Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
ga4a
06. Oct 2012, 16:09#301

Kopš: 04. Oct 2012

Ziņojumi: 210

Braucu ar: EXC-R 530 SM, KTM SX-F 250

man arī par rudeni prasās atkārtojumu - kāpēc

Offline

Niere
06. Oct 2012, 16:19#302

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 Oct 2012, 11:47:13 Buba rakstīja:
Kad ir jāmaina eļļa? Tagad rudenī vai arī pavasarī?


Eļļu patiešām sirsnīgi ieteicams mainīt, noslēdzot sezonu.
Tas tādēļ, ka lietotā eļļā ir dažādi oksidācijas produkti, piemēram, nepietiekami neitralizētas skābes, kas var radīt gan vienu no korozijas veidiem vai vienkārši veicināt vecās eļļas kvēpu/polimēru izsēšanos uz virsmām.
Ar pavasarī nomainīto eļļu to var sanākt ne tik vienkārši atkal dabūt nost. Var sanākt tā, ka nākošo sezonu uzsāksi, nevis ar svaigu eļļu, bet ar svaigas un galēji oksidētas eļļas maisījumu.

Ideālā gadījumā ziemošanai jāizmanto jebkura, kaut vai viszemākās klases, moču eļļa.
Attiecīgi pavasarī mainīsi vēlreiz nost (nemainot filtru, protams) uz mocim pareizi piemērotu un manuālī rakstītai atbilstošu.
Ziemošanas eļļu visdrīzāk varēsi izmantot divām ziemošanām. Tātad pēc pirmās ziemas izmantoto ziemošanas eļļu salej slēgtā traukā ar minimālu saskari ar gaisu. Gaisā esošais skābeklis ir galvenais vaininieks oksidācijas (novecošanas) procesam nelietotā eļļā.

Ja nu galīgi negribās tērēties uz ziemošanas eļļu, nomaini pirms ziemas ar gana augstvērtīgu sintētiku. Tā varētu mierīgi tikt galā ar ziemošanu + normālo nomaiņas intervālu nākošajā sezonā.

šis tā - uz īsumā.

Offline

Niere
06. Oct 2012, 16:25#303

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 Oct 2012, 13:39:42 ABU rakstīja:
Jā tiešām, ko teiktu Niere
Man arī vienreiz šitādu piedāvāja
http://luxe-oil.com/catalog/item/339
Cik saprotu ražo Krievijā...


jā, tā ir Maskavā ražota eļļa, cik atceros.
ja par ražotāju kā tādu - pārsvarā ražo saucamās GOST zemas klases eļļas. Bet tas nenozīmē, ka nevar uzražot jebko.
Krievijā ir arī tiešām augstvērtīgu produktu ražotāji, tomēr šis man tīri subjektīvi rada neuzticību.

Par konkrēto produktu:
tam ir ārkārtīgi liels sulfāta pelnu (ash content) atlikums - 1,3% no svara. Tas ir tas, kas paliek pāri, pilnībā sadedzinot eļļu.
No vienas puses tas norāda uz salīdzinoši lielu piedevu daudzumu, bet no citas uz pastiprinātu uzdeguma veidošanos uz vārstiem, degkamerā, izplūdes sistēmā. Var gadīties pat, ka met ciet sveces un samazina motora efektivitāti, palielina degvielas patēriņu.

Offline

Niere
06. Oct 2012, 16:31#304

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 Oct 2012, 13:40:23 kadrs rakstīja:

Varat kārtējam "gurķim" pateikt kapēc tieši rudenī?


nesauc sevi par "gurķi"!
mēs katrs kaut ko protam un zinām.
tas, ka uzdod jautājumus, ir labi. un tas, ka es šo tēmu zinu salīdzinoši labi, nenozīmē, ka neesmu "gurķis" lielākā daļā citu tēmu, piemēram, - elektrosistēmās.
tad man arī būtu jāsaka - saprotu tik cik cūka no aviācijas.

Offline

krustinsh
06. Oct 2012, 16:51#305

Kopš: 15. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 375

Braucu ar: šmirģeli


06 Oct 2012, 16:19:43 Niere rakstīja:

06 Oct 2012, 11:47:13 Buba rakstīja:
Kad ir jāmaina eļļa? Tagad rudenī vai arī pavasarī?


Eļļu patiešām sirsnīgi ieteicams mainīt, noslēdzot sezonu.
Tas tādēļ, ka lietotā eļļā ir dažādi oksidācijas produkti, piemēram, nepietiekami neitralizētas skābes, kas var radīt gan vienu no korozijas veidiem vai vienkārši veicināt vecās eļļas kvēpu/polimēru izsēšanos uz virsmām.
Ar pavasarī nomainīto eļļu to var sanākt ne tik vienkārši atkal dabūt nost. Var sanākt tā, ka nākošo sezonu uzsāksi, nevis ar svaigu eļļu, bet ar svaigas un galēji oksidētas eļļas maisījumu.

Ideālā gadījumā ziemošanai jāizmanto jebkura, kaut vai viszemākās klases, moču eļļa.
Attiecīgi pavasarī mainīsi vēlreiz nost (nemainot filtru, protams) uz mocim pareizi piemērotu un manuālī rakstītai atbilstošu.
Ziemošanas eļļu visdrīzāk varēsi izmantot divām ziemošanām. Tātad pēc pirmās ziemas izmantoto ziemošanas eļļu salej slēgtā traukā ar minimālu saskari ar gaisu. Gaisā esošais skābeklis ir galvenais vaininieks oksidācijas (novecošanas) procesam nelietotā eļļā.

Ja nu galīgi negribās tērēties uz ziemošanas eļļu, nomaini pirms ziemas ar gana augstvērtīgu sintētiku. Tā varētu mierīgi tikt galā ar ziemošanu + normālo nomaiņas intervālu nākošajā sezonā.

šis tā - uz īsumā.

un ja galīgā entuziasmā ejam pirms jaunās eļļas ieliešanas veicam motora skalošanas pasākumu.. bet tas tā vairāk attiecas kad mopis nostāvējis kādus gadus tumšajā stūrītī

Offline

Niere
06. Oct 2012, 17:11#306

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 Oct 2012, 16:51:43 krustinsh rakstīja:

un ja galīgā entuziasmā ejam pirms jaunās eļļas ieliešanas veicam motora skalošanas pasākumu.. bet tas tā vairāk attiecas kad mopis nostāvējis kādus gadus tumšajā stūrītī


viss pareizi, vien piebilde:
ar skalošanu baigi uzmanīgi. to var darīt tikai, ja motorā patiešām baigie sūdi sakrājušies un slinkums veikt pareizu procedūru, būtiski noīsinot nomaiņas intervālu vai pat divus.
normāli eļļa satur tos pašus dispersantus/detergentus, tikai ne tik lielā daudzumā.

skalojamās "eļļas" mēdz būt līdz pat 90% piedeva, piemēram izopropanols. tā kā šī piedeva novāc visu no virsmām, tā pārmērīgā koncentrācijā var "novākt" arī eļļas plēvi.

turklāt, ja motors ir galīgi piegānīts, var sanākt tā, ka viss "labums" nosprosto filtru, attiecīgi atrauj vārstu un sistēma šancē ar baigu spiediena starpību abās filtra pusēs.
un sliktākajā gadījumā nosprosto kādu eļļas kontūra kanālu.
savulaik ap 90to gadu sākumu, kad parādījās pirmās augstvērtīgās rietumu standarta eļļas, visādi Kamazi un Žiguļi viena daļa apsprāga. Tas tādēļ, ka "kamazenes" un "žigulenes" aiz sevis atstāja pilnu motoru ar sūdiem, kurus augstvērtīgas eļļas izšķīdināja.

vēl jāņem vērā, ka močiem, īpaši jaunākās paaudzes, eļļas kontūra kanāli paliek arvien šaurāki, lai motoru varētu padarīt kompaktāku.

Offline

soulfreak
06. Oct 2012, 17:37#307

Kopš: 29. Jan 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 4509

Braucu ar: ciskudrilli

par to, ka nevarot nikasila eļļu gāzt pie čuguna čaulas, dzirdēju no tantēm pieturā, kas 90'to sākumā aiz laba gribēdami, piešāvuši sacenēs pie krievu tehnikas bendžuka un veselu steru ar motoriem norakstījuši bet tas bij sen un kas to lai zin vai tā vēl mēdz būt...

