Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
boso
04. Mar 2010, 15:37#121

Kopš: 19. Feb 2010

No: Jelgava

Ziņojumi: 34

Braucu ar: GSF-600

par to, ka es noskrūvēšu - īpaši nesatraucos
biju domājis, ka būs problēmas ar pievilkšanu

Offline

Barada
04. Mar 2010, 15:38#122

Kopš: 02. Sep 2009

No: Lielvārde

Ziņojumi: 1357

Braucu ar: XL1000V, W163

Lai nesliid var arii uztiit balto papiira liimlentu.

-----------------
Piedāvājumā Moto/Auto RockOil smērvielas.

Offline

Barada
04. Mar 2010, 15:40#123

Kopš: 02. Sep 2009

No: Lielvārde

Ziņojumi: 1357

Braucu ar: XL1000V, W163


04 Mar 2010, 15:37:01 boso rakstīja:
par to, ka es noskrūvēšu - īpaši nesatraucos
biju domājis, ka būs problēmas ar pievilkšanu

Ar pievilksanu praatiigi! Tikai ar rokaam, un kad atduras tad tik mazuminju veel! Un neaizmirsti jauno eljas bliivi ieziest ar to elju.

-----------------
Piedāvājumā Moto/Auto RockOil smērvielas.

Offline

Manson
04. Mar 2010, 15:41#124

Kopš: 29. Apr 2008

No: Jelgava

Ziņojumi: 775

Braucu ar: Husky TE450 '06


04 Mar 2010, 15:37:01 boso rakstīja:
par to, ka es noskrūvēšu - īpaši nesatraucos
biju domājis, ka būs problēmas ar pievilkšanu


Nu pievilkt jau atslēgu nevajag, to ar rokām. Tikai atceries ar eļļu filtra gumiju iesmērēt. Svādāk filtrs cūkām...

-----------------
www.aragro.lv

Offline

boso
04. Mar 2010, 15:46#125

Kopš: 19. Feb 2010

No: Jelgava

Ziņojumi: 34

Braucu ar: GSF-600

nu skaidrs, paldies par niansēm
savādāk nesen nopirku pirmo moci, a braukt ta pagaidam nevar
a tā vismaz savējai varēšu pateikt, ka garažā nevis sēžu, bet ar sabiedrībai vajadzīgo darbu nodarbojos - eļļu mainuDD

Offline

Exciter
04. Mar 2010, 17:25#126

Kopš: 27. Jul 2009

Ziņojumi: 1147

Braucu ar: WR450F


04 Mar 2010, 15:41:16 Manson rakstīja:

04 Mar 2010, 15:37:01 boso rakstīja:
par to, ka es noskrūvēšu - īpaši nesatraucos
biju domājis, ka būs problēmas ar pievilkšanu


Nu pievilkt jau atslēgu nevajag, to ar rokām. Tikai atceries ar eļļu filtra gumiju iesmērēt. Svādāk filtrs cūkām...

Bļin, labi, ka iemetu aci te, citādi mans filtrs sestdien būtu cūkām
Thanks!

Offline

gynts
04. Mar 2010, 19:42#127

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:

kungi vispaar neko nedzird par daksas ellas mainu fork oil sapratu ka ir 3 veidu 5w,10w,15w kaads ir pats mainijis par jawa ne domaaju.

Offline

Negantelis
04. Mar 2010, 19:52#128

Kopš: 02. Oct 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5317

Braucu ar: Enduro pa tuksnesi


04 Mar 2010, 19:42:14 gynts rakstīja:
kungi vispaar neko nedzird par daksas ellas mainu fork oil sapratu ka ir 3 veidu 5w,10w,15w kaads ir pats mainijis par jawa ne domaaju.


elementāri.Loģiski ka mainu tikai pats.

-----------------

Pieteikties kursiem.

Offline

Barada
04. Mar 2010, 20:06#129

Kopš: 02. Sep 2009

No: Lielvārde

Ziņojumi: 1357

Braucu ar: XL1000V, W163

Jaa nekas traks njaf. Jaapaveras manuaalii tik cik daudz un kaa meeriit. Vieniem - mm, otriem - cm3.
p.s. Pie reizes jau bliivsleegus ar vajag pacoleet.

[ Šo ziņu laboja Barada, 04 Mar 2010, 20:08:01 ]



-----------------
Piedāvājumā Moto/Auto RockOil smērvielas.

Offline

gynts
04. Mar 2010, 21:09#130

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:


04 Mar 2010, 20:06:30 Barada rakstīja:
Jaa nekas traks njaf. Jaapaveras manuaalii tik cik daudz un kaa meeriit. Vieniem - mm, otriem - cm3.
p.s. Pie reizes jau bliivsleegus ar vajag pacoleet.
jaa tie aareejie pa 25 gadiem taadi saplaisajusi dust seal

Offline

Barada
04. Mar 2010, 21:39#131

Kopš: 02. Sep 2009

No: Lielvārde

Ziņojumi: 1357

Braucu ar: XL1000V, W163


04 Mar 2010, 21:09:55 gynts rakstīja:

04 Mar 2010, 20:06:30 Barada rakstīja:
Jaa nekas traks njaf. Jaapaveras manuaalii tik cik daudz un kaa meeriit. Vieniem - mm, otriem - cm3.
p.s. Pie reizes jau bliivsleegus ar vajag pacoleet.
jaa tie aareejie pa 25 gadiem taadi saplaisajusi dust seal

Aha man mazai varaderai sitaa, ziemu pastaaveeja a pavasarii-piii Dabuuju mainiit!

