Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Droša braukšana

Tēma: Kā bremzēt līkumos?

AutorsZiņojums
Viks
24. Jul 2017, 19:44#41

Kopš: 31. Mar 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 1259

Braucu ar: TLS Streetfighter


21 Jul 2017, 09:10:59 RenegadeX rakstīja:
Nu nezinu gan vai pareizi, bet domāju ka līkumā bremzējot joprojām turpinās stūrēšana ar Countersteering, tāpēc arī var panākt ka mocis pirms laika neslienas dikti taisni.
Galvenais domāt par to kā savākties jebkurā situācijā nevis, vfizdu, tūlīt nofisīšos
Braucot jācenšas izjust sava motocikla uzvedība, bet līdz tam ir kādu laiku jāpabrauc un jāeksperimentē

Jūs to moci līkumā turpinat raustīt?
Pretstūrēšana tak ir ieguldot līkumā un izejot no līkuma! Kapēc līkumā jārausta stūre?!!

-----------------
www.Durka.lv
www.Streetfighters.lv

Offline

arvx
25. Jul 2017, 00:02#42

Kopš: 13. Feb 2015

Ziņojumi: 68

Braucu ar: Divām taktīm

Man šķiet te daudzi jautājumi atkritīs pašam aizbraucot uz trasi, kaut pie streetfighteriem kādu treniņu nogāzt. Tad arī jutīsi, ko var, ko nē. Parunājies ar kādu, padalīsies pieredzē, pa galvu nesitīs. Ja žēl moci trasē krāmēt, tad ir kā ir, bet no otras puses, priekš kam tad viņi domāti? Pakaļu pārvietot var arī ar e-talonu

Offline

rgx
25. Jul 2017, 10:45#43

Kopš: 27. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 245

Braucu ar:

21 Jul 2017, 09:10:59 RenegadeX rakstīja:
Nu nezinu gan vai pareizi, bet domāju ka līkumā bremzējot joprojām turpinās stūrēšana ar Countersteering, tāpēc arī var panākt ka mocis pirms laika neslienas dikti taisni.
Galvenais domāt par to kā savākties jebkurā situācijā nevis, vfizdu, tūlīt nofisīšos
Braucot jācenšas izjust sava motocikla uzvedība, bet līdz tam ir kādu laiku jāpabrauc un jāeksperimentē


Bremzējot līkuma vidū (zem lenķa) tiek noslogota priekšējās riepas iekšējā mala, motocikla stūre pagriežas līkuma virzienā, un tāpēc arī motocikls bremzējot līkumā cenšas piecelties vertikāli, un trajektorija kļūst platāka. Ar šo īpatnību ir jārēķinās, un ja sanāk situācija, kad līkumā rodas aizdomas vai izdosies esošajā ātrumā izbraukt līkumu pirmkārt ir jāsaprot vai pietiks vietas kur sabremzēties.

-----------------
SFRT veikals un serviss.

Brembo, Dunlop Racing un Eneos Motor Oils oficiālais partneris.

Gustava Zemgala gatve 67
+371 29 184 673
info@sfrt.lv

Offline

Sasha
25. Jul 2017, 16:04#44

Kopš: 30. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 150

Braucu ar: Triumph

uz ceļa, un tātad arī līkumā, tevi notur 'saķeres spēks', jeb tautā vienkārši saukts par 'saķeri' - t.i riepas saskares laukums ar asfaltu
paātrinoties, ‘atmetoties’ vai liekot slīpi, uz jau tā mazā riepas saķeres laukuma, sāk iedarboties papildus spēki - centrbēdzes u.c. Šie spēki samazina esošo saķeres spēku un vienkārši izsakoties, kaut kas var sākt izslīdēt.
ja šādā situācija sāc lietot bremzes, tad papildus uz šo laukumu vēl iedarbojas 'bremzēšanas spēks'.
ja veicot aprēķinus, saķeres spēks joprojām ir lielāks par citu spēku summu - tad joprojām esi uz ratiem.
ja kāds cits spēks vai to summa ir lielāka par saķeri, tad notiek kāds no saķeres zaudēšanas veidiem - lowsaids, haisaids, 'burnauts',...

tā ir teorija. reālā dzīvē svarīgāk ir saprast vai zem riteņiem brauktuves virsma ir ar tāda pati kā visu laiku (vai nepasliktinās saķere).
un ja nepasliktinās, tad var atgriezties pie šīs teorijas, lai aprēķinātu ar kādu spēku kurā līkumā var bremzēt.

