Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Coool
17. Aug 2012, 12:48#1211

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām


17 Aug 2012, 12:47:11 krauklis rakstīja:
Pakomentējiet, lūdzu šo: pažēloju naudiņu, nopirku Mannol 4T 10W40. Esmu pabraucis 3 dienas, liekas, ka straujāk ar rāvienu uzsākot braukt, mazliet nospolē sajūgs (tāda tizla skaņa). Tas varētu būt eļļas dēļ? Gāzt ārā to draņķi? Esmu mazliet satraucies. Pirms eļļas maiņas nekas tāds nebija novērots. Ļoti gaidu sakarīgas atbildes.


Izleja ārā tīrā traukā esošo un ielej kaut ko citu un skaties.

[ Šo ziņu laboja Coool, 17 Aug 2012, 12:49:14 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Rizza
17. Aug 2012, 12:50#1212

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

Palasot ārzemju forumos par eļļām, pēc itkā kuru lietošanas sāk slīdēt sajūgs, sapratu vienu lietu, ka eļļa nevar sap#$t to kas jau iet uz beigām, var to procesu mazliet paātrināt.

Offline

Niere
17. Aug 2012, 14:37#1213

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


17 Aug 2012, 12:48:49 Coool rakstīja:

17 Aug 2012, 12:47:11 krauklis rakstīja:
Pakomentējiet, lūdzu šo: pažēloju naudiņu, nopirku Mannol 4T 10W40. Esmu pabraucis 3 dienas, liekas, ka straujāk ar rāvienu uzsākot braukt, mazliet nospolē sajūgs (tāda tizla skaņa). Tas varētu būt eļļas dēļ? Gāzt ārā to draņķi? Esmu mazliet satraucies. Pirms eļļas maiņas nekas tāds nebija novērots. Ļoti gaidu sakarīgas atbildes.


Izleja ārā tīrā traukā esošo un ielej kaut ko citu un skaties.


droši vien Coool ieteikums būs vienīgais, kas dos daudzmaz vērā ņemamu rezultātu.
izklausās jau gan, ka esi lējis to eļļu trīcošu roku. respektīvi, no zemcenas produkta sagaidīji problēmas. ar šādu noskaņu parasti izdodas visu ko saklausīt/sajust, neskatoties uz to, ka problēma jau iespējams bijusi iepriekš.
tas tikai pieņēmums, jo patiešām nezinu patieso situāciju.

tiesa gan, savulaik papētīju Mannol moču eļļas datu lapu un likās nepārliecinošs viņu apgalvojums, ka eļļa vienlaikus var atbilst gan API MA, gan MB, kas ir principiāli atšķirīgas (pretējas) klases.
ja no šāda viedokļa, tad nebūtu brīnums, ka ir problēmas tieši ar sajūga slīdēšanu.

mans ieteikums būtu:
ielej citu eļļu. ja tā šķitīs atbilstoša, nobrauc to līdz sezonas beigām. savukārt šo Mannol izmanto kā ziemas konservācijas eļļu.
savukārt pavasarī šo lej nost un bliez iekšā atkal svaigu eļļu, kas šķiet derīga.
nebūsi neko zaudējis.
turklāt attiecīgo Mannol nākamgad neutilizē, bet atstāj vēl vienai ziemas sezonai kā konservācijas eļļu. praktiski nelietotai tai vajadzētu veiksmīgi pildīt savu funkciju divas ziemas no vietas. vienīgi uzglabā to stingri noslēdzamā traukā ar pēc iespējas mazu saskari ar gaisu(skābekli).
pēdējais ieteikums spēkā, ja neesi ar šo eļļu paspējis jau norullēt kādu štuku.

un vērtējums - sajūgi, kas ir tuvu finālam, jūtīgāki uz eļļu, varētu būt patiess.

Offline

hazaa
17. Aug 2012, 14:51#1214

Kopš: 22. Jul 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 83

Braucu ar: kawasaki er6-n

jautajums ellas specukiem:

driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?

