Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnika, remonts

Tēma: DRZ 400 dzinēja remonts.

AutorsZiņojums
Mastersblasters
03. Aug 2015, 09:11#1

Kopš: 17. Aug 2014

Ziņojumi: 96

Braucu ar:

Sveicināti. Izveidoju šo tematu, lai lūgtu jūsu palīdzību dažādos tehniskos jautājumos, kā arī vēlos padalīties ar to kā man veiksies Suzuki DRZ 400E dzinēja remontā. Savu sāpi jau biju atrunājis citā tēmā, bet šeit tad no a-z.

Pirms kāda laika, savā ikdienas braucienā, kārtīgi atvelkot ar 4. pārnesumu, pazuda visi pārnesumi. Izjaucot dzinēju, tika konstatēts, ka ir pārlūzusi, pēdēja piedziņas, ātrumkārbas vārpsta.





Iemesls? Nemācēšu teikt. Iepriekš biju izjaucis karburatoru, pamaniju, ka stāv 150 mikrometru (ceru, ka pareizā mērvienība) galvenā degvielas padeves dīze. Dziļāk neiedziļinoties par karburatora tēmu, tika uzlikts cits karburators, kurš netika izjaukts, bet varētu būt, ka stāvēja oriģinālā dīze ar 142.5 µm izmēru.
Lai vai cik maza starpība, bet pie lieliem apgriezieniem un augstākajiem pārnesumiem, to varēja just. Nu nevarētu tak būt, ka šādas minimālas iepriekš esošas modifikācijas dēļ tika tik ļoti pastiprināti mocīta piedziņas vārspta, ka tā pārplīsa. Mēs vainu noveļam uz brāķi, nekvalitatīvu metālu.

Pie izjaukšanas tika konstatēts arī tas, ka ir ieplīsis karteris.




Pie reizes arī tika izgatavots specinstruments, ar kuru varēja atdalīt abas kartera puses. Ar lielās skrūves palīdzību caur kloķvārpstu atspiesta otra kartera daļa.




Gan tālāki, gan tuvāki mehāniķi, eksperti iesaka sametināt un braukt tālāk. Man šī ideja neiet pie sirds. Braukt tālākus gabalus ar šādu sāpi man necelsies roka. Noskatijos jaunu karteri no ārzemēm, iespējams iegādāties visu karteri par aptuveni 570 EUR, bez sūtīšanas izmaksām. Ļoti dārgi.

Tad nu vakar vakarā sanāca ebajā uziet uz lietota, ar visiem gultņiem par nu jau nokaulētiem 40 dolāriem ar 75 dolāru sūtīšanas izmaksām. Atnakšanas laiks sākot ar 12. un beidzot ar 28. augustu. Pārdevējam no 1079 darījumiem viena slikta atsauksme, cerams, ka atnāks tāds, kāds bija aprakstā - noņemts no ejoša motocikla, bez defektiem.

Tagad droši vien jāmēģina izgatavot vai pēc parastām metodēm iemācīties dabūt arā gultņus no salauztā kartera, lai to pašu var veikt jaunajam un ievietot jaunus, labas kvalitātes gultņus, kas kalpos ilgu laiku.
Ja kādam ir pieeja detaļām, kas man būs vajadzīgas motora lasīšanas laikā, protams, jaunām, es labrāt iegādāšos. Cik manas acis redz, vajadzēs visus gultņus, blīvslēgus, pie reizes noteikti jaunus gredzenus virzulim, bet tas taka pēdējais, blīves, skrūvju līmes, sprostgredzenus un droši vien vēl daudz ko citu.