Offline

mexa
25. Jul 2017, 16:36#45

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

pirmo reizi dzirdu "sakjeres speeks"

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Vulkaans
25. Jul 2017, 17:05#46

Kopš: 22. Mar 2017

No: Rēzekne

Ziņojumi: 396

Braucu ar: Vulkānu

Slikti.
Tāds termins ir un jau ļoti sen.
http://csn.termi.lv/4883-ka-izmainas-prieksejo-...iedzinu-ja-ta-a/

http://termini.lza.lv/term.php?term=sa%C4%B7ere...93ks&lang=LV

-----------------
Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans

Offline

Black_smoke
25. Jul 2017, 17:39#47

Kopš: 06. Apr 2016

Ziņojumi: 31

Braucu ar: tdi un cbr900rr

Palasīsju viedokļus un padalīšos arī ar savu.Braucot izmantoju tikai priekšējās bremzes,bet aizmugures ratu bremzēju tikai ar dzinēju-slēdzot zemākus pārnesumus.
Ja uz ceļa pamanu ko tādu,ar ko ieejot līkumā neesmu rēķinājies,bet motocikls ir jau ieguldīts,tad darbības ir sekojošas-atmetu gāzi,iztaisnoju motociklu,lai nav jābremzē ar noguldītu un turot to taisni bremzēju cik nu tas ir bremžu efektivitātes ietvaros iespējams,lai paliktu savā joslā.
Video no mana treniņa,pēc amortizācijas var redzēt,cik stipri kad tiek bremzēts
https://m.youtube.com/watch?v=whp2xnLbBrs

[ Šo ziņu laboja Black_smoke, 25 Jul 2017, 17:49:16 ]

Offline

Zais
25. Jul 2017, 22:40#48

Kopš: 22. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1217

Braucu ar: traktoru cauri Āfrikai

Jep, līdzīgi.
2 gadījumi iz dzīves:
- slaids pārredzams kreisais līkums apdzīvotas vietas sākumā, kur neviens vēl nav sadzēsies no saviem ātrumiem. Pretī mašīna, priekšā mašīna, pēkšņi priekšā esošais izdomā, ka līkumā tomēr nogriezīsies pa labi - krustojums tuvu, bremzē strauji. Spiežu priekšējo bremzi, bļec, uz asfalta sīki akmentiņi no nomales. Jūtu, ka priekšējais rats izslīd, mirklis un mašīna jau ir atbrīvojusi joslu, man pietiek prāta uzreiz atlaist bremzi un piedot gāzi - neliels izbīlis, bet situācija atrisinājusies. Tas viss bija kādas 3 sekundes
- braucu no Rīgas pa A2, vējš svilpo, braukšu augšā uz A1 Saulkrastu virzienā, atmetos un jau loka sākumā jūtu, ka sūdi. Mocis planē uz ārmalas barjeru. Nometu gāzi, viegli bremzēju ar priekšu, mēģinot palikt taisni un reizē neiebraukt barjerā. Cik pamanu arī mašīnas priekšā un aizmugurē ķer pārsteigumu un uz barjeras pusi nes arī tās - uz asfalta vai nu soļarka, vai cita eļļaina substance. Nesen bija lijis, tāpēc nevarēja pamanīt. Izdevās savākties arī šajās 5-10 sekundēs.
Tā kā viss ir izjūtās. Nē, es neesmu nekāds superduper braucējs

-----------------
Nē nu jā

Offline

Chazz
26. Jul 2017, 12:40#49

Kopš: 21. Aug 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 37

Braucu ar: Seat Ibiza, Kawasaki Vulcan S

Paldies visiem par iesaisti un dalīšanos ar pieredzi, prieks, ka diskusija pacēlusies. Pēdējie divi (bet ne tikai) tiešām saturīgi komentāri. Gan jau, ka ne man vienīgajam noderīgi un interesanti noskatīties un izlasīt šos piemērus!

Tā bremzēšana līkumos likās tāda tēma, ko iesācējiem nestāsta, paliekot pie "ieej līkumā tā, lai nav jābremzē", bet braucējiem, kas regulāri krāj kilometrus, tomēr atgadās situācijas, kad līkumā kaut kas pārsteidz un nākas to ātrumu samazināt. Protams, tiem, kas iesaka patrenēties un "pēc izjūtas" taisnība, tomēr, lai labi satrenētos, ir labāk zināt, ko tieši jātrenējas nevis mēģināt raustīt kloķus nejaušā secībā, kamēr atrod kādu daļēji strādājošu risinājumu un to slīpēt.

Kopā savelkot tad izskatās šādi:
- Jābremzē pirms līkuma, lai uzsāktu pagriezienu ar tādu ātrumu, ka līkumā nav jābremzē.
- Ja līkumā tomēr kas pārsteidz un jābremzē, jāceļ motocikls taisni un jābremzē kā parasti - taisnam braucamajam labāka saķere & stabilitāte, tātad apstāsies ātrāk un drošāk.
- Ja tomēr jāturas arī līkumā, bremzējam ar priekšu atbilstoši izjūtām (un iepriekš trenētajam), reizē turpinot turēties slīpi, līkumā un neizslīdot.
- Aizmugurējo bremzi pagriezienā nespaidām.

Palabojiet, ja ko aplami pateicu!

Ārzemju resursos lasu, ka daži braucēji arī līkumā aizmugurējo bremzi uzsit, lai priekšu noslogotu, kā arī atļaujas ar aizmuguri piebremzēt, ja vajag tikai drusku piebremzēt (piem. ieiets līkumā pārāk ātri savām prasmēm, nobīsties un bailes liek bremzēt). Tomēr vairumā resursu izskatās, ka aizmugure tikai riskus palielina, jo bremzējot to aizmuguri atslogo, saķere arvien samazinās, ABS pret sānslīdi maz ko palīdz un savākt slīdošu aizmuguri grūtāk nekā priekšu.


Droši vien papildjautājums būtu - ko darām, kad vajag bremzēt maucot līkumā no kalna? Kaut vai tāpēc, lai noturētu nemainīgu ātrumu? Vai mēdz kādam gadīties, ka aizmugure izslīd, ja ar motoru bremzējot mēģini ātrumu noturēt nemainīgu ripinoties no kalna?

Offline

vlkpc
26. Jul 2017, 12:59#50

Kopš: 11. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 832

Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc

Nevajag šādos gadījumos noniecināt aimugurējo bremzi, jo:
1) aizmugures izslīdēšanu vieglāk savākt arī iesācējam;
2) ne saustīrtrases apstākļos parasti nebūs iespējams realizēt >80% uz priekšu, ar vai bez ABS.
3) lowside ir viens no maigākajiem veidiem, kā piezemēties.

-----------------
Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi...

Offline

Chazz
26. Jul 2017, 13:23#51

Kopš: 21. Aug 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 37

Braucu ar: Seat Ibiza, Kawasaki Vulcan S

Negribu uzreiz noliegt, bet man par to pēdējo punktu izskatās, ka ar priekšas slīdēšanu drīzāk ir - vai nu nogulsies vai savāksi. Bet ar aizmuguri var savācot arī pārmest pāri, dažādos resursos aizmugures slīdēšanu (un sekojošu savākšanu) norāda kā galveno/vienīgo highside cēloni, piem:
Raksts
Wiki
Šis kadrs iesaka izslīdējušu aizmuguri turpināt slidināt un nesavākt, lai neķer highside...

Offline

vlkpc
26. Jul 2017, 13:27#52

Kopš: 11. Mar 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 832

Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc

Piekritīšu, tomēr aizmugurējā ir pilnvērtīga vadības ierīce, no kuras nav pamata atteikties pilnībā bailēs no highside. Koks vai aiza nav labāki Savākšanos no priekšas izslīdēšanas daudz vairāk ietekmē prasmes un motocikla masa.

P.S. Goblina bembis manis iepriekšminētajā crashā pēc tam, kad bija atvadījies no vadītāja un pasažiera, vēl pamanījās apmesties highside, jo iešļūca zonā, kur normāls asfalts.


26 Jul 2017, 13:23:30 Chazz rakstīja:
Negribu uzreiz noliegt, bet man par to pēdējo punktu izskatās, ka ar priekšas slīdēšanu drīzāk ir - vai nu nogulsies vai savāksi. Bet ar aizmuguri var savācot arī pārmest pāri, dažādos resursos aizmugures slīdēšanu (un sekojošu savākšanu) norāda kā galveno/vienīgo highside cēloni, piem:
Raksts
Wiki
Šis kadrs iesaka izslīdējušu aizmuguri turpināt slidināt un nesavākt, lai neķer highside...