Offline

Rizza
17. Aug 2012, 15:24#1215

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s


17 Aug 2012, 14:37:42 Niere rakstīja:
un vērtējums - sajūgi, kas ir tuvu finālam, jūtīgāki uz eļļu, varētu būt patiess.


Es arī saklausījos, ka citiem pēc Repsoļa lietošanas ir sācies "Sajūgšovs" .. protms, mazliet samīzos, jo kāreiz tikko atkal nomainīju Repsol eļļu..pastudēju dziļāk, kārtīgi izpētiju Ražotāja ieteikto un papētīju kas uz Repsol bundžas darās un sapratu, ka Pamatam nav uztraukums
Visdrīzāk tā ir sakritība, jo eļļai ir visi MA2 utt, respektīvi, paredzēta lietošanai ar slapjo sajūgu. Citi nobrauc 100k bez bēdas, citi knapi 30k.

Offline

Gliemiezis
17. Aug 2012, 15:34#1216

Kopš: 18. Sep 2011

Ziņojumi: 599

Braucu ar: Angry Bee 3


17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:

driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?


Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas Naksa pavasaris un tad ari maini ,kas tad notiks ja tagad nomainis lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.

Lietoju Repsol un nav nekadu pretenzju.

[ Šo ziņu laboja Gliemiezis, 17 Aug 2012, 15:34:32 ]



-----------------
MMC "НЫТИКИ" -"

Offline

Niere
17. Aug 2012, 15:49#1217

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


17 Aug 2012, 15:34:14 Gliemiezis rakstīja:

17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:

driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?


Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas
...................lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.


šī ir viena ļoti rupja kļūda, ko dara mūsu motobraucēji. proti - atstāj veco eļļu motorā.
vēl nebūtu liela šaize, ja eļļa salīdzinoši labā stāvoklī. bet to jau parasti neviens nezina. vienkārši nomet arklu aukstā/mitrā gražā un basta.

labi lietota eļļa sevī satur skābes un oksidācijas produktus, kas veicina metāla koroziju. tā nav obligāti tāda korozija, kādu to pieraduši skatīt brūnā krāsā jeb FeO2 izskatā.
korozijai var būt dažādas izpausmes, bet par to nerakstīšu.

vārdus akot, atstājot eļļu karterī, riskējat, ka tā aiz sevis atstās nosēdumus un radīs koroziju.
turklāt, ja eļļā vēl klāt ir kāds nepatīkams kontaminants - degviela vai Na/K/Si no dzesēšanas šķidruma, korozijas risks būtiski pieaug. Tāpat arī metāla nodiluma materiāls ir katalizators oksidācijas procesam...īpaši jau ūdens klātbūtnē.

normāli ir motorā ieliet da jebkādu, kaut vai vislētāko motoeļļu, kādu varat dabūt un pavasarī mainīt nost.
kā jau rakstīju - šo konservācijas eļļu var izmantot vairākus gadus pēc kārtas. tai normālos apstākļos nekas nenotiks.
kad esat ielējuši šo konservācijas eļļu, noteikti padarbiniet nedaudz motoru, lai vecā eļļa tiktu novākta no visām virsmām.

Offline

virsnieks
17. Aug 2012, 15:57#1218

Kopš: 31. Jul 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1153

Braucu ar: R1200GS & FIESTA


17 Aug 2012, 15:49:20 Niere rakstīja:

17 Aug 2012, 15:34:14 Gliemiezis rakstīja:

17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:

driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?


Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas
...................lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.


šī ir viena ļoti rupja kļūda, ko dara mūsu motobraucēji. proti - atstāj veco eļļu motorā.
vēl nebūtu liela šaize, ja eļļa salīdzinoši labā stāvoklī. bet to jau parasti neviens nezina. vienkārši nomet arklu aukstā/mitrā gražā un basta.

labi lietota eļļa sevī satur skābes un oksidācijas produktus, kas veicina metāla koroziju. tā nav obligāti tāda korozija, kādu to pieraduši skatīt brūnā krāsā jeb FeO2 izskatā.
korozijai var būt dažādas izpausmes, bet par to nerakstīšu.

vārdus akot, atstājot eļļu karterī, riskējat, ka tā aiz sevis atstās nosēdumus un radīs koroziju.
turklāt, ja eļļā vēl klāt ir kāds nepatīkams kontaminants - degviela vai Na/K/Si no dzesēšanas šķidruma, korozijas risks būtiski pieaug. Tāpat arī metāla nodiluma materiāls ir katalizators oksidācijas procesam...īpaši jau ūdens klātbūtnē.

normāli ir motorā ieliet da jebkādu, kaut vai vislētāko motoeļļu, kādu varat dabūt un pavasarī mainīt nost.
kā jau rakstīju - šo konservācijas eļļu var izmantot vairākus gadus pēc kārtas. tai normālos apstākļos nekas nenotiks.
kad esat ielējuši šo konservācijas eļļu, noteikti padarbiniet nedaudz motoru, lai vecā eļļa tiktu novākta no visām virsmām.