Ļoti ceru, ka rokas nenolaidīsies un DRZ turpinās savas meža takas manās rokās.
Droši varat izteikt savu viedokli, padomus un visu, kas uz sirds saistībā ar šo tēmu. Tematu papildināšu, kā būs kāda kustība. Paldies

[ Šo ziņu laboja Mastersblasters, 03 Aug 2015, 09:11:25 ]

Offline

snooze
03. Aug 2015, 12:43#2

Kopš: 26. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 640

Braucu ar: K8

Es temu nosauktu par DIY: temas nosaukums

[ Šo ziņu laboja snooze, 03 Aug 2015, 12:43:25 ]

Offline

Mastersblasters
03. Aug 2015, 23:01#3

Kopš: 17. Aug 2014

Ziņojumi: 96

Braucu ar:

Šodien paralēli citām lietām sanāca dabūt ārā kloķvārpstas gultni. Tākā ir tikai divas rokas, ar vienu sildiju kartera korpusu, tieši ap gultņa "gultiņu" un gumijas āmuru ar otru roku situ pa skrūvi, kas iet cauri paplāksnim, kas arī tika no apakšas pieskrūvēts, lai nelec ārā. Sildīšanai izmantoju gāzes degli.



Tika noņemtas arī pārnesumu vārpstas, kloķvārpsta un citi zobrati.



Varbūt kāds zin, kā noteikt, vai zobrati ir lietojami, kā arī, kā noteikt vai kloķvārpsta vel ir lietojama? Paštaisīts stends un mikrometrs?

[ Šo ziņu laboja Mastersblasters, 03 Aug 2015, 23:02:27 ]

Offline

elf
04. Aug 2015, 09:09#4

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .

Motora bloks jāmetina....ja metinās labs amatnieks problēmu nebūs...klanis jāliek jauns...zobratus varētu novērtēt ja būtu katra zobrata foto...bet liela bilde! Liekot kopā motora bloku sildi uz elektriskās plītiņas.Tempetaratūra ~120-130 grādi,bet pēc pieredze vislabāk pārbaudīt uzspļaujot (labāk kā ar lāzertermometru)...vārās tad saliksies bez problēmām...

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

Mastersblasters
04. Aug 2015, 11:30#5

Kopš: 17. Aug 2014

Ziņojumi: 96

Braucu ar:

Cik es saprotu, klanis presējas kloķvārpstā un pats to neizdarīsi bez speciālām palīgierīcēm?
Kapēc klanis jāmaina? Vai buksi, kur nāk virzuļa pirksts nepietiek nomainīt?

Offline

aivarsk
04. Aug 2015, 12:58#6

Kopš: 21. Mar 2011

Ziņojumi: 185

Braucu ar: 520 4T

Tā vārpsta varēja lūzt arī no metāla noguruma, nevis uzreiz brāķis!
Kāpēc klanis jāmaina?
-Kāds nobraukums ar esošo?
-Cik viegli/grūti izjaukt motoru?
- visus gultņus liksi jaunus, bet klani pie reizes nemainīsi?
-nomainīt tikai to buksi un kvalitatīvi izstrādāt (perpendikulāri gan klaņa garenasij, gan arī šķērsām, bez konusa un ovāla), neizjaucot kloķeni, varētu būt ne tik vienkārši.
Klanim brīvkustību var izmērīt, kā jau pats raksti - ar prastu palīgiekārtu un indikatoru.
p.S. es jau neko - tikai uzdodu jautājumus, atbildes pats meklē

Offline

Gantais
04. Aug 2015, 13:01#7

Kopš: 27. Sep 2012

No: Ogre

Ziņojumi: 2717

Braucu ar: R1150Gs. F650Gs


04 Aug 2015, 12:49:14 4diena rakstīja:
tu izliecies par debīlu vai tāds esi????

tagad ko katrs liekam jaunu tēmu:
Caurums riepā, ko darīt?
skramba uz bākas, ko darīt?
nopirdos, ko darīt?

tehniska rakstura jautājumiem ir sen jau tēma!



Ta, beidz cepties... ja tēma saturīga un arī citus interesējoša, tad topiks dzīvos, vismaz kādu laiku.

Iespējams, ka viņu varēja veidot, kā galeriju un laiku pa laikam papildināt ar padarīto. Savukārt padomus un ieteikumus, tauta var rakstīt komentāru sadaļā.
Viens, otrs tādu ir veidojuši.


Man ir interesanti, jo arī dīdu DRZ un pieļauju, ka ne cik drīz tas laiks, kad arī būs jāpaver vēderiņš, uz skaidām palūkoties

-----------------
Ātrums nav pašmērķis... galvenais ir process ...

