumus valsts budžetam un nodara kaitējumu darba tirgum, un aizskar patērētāju tiesības. Es piedāvāju pilnībā atcelt visus ierobežojumus autoskolām, kas attiecas uz kvalifikācijas iegūšanu šīm kategorijām.

    Kāds būs ieguvums?

    Topošie motociklisti nenonāks apjukumā un pretrunās par zaudētajiem līdzekļiem. Daudzi no mums laicīgi ir nopirkuši motociklus, vēl vairāk cilvēku ir nopirkuši sev ekipējumu, izveidojuši individuālas nostādnes un plānus pēc vadīšanas apliecības iegūšanas. Kursanti būs daudz drošāki satiksmes dalībnieki, jo iemaņas tiks regulāri atsvaidzinātas. Samazināsies epidemioloģiskie riksi sabiedriskajos transportos, jo veicinās cilvēku pārsēšanos uz privāto transportu, pēc vadītāja apliecības iegūšanas. Uzlabosies e-komercija moto ekipējumam. Normalizēsies instruktoru darbs autoskolās. Radīsies jaunas darba iespējas kursantiem, kā piemēram strādājot par moto kurjeru vai motopolicistu, kas šobrīd kļūst aizvien pieprasītākas profesijas. Cilvēki vairāk laika pavadīs brīvā dabā un attiecīgi mazāk nonāks slēgtās telpās.

    Iniciatīvas kopsavilkums
    A1, A2 un A kategorijas vadītāja apliecības iegūšana ir būtiski ierobežota par spīti tam, ka Covid - 19 inficēšanās riski ir salīdzināmi ļoti zemi. Es piedāvāju pilnībā atcelt visus ierobežojumus!
    Iniciatīvas aicinājums
    Motocikli drošāki par autobusiem!
    Palīdzi savākt parakstus un atgriezt ierasto A1, A2 un A kategoriju apmācību praksi!


    Lūdzam visus gan motobraucējus gan ar saprātu apveltītos cilvēkus parakstīties par šī diskriminējošā lēmuma atcelšanu.

    https://manabalss.lv/parskatit-a1-a2-un-a-kategoriju-brauksanas-apmacibu-ierobezojumus-autoskolas-vaditaja-apliecibas-ie/show















    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties

    Rezervesdalas24.lv

    Top.LV