Motobraukšanas festivāls PIRMAIS MAIJS pirmajā gadā pulcē 500 cilvēku

Matiss Elsbergs,
03-05-2019

1. maijā, sporta kompleksā /333/ norisinājās daudzu moto entuziastu ilgi gaidītais motobraukšanas festivāls /Pirmais Maijs/. Šajā pasākumā notika balvu izcīņa 5 disciplīnās, tika noskaidrots, kas trasē ātrāks, auto vai motocikls, notika moto veiklības braucieni, kā arī daudz kas cits.

Šogad 1. maija saulainie un siltie laika apstākļi lutināja gan sportistus, gan skatītājus, kā arī ļāva pilnībā izmantot riepu saķeres potenciālu braucot, un pēc garā ziemas pārtraukuma gaisā valdīja sacensību gars, braucējiem startējot 5 dažādās disciplīnās motobraukšanas festivāla "Pirmais Maijs" ietvaros.

Kopumā dažādās disciplīnās uz startu devās 84 sportisti. Sacensību organizatori bija padomājuši ne tikai par augsta līmeņa starptautisku sacensību dalībniekiem, kuri sacentās sporta klasē, bet arī par braucējiem, kuri ir tikai ceļā uz augstāku līmeni motošosejā, iesācējiem, un braucējiem, kuru tehnika neatbilst vispārpieņemtajam priekšstatam par motošosejas motociklu.

Sporta klasē uzvarētāja laurus plūca pieredzējušais braucējs Uldis Eglītis ar Yamaha R1 motociklu, kurš pārliecinoši bija pirmais gan kvalifikācijā, uzrādot apļa laiku 46.857 sekundes, kā arī abos sacensības posmos, ne uz brīdi neatdodot savu pirmo vietu tuvākajam sāncensim Ivo Vinniņam (2. vieta) uz CBR954RR, savukārt trešajā vietā sporta klasē ierindojās motosportists Ilmārs Rudzons ar Kawasaki ZX6R.

Ielas klasē, savukārt, šis bija pirmais oficiālais Latvijas čempionāta posms. Ļoti sīvā un skatāmā cīņā pirmo vietu ieguva Romans Protasovs (BMW S1000RR), otrajā vietā ierindojās Roberts Vinovskis (Kawasaki ZX10R), un trešajā vietā uz pjedestāla kāpa Mikus Gredzens (Suzuki GSXR1000). Jāpiebilst, ka kvalifikācijā pirmās trīs vietas aizņēma šie paši sportisti, tikai citā secībā - pirmais bija Vinovskis, otrais - Gredzens, un 3. vietā - Protasovs.

Supermoto paraugdemonstrācijās visātrākie izrādījās Normunds Freimanis (KTM SMR450), Zigmārs Zvirbulis ar Suzuki DRZ400 (braucēji zinās, ka uzrādīt augstu rezultātu ar šo salīdzinoši smago motociklu nav tik vienkārši!), un trešajā vietā Edijs Linbergs ar Husqvarna FS450.

"Liqui Moly" Izklaides braucienā, kurā varēja piedalīties katrs ielas braucējs neatkarīgi no savas tehnikas tipa, uzvarētāja laurus plūca Arvis Briediņš ar Honda CBR1000 motociklu. Viņam pa pēdām cieši mina Dmitrijs Evgeņevs, kurš stūrēja BMW S1000RR motociklu, uzrādot ātrāko apļa laiku šajā klasē - 51.317 sekundes, savukārt trešā vieta - Didzim Treimanim-Freimanim ar supermoto tipa motociklu - Husqvarna SM701. Jāatgādina, ka atbilstoši klases noteikumiem, kuri nosaka, ka Izklaides braucienu sportists var uzvarēt tikai vienreiz, Arvim Briediņam turpmāk šajā disciplīnā starts būs liegts, un nav šaubu, ka drīzumā redzēsim viņu vai nu ielas, vai sporta klasē.