Offline

ursus
06. Oct 2012, 18:49#308

Kopš: 22. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1136

Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD

Paldies.

-----------------
JAWA

Offline

Niere
06. Oct 2012, 19:02#309

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 Oct 2012, 18:49:39 ursus rakstīja:
Paldies.


ņem par labu:
vēl varu piebilst, ka rolleriem un vecajiem 2-takteriem prasības eļļai nav nekādas īpašās.
protams, ja runa par pielietojumu bez kādiem ekstrēmiem kravas, temperatūras, apgriezienu, ceļa reljefa/stāvokļa ziņā.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PS
te vēl kāds jautāja par viskozitāti - kas ir augsta/zema viskozitāte:

no zemāk redzamās diagrammas var redzēt, ka vertikālā ass norāda pieaugošu viskozitāti centistokos (sSt). Jo vairāk centistoku, jo viskozāka (nepareizi sakot, biezāka) eļļa.

Piemērs:

Offline

Niere
06. Oct 2012, 20:03#310

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 Oct 2012, 19:15:01 Coool rakstīja:
Niere, no fiziķiem tev pienāktos apaļš 2, jo krāsas grafikos knapi var atšķirt


Bet Tev no ITišņikiem nesanāktu vairāk, jo ir tāda vienkārša "zoom-in/out" fiška kā Crl+(+/-) vai vienkārši Ctrl+"mouse scroll"

Turklāt, ja skatās uz bildi ar loģisku aci, visas krāsas/viskozitātes sarakstītas tādā pašā secībā kā pašas līknes @0C.

Un visbeidzot - tur nebija mērķis izskaidrot līknes, bet gan viskozitātes skalu. Attiecīgi - līknes tur vispār varētu nebūt .

ai, matus skaldam, veci.

Offline

kadrs
07. Oct 2012, 19:04#311

Kopš: 15. Apr 2012

Ziņojumi: 75

Braucu ar: Leutner


06 Oct 2012, 16:31:07 Niere rakstīja:

06 Oct 2012, 13:40:23 kadrs rakstīja:

Varat kārtējam "gurķim" pateikt kapēc tieši rudenī?


nesauc sevi par "gurķi"!
mēs katrs kaut ko protam un zinām.
tas, ka uzdod jautājumus, ir labi. un tas, ka es šo tēmu zinu salīdzinoši labi, nenozīmē, ka neesmu "gurķis" lielākā daļā citu tēmu, piemēram, - elektrosistēmās.
tad man arī būtu jāsaka - saprotu tik cik cūka no aviācijas.

Paldies par uzmundrinājumu!

Offline

piiters
07. Oct 2012, 19:26#312

Kopš: 02. May 2012

No: Piltene

Ziņojumi: 68

Braucu ar: šperru

Ja, aparātu, kādu reizi 14-20 dienās, iesildītu un izvingrinātu pa sniega brīvu placdarmu, vai tas atceltu ar ziemošanu/ieziemošanu saistītās lietas ?

[ Šo ziņu laboja piiters, 07 Oct 2012, 19:28:26 ]

Offline

Niere
07. Oct 2012, 19:48#313

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


07 Oct 2012, 19:26:31 piiters rakstīja:
Ja, aparātu, kādu reizi 14-20 dienās, iesildītu un izvingrinātu pa sniega brīvu placdarmu, vai tas atceltu ar ziemošanu/ieziemošanu saistītās lietas ?


eļļa tā kā tā būs jāmaina pavasarī.
un ja mociks stāv aukstā/mitrā garāžā, ar garantiju dabūsi eļļā kondensātu.
un uz vietas tukšgaitā rūcināt motoru nav nemaz tik labi.
un vēl mociks piedzīvos savus desmit "cold start", proti, šķīlienus ar ļoti viskozu eļļu. par labu tas noteikti nenāks.

nav tik traki, ja mociku turi siltās telpās un arī rūcināsi turpat.
bet arī tad neredzu sevišķu jēgu tam. ja nu vienīgi kāposts izsīcis tik ļoti, ka nesanāk eļļas nomaiņai. arī tā mēdz gadīties..

Offline

Niere
08. Oct 2012, 03:26#314

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


08 Oct 2012, 00:46:47 Bagars rakstīja:
Rībināšanas pēc labāk nedarbināt!
Aukstais starts, kondensāti, nepilnīgi uzsildīts dzinējs, aķim neveselīgi utt...

