Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Droša braukšana

Tēma: Kā bremzēt līkumos?

AutorsZiņojums
Ubo
20. Jul 2017, 23:39#21

Kopš: 21. Dec 2015

No: Jelgava

Ziņojumi: 11

Braucu ar: HONDA CBR 954 FIREBLADE

Līdz asarām, sen tā neesmu smējies

Offline

Tomucis
20. Jul 2017, 23:55#22

Kopš: 12. Apr 2012

No: Salaspils

Ziņojumi: 1133

Braucu ar: CapoNord

kā? ar zobiem - labāka saķere, ātrāk apstāsies!

Offline

Chazz
21. Jul 2017, 00:52#23

Kopš: 21. Aug 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 37

Braucu ar: Seat Ibiza, Kawasaki Vulcan S

Tādi asprāši...

>20 komentari un pagaidām vienīgais reālais ieteikums ir pēc izjūtām/pieredzes jeb vienkāršāk sakot "mēģini kamēr sanāk".

Bieži vien gadās, ka mēģinot uz dullo var atrast kādu risinājumu, kas it kā strādā, bet ne tuvu nav drošākais vai efektīvākais.

Joks par Indijas svētajām govīm bija labs, bet par bremzēšanu ar zobiem un lidošanu pāri būtu bijis lietderīgāk paturēt pie sevis.

Un te jau nav obligāti govs. Tik pat labi var būt citi šķēršļi.

Nu tad vēlreiz. Reku līkums:


Ar kādu ātrumu jūs tāda iebrauktu? 30? 50? 70? 90? Neatkarīgi no izvēlētā ātruma var gadīties situācija, ka braucot līkumā ieraugāt - uzreiz līkuma beigās (vai pat pašā līkumā) priekšā stāv autiņi (jo ir ceļa remonts ar maiņvirziena kustību). Pretējā joslā brauc pretimbraucošie. Kā tad bremzēsiet?

Tiem, kas ieteiks braukt nost no ceļa -> Ko tad darītu identiskā situācija braucot no pretējās puses? T.i. labais līkums, iekšmalā nav kur palikt, tava josla ciet, pretējā joslā pretim brauc.

Nav šaubu, ka līkumos nobremzēt var - gan jau ikviens no mums ir bijis kādā situācijā, kad (kaut vai ar 20 km/h) ir nācies braucot līkumā samazināt ātrumu. Šeit gribēju aicināt uz diskusiju un lūgt dalīties zinošākus ar padomiem - ar kādām tad tehnikām būs visefektīvāk tādas nepieciešamības gadījumā to bremzēšanu veikt?

[ Šo ziņu laboja Chazz, 21 Jul 2017, 00:54:10 ]

Offline

monsieur
21. Jul 2017, 06:46#24

Kopš: 19. Aug 2015

Ziņojumi: 353

Braucu ar: FLHRC


20 Jul 2017, 19:41:04 Archy96 rakstīja:
Līkumā bremzēt var, un vajag mācēt, pamatā ar priekšu, un ar izjūtam nevis kā on/off slēdzi.


@chazz, tak nečīksti tik traki, re kur tak Archy Tev atbildēja pēc būtības. Ja nopietni, citu triku jau nav. Bremzē ar izjūtu, lai nenorautu priekšu, paralēli ar stūri saglabājot kustības virzienu. Tas ir jādabū muskuļu atmiņā, ja gribi paļauties, ka Tu to izdarīsi kritiskā situācijā pareizi. Attiecīgi, jātrenējas, un daudz. Vienmēr jāzin saķere, ar kuru Tu strādā līkumā. Utt.

[ Šo ziņu laboja monsieur, 21 Jul 2017, 06:48:42 ]

Offline

Teiksmaqq
21. Jul 2017, 07:43#25

Kopš: 24. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1866

Braucu ar: VISU


21 Jul 2017, 00:52:11 Chazz rakstīja:
Tādi asprāši...

Ar kādu ātrumu jūs tāda iebrauktu?
65-70km/h, ļoti brīvi nobremzētu uz redzamās brauktuves daļas. Līkums bremzēšanā pilnīgi neko nemainītu...

-----------------
Katrs maizes klaips ir kā traģisks stāsts par graudiem, kas būtu varējuši kļūt par alu...
Bet alu taču netaisa no kviešiem!? Taisa! Un arī no rudziem!

