Motobraukšana Nr. 8

MOTOpower lasītājs- Sashaa,
12-06-2010

16. Grants ceļš. Agri vai vēlu Jums nāksies nobraukt no asfaltētā ceļa klājuma. Tā arī ir šoreiz. Jūsu divu dienu ceļojums ar spožo Harley ir apstājies pie zīmes „Ceļa seguma maiņa”. Uz kartes nebija nekas norādīts par šādām izmaiņām, bet, kā izrādās, nākamos pāris kilometrus ir paredzēts atjaunot asfaltu, un pagaidām tur ir grants segums.

Tā kā pa šo ceļu turpina braukt visa transporta plūsma, grants segums ir visai bēdīgā stāvoklī. Tam ir izsistas bedres un iebrauktas garenas rievas. Ir skaidrs, ka tas nav īsti piemērots jūsu motociklam, bet nekas cits neatliek kā turpināt ceļu pa šo grants segumu. Jūs uzbraucat uz tā ar nepatiku un mēģiniet lēni izbraukt visas bedres un rievas.


Jūsu ātrums ir tik mazs, ka jau pašā sākumā jūs apdzen kravas mašīnas, atstājot jūs putekļu mākonī. Ir skaidrs, ka šādi turpinot jums vai nu kāds uzbrauks virsū, vai arī jūs nosmaksiet putekļos. Jūs palieliniet ātrumu un nu jau mazākās bedrītes viegli pārlecat pāri. Te motocikls iebrauc sakaltušu mālu garenā rievā. Priekšējo riteni strauji parauj uz vienu pusi un Jūs pamaniet, ka priekšā ir paliela bedre, kurā iebraucot amortizatori nostrādā līdz galam. Jūs negaidījāt tādu manevru un mēģiniet atgūt līdzsvaru nolaižot kājas no kāpšļiem uz zemas. Bet tas nav jūsu spēkos ar kāju noturēt kustībā esošu, smagu motociklu. Priekšējo riteni sāk mētāt no vienas puses uz otru un motocikls gāžas. Kritiena laikā saceltais putekļu mākonis ir lielāks par tiešajiem zaudējumiem. Jūs variet turpināt ceļu ar sasmērētu, saplēstu apģērbu un saskrāpētu motociklu. Jūs skaļi lamājiet ceļa strādniekus, lai vismaz kāds būtu vainīgs pie jūsu kritiena.

Braukšana pa nekvalitatīvu grants ceļu ar nepiemērotu motociklu nav tas patīkamākais uzdevums, tomēr arī šeit ir jāievēro daži braukšanas tehnikas principi. Kāju likšana pie zemes palīdzēs tikai tad, ja jūsu ātrums ir tuvu nullei. Braucot daudzmaz pieklājīgā ātrumā obligāti turiet kājas uz kāpšļiem. Šķērsojot nelīdzenākus posmus piecelieties kājās - tas uzlabo līdzsvara izjūtu. Saglabājiet vienmērīgu ātrumu un paaugstinātus dzinēja apgriezienus, braucot „uz gāzes”. Atcerieties par pareiza skatu punkta izvēli – skatiens ir vērsts tur, kur plānojat aizbraukt. Skatoties uz leju, uz bedrēm zem riteņiem, jūs ātri zaudēsiet līdzsvaru. Ir ļoti lietderīgi ir patrenēties ar krosa motociklu, lai saprastu, kā motocikls uzvedās uz nestabila seguma.


17. Dubultā problēma.

Jūs arvien vairāk braukājat pa pilsētu un esat jau iemācījies galvenos „izdzīvošanas” likumus. Transporta līdzekļi, kas veic kreisos pagriezienus ir potenciāli bīstamākie objekti. Te arī pie kārtējā neregulējamā krustojuma jūs redzat vienu „kandidātu”, kurš tūlīt veiks kreiso pagriezienu, izgriežot jums priekšā.

Jūs nometiet gāzi, uzliekat pirkstus uz bremzes, un pilnīgā mierā pieņemat faktu, ka kārtējais autovadītājs nepārliecinoties par satiksmes drošību šķērso jums ceļu. Tā arī notiek – pirmā automašīna aizbrauc, bet pa pēdām tai seko nākamā. Tas ir kravas buss, kura vadītājs ignorējot to, ka jādod jums ceļš, ir nolēmis paspēt nogriezties pa kreisi vienlaicīgi ar pirmo automašīnu. Jūsu bijāt piesardzīgs attiecībā uz pirmo automašīnu, bet negaidījāt, ka arī otrais braucējs mēģinās šķērsot jums ceļu. Jūs samazinājāt ātrumu tikai tik daudz, lai izvairītos no pirmās mašīnas; ar otro jums ir neizbēgams kontakts. To pamana arī kravas busa vadītājs un paniski nobremzē jums tieši priekšā. Nākamajā mirklī jau ir sadursme un sāpīgs kūlenis pāri stūrei.

Slimnīcā lasot kravas busa mierizlīguma piedāvājumus, jūs saprotat, ka liela daļa vainas ir jāuzņemas jums pašam. Ir jānovērtē visi tie satiksmes dalībnieki, kuri potenciāli var šķērsot jūsu trajektoriju. Tā var būt vienīgā mašīna krustojumā, bet var būt arī neliela autobraucēju kolonna, kurā katrs nākamais braucējs cenšas nepalikt pēdējais. Kravas busa vadītājs cerēja paspēt vienlaicīgi ar pirmo automašīnu. Viņš jūs neredzēja vispār, jo bija pārāk koncentrējies uz priekšā braucēju, lai vienlaicīgi ar to veiktu kreisā pagrieziena manevru. Savukārt jums bija jānovērtē un jāpārliecinās, vai busa vadītājs jūs redz.