Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Arī motociklisti maksās par lielo uzņēmumu peļņu

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (19)
  • Drukāt
  • Foto: liepajniekiem.lv

    Roberts Zīle, TB/LNNK priekšsēdētājs,
    26-11-2009

    24. novembra Valdības lēmums par ikgadējās nodevas motocikliem palielināšanu ir neizsvērts lēmums un rezultāts tam, ka netika palielināts uzņēmuma ienākuma nodoklis (UIN) tām kompānijām, kuru peļņa pēc nodokļu nomaksas gadā pārsniedz 5 miljonus latu. Tā vietā, lai šos budžetam nepieciešamos miljonus iekasētu ar palielinātu UIN, slogs tiek palielināts visiem citiem, t.sk. motociklistiem. Šādas manipulācijas ar nodokļu politiku nav pieņemamas pat krīzes laikā.

    Savus kolēģus koalīcijas sēdē brīdināju, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas rīcībā nav objektīvas informācijas, saskaņā ar kuru varētu piemērot nodevas palielinājumu atbilstoši transporta līdzekļu CO2 izmešu vai dzinēju tilpumam.
    Pašlaik CSDD rīcībā esošajā datu bāzē transporta līdzekļi ir reģistrēti pēc pilnas masas kritērija, savukārt, tikai 39% transporta līdzekļu ir reģistrēti pēc kubatūras principa.

    Neraugoties uz izteiktajiem brīdinājumiem, koalīcijai ātra budžeta lāpīšanas metode šķita pieņemamāka, kā rezultātā motocikli tika aplikti ar milzīgu ikgadējo nodevu. Tā gan tika būtiski samazināta, koriģējot Finanšu ministrijas steidzīgo redakciju.

    Ar citiem vārdiem raksturojot izveidojušos situāciju, motociklisti ir spiesti dot savu artavu tādu cēlu mērķu sasniegšanā, kā citu ārvalstu kompāniju lielas pelņas iespēju saglabāšanā.

    Motociklu lietošanai Latvijā ir sezonāls raksturs, to lietošana neveicina sastrēgumus un arī kaitīgie izmeši apkārtējā vidē ir relatīvi mazāk piesārņojoši. Tā vietā, lai veicinātu šī transporta veida kā videi draudzīgāka, plašāku izmantošanu, mēs, izdarot lāča pakalpojumu, gluži otrādi, radam priekšnosacījumus tā ierobežošanai, šos transporta līdzekļus vēl nosaucot par ekskluzīviem.

    Ja mēs atbalstam smago auto izmantošanu, kam nepalielina ikgadējās nodevas un vienīgie Eiropā neiekasējam nodevas par smago kravas auto tranzītu uz galvenajiem ceļiem, politiski nekorekti ir uzlikt nesamērīgu nodevu slogu motocikliem.


    "Andreits" speciāli motopower.lv


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties