Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
kba-pro
31. Jan 2019, 08:24#3521

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 950

Braucu ar:


31 Jan 2019, 00:18:45 mexa rakstīja:

30 Jan 2019, 21:59:12 kba-pro rakstīja:

30 Jan 2019, 18:12:12 mexa rakstīja:
Atļaušos iespamot tādā asā diskusijā,


Ir drapaks tt600r, tiek drāzts purvos kā jau pienākas, izlīda defekts, lec 1 robs ārā zem krietnas slodzes buksējot, tas būtu skaidrs, dakša, sazobe... bet kas rada tādu ieberzienu zobratos? Tieši metāla skaida? Vai nepiemērota eļļa drāzšanās pozai? Kas provocē šādu "dilumu"


Lietotam TT mataram kārba ir ļoti šaura vieta, eļļa jebkurā gadījumā tur nav panaceja. Panaceja ir veikalā + atbistoša eļļa + saudzīga ekspluatācija + regulāras apkopes


Nevar nepiekrist, man interesee tieshi tas viens process kursh rada to. Saudziiga ekspluatacija drapakam nav tie mezhaa slodzee dziivo, nevis eksistee


Gribētos teikt ka meža slodzē vienīgie kaitnieki ir temperatūra un netīrumi. Mežā nav iespējams braukt kā sporta sacensībās, transmisija atpūšas, tas ka spolē akacī līdz redlainam priekš atrumkārbas ir pilnīgi nekas. Gāzu sadales mehānisms gan nedaudz dabon ierīt.

Offline

kba-pro
31. Jan 2019, 08:33#3522

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 950

Braucu ar:


nu universālu recepti labāk nedotu, jo tomēr labāk skatīt katru konkrētu gadījumu atsevišķi. komplektā ne tikai ar OEM rekomendāciju, bet arī braukšanas apstākļiem, raidera paradumiem/prasmēm un tehnikas nolietojumu.
bet dažas vadlīnijas varētu būt universālas:

* jā ir paredzama motora/eļļas pārkaršana, noderīga var būt eļļa, kas nesatur vai satur ļoti maz viskozitātes modifikatora (VI improver; polymer). [turpmāk tekstā VM]. tas svarīgi tādēļ, ka šāda eļļa būs ārkārtīgi stabila karstajā galā ('aukstais' gals, iespējams, upurēts). tas novērš ne tikai paliekošo viskozitātes zudumu, bet arī īslaicīgo. proti, piemēram, starp gredzeniem un cilindra sienu VM garās molekulas tiek izstieptas kā mati un sakārtotas paralēli, kas rada īslaicīgu viskozitātes zudumu. kad slodzes nav, molekula satinās kamolā un eļļa atkal ir sākotnējā viskozitātē.
kā to noskaidrot? var būt pagrūti, bet, piemēram, vienpakāpes viskozitātes klases 100% nesaturēs VM (SAE 40; 50; 60; 70). bet vienlaikus tāda, iespējams, būs minerāleļļa, kas atkal neder karsētam motoram. augstvērtīgas sintētiskās eļļas bez VM varētu būt šādās klasēs (jo sintētikai pašai par sevi jau ir augstāks viskozitātes indekss): SAE 15W-30; 20W-40; 25W-50.
šādas viskozit klases, kuras tiešām ir arī sintētikas, nav nemaz tik vienkārši atrast. tādēļ nav jau arī katastrofa izmantot kaut ko tradicionālāku.
galvenais: jāizvairās no izteikti augsta viskozitātes indeksa eļļām, piemēram, 5W-50 vai 10W-60.
ļoti stabilām būtu jābūt arī tīrasiņu sacīkšu eļļām (ne vienmēr tā ir). iespējams, ka gaisa dzeses motoros sacīkšu eļļa ir labs risinājums.
es pats savā mopēdā izmantoju PAO/esteru eļļu ar 15W-50 viskozitāti (OEM rekomendē 10W-40).

