Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
ursus
18. Aug 2012, 10:38#1228

Kopš: 22. Aug 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 1141

Braucu ar: JAWA 634,JAWA 638,NC750XD

Man jau skaidrs par NULON,vnk uzrakstīju pieredzi,bez piepušķojumiem.

Motociklā eļļu svaigu ieleju pēc sezonas beigām,jau normālu eļļu(sintētiku).

Par eļļas maiņu,eļļa jāmaina pēc nobraukuma,vai 1X gadā(ja nobraukums mazāks),izņēmums ir sintētika(nav spēkā ka jāmaina 1xgadā,ja nobraukums mazāks).

KUNGI ??? kas jaunai,svaigai eļļai var notikt??? MAX !!! 4 mēnešu laikā??? NEKAS,vnk NEKAS.

P.S. Man NULONIZĒTO eļļu no stūres pastiprinātāja liet laukā? vai kā? jau 8 gadi viņa tur kuļas(eļļa arī tika mainīta nopērkot).

-----------------
JAWA

Offline

Niere
18. Aug 2012, 10:41#1229

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


18 Aug 2012, 09:57:35 cabriooo rakstīja:
Bet ja ielej, piemēram, lētāko minerāleni, tad pavasarī lejot iekšā sintētiku, taču tā minerālene šā vai tā paliek kkas iekšā dzinējā un sajaucoties ar sintētiku, nekas nevar slikts notikt?


jebkuru motoreļļu sajaukšana nav problēma, īpaši jau nelietotu eļļu sajaukšana.
un pat minerālenes un sintētikas vai atšķirīgu klašu un viskozitāšu sajaukšana problēmas neradīs.
pat esteru sintētiskām eļļām aprakstos parasti minēts, ka jaukt drīkst ar jebkuru citu motociklu motoreļļu.
tas netiek ieteikts, bet nav neviens arī neaizliedz.
un jāņem vērā, ka šis attiecas tieši uz motoreļļām. citu sistēmu šķidrumiem mēdz būt dažādi.

konkrētajā gadījumā motorā paliks neliels daudzums minerālenes, bet proporcionāli ielietajai sintētikai, tas būs niecīgs daudzums, kas būtiski neietekmēs maisījuma kvalitatīvās īpašības.


Otrs jautājums- Kad ielej iekšā minerāleni, tad taču vajag tāpat mazliet padarbināt, lai eļļa iziet pa visiem eļļas kanāliņiem un tad atstāt uz ziemu?


jā, noteikti būtu motors jāpadarbina ar "ziemošanas" eļļu. tā nomazgās veco(lietoto) eļļu no visām virsmām. primāri tieši šādam nolūkam arī nepieciešams liet to eļļu sistēmā. ja nedarbina, tad vienīgais ieguvums būtu kartera nosēdumu aizvākšana. ja tādi nosēdumi ir, protams.


Trešais jautājums,kad pavasarī lej ārā, tad to minerāleni izliet vnk no auksta motora(jo pa ziemu, viss eļļas daudzums būs iespējams satecējis karterī), vai darbināt lidz darba temperatūrai un tad izliet


te varētu būt variācijas par tēmu. tomēr es personīgi domāju, ka labāk ar to pašu minerāleni piešķilt un uzsildīt to līdz darba temperatūrai.
tas tādēļ, ka tad eļļa būs ievērojami zemākas viskozitātes un vieglāk būs to noliet no kartera.
bet šeit nekā neuzstāju uz absolūtu patiesību.

vēl iedomājos: ja ar šo "ziemošanas" eļļu motors tiek pa laikam uzšķilts vai arī vienkārši startēts pavasarī, no visām nopērkamām viskozitātēm labāka būs tā, kurai mazākais skaitlis pirms W.
Piemēram: SAE 10W-## noteikti būs piemērotāka par SAE 15W-##. 10W mazāks par 15W, attiecīgi vieglāk motoru uzšķilt, kad eļļa auksta. Tas, cik ātri motors piešķiļas, īpaši svarīgi pēc ilgstošas stāvēšanas. īdeālā gadījumā, protams, 5W-## vai 0W-## būtu vēl vieglāk šķiļamas, taču tādas viskozitātes visdrīzāk jau būs sintētikas. Attiecīgi, no naudas viedokļa, maz piemērotas kā "ziemošanas" eļļas.
vienā vārdā - ziemošanai piemērotākā būs viszemākās viskozitātes eļļa, kādu vien varat dabūt/atļauties. tas tādēļ, ka ar šo eļļu motoru darbināsiet tikai brīvgaitā un relatīvi zemā gaisa temperatūrā.

