Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnika, remonts

Tēma: Alumīnija rāmja taisnošana/metināšana

AutorsZiņojums
Archy96
02. Oct 2013, 23:29#61

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


02 Oct 2013, 22:32:04 siikais rakstīja:
kā būtu labāk apstrādāt metinājuma vietu alumīnija rāmja astei, ja tā ir redzamā vietā?.. ne pie rāmja, bet stieņa vidū.

Apstrādā, kā gribi, tikai nekādā gadījumā nebrauc skati taisīt Rīgā, jo ja trāpīsi pie tā paša idiota, kur es trāpīju, dabūsi finālā vēl visu rāmi nomainīt

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

siikais
03. Oct 2013, 13:39#62

Kopš: 29. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 33

Braucu ar:


02 Oct 2013, 23:29:14 Archy96 rakstīja:

02 Oct 2013, 22:32:04 siikais rakstīja:
kā būtu labāk apstrādāt metinājuma vietu alumīnija rāmja astei, ja tā ir redzamā vietā?.. ne pie rāmja, bet stieņa vidū.

Apstrādā, kā gribi, tikai nekādā gadījumā nebrauc skati taisīt Rīgā, jo ja trāpīsi pie tā paša idiota, kur es trāpīju, dabūsi finālā vēl visu rāmi nomainīt

Bet to metinājuma šuvi, kas jau pa gabalu redzama tak nedrīkst slīpēt vai kā ? Tā jau man ir šis tas uztaisīts lai neredzētu šuvi, bet nu tas tā

Offline

Niere
05. May 2014, 18:01#63

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

sorrez, veči, ka jautājiens ārpus moto kontexta. bet vajag alumīnija speca konsultāciju par zemāk redzamo situāciju.
netā visu ko izmeklējos, bet katrs raksta kaut ko citu.

situācija:
bildē redzami sporta katamarāna alumīnija šķērssiju gali (savieno divus korpusus). kā redzams - korozija un pat vismaz viena plaisa. jautāju atbilstošā forumā, tur man saka, ka šīs sijas ir metamas, jo metināt tur neesot jēga - karstums atlidina sijas rūdījumu un tā kļūst viegli salaužama. uz šīm sijām balstās masts un tās satur kopā visu konstrukciju.

(divi loki, kas savieno korpusus)


moš kādam iraid ideja, kā šo pasākumu saglābt.
jaunas sijas pirkt maksā kosmosu.
tātad:
- vai tomēr ir kāda iespēja šīs vietas saudzīgi pārmetināt?
- kā visefektīvāk novākt alumīnija oksīda korozijas pulveri? (kura skābe)

Offline

Archy96
05. May 2014, 19:33#64

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Iemet to kospskatu bišķi saprotamāku, savādāk grūtu kaut ko iekomentēt.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

katerhams
05. May 2014, 19:54#65

Kopš: 22. May 2011

Ziņojumi: 380

Braucu ar: TIG`u pa ļumīniju

ja ir zināma vajadzīgā metāla marka, iespējams ka lētāk var sanākt arī uztaisīt, ja jau maksā kosmosu, jā un bildes kopskatam iemet arī man ne tikai archijam

-----------------
gudrs neesmu, bet protu daudz lasīt un patīk gudri pļūtīt

Offline

Niere
05. May 2014, 21:49#66

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

šādi tas izskatās diagrammā:



šī ir priekšējā sija. aizmugurējā līdzīga, bet nav masta atbalsta apakšā (striker post).
garums apmēram 2.2m.
uztaisīt jaunu visdrīzāk ir vēl lielāks kosmoss, jo, kā redzams, sija ir izliekta un ovāla profila ar visādām pojebotinām klāt.

te analoģisks verķis:


...jā, un metāla marku točna nezinu. kā to var noskaidrot? varu uzjautāt jeņķiem viņu forumā, bet vai to tiešām darīt?

te vēl, sazēģēts:

[ Šo ziņu laboja Niere, 05 May 2014, 21:58:21 ]

Offline

kba-pro
05. May 2014, 22:23#67

Kopš: 24. May 2012

Ziņojumi: 950

Braucu ar:


05 May 2014, 21:49:04 Niere rakstīja:
šādi tas izskatās diagrammā:

Pazvani uz Ramoto Ogrē Jurim Rambam viņi ņemas ar speciāliem lodējamiem pulveriem. Vienvārdsakot viņi tev izstāstīs atšķirību starp metinājumu un lodējumu ko tas dod un tā tālāk.