* tā kā pārkaršana ir reāls risks, ļoti ieteicams arī ievērtēt konkrētā produkta uzliesmošanas temperatūru (COC Flash Point). jo augstāka tā ir, jo mazāka eļļas gaistamība (Volatility), tātad mazāki eļļas zudumi u.c. no tā izrietošās kaites.
daži eļļu ražotāji gaistamību uzrāda datu lapā, kas ir laba pazīme, ka izmantotas augstvērtīgas pamateļļas. robežās starp 4-7% uzskatām par ļoti labu rādītāju. savukārt API u.c. organizācijas par robežu nosaka 15% un apmēram tur arī 'dzīvo' visi GroupI;II;III naftas izcelsmes produkti.

* kā jau varēja noprast no iepriekš rakstītā, ja paredzama pārkaršana, attaisnota var būt vismaz vienas klases augstākas viskozitātes eļļas izmantošana. piem., ja OEM iesaka 10W-40, tad izmantot 15W-50 vai pat 20W-50.

* ja ar gaisu dzesējamam motoram vēl bez pārkaršanas novērota arī palielināta degvielas kontaminācija (samazina viskozitāti), var izrādīties, ka vērts apsvērt pat, teiksim, 20(25)W-60 viskozitātes klasi. bet ar šo uzmanīgi, jābūt tiešām saprašanai, kāda ir situācija un kas tiks panākts.

* kā jau rakstīju, PAO/esteru maisījums ir ļoti vēlams karsētiem motoriem. šo gari neiztirzāšu, bet pietiek ar faktu, ka tieši šādu kombināciju parasti izvēlas sacīkšu motoriem. der arī tīri PAO bez estera.
jāsaprot, ka ne katrs produkts, kuram uz etiķetes piesaukts esters, ir ideāls augstām temperatūrām.
piemēram, Motul 5100 (nav kritika) ir GroupII minerāleļļa ar nelielu esteru piešprici. minerālene uzcepsies un esters neizglābs.

tas i pirmais, kas nāk prātā.


Hmm, šis gan bija vērtīgi. Klau, no termālās nestabilitātes viedokļa kādas ir temperatūru robežas?
Atkāpei par "low heat engine" paanalizējām temperatūras datus no pēdējiem dyno skrējieniem. Treknajā ~ 75C, liesajā, tuvu ideālajam ~ +7C max līdz 85C. Tas ar vienu mazo dzesēšanas pūtēju kurš efektivitātes ziņā ne tuvu nestāv blakus dabīgajiem apstākļiem. Nu jā, tādi tie režīmiņi droši vien sacīkstēs varētu arī būt. Trakākais ir pirmsstarta enenenenenen drudzis.

[ Šo ziņu laboja kba-pro, 31 Jan 2019, 08:35:42 ]

Offline

screwy
31. Jan 2019, 11:11#3523

Kopš: 01. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 928

Braucu ar:

Vispār kuras tad ir tās PAO un Ester eļļas?

Motul 300V? Kas vēl?

Offline

zix
31. Jan 2019, 11:56#3524

Kopš: 12. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 100

Braucu ar: DRZ400SM-E ; R1100S


31 Jan 2019, 08:33:31 kba-pro rakstīja:

... garš palags ar gudriem burtiem... Trakākais ir pirmsstarta enenenenenen drudzis.

Pēdējais teikums šo to atgādināja
Lai nebūtu offtopics-pirms pāris gadiem tādu bildi kā ielka 'mexa' tikai stipri mazākos apjomos ieraudzīju arī savā ātrumkastē. Diviem zobratiem kuri nestrādā sazobē viens ar otru uz pāris zobiem bija līdzīgi izdrupumi. Darbībā nekādus failus nejutu, lieki trokšņi ārā nenāca. Zobu ratus protams nomainīju, drošs paliek drošs nomainīju arī eļļas brendu (iepriekš visu laiku lietoju Putoline). Dzelzis-DRZ, spīdzināts tiek diezgan skarbi

Offline

VATERLAND
31. Jan 2019, 12:17#3525

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3021

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


31 Jan 2019, 11:11:49 screwy rakstīja:
Vispār kuras tad ir tās PAO un Ester eļļas?

Motul 300V? Kas vēl?