[ Šo ziņu laboja vlkpc, 26 Jul 2017, 13:33:57 ]



-----------------
Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi...

Offline

hopper_offlinus
26. Jul 2017, 13:40#53

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s

Manas 5 kapeikas
Bremzēt jau var, bet jābūt gatavam, ka samazinoties ātrumam mocis:
- nevis celsies, bet laidīsies lejā (centrbedzes speks tak paliks mazāk).
- tas ka mocis celas, tas ir Tavs refleks pārtraukt maneuvu. Salecies, iztaisno stūri - mocis pacelas.
- Bremzējot, palielināsies risks, ka riepa izslīdes. Pārslogosi priekšu, var arī aizmugurēja izslīdēt ja bremzē ar abiem (demonstrācija Goblinārijā, figūra "stoplīnija", jo pēkšni pazūda slode, un, līdz ar to, saķere - riepa vieglāk nobloķēsies. Bet nu labāk tomēr lai aizmugurēja slīd - dabūsi low-side, zēmāk krītiens un mocis Tev pa priekšu aizies. Tā ka tas parasti slīd tālāk par rajderi, dabūsi novākt iespējamus šķērsļus

Ja Tu iegāji tajā līkumā uz diviem ratiem braucot mierīgajā režīmā, tad Tu arī var to līkumu paņēmt āsāk - apbrauc govi.
Ja tas ir mega gārais abu joslu sūgas govis, kas stāv 5m aiz tā līkuma - nu tad aizmugurējos uz nulli un šļūc, tāpat nenometīsies līdz nullei.

Par braukšanos pa mežu un grantu - nez... Es pēc gariem braucieniem pa zemeniekiem kādu laiku nevaru normāli pa asfaltu pabraukt. Pa zemenieku tas ir normāli, ka viss visu laiku mēģina kkur aizbēgt, a ieiet līkumā ar taisni stāvošu moci un slīdošu aizmuguri - pie lietas piederas Asfaltam šīs īpāši neder

P.s. var otru topiku uzbliezt - kā pareizi mēst moci uz sāna līkumos

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

hopper_offlinus
26. Jul 2017, 13:48#54

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s


26 Jul 2017, 13:23:30 Chazz rakstīja:
Negribu uzreiz noliegt, bet man par to pēdējo punktu izskatās, ka ar priekšas slīdēšanu drīzāk ir - vai nu nogulsies vai savāksi. Bet ar aizmuguri var savācot arī pārmest pāri, dažādos resursos aizmugures slīdēšanu (un sekojošu savākšanu) norāda kā galveno/vienīgo highside cēloni, piem:


Slīdinat aizmuguri līkumā kad esi sasvēries un neesi gatavs tam? Hmm... no savas atsistas dyrsas pieredzes varu pateikt, ka tur iet runa par <0.5s līdz zemei. Respektīvi - riepa nočikstas un Tu šo faktu piefikse tad kad jau vai nu esi zemē, vai vēl neapzinies, ka jau esi zemē

+\- taisni stāvošam mocim - jā, protams - poh. Kāmēr ātrums ir un priekša nav "lēnāka" par aizmūguri - bremze vesels un tik turi līdzsvaru.

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline

alnis
26. Jul 2017, 14:29#55

Kopš: 01. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 509

Braucu ar:

Takš' nejauciet galvu tiem, kas piedalās tikai ceļu satiksmē. Ceļu satiksmē pagriezienā ir tikei viens paņēmiens gan ar moci, gan ar autiņu, proti, pietiekoša bremze pirms pagrieziena un pagriezienā neliela, bet pietiekoša gāzīte.... vai - kaukā, tur...ārā pa peskari...
....bet, sporta trasēs vai drifteriem, akrobātiem - katram būs sava zinātne un knifi, par kuriem lietderīgi runāt kontekstā ar attiecīgo veidu, dzelzi un trasi.