Offline

eddie
21. Jul 2017, 08:28#26

Kopš: 09. Jul 2013

Ziņojumi: 659

Braucu ar: KTM 890 ADV R

Vakar mājupceļā mēģināju dažnedažādi izpildīties, lai pārbaudītu praksē pieņēmumu par "bremzējot ar priekšu līkumā, mocis taisnojas". Saprotu, ka Africa ar pumpenēm uz asfalta līkumā nav tas naskākais braucamais, lai izdarītu vispārinājumus, bet nu nespēju panākt moto taisnošanos, spiežot priekšējo bremzi. Pareizāk sakot - nespēju trigerēt nekontrolētu taisnošanos. Un arī negāžas vairāk. Secinu, ka ķermenis iedresēts kompensēt pozitīvu un negatīvu paātrinājumu, lai ieturētu iecerētai trajektorijai un ātrumam atbilstošu sagāzuma leņķi.

Offline

RenegadeX
21. Jul 2017, 09:10#27

Kopš: 28. Jan 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 580

Braucu ar: Hornet CB600F PC34, e39

Nu nezinu gan vai pareizi, bet domāju ka līkumā bremzējot joprojām turpinās stūrēšana ar Countersteering, tāpēc arī var panākt ka mocis pirms laika neslienas dikti taisni.
Galvenais domāt par to kā savākties jebkurā situācijā nevis, vfizdu, tūlīt nofisīšos
Braucot jācenšas izjust sava motocikla uzvedība, bet līdz tam ir kādu laiku jāpabrauc un jāeksperimentē

Offline

viesic
21. Jul 2017, 09:28#28

Kopš: 15. Apr 2010

No: Kuldīga

Ziņojumi: 158

Braucu ar: cbr900 un xr600

Chazz, fiziku nepiemānīsi tāpēc ja nepieciešams ekstrēmi bremzēt, tad efektīvi nobremzēt var bremzējot pēc iespējas iztaisnot moci un ar iztaisnotu stūri bremzēt līdz riepu saķeres zuduma robežai, tas būs daudz efektīvāk nekā ar līkumā sagāztu moci bremzēt 0.3s ar motocikla bremzēm un pēc tam ar motocikla sāniem pret asfaltu. Un tam ir jābūt satrenētam refleksu līmenī, tādā situācijā nebūs laika domāt

Offline

Vulkaans
21. Jul 2017, 09:44#29

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Tas viss ir forši, taču tikai teorijā. Praksē pie bremzēšanas līkumā savu fizikas devu iedos konkrētā ceļa segums. Tieši tajā vietā gadīsies smiltis, izsijas, izkusis piķis, bedre, vai vienkārši slapjš asfalts. Nemaz nerunāsim par protektora dziļumiem, spiedieniem riepās un riepu vecumu. Beigās visa teorija tāpat pa kāju. Praksē 99% mocis, bremzējot līkumā, vairumam šeit esošo speciālistu taisnosies vienīgi horizontāli. Būsim reāli un nestiepsim krāniņus augstāk par bāku

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

monsieur
21. Jul 2017, 10:37#30

Kopš: 19. Aug 2015

Ziņojumi: 353

Braucu ar: FLHRC


21 Jul 2017, 09:44:35 Vulkaans rakstīja:
Tas viss ir forši, taču tikai teorijā. Praksē pie bremzēšanas līkumā savu fizikas devu iedos konkrētā ceļa segums. Tieši tajā vietā gadīsies smiltis, izsijas, izkusis piķis, bedre, vai vienkārši slapjš asfalts. Nemaz nerunāsim par protektora dziļumiem, spiedieniem riepās un riepu vecumu. Beigās visa teorija tāpat pa kāju. Praksē 99% mocis, bremzējot līkumā, vairumam šeit esošo speciālistu taisnosies vienīgi horizontāli. Būsim reāli un nestiepsim krāniņus augstāk par bāku


Nu, te gan jāpiekrīt karburatoru pārjaucējam. Ja gadās kas negaidīts, tad slīpi bremzējot uz saķeres robežas, un uzbraucot uz smiltīm vai citiem sūdiem (kas, pēc cūcības likuma, bieži dzīvo tieši līkumos), strauji samazinoties saķeres koeficientam, fiziku neappisīsi un būs šļūciens pat vislabākajam bremzētājam pasaulē.