Ja pašķirstīsi n-tās lapas atpakaļ, iziesi Nieres norādes par to, ka Motul izmanto to pašu Group III hidrocracku ar ēsteriem, bet PAO ir Group4 eļļa, kuru iespējams iegādāties tikai liela tilpuma apjomā un mazumtirdzniecîbā nav pieejama.
savulaik Archy96 sev iegādāja mucu ar PAO sacensību vajadzībām, plus PAO cipars par litru bija krietni lielāks nekā
GroupIII.

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

screwy
31. Jan 2019, 12:20#3526

Kopš: 01. Nov 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 928

Braucu ar:


31 Jan 2019, 12:17:54 VATERLAND rakstīja:

31 Jan 2019, 11:11:49 screwy rakstīja:
Vispār kuras tad ir tās PAO un Ester eļļas?

Motul 300V? Kas vēl?


Ja pašķirstīsi n-tās lapas atpakaļ, iziesi Nieres norādes par to, ka Motul izmanto to pašu Group III hidrocracku ar ēsteriem, bet PAO ir Group4 eļļa, kuru iespējams iegādāties tikai liela tilpuma apjomā un mazumtirdzniecîbā nav pieejama.
savulaik Archy96 sev iegādāja mucu ar PAO sacensību vajadzībām, plus PAO cipars par litru bija krietni lielāks nekā
GroupIII.


Nu cūcība, ko lai saka...
Jāmetās kādiem 10 cilvēkiem uz kādu mucu...bet atkal jau viskozitāti katram vajag savu.

Offline

El_Camino
31. Jan 2019, 14:46#3527

Kopš: 01. Aug 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 871

Braucu ar: Hypermotard 1100

Niere - kádas ir tavas domas par Castrol R40
Pēc idejas vinu drīkst liet motorā kā motoreļļu - skaidrs ka viņa nekādi nejauca skopā ar sintētiskajām eļļām, tapēc būtu labāk pēc kap remonta. Vai varbūt nekas traks nebūtu arī ja no karsta motora izlietu eļļu un ielietu R40?

Ar slapjo sajugu viņa drošvien nedraudzējās, tapēc varetu mēģināt ducati ieliet, vai Aprilia SXV ar atsevišķo eļļošanos

-----------------
Moto remonti/apkopes un pārbūves =>
Rascal Motorcycles

Offline

Niere
31. Jan 2019, 15:55#3528

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8113

Braucu ar:

kāds ir motīvs izmantot rīcineļļu? tā ir šaura niša retromoto un vēl šaurāka niša sacīkšu pielietojumā.
to nedrīkst arī jaukt vispār ne ar vienu citu bāzi. tātad pārējot no/uz rīcineļļu, jādabon laukā iepriekšējā produkta pārpalikums. tātad jājauc motors.
un ikdienas ielas pielietojumam konkrētais produkts vispār nav paredzēts (kategoriski), jo nesatur disperģentu-deterģentu paku. eļļas bez šīs tradicionālās piedevas izmanto lielākoties klasiskajos dzelžos, kuriem konstruktīvi nav paredzēta eļļas filtrēšana un tā vietā visi abrazīvie sūdi tiek vai nu izsēdināti, vai centrifugēti.

nojaušu... 'deadstock' produkts, kuru neviens nesaprot, kur tagad likt))
nepateikšu precīzi, bet nojauta, ka rīcineļļa, kā jau visas augu valst pamateļļas, neizceļas ar spēcīgu oksidācijas stabilitāti, kādēļ tā nevar bezgalīgi stāvēt plauktā. kurpretīm pat standarta minerālenei normālos uzglabāšanas apstākļos būs izmntojma arī pēc desmit gadiem (bez garantijas gan).

tas tā, kas uz sitienu nāk prātā..