Vēl:
ja kādam ekonomiskais apsvērums spiedīgs un nevar atļauties arī minerāleni ziemošanai, var liet motorā to eļļu, kura paredzēta nākošai sezonai.
tas nav ideālais variants, tomēr būtiski labāk, kā atstāt veco eļļu līdz pavasarim.
visai droši, ka eļļa līdz pavasarim nezaudēs savas īpašības. to apgalvoju tādēļ, ka analīzēs katastrofāli "nodilušu" TBN(bāziskums jeb sārmainība) moču eļļām neesmu redzējis.

un visbeidzot:
močiem, kuriem ir dalītā eļļošana (ar motoreļļu netiek eļļots sajūgs), ziemosānas nolūkā var izmantot pat vienkārši kādu auto motoreļļu. un šādā gadījumā nav nepieciešama nekāda augsta klase, piemēram API SM vai ACEA C#. drīzāk derēs API SG; SH; SJ klases eļļas, kurām nav fosfora(sēra/cinka) daudzuma ierobežojumu.

Offline

Niere
18. Aug 2012, 10:47#1230

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


18 Aug 2012, 10:01:28 Rizza rakstīja:
Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu


jep....saprātīgi. ir vēl cilvēki, kas veic vēl vienu pigoru:
kad vecā eļļa notecināta, uzlej šļuku svaigas eļļas, lai tā nedaudz noskalo virsmas, kur nu šādi tiek klāt.
bet nu tas drīzāk ieteikums auto motora gadījumā.

vēl kāda nianse, mainot eļļu:
veco eļļu jātecina tik ilgi, cik vien tā vēl tek laukā. tas var aizņemt arī pusstundu.
bet parasti cilvēki ir nepacietīgi un mauc virsū filtru un lej jauno eļļu, neko nenogaidot.

un..
eļļas maiņas reizē ir vērts lietoto eļļu patestēt ar "sētas" metodi, kuru esmu jau aprakstījis šajā diskusijā kādas lappuses iepriekš.

un vēl nav slikti vecajā eļļā iemest magnētu i veikt primitīvu ferogrāfiju ar palielināmo stiklu.

Offline

nk
11. Sep 2012, 17:37#1231

Kopš: 11. Sep 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 473

Braucu ar: Āfriku

Motociklam pēc manuāļa nepieciešama eļļa ar apzīmējumu SAE 10w40, jautājums zinošiem cilvēkiem- vai Motul 5100 Ester 10w40 atbilst šīm prasībām

Offline

lomsz
12. Sep 2012, 08:43#1232

Kopš: 08. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 815

Braucu ar: XV 1700 RS Warrior

viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...

Offline

UDT
12. Sep 2012, 10:09#1233

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


18 Aug 2012, 10:47:37 Niere rakstīja:

18 Aug 2012, 10:01:28 Rizza rakstīja:
Pavasarī kad mainīsi eļļu, biš uzsildi mopēdu un tad lej nost.. es vēl pie noliešanas cenšos mopēdu sagāzt uz sānu, lai max izlietu veco žļurgu




vēl kāda nianse, mainot eļļu:
veco eļļu jātecina tik ilgi, cik vien tā vēl tek laukā. tas var aizņemt arī pusstundu.
bet parasti cilvēki ir nepacietīgi un mauc virsū filtru un lej jauno eļļu, neko nenogaidot.




Veel jau rekomendee pakurbuleet turot nospiestu stop pogu (krosiniekiem) tur veel sis tas iztek aaraa no suuknja un trubaam drosi vien

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

UDT
12. Sep 2012, 19:05#1234

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama


12 Sep 2012, 18:22:03 Niere rakstīja:

12 Sep 2012, 10:09:12 UDT rakstīja:

Veel jau rekomendee pakurbuleet turot nospiestu stop pogu (krosiniekiem) tur veel sis tas iztek aaraa no suuknja un trubaam drosi vien


o! paldies.
visnotaļ saprātīga doma, kuru savulaik krosiniekam nepiekopu.
šo būs jāiekļauj savos rakstos.
man gan stop poga bija amputēta


Tas jau viss ir moca manuaalii rakstiits..

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

Niere
12. Sep 2012, 21:43#1235

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


12 Sep 2012, 19:05:09 UDT rakstīja:

Tas jau viss ir moca manuaalii rakstiits..


Nu jau sen tas laiks...iepirku lietotu un bez manuāļa. Un tā kā ātri vien ienācās baiks, piemājas mežu plosīšana atkrita.
a tagad sanāk vien baiku manuāļus palasīt.
caurumaina ir mana zināšana.
būs kādu krosinieka manuāli jāpapēta.

Offline

nk
13. Sep 2012, 10:00#1236

Kopš: 11. Sep 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 473

Braucu ar: Āfriku


12 Sep 2012, 08:43:14 lomsz rakstīja:
viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...


Pēc manuāļa API SE vai SF ar viskozitāti SAE 10w40.
Motul 5100 10w40 atbilst šīm prasībām?