Offline

zutis
04. Aug 2015, 18:29#8

Kopš: 04. Aug 2015

Ziņojumi: 15

Braucu ar: buti

Latviesu nacionalais ediens laikam tomer paliek cits latvietis.
Varpsta pavisam noteikti varetu but saluzusi aiz nogoruma, saprotu ka mocis nav no jaunajiem, tapec tada gadijuma tas ir tikai normali. Vel viens iemesls varpstas luzumam varetu but nobeigusies sajuga dempferi (gumijas bukses), kas amortize piedzinas mehanismu. Ja varpsta ir nogurusi, pavisam silti ieteiktu aizves klokvarpstu pie meistara, lai izprese klana pirkstu un samaina klani. Klanis ir svarigaka motora komponente (uznem visvairak slodzes), tapec visticamak ari tas ir saguris pat ja ar aci nav redzams. Ja nav velesanas brauciena laika ar klani sasveicinaties...

Offline

_ix_
04. Aug 2015, 22:48#9

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 2889

Braucu ar: Kartingu

pirms cept tēmu, cilvēks visu saskaņoja. domāju ka šādiem topikiem šeit ir īstā vieta.
takšto 4vergs var droši atslābt !


-----------------

Offline

andrr
05. Aug 2015, 00:05#10

Kopš: 13. Oct 2009

Ziņojumi: 652

Braucu ar: Suzuki DRZ400suMo Traktor

Tēma noderīga
Lai veicās ar remontu!

Ieteikums sūtīšanai no ebay - lètāks pasts ir no anglijas vai arī no vācijas (ebay.de) , jebko atsūta ar DHL pa ~10eur.

Offline

Archy96
05. Aug 2015, 00:58#11

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


04 Aug 2015, 11:30:15 Mastersblasters rakstīja:
Cik es saprotu, klanis presējas kloķvārpstā un pats to neizdarīsi bez speciālām palīgierīcēm?
Kapēc klanis jāmaina? Vai buksi, kur nāk virzuļa pirksts nepietiek nomainīt?


Paņem un nomēri lufti tam klanim, lūk šādā veidā, ja ir vairāk nekā 0.05mm, tad maini nost.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 05 Aug 2015, 00:59:49 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

andrr
05. Aug 2015, 08:48#12

Kopš: 13. Oct 2009

Ziņojumi: 652

Braucu ar: Suzuki DRZ400suMo Traktor

Mastersblaster, statistikai - cik km nobraukums , cik motor-gadi ? /kura gada izlaidums ir tam tavam DRZ ?


Offline

Mastersblasters
05. Aug 2015, 09:27#13

Kopš: 17. Aug 2014

Ziņojumi: 96

Braucu ar:

Motocikls pēc odometra bija nobraucis 18k jūdzes. 2000. gada izlaiduma, manās rokās tas nobrauca nepilnu tūkstoti kilometru. Viss motors ir diezgan labā stāvoklī, sajūgs svaigs, gredzeni arī labi, kaut kas darīts te ir. Manā klātbūtnē gan tika nomainīta eļļa, nomainīts bremžu šķidrums, kluči, dzeses šķidrums un ņemot vērā to, kā motocikls brauca, necentos arī iedziļināties, kā ne kā vasaras vidus.

Kā esmu nopratis, patērēties nāksies daudz, tapēc esmu nolēmis meklēt citu dzinēju, veselā gabalā, esmu atvērts piedāvājumiem, vai arī kāds zin, uz kuru pusi lūkoties. Savukārt, šo dzinēju lēnā garā mācīšos salasīt kopā, lai nesanāk milzum lielu naudu iztērēt vienā piegājienā.

Vakar nedaudz sanāca paņemties un es sapratu, ka ar konisko galvu tipa skrūvēm ir liels čakars. Uzmetot precīzu krusta galviņu ar lielu pagarinātāju un ar visu svaru, cik vien roka spēja nobalansēt perpendikulāri pret zemi, šīs skrūves tomēr raujas, nācās nourbt, lai dabūtu vajadzīgās daļas no vecā kartera.



Varbūt zem preses šādi darbi jāmēģina, iespiest atslēgu starp presi un skrūvi.