Morāle? Nebraukt pa ielu uz saķeres robežas, lai kāds Street Rossi nejūties

Offline

marcis
21. Jul 2017, 11:09#31

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


21 Jul 2017, 00:52:11 Chazz rakstīja:
Tādi asprāši...

>20 komentari un pagaidām vienīgais reālais ieteikums ir pēc izjūtām/pieredzes jeb vienkāršāk sakot "mēģini kamēr sanāk".

Bieži vien gadās, ka mēģinot uz dullo var atrast kādu risinājumu, kas it kā strādā, bet ne tuvu nav drošākais vai efektīvākais.

Joks par Indijas svētajām govīm bija labs, bet par bremzēšanu ar zobiem un lidošanu pāri būtu bijis lietderīgāk paturēt pie sevis.

Un te jau nav obligāti govs. Tik pat labi var būt citi šķēršļi.

Nu tad vēlreiz. Reku līkums:
[IMG][/IMG]

Ar kādu ātrumu jūs tāda iebrauktu? 30? 50? 70? 90? Neatkarīgi no izvēlētā ātruma var gadīties situācija, ka braucot līkumā ieraugāt - uzreiz līkuma beigās (vai pat pašā līkumā) priekšā stāv autiņi (jo ir ceļa remonts ar maiņvirziena kustību). Pretējā joslā brauc pretimbraucošie. Kā tad bremzēsiet?

Tiem, kas ieteiks braukt nost no ceļa -> Ko tad darītu identiskā situācija braucot no pretējās puses? T.i. labais līkums, iekšmalā nav kur palikt, tava josla ciet, pretējā joslā pretim brauc.

Nav šaubu, ka līkumos nobremzēt var - gan jau ikviens no mums ir bijis kādā situācijā, kad (kaut vai ar 20 km/h) ir nācies braucot līkumā samazināt ātrumu. Šeit gribēju aicināt uz diskusiju un lūgt dalīties zinošākus ar padomiem - ar kādām tad tehnikām būs visefektīvāk tādas nepieciešamības gadījumā to bremzēšanu veikt?


Konkrētais līkums pēc izjūtām ir 60..70..
Bet domāju, ka nepareizi uzstādīts jautājums. Līkumā bremzē (trail braking) maz procenti no pasaules motobraucējiem. Pareizi ir pirms līkuma sadzēsties vēl taisnē un līkumu izņemt ar gāzi. Sāc ar to.
Ja tomēr esi uz ceļa un jūzeris Patiesais kaut kur blakām gana govis, tad jāatcerās, ka visefektīvākās vienmēr būs priekšējās bremzes. Ja visu dara ar izjūtu, kā Ārčijs minēja, nobremzēsi kaut uz smiltīm.

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

Archy96
21. Jul 2017, 11:15#32

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Tikai vēl ir tādi momenti:

1) Cik liela saķere un temperatūra asfaltam.
2) Vai nav smiltis uz ceļa.
3) Kāda riepa ir priekšā, gumijas sastāvs, spiediens, temperatūra.
4) Cik jūtīgas bremzes.
uttttt.


Pro gonščiki sacensībās pat speciāli drusku piebremzē priekšu, lai rats iesēžās un lielāks saķeres laukums riepai izveidotos ar asfaltu, bet tas viss notiek konrolētos apstakļos ar nemainīgi labu segumu un labām riepām, uz ielas ir jāskatās pēc situācijas, daži labi pilsoņi ar tādām riepām brauc, ka tur būtu drošāk pa taisno grāvī ievilkt nekā mēģināt līkumā dzēsties, it sevišķi , ja tas notiek pa slapjo.

Trasē ,ieejot dažos līkumos, arī pieturu priekšas bremzīti, ar izjūtam, tu, kur liekās, ka tas var būt efektīgi, parasti tā - līdz kādam pus līkumam maigi piebremzeju, un laižu vaļā, kad jau sākās izeja no līkuma, citi nebremzē līkumā, gaumes lieta.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 21 Jul 2017, 11:22:26 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

mexa
21. Jul 2017, 11:33#33

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

analoģiski kā autosam līkumā kreiso kāju uz bremzi-uz grantenes esmu saskatījis būtisku ātruma palielinājumu līkumā, bet tas der gonkai. piekarei jābūt saregulētai, jāmāk vispār braukt, un tad arī sākt domāt uzlabot prasmi štopēties līkumā

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Next
21. Jul 2017, 15:50#34

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

Mans domāt ka ir jābrauc līkumā vienalga kā, tikai ne nost no ceļa.

