Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 3 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Durka Racing 5. posma apskats

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • Durka.lv,
    27-08-2008

    23. augustā Blāzmas kartodromā notikušais Durka Racing piektais posms būtu ierakstāms sacensību vēsturē ne tikai ka pirmais, kas notika Daugavpilī, bet arī ka pirmais, kuru varētu saukt par lietus sacīkstēm. Visu klašu pirmie braucieni notika nosacīti sausā laikā, bet minimoto un motorolleru otro braucienu laikā lija stiprs lietus, savukārt motociklu A un B grupu braucienos trase bija izmirkusi un ūdens bija sakrājies peļķēs.

    Motorolleru klasē braucošie uz lietu reaģēja, pielāgojot braukšanas stilu – ja sausā laikā ar motorolleri līkumi tiek ņemti līdzīgi kā ar motociklu, ar izvirzītu celi, tad lietū braukšana līkumos vairāk atgādina supermoto.

    Minimoto braucienos kā parasti braucēji iedalījās divās daļās – tie, kas cīnījās ar pārējiem dalībniekiem un tie, kas cīnījās ar tehnikas kaprīzēm, tomēr otrā brauciena sākumā stiprā lietus dēļ krita vairāki braucēji, tādēļ tika nolemts startu atkārtot, samazinot veicamo apļu skaitu.

    Motorolleru 1. brauciena sākumā vadībā izvirzījās Kaspars Brigzne. Otrā skūteru brauciena laikā ir stiprs lietus un dalībnieki ir acīmredzami piesardzīgāki.

    Motociklu klasēs šajā posmā, ka izskatās, bija vismazāk dalībnieku – tikai 14. Izskatās, ka daļu pastāvīgo dalībnieku bija nobiedējuši sliktie laika apstākļi, lielais attālums līdz trasei un sliktais trases seguma stāvoklis. Tomēr piedalījās arī pāris jauni dalībnieki - liepājnieks Agnis Šķipars, Daugavpilietis Anatolijs, kuram šī bija mājas trase, kā arī Edgars Borovskis, kurs līdz šim piedalījās Durkas supermoto ieskaitē, bet nu cīnīsies Durka-600 šosejas motociklu klasē ar Aprilia RS125. Kvalifikācijā ātrāko laiku uzrāda Māris Jēkabsons.

    B klases pirmajā braucienā pirmo vietu iegūst Vjačeslavs Kanājevs, kurš brauc ar federācijas licenci, otrajā vietā strauji progresējošais dalībnieks no Liepājas E. Janaitis, trešais – Zigmārs Enkurnieks. Pirmie divi dalībnieki ir nopelnījuši tiesības piedalīties A grupas otrajā braucienā (bet V. Kanājevs tajā nepiedalās), tādēļ otrajā braucienā B grupa ir tikai četri dalībnieki, no kuriem lietus riepas nav nevienam, bet Z. Enkurniekam ir sliki. B grupā braukšana pa slideno trasi izskatījās vairāk pēc pārvietošanās pa ielu, kaut gan neiztika arī bez kritiena, kurš Z. Enkurnieku nobīdīja brauciena pēdējā vietā, gan neietekmējot viņa vietu kopvērtējumā, jo viņš šajā braucienā bija vienīgais Durka-1000 klases dalībnieks. Visticamāk ka pie vainas varētu būt slapjam laikam neatbilstošās riepas.

    A grupas pirmais brauciens sākās ar kritienu – aiz tilta no trases izbrauc Uldis Eglītis. Braucienu uzvarēja Māris Jēkabsons. No malas izskatījās, ka stantraidinga pieredze viņam palīdzēja tiltu pārvarēt vēl ātrāk - ja pārējie dalībnieki pēc priekšējā riteņa atraušanās no zemes acīmredzami jutās neērti, Mārim tā ir ierasta situācija, kuru viņš izmantoja savā labā. Brauciena beigās M. Jēkabsons bija ievērojami atrāvies no saviem sekotājiem.

    Tomēr sacīkšu kulminācija bija A grupas otrie braucieni. Ja B grupā visi četri braucēji brauca ar ielas riepām vai slikiem, tad A klases dalībnieki bija gatavi uz pamatīgu cīņu un ātri vien montēja līdzpaņemtās lietus riepas. Te nu gan jāpiebilst, ka dalībnieki ar lietus riepām treniņos braukuši nebija un arī šis fakts varēja ietekmēt sacīkšu iznākumu. Vienīgie, kam lietus riepu nebija - Atis Dubavs, Uldis Eglītis un Emīls Janaitis. Sportisti bez lietus riepām brauca ļoti mierīgi, tomēr Atis Dubavs pārvērtēja riepu saķeres spējas un krita. Sacīkšu turpinājumā nenokrita tikai U. Eglītis, G. Borovskis un E. Jānaitis. Brauciena līderis Māris Jēkabsons pamanījās nokrist pat trīs reizes, tādējādi zaudējot pirmo vietu braucienā Gatim Eglītim. Visdramatiskākais kritiens iespējams ka izdevās Artim Ozolam - viņš, jeb precīzāk, viņa Honda motocikls kritiena rezultātā palika bez labā kāpšļa un sportists braucienu pabeidza balstoties tikai uz vienas kājas. Pie tam lielākā daļa kritienu notika vienā no trases līkumiem, kurs, iespējams, ka izlijušas degvielas dēļ, bija kļuvis īpaši slidens.

    Kopvērtējumā notikušas diezgan dramatiskas izmaiņas – Durka-1000 klases līderis Lauris Gaņins ir pakāpies uz otro vietu, jo pēc Daugavpils posma iepriekš otrajā vietā esošais Artis Ozols ir sakrājis 217 punktus, L. Gaņinam 188, bet Atim Dubavam 177. Durka-600 klasē pēc Kandavas posma bija divi līderi – Gatis Eglītis un Kristaps Straupe, abiem pa 165 punktiem. Tā ka Kristaps nepiedalījās Daugavpils posmā, Gatis viņu ir apsteidzis. G. Eglītim 211 punkti, K. Straupem 165 punkti un pēc uzvaras pēdējā posmā viņam uz pēdām min Māris Jēkabsons ar 161 punktu.

    Nākamais un arī pēdējais šī gada Durka Racing sacīkšu posms notiks 21. septembrī, sporta bāzes Biķernieki kartodromā. Sākotnēji noteiktais datums izmainīts, lai pieskaņotos Latvijas motošosejas čempionāta dalībniekiem, kuriem 13. un 14. septembrī ir sacīkstes Pērnavā. Durkas sacensību trasē būs iekļauta gan kartingtrase, gan daļa no motošosejas trases. Treniņi sāksies jau nākamnedēļ, sekojiet informācijai www.durka.lv


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties