Ar tehnisko specifikāciju esmu iepazinies un atšķirības aplūkojis. Tomēr jautājums tīri no prakses- kā uzvedas garos pārbraucienos? Kā ar apkopēm ceļojumu laikā un biežākajām problēmām? Kā ar uzvedību kalnos?
02 May 2017, 00:03:48 royal_ostrich rakstīja:
Sveiki, kungi!
Ar tehnisko specifikāciju esmu iepazinies un atšķirības aplūkojis. Tomēr jautājums tīri no prakses- kā uzvedas garos pārbraucienos? Kā ar apkopēm ceļojumu laikā un biežākajām problēmām? Kā ar uzvedību kalnos?
Ja jau esi iepazinies ar techn.specifikāciju, tad noteikti spēj saprast, ka viens (F800GS), tiek piedzīts ar ķēdi, bet otrs (R12GS)ar kardāna palīdzību.
Līdz ar to garos gabalus velkot kardāns ir daudz pateicīgāks un mazāk uzmanību prasošs nekā ķēde.
Ja nākas stiept garos gabalus pa piķi un domā ņemts līdzi na vien mantas , bet arī pasažieri, tad R12GS būs pateicīgāks un stabilāks par F800GS.
Savukārt, ka pamatfunkcija ir parketa offrouds - F800GS pasēs vairāk nekā svara un gabarītu ziņā masīvākais R12GS.
Braucu ar F800GSA un pēc gada nomainīju uz 1200GS.
Iemesli:
F800GSA motors mazliet novecojis jau. Līdz 100km/h viss ok, bet virs tā sāk caur stūri kutināt pirkstus un vibrēt. Ne tā, ka vibrēt, bet vairāk dūkt rokās. Ilgāku laiku braucot nav pārāk patīkami. Plus, ja ir pasažieris un mantas, tad tas motoriņš mocās uz šosejas tomēr arī.
1200GS ir kruīzkontrole, baigi laba gariem braucieniem. Nu un vispār 1200GS jūtas daudz stabilāks, pamatīgāks, jaudīgāks un visādi citādi spējīgāks. Arī uz grants, tapēc ka 800GSA dēļ masīvās 27L bākas, kas ir diezgan augstu uz moča (zem dibena) izsvarojums ir tāds kā ūdens tornis - svars augstu un grūti noturēt, ja brauc pa neceļiem. 1200GS boksera svars ir daudz zemāk un kaut kā pēc sajūtām vadās vieglāk par 800GSA. Bet tas tieši par GSA, parastais 800GS ir vieglāks un droši vien neceļiem daudz piemērotāks.
Vispār 1200GS ir visādas foršas fīčas, pie kurām ātri pierod. Kaut vai tas pats regulējamais stikls arī. Ja gribās komfortu tāliem braucieniem, sportīgumu - 1200GS noteikti. Ja īsāki braucieni pārsvarā bez pasažiera - 800GSA derēs arī. Ja pavisam īsi braucieni un daudzāk bezceļu - 800GS (bez A).
Ceturto gadu braucu ar F800GSA, pāris gadus mocīja doma par 1200 GSA, līdz pagājušajā gadā kārtīgi pamēģināju un sapratu, ka 1200 GSA noteikti man nevajag. Apsvērumi - ikdienā braucu pa pilsētu, reizēm kaut kur tālāk pa Latvijas grantenēm. Vismaz reizi gadā kāds Eiropas izbrauciens. Sākumā braucu arī pa mežiem, līdz nopirku kārtīgu kapli
Secinājumi - ja mērķis ir ceļošana pa asfaltu, gari gabali, tad 1200 GS ir pareizā izvēle.
1200 GSA ir jēga tikai ja mērķis ir nekurzemes, kur benzīntanki nav ik pa 200 km, vai arī esi kārtīgs dzelzs pakaļa, kas brauc viens (pārējiem tā pat vajadzēs pildīties ) un vari bez apstājas kapāt 500 Km + . Jaunajam 1200GSA nepatika bleķa bāka, kura bez aplīmēšanas nav forša ceļiem. Pilsētā paliels, labās grantenēs ok, sūdīgos ceļos tāds ļurīgs un smags.
