Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Sliktais
15. Jul 2012, 21:34#1135

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


15 Jul 2012, 21:30:23 Coool rakstīja:

Ok, rīt notestēšu, bet daudzums nav liels, ap 300 ml, ja nav labs, var arī izmest



Es nemaz neiedziļinātos uz tādu daudzumu un utilizētu


Bet "žīds" tak dvēselē vēl dzīvs
Ełła izskatās kā jauna un "smaržo" tāpat.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Archy96
15. Jul 2012, 21:55#1136

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Paklau, eļļas spečoki - drusku savādākas dabas jautājums, ja autosam zūd eļļa, aptuveni litrs uz 1500km, kā jūs domājat, vai varētu izlīdzēties ar vārstu blīvslēgu nomaiņu (16 vārtsi), jeb šāds patēriņš liecina, ka gredzeniem kaput. Vērstu blīvslēgi oriģinālie, nav mainīti, 230000 nobraukums

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

MIGs
15. Jul 2012, 22:04#1137

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Moš pamērīt kompresiju ?!
Ja gredzeni slikti tad nebūs kompresijas.
Beigtas vārstu gumijas jau nelaidīs nost spiedienu kompresijas taktī kad vārsti stāv ciet.

-----------------

Offline

drago
15. Jul 2012, 22:21#1138

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 21:55:37 Archy96 rakstīja:
Paklau, eļļas spečoki - drusku savādākas dabas jautājums, ja autosam zūd eļļa, aptuveni litrs uz 1500km, kā jūs domājat, vai varētu izlīdzēties ar vārstu blīvslēgu nomaiņu (16 vārtsi), jeb šāds patēriņš liecina, ka gredzeniem kaput. Vērstu blīvslēgi oriģinālie, nav mainīti, 230000 nobraukums


vaarstu bliivsleegu paziime ir duumoshana uzreiz peec pielaisshanas, kas iesilstot praktiski pazuud. litrs uz pusiotraam stukaam gan kman skiet stipri pa traku vaarstu bliivsleegiem...kartera ventilaacija ir ok, un gar paareejiem salnikiem aaraa nespiezh?

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

drago
15. Jul 2012, 22:22#1139

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 22:04:03 MIGs rakstīja:
Moš pamērīt kompresiju ?!
Ja gredzeni slikti tad nebūs kompresijas.
Beigtas vārstu gumijas jau nelaidīs nost spiedienu kompresijas taktī kad vārsti stāv ciet.

izdilis elljas nonjemamais gredzens kompresiju paaugstina, taa ka diezvai ar kompresijas meeriishanu tu kaadus deriigus datus elljas pateerinja mekleeshanai, dabuusi...

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Niere
15. Jul 2012, 22:26#1140

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 20:56:28 drago rakstīja:
nu, ne visi, bet kaadi 90% gan.bet nu taa jau ir saruna uz citu teemu....
par viskozitaati runaajot - pielaizhot ellja parasti ir auksta, as so "karstaa gala" viskozitaarte, cik izprotu, tur neko neietekmee.
nu un par "motori vispaar nedilst, tikai pie pielaisshanas" - tas ir interesants domu gaajiens, bez shaubaam. esmu paarliecinaats, ka kaugju un lokomotiivju diizelji, kuri bez izsleegshanas meedz straadaat meeneshiem, un bolee togo -tiek starteeti uzsildiiti liidz vismaz +40 graadiem un ar elljas spiedienu elljoshanas sisteemaa, kuru rada atseviskjs speciaals elektrosuuknis - arii vinji tomeer dilst un tiek remonteeti. noskreejieni gan vinjiem stipri lielaaki, bet litraaza un cilindru tilpums ar pavisam cits, taapat kaa apgriezieni ( pie tuksgaita 300 rpm un max jauda pie 950 rpm skan interesanti )


tā kā nav iekšā gari rakstīt, te saite, kur atradīsi zemāk redzamo rindkopu:

The SAE says 90 percent of engine wear and damage occurs during start up, not while driving

(reprinted from The Arizona Classic Roadrunner, August, 2004)

The Society of Automotive Engineers (SAE) says about 90 percent of engine wear and damage occurs during startup. Another organization says that every engine start is equal to a 500 mile trip.
For cars that have been in long term storage the case is even worse.

par "dīzeļa efektu" Tev pilnīga taisnība, to sauc arī par kavitāciju. bet tad būtu vēl viens termins, kuru jāskaidro. tas principā nācis no hidraulikas sūkņu jomas, kur šī problēma īpaši aktuāla.
ideja jau tieši tāda pati kā dīzeļmotoram - saspiežot degmaisījumu, rodas sprādziens. ūdens šajā gadījumā vakuumā pārvēršas par tvaiku, kurš sajaucas ar eļļas molekulām. sprādziena rezultātā rodas kavitācijas erozija un ātra eļļas oksidācija.

[ Šo ziņu laboja Niere, 15 Jul 2012, 22:29:28 ]

Offline

Niere
15. Jul 2012, 22:40#1141

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 21:28:52 Coool rakstīja:
"eļļā var būt dažādā formā - saistītais, emulsētais un separētais." Sveši termini! International Latvian - English tulkojums!

No ķīmijas zināms - Šķidums.


jā, man ar latviešu terminoloģiju ne visai. es arvien nevaru pieradināt sevi nesaukt eļļas kontūru par eļļas galeriju
a vispār jau izklausās crazy.
viss, kas man zināms, nāk tā kā tā no English.

par tiem šķidrumiem paskatījos. zini, latviskie nosaukumi pilnīgi neko neizisaka, bet no termodinamiskā viedokļa izsmeļoši paskaidrots:


Šķīdumus iedala:

Nepiesātināti šķīdumi. Šķīdumi, kuros, dotajos apstākļos, vēl var izšķīdināt izšķīdušo vielu. Tie ir termodinamiski stabili.
Piesātināti šķīdumi. Šķīdumi, kuros, dotajos apstākļos, izšķīdusī viela ir līdzsvarā ar šķīdumu. Tie ir termodinamiski stabili.
Pārsātināti šķīdumi. Šķīdumi, kuros ir vairāk izšķīdušās vielas, nekā dotajos apstākļos tur iespējams izšķīdināt. Tie ir termodinamiski nestabili.

Offline

drago
15. Jul 2012, 22:44#1142

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .

par dzineeja dilshanu pielaisshanas rezultaataa esmu lietas kursaa. tiesa, ja tas buutu iisti saapiigs jautaajums, arii vieglajaas izmantotu elljoshanas sisteemas iedarbinaashanu veel pirms dzineeja starta. un - kaa jau rakstiiju - arii dzineeji kuri tiek starteeti reti, un jau ar spiedienu - dilst.
par kavitaaciju - man skiet, taa naak saakaas no kugju dzenskruuveem. kautkur lasiiju, ka saciikstees par aatruma palielinaashanu kugjiem vienreiz tika nonaakts liidz tam, ka dzenskruuve saaka noeesties nedeeljas laikaa....bet nu lab, dies ar to.

a kas ar taam emulsijas izveideem elljaa? man tagad liidziiga situaacija motoblokam i - shim kaarbaa emulsija :-O un liimenis kapitaali paceelies. caurumu pa kuriem uudens vareetu sateceet itkaa nav. kkaada mistika vienkaarshi...


-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

MIGs
15. Jul 2012, 22:45#1143

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR


15 Jul 2012, 22:22:19 drago rakstīja: izdilis elljas nonjemamais gredzens kompresiju paaugstina, taa ka diezvai ar kompresijas meeriishanu tu kaadus deriigus datus elljas pateerinja mekleeshanai, dabuusi...


Vai man vienam tas pūķēns krīt uz nerviem ?!

Tagad tev eļļas gredzeni nodrošina kompresiju - jo īpaši sadiluši ?!

Nu tad Drago stāsti īsto un patieso metodi kā noteikt KRU TIEŠI zūd tā eļļa ?! Nu gredzeni, vārstu gumijas, kas vēl ?!
Pieņemsim, ka Archy vēl nav pavisam akls briedis un spēj ieraudzīt, vai viņam netek eļļa no motora.

-----------------

Offline

Niere
15. Jul 2012, 22:49#1144

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 21:55:37 Archy96 rakstīja:
Paklau, eļļas spečoki - drusku savādākas dabas jautājums, ja autosam zūd eļļa, aptuveni litrs uz 1500km, kā jūs domājat, vai varētu izlīdzēties ar vārstu blīvslēgu nomaiņu (16 vārtsi), jeb šāds patēriņš liecina, ka gredzeniem kaput. Vērstu blīvslēgi oriģinālie, nav mainīti, 230000 nobraukums


tici vai netici, VW grupas instrukciju rokasgrāmatās melns uz baltu rakstīts, ka pilnīgi normāls eļļas zudums autiņam var būt pat 1L uz 1000km !!!
es kad šo ieraudzīju, neticēju, domāju, ka nullīti aizmirsuši
bet tas tā...

ja nu kas, te Amsoil papīrs par tēmu.

