Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

KTM Duke 790

Pievienota: 17. May 2020, 00:35
Atjaunota: 17. May 2020, 01:40

Komentāri (4)

Citas galerijas no lietotāja MartinsR

sveiciens motobiedriem.

Lai padarītu šo mājās sēdēšanas periodu kaut nedaudz interesantāku, nolēmu padalīties savā pieredzē ar pašreizējo motociklu.

Kā jau daudzi no jums, arī es atrodos nebeidzamos ideālā motocikla (zinu zinu, tādus neražo ) meklējumos. Pa šiem gadiem man ir bijuši dažādas konfigurācijas moči, sākot no viena un beidzot ar 4 cilindriem, bet esmu nonācis pie secinājuma, ka manām vajadzībām labākā formula ir 2 cilindri ar darba tilpumu zem litra.

Tātad, esmu apstājies pie KTM Duke 790. Tas ir nācis no Austrijas oranžajiem staļļiem, ar to sezonas laikā esmu nobraucis aptuveni 5000km un varu teikt tikai labākos vārdus.
Tam ir fantastisks 799cc motors ar divu paralēlu cilindru konfigurāciju, ar lielisku griezi jau pie zemiem apgriezieniem, bet neliek vilties arī tahometra "augšgalā". Mocis priekš savas jaudas ir viegls (tikai 169kg sausais svars), un tas ļoti atsaucas uz dinamiku - paātrinājumu, bremzēšanu, vadāmību līkumos. Gadu gaitā ir sanācis izbraukt ar diezgan daudziem Harley markas aparātiem, par kuriem gandrīz visiem kā vienam nācās ar rūgtumu secināt, ka jebkura motocikla lielākais ienaidnieks ir pārlieku lielais svars.

Priecē arī tas, ka motocikls ir aprīkots ar modernu elektroniku - piemēram, visas gaismas ir LED - gan dienasgaitas un tālie lukturi, gan pagriezieni. Tam ir arī vesela plejāde ar braucēja palīgiem - cornering ABS, anti-wheelie, saķeres kontrole, launch kontrole, braukšanas modes + tādi patīkami sīkumi kā redzams kurā ātrumā atrodies, patēriņš, āra gaisa temperatūra, utt.
Kā arī būtiski ir atzīmēt divvirzienu quickshifter'i - lietu, bez kuras es vairs savas turpmākās motogaitas nevaru un negribu iedomāties, jo tikt atbrīvotam no sajūga spaidīšanas patiesībā ir diezgan liels prieks.

Mani patīkami pārsteidza arī patēriņš, kas turas aptuveni 4,5 litru robežās, kas mocim ar 3,5sec ieskrējienu līdz 100kmh nepavisam nav slikts rādītājs.

Esmu veicis arī dažus (galvenokārt estētiskus) uzlabojumus:
* Ermax vējstikls
* MotoCrazy īsais numura turētājs
* Hepco&Becker dzinēja aizsargrāmis+slaideri
* Powerbronze vēja aizsargi rokām
* Powerbronze priekšējā dubļusarga pagarinātājs
* Powerparts priekšējās ass aizsargi
* Powerparts apakšējais motora spoileris
* LeoVince karbona slip-on izplūde. Šis ir labākais apgreids manā skatījumā, jo motors izmanto "crossplane" kloķvārpstas tehnoloģiju, līdz ar ko izplūdes tonis ir nevis "līdzens" kā citiem divcilindru rindas dzinējiem, bet tāds patīkami bubinošs.
Vēl gribētos nomainīt spoguļus uz glītākiem nekā pašreizējie OEM.

Protams, nekas šai pasaulē nav perfekts, tāpēc būtu godīgi pieminēt arī šī motocikla trūkumus:
* pirmais, kas nāk prātā, ir piekare. Tā ir vairāk uz sportisko pusi (turklāt nav regulējama), un šis ir cietākais motocikls, kāds man ir bijis. Jāatzīmē gan, ka piekare ne tuvu nav tik cieta kā dažām "žiletēm" ar kurām ir nācies pavizināties - braukšana patiesībā ir diezgan komfortabla - Latvijas asfaltu "parasto" tas apēd gluži pieklājīgi, bet ir teritorijas, kur mocis jūtas ne visai priecīgs - piemēram, bruģis.
* pietrūkst centrālās pekas - pie šīs opcijas bija ļoti pierasts ar iepriekšējiem močiem, kad vajag saeļļot ķēdi, utt. Tagad šim nolūkam izmantoju aizmugurējā riteņa pacēlāju, bet tas ir tikai lokāls risinājums, braucot ceļojumā pa Eiropu būtu grūtāk.
* bāku varētu vēlēties mazliet lielāku - ar pašreizējo tilpumu līdz 'oranžajai lampiņai' var nobraukt aptuveni 220km (tīrajā šosejas režīmā gan jau ka vēl vairāk), kas nav slikti, bet iztēlojos, ka piemēram ar KTM 790 Adventure 20 litru bāku varētu aizbraukt krietni tālāk
* bagāžas jautājums - šim motociklam ir mazliet netipiska izplūdes konstrukcija - izpūtēja bundulis ir novietots nevis apakšā pie aizmugures dakšas kā vairumam motociklu, bet gan 'astes' augšdaļā - pie pasažiera sēdekļa. Tas nozīmē, ka šo moci īsti nevar aprīkot ar sānu koferiem (lai arī KTM Powerparts katalogs tādus piedāvā, tiesa gan, lietojamus tikai tandēmā ar OEM izplūdi), tāpēc vienīgā reālā opcija braucot tālākā ceļojumā - izmantot lielu top-case.
* Varētu vēlēties labāku vēja aizsardzību. Jāpiezīmē, ka šī problēma attiecas uz visiem naked klases motocikliem. Manā gadījumā gan par labu nāk apstāklis, ka ir uzinstalēts vējstikls, kas tiešām jūtami noņem vēja spiedienu no ķermeņa augšdaļas, kā arī neesmu no steidzīgajiem braucējiem, tāpēc ātrumos līdz 110-120kmh, patiesībā braukšana tikpat kā neatpaliek no full-fairing motocikliem.

Rezumējot, šis pilnīgi noteikti ir labākais motocikls kāds manā 10 gadus ilgajā motobraucēja karjerā ir bijis, plānoju ar to braukt vēl daudzas sezonas. Tam piemīt kaut kāds grūti izskaidrojams šarms - izbraucot ar to, vienmēr jūtami uzlabojas garastāvoklis.

Aicinu arī citus padalīties pieredzē ar saviem močiem, ar interesi palasītu.

Paldies par uzmanību un tiekamies ielās