-----------------
Piedāvājumā Moto/Auto RockOil smērvielas.

Offline

semigall
04. Mar 2010, 21:40#132

Kopš: 21. Apr 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 510

Braucu ar: Husky

ta ka vīri te jau rakstīja eļļas filtru mierīgi ar plikām rokām pievelk -līdz saskarās virsmas un tad var kādu 1/2 apgriezienu vēl var pievilkt
uz filtra iepakojuma ,jeb paša filtra ražotāji norāda cik nepieciešams pievilkt filtru

Offline

gynts
04. Mar 2010, 22:51#133

Kopš: 27. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 460

Braucu ar: yamaha xjr1200:


04 Mar 2010, 20:06:30 Barada rakstīja:
Jaa nekas traks njaf. Jaapaveras manuaalii tik cik daudz un kaa meeriit. Vieniem - mm, otriem - cm3.
p.s. Pie reizes jau bliivsleegus ar vajag pacoleet.
pagluuneeju tuubee gan jau..

Offline

piter
05. Mar 2010, 08:23#134

Kopš: 10. Feb 2010

No: Sigulda

Ziņojumi: 424

Braucu ar: R1200GS Adventure


04 Mar 2010, 19:42:14 gynts rakstīja:
kungi vispaar neko nedzird par daksas ellas mainu fork oil sapratu ka ir 3 veidu 5w,10w,15w kaads ir pats mainijis par jawa ne domaaju.

..ar dakšām ir tā.. dažām ir maza skrūvīte sānos apakšā, (pašā dakšas galā apakšā to skrūvi aiztikt nevajag, tā tur ciet amortiņa iekšas) kur var izlaist eļļu un neko neņemot nost un nejaucot, atkal pa augšu ieliet.. (pie nosacījuma, ka neko nevajag iekšā mainīt, ne bukses ne blīvslēgus)
..sliktāk kad tādas skrūvītes nav.. tad jāņem dakšas stoki nost un jālej pa augšas galu laukā..
..ja gribās redzēt, kas notiek dakšā ar blivslēgiem un buksēm.. tad nekas neatliek, kā jaukt vien laukā...
..ir vēl arī 7,5W.. katram mocim jau savai cietībai, tas jāskatās no pieredzes (par mīkstu vai cietu) vai no manuāļa..
..eļļas daudzumus parasti nosaka ražotājs ml (mililitros), mg(miligramos), mm(milimetros no štoka augšas saspiestai dakšai bez atsperes)..

Offline

viktors-60
05. Mar 2010, 10:42#135

Kopš: 25. Jan 2010

No: Ogre

Ziņojumi: 80

Braucu ar: Yamaha FZR 1000

Jautrība protams noder,labi,ka neviens neiesaka zivju eļļu.Bet nopietni- Latvijas platuma grādos iesaka 10w40.

Offline

zet
05. Mar 2010, 11:58#136

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 851

Braucu ar: 525exc autobusu

10W40/5W50/5W40. +1(sintet.)

[ Šo ziņu laboja zet, 05 Mar 2010, 12:41:06 ]

Offline

peecis
05. Mar 2010, 13:38#137

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2923

Braucu ar: duke 690, yamaha YRS-24B


04 Mar 2010, 15:35:47 dropman rakstīja:
pamegini ar roku. ja nesanak tad iemauc no saana filtram skruvgriezi un megini velreiz. Var meginat ari ar lielu gazes atslegu. Nekaa sarezhgita tur nav.

dažiem filtrs ir tā viltīgi no apakšas pieskrūvēts, ka nemaz ar skrūvgriezni netiek klāt

pats arī triumfam iepirku šādu:
http://sprinterstore.com/Oil%20Filter%20Wrench.JPG

[ Šo ziņu laboja peecis, 05 Mar 2010, 13:39:28 ]



-----------------
Jāņa evanģēlijs 7:37
Beidzamajā, lielajā svētku dienā Jēzus uzstājās un sauca: "Ja kam slāpst, tas lai nāk pie Manis un dzer!

Offline

piter
05. Mar 2010, 13:55#138

Kopš: 10. Feb 2010

No: Sigulda

Ziņojumi: 424

Braucu ar: R1200GS Adventure


05 Mar 2010, 10:42:30 viktors-60 rakstīja:
Jautrība protams noder,labi,ka neviens neiesaka zivju eļļu.Bet nopietni- Latvijas platuma grādos iesaka 10w40.

es jau te runāju par dakšas eļļu.. motoram protams 10W-40.. HD dzinējiem un R grupas BMW prasās pēc 20W-50.. ražotājs pats iesaka.. un NEsintētisko..