Ar F800GSA var arī pa mežu ofroudu normāli pabraukt, šoseja līdz 150 km ir ok, arī garos gabalos. Ātrāk zūd komforta sajūta un ar koferiem vairāk par 160 nepavilksi, priekša ceļas gaisā. Tātad Vācijas bāņiem vajag 1200 .
Mans secinājums - ja tikai ceļot, pamatā asfalts tad 1200 GS, ja ceļot reiz gadā un pārējais pa Latviju, un reizēm vēl ielīst tur, kur ar 1200 pat doma neradīsies, tad F800 GSA.
27 May 2017, 12:11:30 Ex rakstīja:
Mans secinājums - ja tikai ceļot, pamatā asfalts tad 1200 GS, ja ceļot reiz gadā un pārējais pa Latviju, un reizēm vēl ielīst tur, kur ar 1200 pat doma neradīsies, tad F800 GSA.
Nu, tas ar tā - kā kuram. Man, piemēram, ar 800GSA bija grūtāk bezceļā tīri dēļ augstuma un izsvarojuma - likās grūtāk novaldāms kā 1200GS. Arī piekare 1200GS ir gudrāka un kopējā sajūta ir, ka viņš uz grants ir stabilāks par 800GSA, kaut vai dēļ tā, ka mazliet zemāks sēdeklis un vieglāk kāju uz zemes nolikt.
Ja paskatās uz svaru 800GSA un 1200GS - praktiski vienādi. GSA cita lieta - tur tā lielā bāka un visas dugas ir uzreiz +20kg.
Ja ir garas kājas un nav daudz jābrauc pa bāņiem Vācijā - 800GSA būs labs. Bet 1200GS ir daudz labāks universāls mocis, jo viņam ir stigrāka piekare līkumotajiem kalnu ceļiem - jūtas daudz sportīgāks. 800GSA ir švammīga priekšējā dakša, baigi pārsveras bremzējot, īpaši ja mocis nokrauts.
Gadu atpakaļ satiku Gibraltāra vienu vācieti ar f800. Jautāju kas un kā...virs kādi 1.8 m tuvu pie 100 kg..mocis nokrauuts ar visu ko vien var iedomāties....spidometrs nedaudz pāri 100 tūkstošiem....apceļojis Krieviju, Skandināviju , Eiropu un Āfriku... Pēc viņa vārdiem labākā Mocarta ceļošanai viņš nezina varbūt tikai jaunu f800...domā pats gribi zimeties ar dārgu un labu moci vai iegūt nenokaujamu un uzticamu visurgajeju visiem ceļiem un bezceļiem....
....iebraucis Ulambatorā ...piebraucis pie viesnīcas kur parasti visi moto ceļotāji apmetas..skatās viss stāvlaukums pilns ar Bmw motocikliem,dažādi modeļi...dažādi gadi.
Laikam Bmw mototuss.....he nekā,visi dzīvo viesnīcā un gaida kad atsūtīs detaļas.
Un tad igaunis nodomājā....manā mūžā nekad nebūs motocikla .....???...interesanti par kādu motocikla marku viņš padomāja?
----------------- -----------------
Ar motociklu nenoveco....
Ja tiešām taisies uz Ulanbatoru, tad R12GS visdrīzāk nav īstais verķis. Pēdējā laikā (10 gadi) bokseri kļūst arvien vairāk lux un sarežģīti aparāti. Vēl joprojām spējīgi uz jokiem pa daudzmaz cietu segumu, bet pārāk dārgi, smagi extrēmām ekspedīcijām.
Ar 800 praktiski neesmu braucis, bet nopietnam bezceļam tas visdrīzāk arī ir par smagu. Tā ka ir zināmi ieguvumi cenā, vieglumā un vienkāršībā, zaudējumi komfortā un asfalta īpašībās.
Nav nesalaužamu moču. Palasot dažādus ofroud ceļojumus ar lielajiem močiem, neviens nav nobraukts bez lielākiem vai mazākiem tehnikas remontiem. Nav svarīgi vai brauc ar BMW, KTM, vai Āfrikām.
Domāju, ka arī Chris Birch šogad Romaniac ar KTM 1090R diez vai bez remontiem nobrauca
Viss ir atkarīgs cik lielā ofroudā lien iekšā, kāds skils un veiksme.