Offline

kba-pro
31. Jan 2019, 16:30#3529

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 950

Braucu ar:

Kā ar tām termālo robežu temperatūrām??

Offline

Niere
31. Jan 2019, 18:43#3530

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8113

Braucu ar:


31 Jan 2019, 08:33:31 kba-pro rakstīja:
Hmm, šis gan bija vērtīgi. Klau, no termālās nestabilitātes viedokļa kādas ir temperatūru robežas?
Atkāpei par "low heat engine" paanalizējām temperatūras datus no pēdējiem dyno skrējieniem. Treknajā ~ 75C, liesajā, tuvu ideālajam ~ +7C max līdz 85C. Tas ar vienu mazo dzesēšanas pūtēju kurš efektivitātes ziņā ne tuvu nestāv blakus dabīgajiem apstākļiem. Nu jā, tādi tie režīmiņi droši vien sacīkstēs varētu arī būt. Trakākais ir pirmsstarta enenenenenen drudzis.

te atkal negribās bliezt ar vispārinājumiem, jo viss atkarīgs, kurā vietā eļļas temperatūra tiek mērīta. arī motoru konstrukcijas var būt šķietami vienādas, bet vienam kaut kur sistēmā ir 'hotspot', kur eļļa strauji tiek uzcepta pāri normai, bet eļļas plūsma nav pietiekama, lai paspētu aizvākt/izkliedēt radušos karstumu. 'uzcepta' šī eļļa, kamēr nonāk līdz termometra devējam, būs paspējusi atdzist līdz normai. līdz ar to divi līdzīgi motori vienādos apstākļos var radīt atšķirīgu termālo slodzi eļļai.

starp citu, ko es nepateicu iepriekšējā gaisa dzesēšanas motoreļļu iztirzājumā, ka sintētiskajiem esteriem ir ~25% lielāka siltumietilpība, kādēļ tos tīrā veidā izmanto ļoti augstu temperatūru pielietojumos, piemēram, gāzes turbīnās.
protams, arī termālā stabilitāte, īpaši jau poleolesteriem (POE).

edit: ar "hotspot", protams, nav saprotama datu apmaiņas tehnoloģija, bet gan burtiski - izteikti pārkarsēta vieta eļļošanas sistēmā. kā zināms, primārais dzesētājs 4-t motorā ir eļļa.

[ Šo ziņu laboja Niere, 31 Jan 2019, 22:31:50 ]

Offline

Niere
31. Jan 2019, 18:58#3531

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8113

Braucu ar:


31 Jan 2019, 12:17:54 VATERLAND rakstīja:

31 Jan 2019, 11:11:49 screwy rakstīja:
Vispār kuras tad ir tās PAO un Ester eļļas?
Motul 300V? Kas vēl?

Ja pašķirstīsi n-tās lapas atpakaļ, iziesi Nieres norādes par to, ka Motul izmanto to pašu Group III hidrocracku ar ēsteriem, bet PAO ir Group4 eļļa, kuru iespējams iegādāties tikai liela tilpuma apjomā un mazumtirdzniecîbā nav pieejama.
savulaik Archy96 sev iegādāja mucu ar PAO sacensību vajadzībām, plus PAO cipars par litru bija krietni lielāks nekā
GroupIII.

nav tik traki, nav tik traki. nav jau lielapjoma industriālie produkti. jo smalkāka motoreļļa, jo lielāks uzsvars tieši uz mazajiem iepakojumiem. bieži vien tieši lielie iepakojumi tādām ir problēma. protams, ka cipari, sākot ar 10L/20L un uz augšu, jau tiek rēķināti ar vairumtirdzniecības uzcenojumiem, tādēļ bieži izdevīgāk pirkt lielāku iepakojumu. citkārt arī, ja pērk "10/12gab.x 1L" vai "4gab.x 4/5L" kasti, arī var dabūt vērā ņemamu atlaidi.

un nepārproti, ka PAO ir "krutāks" par sintētisko esteri. abām bāzēm ir savas priekšrocības un bieži tieši abu kombinācija ir labākais risinājums.
[ps. nē, neko nepārdodu]

Offline

Archy96
31. Jan 2019, 22:23#3532

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

O, man ir aktualizējies viens jautājums!!!!