Precīzi pateikts, tas ir uzrakstīts!

[ Šo ziņu laboja virsnieks, 17 Aug 2012, 15:57:46 ]



-----------------
ko gribu to daru

Offline

krauklis
17. Aug 2012, 16:24#1219

Kopš: 28. Jul 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 890

Braucu ar: KTM EXC 530 R

paldies par padomiem, mainīšu nost uz Repsol.

-----------------
Nunc est bibendum

Offline

Rizza
17. Aug 2012, 16:27#1220

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

NAv jau teikts, ka no repsol paliks labāk.. Citiem no Repsol tieši palika sliktāk... ko lai lej iekšā. Labāk lēnā garā apsver domu, pa ziemu atjaukt sajūgu vaļā, citādāk var sanākt, ka nākamvasar sezonas spraigumā dabūsi vēl negaidīti remontēties.

Offline

Coool
17. Aug 2012, 16:31#1221

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Rizza, nebaidi tautu, lai maina un skatās.

-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Rizza
17. Aug 2012, 16:39#1222

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

lai viņš palasa kādas 3 lapas atpakaļ.. tur ir komentāri par Repsol, tad toč vairāk nelies

Kādi 3 džeki teica ka pēc Repsol sākās šovs

Offline

Coool
17. Aug 2012, 16:49#1223

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Da varbūt viņiem jau sajūga frikcijas diski čau! Kāds pirms tam bija mainījis kaut ko sajūgam? Varbūt nepareizi saregulēts utt. Da visādi māsteri

[ Šo ziņu laboja Coool, 17 Aug 2012, 16:50:02 ]



-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

hazaa
17. Aug 2012, 21:34#1224

Kopš: 22. Jul 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 83

Braucu ar: kawasaki er6-n


17 Aug 2012, 15:49:20 Niere rakstīja:

17 Aug 2012, 15:34:14 Gliemiezis rakstīja:

17 Aug 2012, 14:51:27 hazaa rakstīja:
jautajums ellas specukiem:

driz jamaina ella mocitim un domaju kad labak to darit, pirms ziemas un tad atstat moci uz visu ziemu, vai ari labak pirms sezonas sakuma?


Nafigam tev ta eļļa jamaina pirms ziemas
...................lai tak veca eļļiņā pilda savas funkcija kamer mo staves.


šī ir viena ļoti rupja kļūda, ko dara mūsu motobraucēji. proti - atstāj veco eļļu motorā.
vēl nebūtu liela šaize, ja eļļa salīdzinoši labā stāvoklī. bet to jau parasti neviens nezina. vienkārši nomet arklu aukstā/mitrā gražā un basta.

labi lietota eļļa sevī satur skābes un oksidācijas produktus, kas veicina metāla koroziju. tā nav obligāti tāda korozija, kādu to pieraduši skatīt brūnā krāsā jeb FeO2 izskatā.
korozijai var būt dažādas izpausmes, bet par to nerakstīšu.

vārdus akot, atstājot eļļu karterī, riskējat, ka tā aiz sevis atstās nosēdumus un radīs koroziju.
turklāt, ja eļļā vēl klāt ir kāds nepatīkams kontaminants - degviela vai Na/K/Si no dzesēšanas šķidruma, korozijas risks būtiski pieaug. Tāpat arī metāla nodiluma materiāls ir katalizators oksidācijas procesam...īpaši jau ūdens klātbūtnē.

normāli ir motorā ieliet da jebkādu, kaut vai vislētāko motoeļļu, kādu varat dabūt un pavasarī mainīt nost.
kā jau rakstīju - šo konservācijas eļļu var izmantot vairākus gadus pēc kārtas. tai normālos apstākļos nekas nenotiks.
kad esat ielējuši šo konservācijas eļļu, noteikti padarbiniet nedaudz motoru, lai vecā eļļa tiktu novākta no visām virsmām.


skaidrite, paldies par ieteikumu, tad labak ieliet pirms ziemas kaut vai letako sintetiku??