Offline

BonyFace
21. Jul 2017, 19:51#35

Kopš: 03. Aug 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 708

Braucu ar: KTM 790R & Flow Snowboards

Es varu derēt, ja nepārredzamā līkumā ies pāri alnis - 99.9% cilvju viņā iepirdīs. Ar autosu uz asfalta legāliem slikiem braucu līkumā ap 120 un gāja divi aļņi pāri viens aiz otra, ar ABS, siltām riepām sadzēsos līdz 50 un otrais alnis atlieca galvu prom, tikai siekalas uz stikla palika. Ar moci možka pa vidu kautkā varētu izlīst. Bet alnis reāli joslu aizņem, tur nereāli kautko izdarīt. Kopš tā laika tas man ir "aļņu līkums" un krēslā braucot tur es ik pa laikam taurēju, kautkādā naivā cerībā

[ Šo ziņu laboja BonyFace, 21 Jul 2017, 19:51:54 ]

Offline

enwit
21. Jul 2017, 20:25#36

Kopš: 18. Feb 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 121

Braucu ar: bmw


21 Jul 2017, 19:51:00 BonyFace rakstīja:
Es varu derēt, ja nepārredzamā līkumā ies pāri alnis - 99.9% cilvju viņā iepirdīs. Ar autosu uz asfalta legāliem slikiem braucu līkumā ap 120 un gāja divi aļņi pāri viens aiz otra, ar ABS, siltām riepām sadzēsos līdz 50 un otrais alnis atlieca galvu prom, tikai siekalas uz stikla palika. Ar moci možka pa vidu kautkā varētu izlīst. Bet alnis reāli joslu aizņem, tur nereāli kautko izdarīt. Kopš tā laika tas man ir "aļņu līkums" un krēslā braucot tur es ik pa laikam taurēju, kautkādā naivā cerībā


Nevajag pat nepārredzamu līkumu, man reiz bija problēma tādā neieskriet uz taisna ceļa, kad izskrēja priekšā , kaut arī bieži trenējos bremzēt.

Offline

PATIESAIS
22. Jul 2017, 20:25#37

Kopš: 20. Jul 2017

Ziņojumi: 60

Braucu ar: muti

IZSKATĀS PĒC KĀRTĒJĀ GEJISKĀ FORUMA. CCCP CENZUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja jau kripatas humora šeit liegts, tad kāpēc Jūs visi uz ielas braucat kā pašnāvnieki???? Ja jau Jūs visi esat tik nopietni un nosvērti, TAD NAHUJAM JŪS BRAUCAT PĀRSNIEDZOT ĀTRUMU UN APDRAUDOT SATIKSMES DROŠĪBU ??????????????????????
ŠIS JAUTĀJUMS IR DOMĀTS FORUMA ADMINIEM,un arī tiem, kuri metīsies aizstāvēt admina rīcību , kurš izdzēsa manus postus

[ Šo ziņu laboja PATIESAIS, 22 Jul 2017, 20:25:39 ]

Offline

envy
22. Jul 2017, 21:24#38

Kopš: 21. Jul 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1632

Braucu ar: labiem drapakiem

atbildot uz topika jautājumu - ar bremzēm

-----------------
KTM EXC 300 TPI SixDays
KTM 790 Adventure R Rally

Offline

mezamaris
22. Jul 2017, 23:19#39

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Klasisks slēdziens-Topiks sūds,autors lohs.

Offline

krauklis
22. Jul 2017, 23:42#40

Kopš: 28. Jul 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 890

Braucu ar: KTM EXC 530 R


22 Jul 2017, 23:19:50 mezamaris rakstīja:
Klasisks slēdziens-Topiks sūds,autors lohs.

Nē, nu tā jau varbūt nevajag uzreiz, es pilnīgi ticu, ka cilvēkam tas tiešām interesē un nav skaidrs, kā un ko darìt, un cilvēks ļoti gribētu iegūt konkrètu recepti, kas tieši ir jādara. Bet cilvēk, neviens Tev nekādru konkrētu instrukciju neiedos- ņem moci, ej brauc, mēģini, trenējies, izzini, bremzē, ar priekšu,aizmuguri, ar abām, izdari secinājumus un brauc vēlreiz. Un tā uz riņķi vairākus gadus.

-----------------
Nunc est bibendum

Offline