Motocikls Husqvarna TE300i, tas pats KTM EXC 300TPI, jaunais revolucionārais divtakteris ar iešprici.


Vecajiem 2T motoriem visiem pamata jauca eļļu bākā, šim te ir izdomājuši atsevišķo eļļošanu ar sūkni, kurš caur sprauslu eļļu no bačoka špricē iekšā ieplūdes kolektorā.

Tas nav nekas jauns, šāda sistēma jau ir Beta motocikliem, skūteriem, sniegamočiem utt.


BET......es ar moci braucu cauru gadu, temperatūras diapazonā no +30 līdz -15, un man ir pamatotas bažas par to, vai eļļa tik zemā temperatūrā nekļūst pārāk viskoza, lai sūknis to pietiekamā daudzumā spētu iešpricēt.


Lietoju speciālu BelRay SI7 eļļu, kas ir tieši šādai sistēmai paredzēta, bet neesmu pārliecināts par uzvedību ziemā.


Tātad, jautājums - varbūt iegāzt sniegamotocikla eļļu??? Tiem ir līdzīga atsevišķā eļļošanas sistēma , kura pamatā darbojas lielākos un pavisam lielos mīnusos????


Mana eļļa:
http://www.belray.com/bel-ray-si-7-synthetic-2t-engine-oil


Šito lej sniegamočos:

https://youngchoppers.com/3-best-snowmobile-2-s...s-reviews-guide/

[ Šo ziņu laboja Archy96, 31 Jan 2019, 22:27:07 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

VATERLAND
31. Jan 2019, 22:37#3533

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3021

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


31 Jan 2019, 20:01:24 Bagars rakstīja:

30 Jan 2019, 23:08:50 Niere rakstīja:
''''
es pats savā mopēdā izmantoju PAO/esteru eļļu ar 15W-50 viskozitāti ...

Minēšu
Pro 4 15W-50 XP vai MC-4ST 15W-50?


Ne minēšu - Mobil 1 Racing 4T 15W-50

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

Niere
31. Jan 2019, 23:15#3534

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8113

Braucu ar:

Archy,
neesmu sekojis pēdējā laika 2-t eļļu aktualitātēm, taču no vispārīgas teorijas viedokļa dažas pārdomas:

2-t motoreļļas patiešām ir izteikti jūtīgas uz zemu temperatūru. tieši šī iemesla dēļ tiek pilnībā nošķirats piekaramo motoru eļļas no sauszemes pielietojuma eļļām, tostarp ar antifrīza dzesēšanu. iemesls tāds, ka piekaramie motori tiek dzesēti daudz efektīvāk un darbojas zemāku temperatūru režīmā. līdz ar to būtiski mainās prasības deterģentu piedevām. proti, augstā temperatūrā darboties paredzētās var nespēt tikt galā ar kvēpu kontroli zemākā temperatūrā.
līdz ar to ļoti iespējams, ka ziemā 2takterim sniega moča eļļa ir labāka opcija.
no viskozitātes un inžekcijas viedokļa pats galvenais neiemaukt pre-mix produktu, kāds, piemēram, ir Motul 800 2T ar ļoti augstu viskozitāti. tas, protams, attiecas ne tikai uz ziemas apstākļiem.
taču arī konkrētajā gadījumā ziemas laikā ar vasarai piemērotu produktu kaut kā jāpārliecinās par tā darbību paredzamo grādu režīmā. vai 2takteru forumos šo jautājumu neiztirzā?