Offline

Niere
17. Aug 2012, 21:42#1225

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


17 Aug 2012, 21:34:19 hazaa rakstīja:
............ tad labak ieliet pirms ziemas kaut vai letako sintetiku??


kaut vai lētāko minerāleni...

Offline

cabriooo
18. Aug 2012, 09:57#1226

Kopš: 04. Oct 2011

No: Rīga

Ziņojumi: 310

Braucu ar: R1250 gs adv

Bet ja ielej, piemēram, lētāko minerāleni, tad pavasarī lejot iekšā sintētiku, taču tā minerālene šā vai tā paliek kkas iekšā dzinējā un sajaucoties ar sintētiku, nekas nevar slikts notikt?

Otrs jautājums- Kad ielej iekšā minerāleni, tad taču vajag tāpat mazliet padarbināt, lai eļļa iziet pa visiem eļļas kanāliņiem un tad atstāt uz ziemu?

Trešais jautājums,kad pavasarī lej ārā, tad to minerāleni izliet vnk no auksta motora(jo pa ziemu, viss eļļas daudzums būs iespējams satecējis karterī), vai darbināt lidz darba temperatūrai un tad izliet?

[ Šo ziņu laboja cabriooo, 18 Aug 2012, 09:58:43 ]

Offline

Rizza
18. Aug 2012, 10:01#1227

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu

Offline

ursus
18. Aug 2012, 10:38#1228

Kopš: 22. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1141

Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD

Man jau skaidrs par NULON,vnk uzrakstīju pieredzi,bez piepušķojumiem.

Motociklā eļļu svaigu ieleju pēc sezonas beigām,jau normālu eļļu(sintētiku).

Par eļļas maiņu,eļļa jāmaina pēc nobraukuma,vai 1X gadā(ja nobraukums mazāks),izņēmums ir sintētika(nav spēkā ka jāmaina 1xgadā,ja nobraukums mazāks).

KUNGI ??? kas jaunai,svaigai eļļai var notikt??? MAX !!! 4 mēnešu laikā??? NEKAS,vnk NEKAS.

P.S. Man NULONIZĒTO eļļu no stūres pastiprinātāja liet laukā? vai kā? jau 8 gadi viņa tur kuļas(eļļa arī tika mainīta nopērkot).

-----------------
JAWA

Offline

Niere
18. Aug 2012, 10:41#1229

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


18 Aug 2012, 09:57:35 cabriooo rakstīja:
Bet ja ielej, piemēram, lētāko minerāleni, tad pavasarī lejot iekšā sintētiku, taču tā minerālene šā vai tā paliek kkas iekšā dzinējā un sajaucoties ar sintētiku, nekas nevar slikts notikt?


jebkuru motoreļļu sajaukšana nav problēma, īpaši jau nelietotu eļļu sajaukšana.
un pat minerālenes un sintētikas vai atšķirīgu klašu un viskozitāšu sajaukšana problēmas neradīs.
pat esteru sintētiskām eļļām aprakstos parasti minēts, ka jaukt drīkst ar jebkuru citu motociklu motoreļļu.
tas netiek ieteikts, bet nav neviens arī neaizliedz.
un jāņem vērā, ka šis attiecas tieši uz motoreļļām. citu sistēmu šķidrumiem mēdz būt dažādi.

konkrētajā gadījumā motorā paliks neliels daudzums minerālenes, bet proporcionāli ielietajai sintētikai, tas būs niecīgs daudzums, kas būtiski neietekmēs maisījuma kvalitatīvās īpašības.