P.S ar F800 GSA ir noripināti 37K. Līdz šim vienīgais remonts, izņemot normāli dilstošās un maināmās daļas, ir ABS devēja vadiņa nomaiņa.
Ne īsti tēmā, bet tā kā F800GS tēma jocīgā kārtā ir slēgta (admini??), jautāju šeit:
Rallye sēdeklis kādam ir? Der gan 800gs, gan divcilindru 650gs, gan 700gs.
Gribu saprast, vai trīs stabus ir vērts maksāt par augstāku, šaurāku, cietāku sēdekli, bet bez bedres, kas traucē pārvietoties visa sēdekļa garumā.. Man pašreiz ir Bmw Comfort sēdeklis..
----------------- Lai vienmēr vertikāli tiek līdz mājai...
....iebraucis Ulambatorā ...piebraucis pie viesnīcas kur parasti visi moto ceļotāji apmetas..skatās viss stāvlaukums pilns ar Bmw motocikliem,dažādi modeļi...dažādi gadi.
Laikam Bmw mototuss.....he nekā,visi dzīvo viesnīcā un gaida kad atsūtīs detaļas.
Un tad igaunis nodomājā....manā mūžā nekad nebūs motocikla .....???...interesanti par kādu motocikla marku viņš padomāja?
Генадий "филосов" Щатов - кругосветка https://yadi.sk/d/sNdZh0jMw8sii
grāmatu izlasot, tiešām, par BMW piemērotību ceļojumiem jautājumi nerodas - mkaut viņš jamu jaunu salonā pirka pirms braucviena, tas sūds regulāri lūza, detaļas bija ilgi jāgaida, nerunājot jau par to, ka vēl razborkas bija par tēmu, vai tas ir garantijas gadījums, vai ne... :P
Atskatoties uz vecu sākuma postu, liekas interesanti - viena dūda (2wheeledAsta) ar to 8simto apbrauca apkārt pasaulei, pēc tam servismeņi atzina, ka motora dilums pēc 100k nav neko ievērības cienīgs, un laikam virzuļi utt. bija pat normas robežās (https://www.2wheeledadventures.com/).
Protams, ir citādāk, kad pēc 10h dienas brauciena, pieripo pie bungalo, nokraujies, un noguruma mākts, tomēr vēl veic savu ceļojuma ikvakara rituālu - ķēdes smērēšana, spriegošana utt., kamēr blakus būdā GS īpašnieki jau strēbj pivīti.
Bet nu katram savs un katram aparātam arī savi +/-..
21 May 2019, 11:01:14 Atrix rakstīja:
Ne īsti tēmā, bet tā kā F800GS tēma jocīgā kārtā ir slēgta (admini??), jautāju šeit:
Rallye sēdeklis kādam ir? Der gan 800gs, gan divcilindru 650gs, gan 700gs.
Gribu saprast, vai trīs stabus ir vērts maksāt par augstāku, šaurāku, cietāku sēdekli, bet bez bedres, kas traucē pārvietoties visa sēdekļa garumā.. Man pašreiz ir Bmw Comfort sēdeklis..
Tiku pie rally sēdekļa, pie šuvēja pārtaisot zemo bedres sēdekli un uzliekot jaunu pārvalku. Uz pusi lētāk kā oriģinalais sanāca
2 gados 46KKm ar F800GS, neredzu jēgu GSA versijai. Man ir 110 kg un 1,96 m, ar pamatīgi nokrautu moci 260-280 ar pilnu bāku bez problēmām, tiesa manam ir euro3. Austrālijā 1 reizi bija degvielas problēma, bet tur vairāk navigācijas kļūdas. Līdz 150 uz bāņa viss OK arī divatā, ar touring stiklu, oriģinālais nepatika. Ar pareizu ķēdes zobratu attiecību nobraukti pēdējie 28Kkm un vēl var braukt. Tiesa bik lielāks degvielas patēriņš. Būtu kabatā daudz naudas, ņemtu jauno F850GS
Slinkums rakstīt, bet ir vēl 1000 argumenti. Tiesa, ja plānā ir tikai asfalts un autobāņi tad viennozīmīgi F1250GS