Offline

Niere
13. Sep 2012, 12:21#1237

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


13 Sep 2012, 10:00:05 nk rakstīja:

12 Sep 2012, 08:43:14 lomsz rakstīja:
viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...


Pēc manuāļa API SE vai SF ar viskozitāti SAE 10w40.
Motul 5100 10w40 atbilst šīm prasībām?


API SG, kas motulim, ir vienu klasi virs SF. Tātad atbilst. Taču jāsaka, ka SE/SF klases eļļu mūsdienās vairs iegādāt varēs, ja nu vienīgi kaut kur Āzijā.
nemēģinu noniecināt, bet Tavam mocim eļļu prasības ir visai minimālas.
attiecīgi tam derēs praktiski jebkura moču eļļa ar atbilstošu viskozitāti. Galvenais, lai tā atbilstu JASO MA vai MA2.

Offline

nk
13. Sep 2012, 14:38#1238

Kopš: 11. Sep 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 473

Braucu ar: Āfriku


13 Sep 2012, 12:21:38 Niere rakstīja:

13 Sep 2012, 10:00:05 nk rakstīja:

12 Sep 2012, 08:43:14 lomsz rakstīja:
viskozitāte atbilst (10w40), bet tev manuālī jāpaskatās API SJ, SG , SH vai kāds tur prasīts...

Pēc manuāļa API SE vai SF ar viskozitāti SAE 10w40.
Motul 5100 10w40 atbilst šīm prasībām?


API SG, kas motulim, ir vienu klasi virs SF. Tātad atbilst. Taču jāsaka, ka SE/SF klases eļļu mūsdienās vairs iegādāt varēs, ja nu vienīgi kaut kur Āzijā.
nemēģinu noniecināt, bet Tavam mocim eļļu prasības ir visai minimālas.
attiecīgi tam derēs praktiski jebkura moču eļļa ar atbilstošu viskozitāti. Galvenais, lai tā atbilstu JASO MA vai MA2.


Ok, skaidrs! Vienkārši moci (Suzuki GS500E) nesen iegādājos un vecais īpašnieks bija tikko nomainījis eļļu uz Motul 5100 un man pamazām sāk slīdēt sajūgs, kad strauji iedod ručkā. Tad domāju vai pie tā varētu būt vainīga eļļa, vai nevajadzētu liet citu. Varbūt vienkārši sajūgs nokalpojis Bet pēc Tava skaidrojuma vairāk sliecos, ka eļļa šeit nebūs pie vainas.

Offline

Rizza
13. Sep 2012, 14:49#1239

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

Te jau vienreiz panesās tēma par eļļas ietekmi uz sajūgu, secinājums beigās ir tāds, ka eļļa nevar sapist to kas jau ir sapists, ja nu vienīgi, mazliet,mazliet,paātrināt to procesu, svaiga eļļa jau kā zināms eļļo labāk..

Offline

nk
13. Sep 2012, 14:58#1240

Kopš: 11. Sep 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 473

Braucu ar: Āfriku


13 Sep 2012, 14:49:37 Rizza rakstīja:
Te jau vienreiz panesās tēma par eļļas ietekmi uz sajūgu, secinājums beigās ir tāds, ka eļļa nevar sapist to kas jau ir sapists, ja nu vienīgi, mazliet,mazliet,paātrināt to procesu, svaiga eļļa jau kā zināms eļļo labāk..


Piedošanu par glupību, bet eļļo labāk tādā ziņā, ka sajūgam ir tendence izslīdēt vai gluži pretēji?
Jebkurā gadījumā paldies par viedokli, sajūga diski ir jau atnākuši, kad brīvāks brīdis, būs jāsamaina

Offline

Rizza
13. Sep 2012, 15:17#1241

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

Hvz, varbūt jau kāds arī pielietos argumentu, bet man liekas ka jā, labāk eļļo, frikcijas diski jau padiluši, un tur pie slodzes arī rodas errors

Offline

Niere
13. Sep 2012, 18:01#1242

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


13 Sep 2012, 14:38:56 nk rakstīja:

Ok, skaidrs! Vienkārši moci (Suzuki GS500E) nesen iegādājos un vecais īpašnieks bija tikko nomainījis eļļu uz Motul 5100 un man pamazām sāk slīdēt sajūgs, kad strauji iedod ručkā. Tad domāju vai pie tā varētu būt vainīga eļļa, vai nevajadzētu liet citu. Varbūt vienkārši sajūgs nokalpojis Bet pēc Tava skaidrojuma vairāk sliecos, ka eļļa šeit nebūs pie vainas.


Teorētiski sintētiskajam esterim piemīt tāda parādība kā molekulu polarizācija. proti, šīs bāzes molekulas spēj darboties līdzīgi kā EP piedevas transmisiju eļļās. tās pieķeras virsmai - līdzībā būtu ar ūdenszālēm apaudzis akmens, kas, protams, nenormāli slidens.