tālāk fantazēju par tēmu:
vai nav iespējams izskrūvēt inžektoru un salīdzināt tā ražību un inžekcijas kvalitāti dažādās vides/eļļas temperatūrās?
tad pavisam skaidri redzēsi, kurš produkts piemērotāks paredzamajai vides temperatūrai.
protams, ne jau motoram darbojoties, bet atsevišķi.

vēl: BelRay, pakaļas, datu lapā nenorāda tehniskos datus, tikai ūdens gabals.
sastingšanas temperatūru (Pour Point) ir jēdzīgi salīdzināt...

Offline

Niere
31. Jan 2019, 23:22#3535

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8113

Braucu ar:


31 Jan 2019, 22:37:59 VATERLAND rakstīja:

31 Jan 2019, 20:01:24 Bagars rakstīja:

30 Jan 2019, 23:08:50 Niere rakstīja:
''''
es pats savā mopēdā izmantoju PAO/esteru eļļu ar 15W-50 viskozitāti ...

Minēšu
Pro 4 15W-50 XP vai MC-4ST 15W-50?

Ne minēšu - Mobil 1 Racing 4T 15W-50

Bagars ar pirmo piegājienu uzminēja, bet tas arī nebija grūti, jo, kā zināms, esmu pie Fuchs vāciešiem strādājis. konkrētais Silkolene ir ļoti spēcīgs, taču tas nenozīmē, ka nav citu augstvērtīgu produktu. interesanti, kādēļ to Penrite produktu piesauca.. vai LV tādu kāds importē?

Offline

Archy96
31. Jan 2019, 23:32#3536

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


31 Jan 2019, 23:15:24 Niere rakstīja:
Archy,
neesmu sekojis pēdējā laika 2-t eļļu aktualitātēm, taču no vispārīgas teorijas viedokļa dažas pārdomas:

2-t motoreļļas patiešām ir izteikti jūtīgas uz zemu temperatūru. tieši šī iemesla dēļ tiek pilnībā nošķirats piekaramo motoru eļļas no sauszemes pielietojuma eļļām, tostarp ar antifrīza dzesēšanu. iemesls tāds, ka piekaramie motori tiek dzesēti daudz efektīvāk un darbojas zemāku temperatūru režīmā. līdz ar to būtiski mainās prasības deterģentu piedevām. proti, augstā temperatūrā darboties paredzētās var nespēt tikt galā ar kvēpu kontroli zemākā temperatūrā.
līdz ar to ļoti iespējams, ka ziemā 2takterim sniega moča eļļa ir labāka opcija.
no viskozitātes un inžekcijas viedokļa pats galvenais neiemaukt pre-mix produktu, kāds, piemēram, ir Motul 800 2T ar ļoti augstu viskozitāti. tas, protams, attiecas ne tikai uz ziemas apstākļiem.
taču arī konkrētajā gadījumā ziemas laikā ar vasarai piemērotu produktu kaut kā jāpārliecinās par tā darbību paredzamo grādu režīmā. vai 2takteru forumos šo jautājumu neiztirzā?

tālāk fantazēju par tēmu:
vai nav iespējams izskrūvēt inžektoru un salīdzināt tā ražību un inžekcijas kvalitāti dažādās vides/eļļas temperatūrās?
tad pavisam skaidri redzēsi, kurš produkts piemērotāks paredzamajai vides temperatūrai.
protams, ne jau motoram darbojoties, bet atsevišķi.

vēl: BelRay, pakaļas, datu lapā nenorāda tehniskos datus, tikai ūdens gabals.
sastingšanas temperatūru (Pour Point) ir jēdzīgi salīdzināt...