Īpašu un negaidītu dalībnieku interesi raisīja "MaxMoto Regularitātes brauciens", kurā apļa ātrumam bija visai maza nozīme. Lai uzvarētu šajā disciplīnā, dalībniekiem bija jānobrauc 3 apļi pēc iespējas vienādā laikā - jo par katru sekundi, par ko dalībnieka aplis atšķīrās no etalona apļa, dalībnieks saņēma soda punktus. Šajā disciplīnā uz starta stājās visdažādākā tehnika - gan Harley Davidson lielais kruizeris, gan Africa Twin, gan HD Sportster, Fat Bob, Wide Glide, kā arī supermoto, ceļojumu, un motošosejas tipa motocikli.

Pirmo vietu "MaxMoto" Regularitātes braucienā ieguva motociklistu aprindās plaši pazīstamais Ģirts Vilnis, pazīstams arī kā Goblins, motoinstruktors, kurš iemācījis braukt ne vienam vien motosportistam un ielas braucējam. Ar "1. Motoskolai" piederošo Harley Davidson motociklu, Ģ. Vilnis uzrādīja apskaužamu precizitāti, katru apli veicot aptuveni 1 minūtē un 24 sekundēs. Otro vietu, savukārt, ieguva Mihaels Turauskis, savukārt trešā - Aivaram Zvaigznem.

Sacensībām beidzoties, pienāca laiks saldajam ēdienam - sacensību organizatori bija nolēmuši uzskatāmi parādīt, kas tad trasē ir ātrāks, motocikls, vai mašīna. Lai to noskaidrotu, uz starta līnijas vienā trases pusē devās BMW M2 automobilis, kuru vadīja LaMSF Motošosejas Tehniskais komisārs un BMW M Performance instruktors Nikolajs Steška, savukārt precīzi otrā pusē - BMW S1000RR motocikls, ko vadīja "SFRT Motosports" komandas sportists Andris Ozols. A. Ozolam rādot apskaužamu precizitāti katrā aplī, motocikls pamazām tuvojās BMW M2 automobilim, kura atraktīvā un ātrā braukšana tomēr izrādījās nedaudz lēnāka.

Papildus sacensību beigās norisinājās "Fiskars" moto divkauja, kurā savā sacentās četri dienas ātrākie braucēji. Šajā disciplīnā braucējiem tika dots tikai viens aplis, lai parādītu, kurš ir ātrāks, tādēļ braucēji netaupīja ne sevi, ne motociklus. Pirmajā vietā ierindojās Aleksandrs Siņicins, otrajā - Ivo Vinniņš, un savukārt 3. vietā - Arnis Sprudzāns.

"Īpaši priecē lielais dalībnieku skaits un interese tādās klasēs, kā Izklaides un Regularitātes braucieni", sarunā komentēja galvenais sacensību organizators Rūdolfs Bergmanis. "Tas nozīmē, ka cilvēkiem interese izbraukt trasē ir, un faktiski, ir mūsu pienākums, organizējot šādas sacensības, piesaistīt nākamos ielas un sporta klases braucējus."

Kā ziņo pasākuma organizatori, pasākumu kopumā apmeklēja aptuveni 500 cilvēku.

Pasākumā piedalījās arī Moto Gymkhana Team Baltic, kas skatītājus priecēja ar atraktīviem moto veiklības braucieniem, kā arī deva iespēju jebkuram interesentam pašam izbraukt Gymkhana trasi ar savu motociklu drošā instruktoru uzraudzībā.

Papildus jau minētajām izklaidēm, skatītājiem bija pieejama arī Fiskars aktivitāšu telts, Mežamāra rotaļlietu darbnīca, loku šaušana, u.c.

Pasākumu atbalstīja: Storent, Fiskars, MaxMoto, MotoZona, 1. Motoskola, SFRT, Ruvers, Interum, Liqui Moly, Motopower, Interum, Ceļu Pārvalde, Tanders.

Par fotogrāfijām organizatori pateicas Raimondam Baltvilkam, Dacei Teibei, Raivim Gertneram, Andrejam Rudzītim un citiem.