Sliecos domāt, ka tieši šis apstāklis ir par iemeslu tam, ka no visa milzīgā Motul sortimenta tikai dažām eļļām ir JASO MA2. Šī klase uzrāda labākas frikciju disku neizslīdēšanas īpašības salīdzinājumā ar JASO MA.

tiesa gan neesmu sastapis literatūrā apgalvojumu, ka aprakstītā esteru īpašība ir spēkā arī nemetālisku virsmu gadījumā. kaut gan....diski jau arī var saturēt metālus.

vārdu sakot - ja Tev diski jau ienākušies, nav arī iemesla saspringt.
pretējā gadījumā ieteiktu pameklēt eļļu ar JASO MA2.
Taču tā kā tā....tas tāds ielāps vien.

Offline

Rizza
13. Sep 2012, 21:07#1243

Kopš: 05. Nov 2011

No: Zilupe

Ziņojumi: 2103

Braucu ar: zrx1200s

Te pirmīt Panesās ka no Repsola sāka slīdēt, bet kā reiz pirms maiņas palasiju uz burkas,Repsols atbilst un pārsniedz JASO MA2 standartu.
Paldies.

[ Šo ziņu laboja Rizza, 13 Sep 2012, 21:08:18 ]

Offline

spider
13. Sep 2012, 21:18#1244

Kopš: 02. Jul 2008

No: Jelgava

Ziņojumi: 1150

Braucu ar: Visu ko

Nezinu, kas kuram un kur slīd. Kaut kā iegājies, ka močiem leju iekšā tikai Repsolu un nekad nav bijušas problēmas ar dzinēju.

-----------------
rcunlimited@inbox.lv RC Unlimited motobraukšanas skola, automobīļu dzinēji, auto rezerves daļas

Offline

nk
13. Sep 2012, 22:19#1245

Kopš: 11. Sep 2012

No: Liepāja

Ziņojumi: 473

Braucu ar: Āfriku


13 Sep 2012, 18:01:20 Niere rakstīja:

Teorētiski sintētiskajam esterim piemīt tāda parādība kā molekulu polarizācija. proti, šīs bāzes molekulas spēj darboties līdzīgi kā EP piedevas transmisiju eļļās. tās pieķeras virsmai - līdzībā būtu ar ūdenszālēm apaudzis akmens, kas, protams, nenormāli slidens.

Sliecos domāt, ka tieši šis apstāklis ir par iemeslu tam, ka no visa milzīgā Motul sortimenta tikai dažām eļļām ir JASO MA2. Šī klase uzrāda labākas frikciju disku neizslīdēšanas īpašības salīdzinājumā ar JASO MA.

tiesa gan neesmu sastapis literatūrā apgalvojumu, ka aprakstītā esteru īpašība ir spēkā arī nemetālisku virsmu gadījumā. kaut gan....diski jau arī var saturēt metālus.

vārdu sakot - ja Tev diski jau ienākušies, nav arī iemesla saspringt.
pretējā gadījumā ieteiktu pameklēt eļļu ar JASO MA2.
Taču tā kā tā....tas tāds ielāps vien.


Īsāk sakot, ja lieku jaunus sajūga diskus, tad var to pašu Motul 5100 liet iekšā, vai labāk piemeklēt ko citu, kas atbilst JASO MA2 marķējumam?

Offline

Coool
13. Sep 2012, 22:28#1246

Kopš: 14. May 2009

Ziņojumi: 2858

Braucu ar: Deltām

Es meklētu, kas lētāk. Tāpat tava Delta nekas īpašs.

-----------------
fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Niere
13. Sep 2012, 22:33#1247

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


13 Sep 2012, 22:19:18 nk rakstīja:

Īsāk sakot, ja lieku jaunus sajūga diskus, tad var to pašu Motul 5100 liet iekšā, vai labāk piemeklēt ko citu, kas atbilst JASO MA2 marķējumam?


ja maks spiež, vari liet Motuli.
bet kā teicu, manuprāt ieguvums no tā nebūs nekāds. proti, līdzvērtīgu aizsardzību var iegūt arī ar jebkuru citu sintētiku.
Turklāt konkrētajam motulim nav tīrs esters. Tikai estera piejaukums, kas parasti nozīmē mārketinga triku. Tātad piemests klāt pie tradicionālās polialfaolefīna (PAO) sintētikas viena tējkarote estera, kas rezultējas uzlabotā blīvēšanas spējā....ne vairāk.
tas, protams, mans pieņēmums, jo receptes ir katra ražotāja komercnoslēpums.

par MA2....nav obligāti.
ja nu kas, droši vari liet noskatīto produktu.

[ Šo ziņu laboja Niere, 13 Sep 2012, 23:13:41 ]

Offline