Pirmie iespaidi – KTM 1190 RC8

Tulkots no motorcycle-usa.com,
17-04-2008

Viens no pasaulē viskaislīgāk gaidītajiem 2008.gada ielas sporta motocikliem vai tā saucamajiem superbaikiem nāk no pamatā dubļiem paredzētu motociklu ražotāja Austrijā. „KTM” superbaiku segmentā šogad startē ar „RC8”, kuru nesen žurnālistiem prezentēja Ascari trasē Spānijā. Beidzot! „KTM” superbaiks vairs nav siekalu dziedzeru kairinošs koncepts, bet gan reāls motocikls, kuru sākot ar šāgada aprīli varat iegādāties par aptuveni 12 000 latiem.

Neskatoties uz to, ka no koncepta prezentācijas līdz ražošanai sagatavotā superbaika nonākšanai tirgū pagājuši pieci gadi, par laimi šis 1148cc divcilindru superbaiks saglabājis savu sākotnējo „žiletes” veida stilu. Oriģinālais dizains izstaro agresiju, kas palielina jūsu adrenalīna līmeni, kaut vai tikai skatoties šī motocikla reklāmas video. „KTM” reputācija izturīgu un uzticamu motociklu ražošanā, piemēram, kā „Super Duke 990”, tikai vairo uzticības kredītu jaunajam „RC8”. Vai tas katapultēs „KTM” jaunā superbaiku dimensijā? Vai arī tas neapstrīdami apliecinās austriešu motociklu ražotāja apņēmību nostiprināties arī šajā segmentā?

Atbilde ir Jā uz abiem jautājumiem. Jā, tas ir drosmīgs un pamatīgs solis „KTM”, kas ir attiecīgi arī jāsaprot. Proti, iespaidīgais „RC8” bija pilnīgi citāds, nekā pirms izbraukšanas par to biju domājis.

Otrās paaudzes 990cc divcilindru dzinējs ir pamatīgi pārbūvēts, lai tā darba tilpums „RC8” gadījumā sasniegtu 1148cc. Rezultātā „RC8” spēj iegriezties par 1000 apgr./min vairāk kā 990cc agregāts. Kaut arī lielā jauda ir jūtama, tomēr tā nesniedz tādu agresiju dinamikā, par kādu vedina domāt superbaika izskats. Pie aptuveni 2000 (kaut kas te nav... par mazu apgriezieni) apgr./min ir jūtams pēkšņs jaudas pieaugums pirmajos pārnesumos. Tiesa, to nevarētu raksturot kā īstiem sacīkšu superbaikiem raksturīgo kampienu, tomēr pie samērā neliela ātruma manevriem tas ir izjūtams.


Dienas gaitā, braucot ar šo motociklu, radās saprašana un mans vērtējums par šo motociklu. Dzinējs patiesībā ir ļoti paklausīgs un rāms. Neskatoties uz no mutes lecošas sirds efekta trūkuma, dzinēja lēzenais griezes moments nodrošina stabilu un kontrolējamu jaudu, kas motociklu padara komfortablu un viegli vadāmu. Tas ir tikpat patīkams kā draudzīgs smaids un ar to ir viegli saprasties. „RC8” pēc izskata un reklāmas video liek domāt, ka ir mežonīgs zvērs, tomēr patiesībā ir paklausīgs un trenēts mājdzīvnieks. Tas tikai izskatās un izklausās, it kā tūlīt jums iekodīs kājā.

Kamēr vien ceļš ir līdzens, motocikls planē un kāri aprij asfaltu. Braukšanas sēdpozīcija ir pārsteidzoši komfortabla, it īpaši ņemot vērā motocikla žanru un sacīkšu garu (piemēram, salīdzinot ar „Ducati 1098”). Gan uz koplietošanas ceļa, gan trasē 805-825 mm augstais sēdeklis ir ērts manevriem, kā arī uzgulšanās 16,5 litru degvielas tvertnei ir ērta pat ar vairāk kā 180 cm augumu. Ķīļveida aizmugure un bagāžas stiprinājumu neesamība nerada bažas, jo „KTM” par to ir padomājis un piedāvā diezgan plašu pēcpārdošanas aksesuāru klāstu, lai jūs iegādāto motociklu varētu izmantot tādam mērķim, kādam vēlaties.

Lai arī šis superbaiks ir piemērots koplietošanas ceļiem vairāk nekā sākumā bijām domājuši, regulējamie rokturi un kāpšļi vibrē pie dzinēja apgriezienu kāpināšanas. Tas nav tik nevaldāms kā sacīkšu motocikls, tāpēc tikai spoguļu (salīdzinot ar „Ducati 1098” tie ir nepraktiskāki) vibrācijas šķiet nedaudz mulsinošas. Tie sāk nekontrolēti drebēt, kad no sirds „atvelkat” pa šoseju un diemžēl skarsies pie vadītāja, kad brauksiet asos U-veida līkumos (sviests).


„RC8” ir diezgan progresīvs. Jūs varat regulēt ergonomiku, lai tā atbilstu gan jūsu braukšanas stilam, gan vajadzībām, ja vien zināt, ko no tā visa vēlaties. Sava veida mākslas darbs ir „Zadi” mērinstrumentu panelis, kas atsevišķi rāda koplietošanas ceļa un trases informāciju, tomēr tam ir tikai viena ceļojumu mērījumu skala un nav aktuālā pārnesuma indikatora.

Cik pārsteidzoši labas ir „Brembo” bremzes, tik negaidīta vilšanās ir pārnesumkārba. Testu laikā Ascari trasē boksos bija sastājusies vesela virkne „RC8”, un kad žurnālisti tajos pagrieza aizdedzes atslēgu un ieslēdza pirmo pārnesumu, atskanēja klakšķis no katra motocikla. Turklāt ne reizi vien gan trasē, gan uz koplietošanas ceļiem man sanāca atrast nevēlamu neitrālo starp pirmo un otro pārnesumu. Šā iemesla dēļ trasē straujos līkumos es pat neriskēju mainīt pārnesumu (normāls baikeris nekad neslēdz ātrumus līkumos, lai nepieļautu ritenim izslīdēt pie ātrumu pārslēgšanas), manevru veicot vienkārši otrajā robā. Tomēr šo nepilnību var novērst, noregulējot pārnesumu vadības sviru, līdz tā prasīs mazāk piepūles jūsu kreisajai kājai, un pārslēgšanās būs bez aizķeršanās.

Tērauda šasija ir pirmšķirīga. Tā ir ļoti viegla, gluži kā „250GP” rāmis. Kopā ar regulējamo „WP” balstiekārtu, motocikls uzvedas kā jūsu organiskais turpinājums. Jums nebūs ar prātu jācīnās pret mehāniku. Nevaru noliegt, vadāmība ir viena no labākajām, kādu esmu pieredzējis un balstiekārtas sportiskais iestatījums, kādu „KTM” arī rekomendē, padara priekšu un aizmuguri stingrāku, kas rada pārliecību.

Man gribētos, lai „RC8” būtu perfekts superbaiks, un tāpēc sapņotāji varētu dauzīt savas krājkasītes. Tomēr šis sapnis vēl nav piepildīts. Rēcošā izplūdes sistēma, nevainojama vadāmība, lieliskas bremzes, iespaidīgs dizains un izstrādes kvalitāte. Lai arī kā, darvu šai medus mucai piešķir nenostrādātā pārnesumkārba, vibrācijas nevietā un grūti aizsniedzama atbalsta kāja.


RC8, iespējams, sevi pierādīs kā daudz praktiskāks, lietotājam draudzīgāks un komfortablāks salīdzinājumā ar itāliešu alternatīvām. Tā dizains ir pietiekami izteiksmīgs, lai piesaistītu pircējus, kā arī vienkārši interesentus, kas salonā vai uz ielas to nopētīs, īpaši baltās krāsas versijā. Turklāt jūs ietaupīsiet nedaudz naudas, ja izvēlēsieties to „Ducati 1098” vietā. Bet ja meklējat adrenalīna avotu un superbaiku, kurš ir jāsavalda, lai tas jums neuzšautu pa pakaļu... tā jau ir pilnībā cita diskusija.

Tehniskie parametri


Modelis: KTM RC8
Dzinējs: 1148cc 2-cilindru, 4-taktu, V-veida 75-grādu
Jauda: 152 ZS pie 10000 apgr./min
Griezes moments: 120 Nm pie 8000 apgr./min
Pārnesumkārba: 6-pakāpju
Svars: 188 kg
Sēdekļa augstums: 805-825 mm
Degvielas tvertne: 16,5 l