Pamaniju arī iemeslu, vietu kā karteris dabuja plaisu no otras puses. Vārpsta plīsa, noliecās un ielauza, tāda ir mana doma. Gaišākas svītras apkārt gultņa vietai radās no nogulušās zobrata.





Archy96, klaņa kustība iekš seperatora, es pareizi sapratu? Kloķvārpsta tak nav jāgroza?


Un vēl.Kā pareizāk dabūt gultņus ārā, kurus nevar izsist no otras puses (no vienas puses iekšā un ārā).

[ Šo ziņu laboja Mastersblasters, 05 Aug 2015, 10:09:14 ]

Offline

Gunman
05. Aug 2015, 09:55#14

Kopš: 24. Apr 2011

Ziņojumi: 486

Braucu ar: Hardendoro 300cc 2t; light 300cc 2t;


Varbūt zem preses šādi darbi jāmēģina, iespiest atslēgu starp presi un skrūvi.


Nekad nav bijušas problēmas, lietojot triecienskrūvjgriezi


-----------------
Gunman Kūdras ērgļu Ķekavas rajona priekšsēdētājs

Offline

Archy96
05. Aug 2015, 10:09#15

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Pareizi saprati, kloķene nav jāgroza, tā ir stabili jānofiksē, savukārt separators rūpīgi ar benzīnu jāizmazgā, pēc tam jāmēra brīvkustība.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

elf
05. Aug 2015, 10:46#16

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .


05 Aug 2015, 10:09:07 Archy96 rakstīja:
Pareizi saprati, kloķene nav jāgroza, tā ir stabili jānofiksē, savukārt separators rūpīgi ar benzīnu jāizmazgā, pēc tam jāmēra brīvkustība.


Šis punkts ir ļoti svarīgs...ja mēra ar eļļainu seperatoru mērījumi būtiski atšķiras....daudzi uz to ir iekrituši!

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

zazzaa
05. Aug 2015, 11:14#17

Kopš: 31. Oct 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 3326

Braucu ar: Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen


05 Aug 2015, 09:27:10 Mastersblasters rakstīja:


Un vēl.Kā pareizāk dabūt gultņus ārā, kurus nevar izsist no otras puses (no vienas puses iekšā un ārā).


ar specīalo gultņu izvilcēju tipa šādu


-----------------
Vai tas ir droši? -Protams, ka nav. Dažreiz, lai apmierinātu sirdi, jāparkāpj noteikumi. H. Simpsons

Offline

elf
05. Aug 2015, 13:09#18

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .

[Kā pareizāk dabūt gultņus ārā, kurus nevar izsist no otras puses (no vienas puses iekšā un ārā).]


Motora bloka pusi uzliec uz elektriskās plītiņas...uzsildi 120-130grādi....gultņi paši izkritīs..

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

spring
13. Aug 2015, 10:05#19

Kopš: 05. Apr 2009

No: Baloži

Ziņojumi: 499

Braucu ar: ex Hornet 99g., ex BMW F650GS; ex DR-Z400, F800GS Lawa Orange

Masterblaster - kāds udpate? ir turpinājums? meklē dzinēju?

savu nepiedāvāju bet interesanti - man arī 2000. gada drz un arī noklājās. man gan viss beidzās kad izplūdes vārsti saliecās un pazuda kompresija bet zemāk arī bija kapi un brīnumi.
man kādi 18K km no kuriem 2K pats nobraucu.

nu jau viss top kopā pamazām. ja ir interese padalīties pieredzē - pm

ja kādam vajag DRZ blīves - man laikam paliks nedaudz no topend un magneto vāka blīve - par nelielu samaksu var sarunāt.
kas paliks gan redzēs vēlāk.

Offline

Mastersblasters
21. Aug 2015, 10:21#20

Kopš: 17. Aug 2014

Ziņojumi: 96

Braucu ar:

Čau. Vakar saņēmu karteri. Dabūšu ārā visus gultņus, tad arī skatīsies kas tālāk.
Spring, ko esi darijis kopš iegādes? Kas ar eļļām, kā brauci? Pastāsti sīkāk.

[ Šo ziņu laboja Mastersblasters, 21 Aug 2015, 10:23:00 ]

Offline