Offline

Niere
05. May 2014, 22:31#68

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

ok, paldies par variantu. rīt mēģināšu sakontaktēt.

Offline

Archy96
05. May 2014, 22:38#69

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

1) Cik ir biezas sieniņas apmēram tai ovālajai balkai???
2) Cik saprotu, skrūve nav caurejoša, abām caurules sienām, vai ne???
3) Es darītu tā - ja viņam ir iespējams tik pa galu klāt no iekšpuses, izgatavotu jaunu "aporu", kur tas stienis skrūvējās iekšā, ieliktu viņu no iekšpuses tajā vietā, kur vecā urbuma vieta, un to jauno detaļu kapitāli piekniedētu vai pieskrūvētu, pprotams, iepriekš visu izjaucot un notīrot - tādā veidā izvairītos no metināšanas, kas savukārt var novest pie neprognozējamām sekām, gadījumā ja tas ir kāds "interesantais" materiāls. Nu vārdu sakot, jauc to visu laukā jebkurā gadījumā, risinājumu atradīsim, jo tādu ovālo alumīnija cauruli neviens te uz vietas neuztaisīs

P.S. Materiāla analīzi arī var uztaisīt, nav problēmu.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 05 May 2014, 22:41:11 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Niere
05. May 2014, 23:20#70

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


05 May 2014, 22:38:35 Archy96 rakstīja:
1) Cik ir biezas sieniņas apmēram tai ovālajai balkai???

apmēram kāds milimetrs biezumā.

2) Cik saprotu, skrūve nav caurejoša, abām caurules sienām, vai ne???

nav caurejoša. tiesa gan, šobrīd precīzi neatceros uzbūvi, jo neesmu tam verķim tuvumā un pats to neizjaucu.

3) Es darītu tā - ja viņam ir iespējams tik pa galu klāt no iekšpuses, izgatavotu jaunu "aporu", kur tas stienis skrūvējās iekšā, ieliktu viņu no iekšpuses tajā vietā, kur vecā urbuma vieta, un to jauno detaļu kapitāli piekniedētu vai pieskrūvētu, pprotams, iepriekš visu izjaucot un notīrot - tādā veidā izvairītos no metināšanas, kas savukārt var novest pie neprognozējamām sekām, gadījumā ja tas ir kāds "interesantais" materiāls. Nu vārdu sakot, jauc to visu laukā jebkurā gadījumā, risinājumu atradīsim, jo tādu ovālo alumīnija cauruli neviens te uz vietas neuztaisīs

izklausās saprātīgs risinājums. tuvās dienās ķeršos klāt tai balkai. izjaukšu.
vai ir kāda doma, kā to alumīnija oksīdu vislabāk iznīdēt?
šur tur atradu, ka vislabāk to oksīdu ēd atšķaidīta sālsskābe (hidrohlorskābe) HCl. un neitralizē ar sodu.

Offline

Archy96
05. May 2014, 23:31#71

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Neko nemāku pateikt par ķīmiju, bet domāju, nāksies ņemt talkā mehāniskas metodes jebkurā gadījumā, ar ārpusi viss ir easy, bet lai ielīstu iekšā man ir tāds speciāls prispasobs, slīpripa garas lokanas troses galā, lai piekļūtu grūtās vietās, lai nočekotu iznākumu, vēl varu piedāvāt šādu te ekstru:



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

katerhams
06. May 2014, 00:00#72

Kopš: 22. May 2011

Ziņojumi: 380

Braucu ar: TIG`u pa ļumīniju

tajaa ovaalajaa caurules gropee shtorka turas? kaads tur diametrs? man shis tas liidziigs ir...

-----------------
gudrs neesmu, bet protu daudz lasīt un patīk gudri pļūtīt

Offline

Niere
06. May 2014, 00:04#73

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

interesants verķis. ok, es tad izjaukšu konstrukciju un nākšu ar aktualizētām bildēm.
acīmredzot tās kniedes nāksies izurbt.