Offline

mexa
26. Jul 2017, 14:40#56

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT


25 Jul 2017, 17:05:58 Vulkaans rakstīja:
Slikti.
Tāds termins ir un jau ļoti sen.
http://csn.termi.lv/4883-ka-izmainas-prieksejo-...iedzinu-ja-ta-a/

http://termini.lza.lv/term.php?term=sa%C4%B7ere...93ks&lang=LV


Zinaatniski ir defineets? chota loti liekas atvasinaats prieks "tautas"

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Sasha
26. Jul 2017, 14:52#57

Kopš: 30. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 150

Braucu ar: Triumph


26 Jul 2017, 14:40:20 mexa rakstīja:

25 Jul 2017, 17:05:58 Vulkaans rakstīja:
Slikti.
Tāds termins ir un jau ļoti sen.
http://csn.termi.lv/4883-ka-izmainas-prieksejo-...iedzinu-ja-ta-a/

http://termini.lza.lv/term.php?term=sa%C4%B7ere...93ks&lang=LV


Zinaatniski ir defineets? chota loti liekas atvasinaats prieks "tautas"


Definīcija: Maksimālā dzinekļa izmantojamā tangenciālā reakcija kontaktlaukumā kustības virzienā. Saķeres spēks ir atkarīgs no saķeres koeficienta un normālslodzes.

Offline

Teiksmaqq
26. Jul 2017, 15:13#58

Kopš: 24. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1866

Braucu ar: VISU


26 Jul 2017, 14:29:35 alnis rakstīja:
Takš' nejauciet galvu tiem, kas piedalās tikai ceļu satiksmē. Ceļu satiksmē pagriezienā ir tikei viens paņēmiens gan ar moci, gan ar autiņu, proti, pietiekoša bremze pirms pagrieziena un pagriezienā neliela, bet pietiekoša gāzīte.... vai - kaukā, tur...ārā pa peskari...
....bet, sporta trasēs vai drifteriem, akrobātiem - katram būs sava zinātne un knifi, par kuriem lietderīgi runāt kontekstā ar attiecīgo veidu, dzelzi un trasi.
Ceļu satiskmē vienīgais pareizais paņēmiens ir ieiet līkumā ar ātrumu, lai varētu nobremzēt uz redzamās daļas, pieņemot, ka redzamo daļu samazinās tāds motopidars, kuram pārsteigumu sagādā tas, ka kāds tomēr bez viņa vēl ir uz koplietošanas ceļa, un kuram rodas jautājumi powerī, kā tad pareizi bremžet moci, ja līkumā ir iepists 2x ātrāk, kā atļauj prasme...

-----------------
Katrs maizes klaips ir kā traģisks stāsts par graudiem, kas būtu varējuši kļūt par alu...
Bet alu taču netaisa no kviešiem!? Taisa! Un arī no rudziem!

Offline

rgx
27. Jul 2017, 09:32#59

Kopš: 27. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 245

Braucu ar:

Manas 5 kapeikas
Bremzēt jau var, bet jābūt gatavam, ka samazinoties ātrumam mocis:
- nevis celsies, bet laidīsies lejā (centrbedzes speks tak paliks mazāk).


Dabā motocikls laižas lejā darot tieši pretējo

Remember that a bike will maintain a tighter turning radius for any given lean angle with the throttle slightly opened.

-----------------
SFRT veikals un serviss.

Brembo, Dunlop Racing un Eneos Motor Oils oficiālais partneris.

Gustava Zemgala gatve 67
+371 29 184 673
info@sfrt.lv

Offline

hopper_offlinus
27. Jul 2017, 10:49#60

Kopš: 06. May 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 1549

Braucu ar: Transalp XL600V; Divvy XJ600s


27 Jul 2017, 09:32:53 rgx rakstīja:
Manas 5 kapeikas
Bremzēt jau var, bet jābūt gatavam, ka samazinoties ātrumam mocis:
- nevis celsies, bet laidīsies lejā (centrbedzes speks tak paliks mazāk).


Dabā motocikls laižas lejā darot tieši pretējo

Remember that a bike will maintain a tighter turning radius for any given lean angle with the throttle slightly opened.


Nu, es kkā neredzu kur citātā ir teikts, ka mocis ceļas vai nolaižas ar ātruma maiņu. It teikts, kā ar lielāku ātrumu var āsāk līkumu izņēmt.
Netiek arī minēts, ka tajā brīdī arī stūre tiks pagriezta biku vairāk
Stūrejas ar stūri, nevis ar to, cik to moci sagāž

A tas, cik zemu tas mocis var būt pie zemes ir atkarīgs no centrbedzes spēka, kas ir atkarīgs no ātruma. Atrums nokrit, centrbedzes spēks paliek mazāk, mocis laižas. Rajderis to sajūt un kompense ar stūri - mocis ceļas.
Vari izmēģini kadā apļī nemainot kermeņa poziciju un stūres poziciju nomēst gāzi - uzreiz jūtīsi.

-----------------
Life is hard and then your warranty expires

Offline