Otrs jautājums- Kad ielej iekšā minerāleni, tad taču vajag tāpat mazliet padarbināt, lai eļļa iziet pa visiem eļļas kanāliņiem un tad atstāt uz ziemu?


jā, noteikti būtu motors jāpadarbina ar "ziemošanas" eļļu. tā nomazgās veco(lietoto) eļļu no visām virsmām. primāri tieši šādam nolūkam arī nepieciešams liet to eļļu sistēmā. ja nedarbina, tad vienīgais ieguvums būtu kartera nosēdumu aizvākšana. ja tādi nosēdumi ir, protams.


Trešais jautājums,kad pavasarī lej ārā, tad to minerāleni izliet vnk no auksta motora(jo pa ziemu, viss eļļas daudzums būs iespējams satecējis karterī), vai darbināt lidz darba temperatūrai un tad izliet


te varētu būt variācijas par tēmu. tomēr es personīgi domāju, ka labāk ar to pašu minerāleni piešķilt un uzsildīt to līdz darba temperatūrai.
tas tādēļ, ka tad eļļa būs ievērojami zemākas viskozitātes un vieglāk būs to noliet no kartera.
bet šeit nekā neuzstāju uz absolūtu patiesību.

vēl iedomājos: ja ar šo "ziemošanas" eļļu motors tiek pa laikam uzšķilts vai arī vienkārši startēts pavasarī, no visām nopērkamām viskozitātēm labāka būs tā, kurai mazākais skaitlis pirms W.
Piemēram: SAE 10W-## noteikti būs piemērotāka par SAE 15W-##. 10W mazāks par 15W, attiecīgi vieglāk motoru uzšķilt, kad eļļa auksta. Tas, cik ātri motors piešķiļas, īpaši svarīgi pēc ilgstošas stāvēšanas. īdeālā gadījumā, protams, 5W-## vai 0W-## būtu vēl vieglāk šķiļamas, taču tādas viskozitātes visdrīzāk jau būs sintētikas. Attiecīgi, no naudas viedokļa, maz piemērotas kā "ziemošanas" eļļas.
vienā vārdā - ziemošanai piemērotākā būs viszemākās viskozitātes eļļa, kādu vien varat dabūt/atļauties. tas tādēļ, ka ar šo eļļu motoru darbināsiet tikai brīvgaitā un relatīvi zemā gaisa temperatūrā.

Vēl:
ja kādam ekonomiskais apsvērums spiedīgs un nevar atļauties arī minerāleni ziemošanai, var liet motorā to eļļu, kura paredzēta nākošai sezonai.
tas nav ideālais variants, tomēr būtiski labāk, kā atstāt veco eļļu līdz pavasarim.
visai droši, ka eļļa līdz pavasarim nezaudēs savas īpašības. to apgalvoju tādēļ, ka analīzēs katastrofāli "nodilušu" TBN(bāziskums jeb sārmainība) moču eļļām neesmu redzējis.

un visbeidzot:
močiem, kuriem ir dalītā eļļošana (ar motoreļļu netiek eļļots sajūgs), ziemosānas nolūkā var izmantot pat vienkārši kādu auto motoreļļu. un šādā gadījumā nav nepieciešama nekāda augsta klase, piemēram API SM vai ACEA C#. drīzāk derēs API SG; SH; SJ klases eļļas, kurām nav fosfora(sēra/cinka) daudzuma ierobežojumu.

Offline

Niere
18. Aug 2012, 10:47#1230

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


18 Aug 2012, 10:01:28 Rizza rakstīja:
Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu


jep....saprātīgi. ir vēl cilvēki, kas veic vēl vienu pigoru:
kad vecā eļļa notecināta, uzlej šļuku svaigas eļļas, lai tā nedaudz noskalo virsmas, kur nu šādi tiek klāt.
bet nu tas drīzāk ieteikums auto motora gadījumā.

vēl kāda nianse, mainot eļļu:
veco eļļu jātecina tik ilgi, cik vien tā vēl tek laukā. tas var aizņemt arī pusstundu.
bet parasti cilvēki ir nepacietīgi un mauc virsū filtru un lej jauno eļļu, neko nenogaidot.

un..
eļļas maiņas reizē ir vērts lietoto eļļu patestēt ar "sētas" metodi, kuru esmu jau aprakstījis šajā diskusijā kādas lappuses iepriekš.

un vēl nav slikti vecajā eļļā iemest magnētu i veikt primitīvu ferogrāfiju ar palielināmo stiklu.

Offline