Offline

Niere
06. May 2014, 00:07#74

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


06 May 2014, 00:00:03 katerhams rakstīja:
tajaa ovaalajaa caurules gropee shtorka turas? kaads tur diametrs? man shis tas liidziigs ir...

es šobrīd neesmu tiem rīkiem tuvumā. rīt vai tuvās dienās būšu klāt ar detalizētāku izklāstu.
tā kā veselu nedēļu ņēmos ar korpusiem, alumīnija tēma tika atlikta. tagad kļūst akūta.

Offline

Archy96
06. May 2014, 00:10#75

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


06 May 2014, 00:04:05 Niere rakstīja:
interesants verķis.


Endoskops. Ja vajag ielūrēt šaurās vietās, bez izjaukšanas - galā kamera un apgaismojuma lampiņa, ižškirtspēja nav nekāda izcilā, bet kaut ko saprast var.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Sasha
06. May 2014, 17:04#76

Kopš: 30. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 150

Braucu ar: Triumph

specialistiem jautājums - vai šādu velo dakšu var sametināt? plaisas ir alumīnija, dakšas štoki - karbons

https://drive.google.com/file/d/0B7vlQhxTnPnUcU...edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B7vlQhxTnPnUb2...edit?usp=sharing


[ Šo ziņu laboja Sasha, 06 May 2014, 17:07:38 ]

Offline

Niere
07. May 2014, 00:06#77

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

Saša,
iepriekš ieteiktai specs šovakar atrakstīja šādi:
Paskatījos fotogrāfijas. Koroziju laikam izraisījis jūras ūdens un iespējams slikta hidroizolācija vai ticis bojāts krāsojums vai anodējums.
Esam veiksmīgi labojuši velosipēdu rāmjus, kas izgatavoti no 6000 un 7000 sērijas alumīnija – ar angļu Techno-Weld tehnoloģiju, kas izskatās pēc lodēšanas, taču pēc parametriem ir tuvu metināšanai un pat pārsniedz atsevišķus TIG metināšanas parametrus. Velo rāmjus ar TIG (volframa elektrodu argona vidē)metināt parasti nav ieteicams, jo pēc īsa brīža rodas jaunas plaisas. Rūpnieciski pēc sametināšanas velo rāmji tiek izturēti krāsnī pie konstantas temperatūras vairākas stundas, lai noņemtu stresu. Tur to recepti un materiāla marku zina tikai ražotāji. Arī velo rāmji ir izgatavoti no plānsieniņu alumīnija caurulēm.
Tā kā Techno-Weld stieņu sastāvā ir cinks, tad jūras ūdens šim sakausējumam/metinājumam praktiski nav kaitīgs nemaz, iedarbība ir 0.0001 mm gadā! Kausēšanas temperatūra 380 grādi pēc Celsija. Izpuvušo pulveri var notīrīt ar stikla lodīšu strūklu. Pie metināšanas atlikušie oksīdi uzpeld un tiek izvadīti no šuves mehāniski. Esam metinājuši jūras laivu motoru „ kājas”, kas bijušas jūras ūdenī „izēstas” līdz zobratiem, pēc metināšanas jūras ūdens vairs bojāto vietu nespēj izgrauzt.
Jūsu gadījumā, protams, vispirms ir jāizpēta konstrukcija un jākonstatē, cik dziļi ir korozijas bojājumi un cik tālu iet tās plaisas. Iespējams, ka būs jāizgatavo ielāpi no plāna duralumīnija un ar Techno-Weld „jāuzlīmē” virs bojātajām vietām, tās tādējādi pastiprinot.
Neredzot reālo skādi tuvāk, neko nevaru komentēt par darba izmaksām un vai šo darbu varēsim paveikt īsos termiņos, jo pašreiz mums ir liela noslodze, taču attiecībā uz Techno-Weld īpašībām un iespējām esmu pārliecināts, ka šis ir tas vienīgais materiāls, ar kuru dotais darbs ir paveicams, ja vien netaisa visu no jauna.

jāsecina, ka arī Tev ir vērts savu problēmu nosūtīt Jurim Rambam. kontakti iekš www.ramoto.lv

p.s. paldies 'kba-pro' par rekomendāciju. ja būs ko atrādīt, iepublicēšu. jāaizved vispirms atrādīt matēriju.

