Motobraukšana satiksmē Nr.6

MOTOpower lasītājs- Sasha,
13-05-2010

12. Viltīgais autobuss. Jums jau ir uzkrāta motobraukšanas pieredze regulāri brīvdienās braucot izbraucienos. Tuvāki un tālāki maršruti jums nesagādā nekādas problēmas. Likumsakarīgi, ka vienā brīdī jūs nolemjat, ka ar motociklu varat braukt arī darba darīšanās, jeb, vismaz, ikdienā uz darbu. Tādejādi nebūs jāstāv korķos, un jūsu transporta izmaksas būs mazākas.

Tā arī šodien, braucot pa pazīstamu maršrutu, jūs nonākat netālu no autobusa pieturas. No tās izbrauc autobuss un brauc jums pa priekšu. Jūs izlemjat apbraukt autobusu pie tuvākās izdevības, bet tepat ir arī krustojums, un jūs domājat, ka autobusa apbraukšanu veiksiet pēc krustojuma šķērsošanas. Pagaidām jūs braucat aiz autobusa, kurš diezgan neērti aizsedz jums visu redzamību. Autobuss jau šķērso krustojumu, kad pretī braucošā automašīna veic strauju pagriezienu pa kreisi, lai iebrauktu šķērsojamā ielā.


Jūs nedaudz piedodat gāzi un strauji pārkārtojaties pa labi, lai izvairītos no šīs automašīnas.
Auto aizbrauc, bet jūs vienkārši esat spiests apstāties, lai nomierinātu trīcošās rokas. Situācija bija ļoti bīstama. Auto bija paredzējis strauji nogriezties, un absolūti neiedomājās, ka aiz autobusa var būt „noslēpies” motociklists.

Satiksmes noteikumi paredz, ka apdzīvotā vietā ir jāpalaiž sabiedriskais transports, kad tas uzsāk kustību no pieturas. Bet tas nenozīmē, ka jums ir jābrauc ilgstoši aiz šī sabiedriskā transporta, kurš jums aizsedz redzamību. Braucot aiz liela izmēra transporta līdzekļiem (autobusiem, kravas auto), ievērojiet distanci, vai arī pārkārtojieties uz citu joslu. Nepieļaujiet situāciju, ka jums redzamība ir aizsegta, un arī, ka jūs neesat redzams citiem satiksmes dalībniekiem.

13. Netīrumi joslas vidū.

Ir ļoti intensīva satiksme pa vairāku joslu šoseju. Jūs uzmanīgi, koncentrējoties brauciet pa savu joslu, turoties cieši aiz priekšā braucošās automašīnas. Pirksti tiek turēti jau uz bremzes, un jūs uzmanīgi vērojiet automašīnu plūsmu, lai savlaicīgi pamanītu bremzēšanu, vai pārkārtošanos. Drošības pēc jūs vēl iekārtojieties joslas vidū, lai palielinātu intervālu no blakus braucošajiem.

Negaidot priekšā braucošai mašīnai no apakšas parādās ķieģelis. Paliels ķieģelis kādus izmanto celtniecībā. Tas guļ uz ceļa, joslai tieši pa vidu, un jums nepietiek laika ne noreaģēt, ne to apbraukt.

Uzbraucot uz tā, priekšējais ritenis strauji palecas, un vēl pasviež ķieģeli tieši zem motocikla, zem pakaļējā riteņa. Pakaļējais palecoties uz ķieģeļa pārvietojas sāniski par kādiem 30 cm. Pēc šāda manevra jūs knapi „savācat” motociklu un nobraucat ceļa malā apskatīt bojājumus. Ir uzsisti abi diski un priekšējais ritenis jau ir nolaidis gaisu.

Reizēm, intensīvas satiksmes laikā, nav iespējams uzturēt optimālu distanci vai intervālu no apkārt braucošajiem. Šeit var līdzēt tikai saasināta uzmanība, savlaicīga satiksmes plūsmas vērošana. Izvēlieties braukt nevis pa joslas vidu aiz automašīnas, bet pa kādu no auto riepas pēdām. Ieteicamā ir kreisā riepas pēda, lai auto vadītājs jūs labāk redz spoguļos. Braucot joslai pa vidu cieši aiz automašīnas, jums var nākties pārbraukt pāri dažādiem „pārsteigumiem”, kurus autovadītāji automātiski izlaiž pa vidu, automašīnai pa apakšu, bdet jūs tos pamanīsiet pārāk vēlu. Joslas vidus arī ir netīrāks, krustojumos nereti nopilināts ar eļļu.