Offline

Niksons
15. Jul 2012, 22:52#1145

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO

Drago zini un pareizi pielieto vārdu "kavtācija"


Niere - uzdošu jautājumu savādāk - kur tad "pazūd" eļļas spiediens ?

Kloķene satērējas tik tālu, ka viss skrien cauri ? Sūknis sadilst ?

Arča - rīt piezvani kūsakoskim un pasaki viņiem kur tā gonda stāv

Iekriekšējam opel kadetam, tam kas nāk no kāda 2002 vai 3 gada manuļi ir ierakstīts, ka litrs eļļas uz 1000 km ir norm

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

drago
15. Jul 2012, 23:01#1146

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


15 Jul 2012, 22:45:15 MIGs rakstīja:

15 Jul 2012, 22:22:19 drago rakstīja: izdilis elljas nonjemamais gredzens kompresiju paaugstina, taa ka diezvai ar kompresijas meeriishanu tu kaadus deriigus datus elljas pateerinja mekleeshanai, dabuusi...


Vai man vienam tas pūķēns krīt uz nerviem ?!

Tagad tev eļļas gredzeni nodrošina kompresiju - jo īpaši sadiluši ?!

Nu tad Drago stāsti īsto un patieso metodi kā noteikt KRU TIEŠI zūd tā eļļa ?! Nu gredzeni, vārstu gumijas, kas vēl ?!
Pieņemsim, ka Archy vēl nav pavisam akls briedis un spēj ieraudzīt, vai viņam netek eļļa no motora.


parasti auto virzuljiem skatoties npo degkameras puses ir 2 bliiveeshanas gredzeni un viens elljas nonjemshanas gredzens. ellju gar virzuli saak riit, ja izdilis vai iekoksojies ir elljas nonjemamais gredzens - paareejie var buut ok, bet ellju riis taakaataa. turklaat, ja elljas nonjememais gredzens ir sadilis, kompresija buus laba, jo jams laizh garaam ellju, kura papildus nobliivee kompresijas gredzenus.
ir pat tests lai noskaidrotu, gar kurieni kompresija zuud, ja taa ir nepietiekama - ielej cilindraa teejkaroti elljas un meera pa jaunu - ja kompresija nu pieaugusi - gredzeniem kaput. ja nee -vaarsti laizh.
taas tak elementaaras lietas...
as so, ja caur kartera ventilaaciju neeed un gar salnikiem uz aaru nespiezh, taatad ellja sadeg degkameraa ( ja nav turbomotors). shai gadiijumaa konkreeti nodiahnosticeet nav viegli - vai tie ir gredzeni, vai vaarstu bliibvsleegi. pa cik mashiina taakaataa veca, es ieteiktu bliivsleegus nomainiit un apstiities - taa ir pulka leetaaka un vienkaarshaaka proceduura.

-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

Niere
16. Jul 2012, 07:55#1147

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 23:08:27 Coool rakstīja:
1 litru uz 1000 km. Apnīk liet jau pēc pirmā 1000 km. Tā problēma tiek nahrinizēta uzreiz.


"jāuzpilda" eļļa katrā degvielas uzpildes reizē:

Offline

Niere
16. Jul 2012, 08:15#1148

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 22:52:57 Niksons rakstīja:

Niere - uzdošu jautājumu savādāk - kur tad "pazūd" eļļas spiediens ?

Kloķene satērējas tik tālu, ka viss skrien cauri ? Sūknis sadilst ?


kā redzi uzskaitīto iemeslu sarakstā vārds "worn" pieminēts visbiežāk. un arī, kur nav pieminēts, daudzi saistīti ar izdilumu.

1 External Oil Leaks
2 Front or Rear Main Bearing Seals
3 Worn or Damaged Main Bearings
4 Worn or Damaged Connecting Rod Bearings
5 Worn or Damaged Camshaft Bearings
6 Worn Crankshaft Journals
7 Tapered and Out-of-Round Cylinders
8 Distorted Cylinders
9 Clogged “PCV” Valve
10 Honing Abrasive
11 Worn Ring Grooves
12 Cracked or Broken Ring Lands
13 Worn Valve Stems and Guides
14 Bent or Misaligned Connecting Rods
15 Worn or Improperly Fitted Wrist Pins or the Wrong Pins
16 Wrist Pins Fitted Too Tightly
17 Clogged Oil Passages
18 Unequal Tightening of Main Bearing Bolts or Connecting Rod Bolts
19 Unequal Tightening of Cylinder Head Bolts
20 Dirty Cooling System
21 Dirty Oil
22 Too Much Oil in Crankcase
23 Incorrect Piston Rings for Type of Engine or Type of Service
24 High Engine Vacuum
25 Worn Timing Gears or Chain
26 Piston Rings Fitted with Too Little End Clearance
27 Worn or Broken Piston Rings
28 Piston Rings Stuck in Grooves
29 Late Valve Timing
30 Oil Pressure Too High
31 Oil Viscosity
32 Piston Slap
33 Internal Gasket/Intake Breach
34 Spark Knock
35 Aftermarket Performance Chips and Modifications
36 Lugging Engine
37 Inappropriate Operation of Overdrive
38 Leaking Turbocharger Seal
39 Restricted Air Intake
40 Fuel Dilution