Redzi, mopēds ir jauns, un internetā klejo ļoti daudz dažādu viedokļu, puse vismaz no tiem diezgan aplami, arī šeit pie mums vēl neviens nav kārtīgi paguvis ziemas režīmu iztestēt, es pagaidām braucu ar to pašu SI7 un ir kā viss funkcionē, bet Tu jau pats saproti, ka starp "funkcionēt" un "atbilstoši funkcionēt" atšķirība var būt ļoti pamatīga, un feileris šajā lauciņā tadam motociklam uzreiz nostājas vismaz uz 1000eur ka minimums. (jauns cilindrs+virzulis+pamatnieki)

Tamdēļ es arī loģiski spriežu, ka sniegamotociklam paredzētā eļļa pilnīgi noteikti ir šādiem apstākļiem paredzēta un pārbaudīta, turpretīm no solo močiem ir pat daži labi eksemplāri, kur pats ražotājs pa kluso atzīst, ka dotais mocis vispār nav ticis paredzēts ziemas ekspluatācijai

[ Šo ziņu laboja Archy96, 31 Jan 2019, 23:34:38 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Archy96
01. Feb 2019, 00:05#3537

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


31 Jan 2019, 23:43:06 Bagars rakstīja:

31 Jan 2019, 23:32:43 Archy96 rakstīja:
....
Redzi, mopēds ir jauns, un internetā klejo ļoti daudz dažādu viedokļu,... starp "funkcionēt" un "atbilstoši funkcionēt" atšķirība var būt ļoti pamatīga, ..
... kur pats ražotājs pa kluso atzīst...

Atzīst... problēma regulēšanā. bet to advancēts jūzeris var pats veikt.
Paņem savējo un Liqui (arī itkā derīga snowiem), 2 mēģenes ar dīzēm un atšķirīgās temperatūrās salīdzini plūstamību

Tā teikt: против лома нет приёма


Arī variants, pa vienkāršo.

Runājot par regulēšanu - ķibeles ar noklapēšanu ziemā bija regulāras diezgan advancētam jūzerim, kurš pilnīgi noteikti zina, kāda dīze liekama karburātorā, lai nebūtu "liesais". Tur kaut kas nebija līdz galam konstruktīvi pašā motorā līdz galam izdomāts.

KTM 300 kubu motori ir ziemā iztestēti pēc pilnas programmas un tur viss ir ļoti labi, šajā gadījumā tikai eļļošanas jautājums drusku neliek mieru.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 01 Feb 2019, 00:06:37 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Archy96
01. Feb 2019, 00:21#3538

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Konkrētais noklapētājs nebija ar dalīto eļļošanu, bet jaukšanu bākā oldschool versijā.

Arī tam pašam TPI laiku pa laikam internetos parādās pa kādam eksemplāram, kurš ar niecīgu nobraukumu "klemmi" norāvis, bet procentuāli šie gadījumi ir ļoti maz un visticamākais 50/50 ir pašu jūzeru līkrocība kombinācijā ar sūkņa defektu, pati ideja nav zeme metam, nesen man čoms nomainīja virzuli šādam te drapakam pie 110 stundām, izskatījās vizuāli pat ļooooti labi, kā arī izdilums pieļaujamās robežās. Man patlaban 80 stundas aptuveni un viss rūc un rullē.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 01 Feb 2019, 00:26:02 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

El_Camino
01. Feb 2019, 09:43#3539

Kopš: 01. Aug 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 871

Braucu ar: Hypermotard 1100


31 Jan 2019, 15:55:54 Niere rakstīja:
kāds ir motīvs izmantot rīcineļļu? tā ir šaura niša retromoto un vēl šaurāka niša sacīkšu pielietojumā.
to nedrīkst arī jaukt vispār ne ar vienu citu bāzi. tātad pārējot no/uz rīcineļļu, jādabon laukā iepriekšējā produkta pārpalikums. tātad jājauc motors.
un ikdienas ielas pielietojumam konkrētais produkts vispār nav paredzēts (kategoriski), jo nesatur disperģentu-deterģentu paku. eļļas bez šīs tradicionālās piedevas izmanto lielākoties klasiskajos dzelžos, kuriem konstruktīvi nav paredzēta eļļas filtrēšana un tā vietā visi abrazīvie sūdi tiek vai nu izsēdināti, vai centrifugēti.