Offline

zet
05. Mar 2010, 16:39#139

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 851

Braucu ar: 525exc autobusu

Es arī par dakšu.

Offline

FUNKYKIDD
06. Mar 2010, 09:57#140

Kopš: 02. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 31

Braucu ar: VTX 1800S

Paldies, labs raksts!

08 Jul 2008, 22:47:20 Destructo rakstīja]:
Daudzi jaunie motobraucēji (arī es) ir saskārušies ar tādu problēmu kā pirmā eļļas maiņa moto.

Tad nu pirmais ar ko vajadzētu sākt ir noskaidrot cik un ko vajadzēs.

Šādam gadījumam lieti noder valvoline palīgs - http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/ , rakstam marku, tipu, modeli, gadu un noskaidrojam cik tad kur un kas gāžas iekšā.

Ko liet?

Šobrīd eļļu piedāvājums laikam ir tik plašs, ka kaut ko izdalīt atsevišķi un teikt - vo, šī ir manta, būtu grūti, bet nu subjektīvi varētu norobežoties un pastāstīt par eļļām ar kurām pašam ir gadījies saskarties - valvoline itkā eļļa ar klasiskām vērtībām, taču ar samērā mazu piedāvājuma klāstu, taču tai pašā laikā pieņemamas cenas.

Motul - viens no, manuprāt, labākajiem eļļu un smērvielu ražotājiem, tāpēc arī cenas viņām ir attiecīgas, ļoti plašs klāsts. Cik zināms, tad plašs eļļu klāsts iekš maxmoto.

Bet nu cenas arī attiecīgas.

Vienas no labākajām klasē cena/kvalitāte, manuprāt ir šveices motorex ražojums, plašs klāsts un diezgan patīkamas cenas, cik zinu, tad daudzi autosportisti uzticās tieši motorex eļļām.

Eļļas maiņa.

Nepieciešams:

trauks vecajai eļļai, "sjomņiks" lai dabūtu nost veco filtru, lupata, skrūvjgrieznis, + tīrāmais līdzeklis, lai notīrītu aizbāzni (nav obligāti), spiediena blīve, (ja nāk).

Filtrs, vieni no iecienītākajiem eļļas filtriem man ir HIFLO ražojumiem, lai atrastu īsto, pietiek vien ieiet http://www.hiflofiltro.com/17.0.html un atkārtot to pašu ko iekš valvoline saites un noskaidrot kurš der. Hiflo LV ir pieejami Serģis moto, ja nemaldos tad arī Maxmoto un/vai motofavorītā.








Kad viss ir sagatavots un motors uzsildīts (c) pifs, pirms eļļas noliešanas atskrūvē augšējo korķīti, lai eļļa ātrāk tecētu ārā.



Tālāk rauj ārā puļķi zem motora un galvenais uzmanies, jo eļļa var nākt ārā ar šalti un iespējams joprojām ir karsta.

Puļķim, ja nāk, nomaini spiediena blīvi, kas izplešās pie motora uzsilšanas un palīdz puļķim stāvēt savā vietā.





Tā kā aizbāžņa galviņa ir magnētiska bieži vien uz tās sakrājas metāliskās nogulsnes, to ar tīru lupatiņu notīri. Sadomazohisti var notīrīt ar speciāliem tīrāmajiem līdzekļiem (vaidspirts der).





Kāmēr vecā eļļa tek, ar sjomņiku noņemam veco eļļas filtru.



Jauno eļļas filtru ieteicams nedaudz iesmērēt, kaut vai ar to pašu eļļu un pievilkt ar roku - galvenais ar jūtām, citādi var apraut.

Beigās pielejam klāt vajadzīgo eļļas daudzumu pēc bībeles mīnus kādu 20 daļu (šito varētu spečuki pateikt).

Pēcāk padarbinam moci kādu minūti, noslāpējam un skatamies, kas mums sanāk logā.



Ja ir pa līniju - ideāli, eļļa nomainīta pareizi, galvenais lai mocis nav atbalstīts uz sāna kājiņas, tam jāstāv taisni, ja par maz/par daudz - piedozējam klāt, tiem kam ir ščups un eļļas mērītājs uz spiedienu, būs nedaudz sarežģītāk, meklēt manuālī vai spečukiem.

Un neaizmirstat, ka dažiem modeļiem eļļa lejas arī rāmī, ja piemēram ražotājs uzrakstījis, ka eļļas tilpums ir 3 l, tad tā tas arī ir un daļa lejas rāmī, tā, ka, lai nesanāk ziepes.
Tas arī viss, droši varat koriģēt, gan jau kādam noderēs.

Izmantotie resursi: about.com, bikez.com valvoline.com hiflofiltro.com + personīgā pieredze.

- lai labi smērējas.

Offline

Top.LV