atsauce uz Amsoil

Offline

Niere
16. Jul 2012, 08:35#1149

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 22:44:45 drago rakstīja:

a kas ar taam emulsijas izveideem elljaa? man tagad liidziiga situaacija motoblokam i - shim kaarbaa emulsija :-O un liimenis kapitaali paceelies. caurumu pa kuriem uudens vareetu sateceet itkaa nav. kkaada mistika vienkaarshi...


no kurienes eļļā var rasties ūdens:
1) no apkārtējās vides
2) no dzesēšanas šķidruma
3) no kondensācijas
4) sistēmā ielieta eļļa, kurai jau ir ūdens kontaminācija

citus variantus nezinu.
atliek meklēt.....

p.s.
ā, ok, vēl esmu redzējis industriālajā izpildījumā - rodas dēļ bojātiem blīvslēgiem, kuri notur karstu tvaiku.
piemēram, skaidu granulu ražotnēs.

[ Šo ziņu laboja Niere, 16 Jul 2012, 08:37:46 ]

Offline

Niere
16. Jul 2012, 09:36#1150

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


15 Jul 2012, 21:03:19 drago rakstīja:

O, btw, kaa ellju specs mosh vareesi atmineet vienu miiklu, kas mani daudzus gadus interesee -kaadreiz man bija granada ar v6 2.8 dzineeju, un bija pazinja, kas par shoperi pie mentiem straadaaja. taa nu jams vienreiz uzdaavinaaja 4 1.5l pudeles ar motorellju no savas autobaazes - esot ok ellja, mentu roveros lejot. pie kaarteejaas elljas mainjas ieleeju to, nedaudz pabraukaaju, un noliku rudenii garaazaa. uz ziemas beigaam atnaacu -skatos - uz tausta ellja stipri virs normas - un emulsija! peec nomainjas kas taads vairs netika maniits. dzeses skidrums bij normaa, uttp - koroch, nevaru saprast, kaa taa ellja tik daudz ( peec liimenja spriezhot - paaris litrus? ) bij savilkuse....:-O


piemirsu atbildēt.
ja problēma pazuda un dzesēšanas šķidrums nezūd, pirmkārt prātā nāk šis:

viens labs veids, kā vēsā klimatā dabūt liela apjoma kondensāciju eļļā, ir īsu distanču braukšana. respektīvi - attālumi, kuru laikā radies kondensāts nepaspēj iztvaikot un visu laiku tikai akumulējas.

tā var dabūt līdz pat piektdaļai eļļas (~1L) ūdens formā, bet tie nekā nevar būt 2L vieglā auto motorā.

ātri atradu atsauci uz Machinery Lubrication

īsu distanču braukšana vēsā laikā ir ideāls veids, kā sačakarēt pat visaugstākās kvalitātes eļļu.

Offline

Coool
16. Jul 2012, 09:40#1151

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Apsveicu jaunu dīzeļu īpašniekus, kas pārvietojas pilsētā 5 km rādiusā. Varbūt pārkāpt uz riteni!?! Veselīgāk.

-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Niere
16. Jul 2012, 09:46#1152

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

Starp citu:
te viena no expresmetodēm, lai gūtu priekšstatu par eļļas stāvokli. to dodu, jo ne tikai sadegšanas produkti "noēd" piedevas, bet arī ūdens eļļā.
Links

Gasoline Engine Oil Test


Automatic Transmission Fluid (ATF) Test


Differential (F&R), Manual Transmission & Transfer Case Test


kā "fiksais" filtrpapīrs vislabāk noderēs vizītkartes, jo tās ražo no gana blīva papīra.
avīze visdrīzāk nedarbosies.

Offline

drago
16. Jul 2012, 10:19#1153

Kopš: 01. Jun 2012

Ziņojumi: 325

Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .


16 Jul 2012, 09:36:01 Niere rakstīja:

15 Jul 2012, 21:03:19 drago rakstīja:

O, btw, kaa ellju specs mosh vareesi atmineet vienu miiklu, kas mani daudzus gadus interesee -kaadreiz man bija granada ar v6 2.8 dzineeju, un bija pazinja, kas par shoperi pie mentiem straadaaja. taa nu jams vienreiz uzdaavinaaja 4 1.5l pudeles ar motorellju no savas autobaazes - esot ok ellja, mentu roveros lejot. pie kaarteejaas elljas mainjas ieleeju to, nedaudz pabraukaaju, un noliku rudenii garaazaa. uz ziemas beigaam atnaacu -skatos - uz tausta ellja stipri virs normas - un emulsija! peec nomainjas kas taads vairs netika maniits. dzeses skidrums bij normaa, uttp - koroch, nevaru saprast, kaa taa ellja tik daudz ( peec liimenja spriezhot - paaris litrus? ) bij savilkuse....:-O


piemirsu atbildēt.
ja problēma pazuda un dzesēšanas šķidrums nezūd, pirmkārt prātā nāk šis:

viens labs veids, kā vēsā klimatā dabūt liela apjoma kondensāciju eļļā, ir īsu distanču braukšana. respektīvi - attālumi, kuru laikā radies kondensāts nepaspēj iztvaikot un visu laiku tikai akumulējas.

tā var dabūt līdz pat piektdaļai eļļas (~1L) ūdens formā, bet tie nekā nevar būt 2L vieglā auto motorā.

īsu distanču braukšana vēsā laikā ir ideāls veids, kā sačakarēt pat visaugstākās kvalitātes eļļu.


cik esmu braukaajis, t sk veessaa laikaa, kad pat 1.6 turbomotors ziemaa man rija 12.5 litrus uz 100 km ! :-O - nekad neesmu dabuujis emulsiju sisteemaa. nee, es ar esmu daudz lasiijis, tai skaitaa par to, ka emulsiju var dabuut ar iisiem braucieniem ziemaa, bet reaali, kaa jau teicu - vieniigais gadiijums manaa padsmit gadu praksee bija ar granadu. turklaat emulsiju vinja dabuuja daudz un strauji - elljas liimeni es vinjai chekoju regulaari, pie katra brauciena, as so nevareeja buut taa, ka es nedeeljaam braukaaju ar emulsiju, pirms atklaaju. nolikta garaazaa bija ar normaalu ellju, pie naakoshaas viziites jau bija emulsija :-O


-----------------
if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams

Offline

mezavecis
16. Jul 2012, 11:43#1154

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:


14 Jul 2012, 12:20:40 Niere rakstīja:
tautas klase?
STI starp citu primārā rekomendācija ir 5W-30 un tikai tad 5W-40. Par 10W-60 lietošanu nav nekādas runas. Gan jau pats būsi dzirdējis stāstus par ielas gonščiku neražām, lietojot magaviskozitātes.

visiem daudzmaz svaigiem Poršiniekiem, piemēram, standarts vienmēr bijis SAE5W-40. Savulaik man bija tas gods pastrādāt ar Motors Latvija SIA (VW), kura pārziņā bija arī Porsche salons.
Visām garantijas mašīnām lēja tikai 5W-40 un, lai ko tur īdēja īpašnieki, nekad ar to nebija problēmas. Respektīvi, nekāda īpaši paaugstināta viskozitāte nav nepieciešama pat pašiem niknākajiem sporta modeļiem. Protams, ja vien nav runa par tiešām sporta pielietojumu un sevišķām indikācijām.

Tieši tas pats, piemēram, Ferrari, kuram visiem modeļiem rekomendēts tikai 5W-40.

Vēl varam paņemt kaut kādu resnu/vecu govi no BMW, kur visi ļoti naski lej neatbilstošu viskozitāti, jo psiholoģiski šķiet, ka tāda izmēra autosam/motoram, "obligāti" pienākas vismaz 5W-50.
Piemēram: 750iL (E3 - 1999 - 2002
šim modelim vispār primārā rekomendācija 0W-30 un tikai īpašiem gadījumiem 5W-40.
un esmu pārliecināts, ka tiem dažiem izņēmumiem no M klases to 10W-60 izvēlējušies vienkārši tādēļ, ka inženieriem nav izdevies atrisināt pasākumu ar zemākas viskozitātes klasi.

tas par 4riteņiem, bet analoģiska situācija jau ir ar močiem. populārākais produkts 20W-50 pat ja manuālī tāda opcija vispār netiek apskatīta.
ar scoobijiem jau gadus desmit taka jau uz tu un 5w40 attaisno sevi tikai skandinavijas ziemas, LV klimatam ziema 10w40/ vasara 20w50..
p.s protams ja izmanto tikkai lidz 20-30% no auto iespejam tad var pietureties pie Fuji Heavi industri rekomendacijam ..

Offline