nojaušu... 'deadstock' produkts, kuru neviens nesaprot, kur tagad likt))
nepateikšu precīzi, bet nojauta, ka rīcineļļa, kā jau visas augu valst pamateļļas, neizceļas ar spēcīgu oksidācijas stabilitāti, kādēļ tā nevar bezgalīgi stāvēt plauktā. kurpretīm pat standarta minerālenei normālos uzglabāšanas apstākļos būs izmntojma arī pēc desmit gadiem (bez garantijas gan).

tas tā, kas uz sitienu nāk prātā..

Nav deadstock, jauns produkts.
Jautáju vienkārši intereses pēc. Jo pēc man pieejamās info Rīciņēļas + ir tas ka atšķirībā no naftas bāzes eļļām - tā nevis atgrūžas no karsta met āla bet tieši otrādi - pievelkas. Kas manā izpratnē ir ļoti labi šālēm/cilindram

Castrol R40 is a castor-based lubricant containing specially prepared additives to prevent rapid deterioration through
oxidation. Its superior oiliness over mineral oils, imparted by the chemical structure of its components, gives it a great
affinity for hot surfaces and provides excellent load-carrying properties which is an important consideration with highly
stressed engines running at peak revolutions.
Application
Recommended for highly stressed engines running at peak revolutions. Also recommended for classic motorcycles.
Where special cam shafts are fitted though, there may be a case for using Castrol R40 as the small areas in contact will
be heavily loaded especially where double valve springs are fitted.
Advantages
- Suitable for both four and two stroke racing engines
- Specially formulated for racing car and bike engines
- Provides outstanding lubricity and load carrying capacity

-----------------
Moto remonti/apkopes un pārbūves =>
Rascal Motorcycles

Offline

kba-pro
01. Feb 2019, 10:15#3540

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 950

Braucu ar:


te atkal negribās bliezt ar vispārinājumiem, jo viss atkarīgs, kurā vietā eļļas temperatūra tiek mērīta. arī motoru konstrukcijas var būt šķietami vienādas, bet vienam kaut kur sistēmā ir 'hotspot', kur eļļa strauji tiek uzcepta pāri normai, bet eļļas plūsma nav pietiekama, lai paspētu aizvākt/izkliedēt radušos karstumu. 'uzcepta' šī eļļa, kamēr nonāk līdz termometra devējam, būs paspējusi atdzist līdz normai. līdz ar to divi līdzīgi motori vienādos apstākļos var radīt atšķirīgu termālo slodzi eļļai.

starp citu, ko es nepateicu iepriekšējā gaisa dzesēšanas motoreļļu iztirzājumā, ka sintētiskajiem esteriem ir ~25% lielāka siltumietilpība, kādēļ tos tīrā veidā izmanto ļoti augstu temperatūru pielietojumos, piemēram, gāzes turbīnās.
protams, arī termālā stabilitāte, īpaši jau poleolesteriem (POE).

edit: ar "hotspot", protams, nav saprotama datu apmaiņas tehnoloģija, bet gan burtiski - izteikti pārkarsēta vieta eļļošanas sistēmā. kā zināms, primārais dzesētājs 4-t motorā ir eļļa.


Ok lai izslēgtu iespējamo HotSpotu ietekmi uz eļļas kvalitāti saprotu tiek rekomendētas PAO eļļas. Vēl tev tur figurēja abreviatūra POE. Vai tas ir tas pats tik kļūda rakstībā?

Saprotu ka atbildes ir gana diplomātiskas, bet tomēr, tad kuru ražotāju listēs jāskatās pēc tā PAO? Iepriekš figurēja FUCHS produkti komentāros.

Offline