07 Oct 2012, 19:48:18 Niere rakstīja:
eļļa tā kā tā būs jāmaina pavasarī.
un ja mociks stāv aukstā/mitrā garāžā, ar garantiju dabūsi eļļā kondensātu.
un uz vietas tukšgaitā rūcināt motoru nav nemaz tik labi.
un vēl mociks piedzīvos savus desmit "cold start", proti, šķīlienus ar ļoti viskozu eļļu. par labu tas noteikti nenāks.
nav tik traki, ja mociku turi siltās telpās un arī rūcināsi turpat.
bet arī tad neredzu sevišķu jēgu tam. ja nu vienīgi kāposts izsīcis tik ļoti, ka nesanāk eļļas nomaiņai. arī tā mēdz gadīties..

..labāk rudenī izlej...aizbāz visus caurumus dzinējam... un pavasarī ielej svaigu. Ja kāds kaut ko čiepst, tad pasaki, ka tā guļošā eļļa tāpat neko neeļļo
Krievu armijā vēl uzkāra plāksnīti: "voda sļita"


Ja galīgi nekādi varianti nomainīt, tad atliek vienkārši noliet veco un atstāt. Tas noteikti būs labāk kā atstāt karterī.
Tomēr jārēķinās, ka vecās eļļas draza un agresīvie elementi arī ar nolietu karteri var maitāt virsmas un/vai izsēsties uz tām.
Attiecīgi loģiski tomēr būtu pirms ziemas šīs virsmas "nomazgāt" ar svaigu eļļu. Tātad jebkurā variantā eļļas maiņa ir ieteicama. Kā teicu - ideālā gadījumā ziemošanai lētāko moču eļļu iekšā, kaut vai minerāleni, pavasarī lej jau griezienam paredzētu.

Vēl iepriekš te runāja par skalošanu.
Aizmirsu piebilst, ka labākā "skalošanas" eļļa ir ACEA E7 (E9 par dārgu) + API CI-4 smago dīzeļu motoreļļa. Kaut vai minerālene, tam nav nozīmes. Galvenais, ka šī tipa eļļa satur palielinātu dispersantu/deterģentu (šķīdinātāji/mazgātāji) piedevas. Šis gan vairāk attiecas uz autosiem, jo moča sajūgam šī eļļa neder. Tomēr ieliet un izbraukt 100km pa šoseju bez īpašas gaņģu štepselēšanas var.
Piebilde - šāds risinājums močiem nav aprakstīts nekur līdz šim lasītajā. Tīri mans teorētisks pieņēmums, kuram būtu jāstrādā.
Attiecīgi - pasākums uz katra paša izjūtu.
Katrā ziņā šis būs drošāk par sklaojamām eļļām, kurām galīgi neuzticos. Absolūti lielākā daļa eļļu ražotāju šādu produktu sortimentā netur. Tikai ļoti specifiskiem gadījumiem kas tāds paredzēts. Un tad tikai visstingrākās kontroles apstākļos, kas moča motora gadījumā ir tikai daļēji iespējams.

Bet nu katrs dara pēc sava prāta.
Galvenais neķerties pie skalotājiem, ja nav nekādas indikācijas tās nepieciešamībai.
Absolūti lielākajā daļā gadījumu skalotāji tiek izmantoti cilvēka psiholoģijas dēļ. Proti - visu ir jāmazgā un jāuzpucē. Bet normāli strādājošs motors ar pareizu apkopi un atbilstošu eļļu tāpat jau ir tīrs un neko tīrāku tur nevajag padarīt.

Ja motorā rodas kāda draza, tad jānovērš iemesls un/vai jālieto augstvērtīgāka eļļa.

nu tas tā.... ienāca prātā.

[ Šo ziņu laboja Niere, 08 Oct 2012, 03:30:03 ]

Offline

elf
08. Oct 2012, 09:54#315

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .

Nez kāpēc manam mocim mainot eļļu tikai reizi gadā, nekāda draza motorā nerodas.Tas jau ir 9 gadu pēc kārtas....nobraukts 56 000km. Biju atjaucis vaļā sajūgu....viss kā jauns,spīd un laistās kā no rūpnīcas.........laikam jau leju nepareizu eļļu

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

Ferre
08. Oct 2012, 10:45#316

Kopš: 26. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 2339

Braucu ar: YZF-R6, Husqvarna TE250i


07 Oct 2012, 19:48:18 Niere rakstīja:

07 Oct 2012, 19:26:31 piiters rakstīja:
Ja, aparātu, kādu reizi 14-20 dienās, iesildītu un izvingrinātu pa sniega brīvu placdarmu, vai tas atceltu ar ziemošanu/ieziemošanu saistītās lietas ?


eļļa tā kā tā būs jāmaina pavasarī.
un ja mociks stāv aukstā/mitrā garāžā, ar garantiju dabūsi eļļā kondensātu.
un uz vietas tukšgaitā rūcināt motoru nav nemaz tik labi.
un vēl mociks piedzīvos savus desmit "cold start", proti, šķīlienus ar ļoti viskozu eļļu. par labu tas noteikti nenāks.

nav tik traki, ja mociku turi siltās telpās un arī rūcināsi turpat.
bet arī tad neredzu sevišķu jēgu tam. ja nu vienīgi kāposts izsīcis tik ļoti, ka nesanāk eļļas nomaiņai. arī tā mēdz gadīties..


Tad ja es turu mo siltās telpās varu nolikt mo un aizmirst par eļļu vai tomēr nē..?? Un vai ir kāda starpība kāds laika periods ir pagājis vai cik km ir nobraukti kopš pēdējās eļļas maiņas pirms ziemošanas..?? Teiksim kādi 500 km!

-----------------
If You are good at something never do it for free! /HL as J/

Offline

Coool
08. Oct 2012, 10:47#317

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Ferre, vienkārši pirms guļas nomaini uz svaigu eļļu ar kādu brauksi nākamajā sezonā un miers. Tāpat nekāda īpašā Delta tev nav. Ja 500 km tikai, tad neko nedarītu

Jo beigās tā paskaitīsi sanāk ietaupīt un nopirkt jaunu dvižoku. Protams, ja kaites netiek ielaistas.

[ Šo ziņu laboja Coool, 08 Oct 2012, 10:54:24 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Ferre
08. Oct 2012, 10:57#318

Kopš: 26. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 2339

Braucu ar: YZF-R6, Husqvarna TE250i


08 Oct 2012, 10:47:31 Coool rakstīja:
Ferre, vienkārši pirms guļas nomaini uz svaigu eļļu ar kādu brauksi nākamajā sezonā un miers. Tāpat nekāda īpašā Delta tev nav. Ja 500 km tikai, tad neko nedarītu

Jo beigās tā paskaitīsi sanāk ietaupīt un nopirkt jaunu dvižoku. Protams, ja kaites netiek ielaistas.


Paldies, Paldies! Nu jā! Stulbi sanāca nomainīju eļļu domāju nu tik gāzīšu, bet tad visādi plāni samainījās, ka tiešām kādus 500 tikai novizinājos..

-----------------
If You are good at something never do it for free! /HL as J/

Offline

damn
08. Oct 2012, 10:59#319

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 857

Braucu ar: Honda TRX400EX

Vienmēr esmu mainījis eļļu pavasarī, pa ziemu nerūcinu, aķi nost neņemu. Turu apsildāmā telpā 15-20'C

Pavasarī lēnā tempā līdz servisam, kur izdara visu darāmo.

[ Šo ziņu laboja damn, 08 Oct 2012, 14:52:49 ]

Offline

Barada
08. Oct 2012, 11:09#320

Kopš: 02. Sep 2009

No: Lielvārde

Ziņojumi: 1357

Braucu ar: XL1000V, W163

Bagars izņēma vārdus no mutes(par eļļas noliešanu). Tāpat no tās Guļošās eļļas nekāda labuma. Kautkur lasīju, ja dzinējs netiek darbināts ilgāku laiku (6-12 mēn.), vai arī noskrējiens ir niecīgs, eļļa ir jāmaina tāpat. Šoziem atstāšu karteri tukšu. Aizbāzīšu visus cohterus ar filtra materiālu (lai ventilējas)un viss. Lai guļ!

-----------------
Piedāvājumā Moto/Auto RockOil smērvielas.

Offline