Offline

Archy96
07. May 2014, 00:54#78

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


07 May 2014, 00:06:56 Niere rakstīja:
Saša,
iepriekš ieteiktai specs šovakar atrakstīja šādi:
Paskatījos fotogrāfijas. Koroziju laikam izraisījis jūras ūdens un iespējams slikta hidroizolācija vai ticis bojāts krāsojums vai anodējums.
Esam veiksmīgi labojuši velosipēdu rāmjus, kas izgatavoti no 6000 un 7000 sērijas alumīnija – ar angļu Techno-Weld tehnoloģiju, kas izskatās pēc lodēšanas, taču pēc parametriem ir tuvu metināšanai un pat pārsniedz atsevišķus TIG metināšanas parametrus. Velo rāmjus ar TIG (volframa elektrodu argona vidē)metināt parasti nav ieteicams, jo pēc īsa brīža rodas jaunas plaisas. Rūpnieciski pēc sametināšanas velo rāmji tiek izturēti krāsnī pie konstantas temperatūras vairākas stundas, lai noņemtu stresu. Tur to recepti un materiāla marku zina tikai ražotāji. Arī velo rāmji ir izgatavoti no plānsieniņu alumīnija caurulēm.
Tā kā Techno-Weld stieņu sastāvā ir cinks, tad jūras ūdens šim sakausējumam/metinājumam praktiski nav kaitīgs nemaz, iedarbība ir 0.0001 mm gadā! Kausēšanas temperatūra 380 grādi pēc Celsija. Izpuvušo pulveri var notīrīt ar stikla lodīšu strūklu. Pie metināšanas atlikušie oksīdi uzpeld un tiek izvadīti no šuves mehāniski. Esam metinājuši jūras laivu motoru „ kājas”, kas bijušas jūras ūdenī „izēstas” līdz zobratiem, pēc metināšanas jūras ūdens vairs bojāto vietu nespēj izgrauzt.
Jūsu gadījumā, protams, vispirms ir jāizpēta konstrukcija un jākonstatē, cik dziļi ir korozijas bojājumi un cik tālu iet tās plaisas. Iespējams, ka būs jāizgatavo ielāpi no plāna duralumīnija un ar Techno-Weld „jāuzlīmē” virs bojātajām vietām, tās tādējādi pastiprinot.
Neredzot reālo skādi tuvāk, neko nevaru komentēt par darba izmaksām un vai šo darbu varēsim paveikt īsos termiņos, jo pašreiz mums ir liela noslodze, taču attiecībā uz Techno-Weld īpašībām un iespējām esmu pārliecināts, ka šis ir tas vienīgais materiāls, ar kuru dotais darbs ir paveicams, ja vien netaisa visu no jauna.

jāsecina, ka arī Tev ir vērts savu problēmu nosūtīt Jurim Rambam. kontakti iekš www.ramoto.lv

p.s. paldies 'kba-pro' par rekomendāciju. ja būs ko atrādīt, iepublicēšu. jāaizved vispirms atrādīt matēriju.

Tikai viens moments - ja metinās ielāpu no ārpuses, tas traucēs to konstrukciju pēc tam samontēt ar pludiņu - skatamies kopskatu, bet no iekšpuses tur neko tolkam nesametinās, jo netiek klāt normāli Tā kā pirms ķeries pie svarkas , divreiz izvērtē galarezultātu.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Niere
07. May 2014, 00:59#79

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

it kā jau lodēšana vairāk, ne svarka. bet pats no tā visa neko nerubiju. pagaidām izjaukšu to konstrukciju un aizvedīšu atrādīt.
kad būs vairāk skaidrības par opcijām, salāgošu procesu ar Tavu 'metālista' viedokli.

Offline

katerhams
07. May 2014, 07:43#80

Kopš: 22. May 2011

Ziņojumi: 380

Braucu ar: TIG`u pa ļumīniju


06 May 2014, 17:04:18 Sasha rakstīja:
specialistiem jautājums - vai šādu velo dakšu var sametināt? plaisas ir alumīnija, dakšas štoki - karbons

https://drive.google.com/file/d/0B7vlQhxTnPnUcU...edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B7vlQhxTnPnUb2...edit?usp=sharing

sametināt var, bet turētājs nekāds dižais nebūs, jo ja jau lējums neturēja slodzi (ne tas prastākais no kā Audi un VW karterus taisa) metinājums būs tikai pradažas variants.

-----------------
gudrs neesmu, bet protu daudz lasīt un patīk gudri pļūtīt

Offline