Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Ikdienas sarunas (V 2.0)
| Autors | Ziņojums |
| Gacho | | 23. Nov 2013, 12:59 | #12381 |
|  Kopš: 12. Feb 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 4660
Braucu ar: ZRX
| Lai kā nereibtos Bērziņš, bet tagad ir izteicis viedokli kuram absolūti piekrītu- "Jāpiesaista ārvalstu eksperti, kuri nav nekādā veidā saistīti ar Latvijas būvniecības nozari."
----------------- Streetfighters.lv
Durka.lv | Offline
| | |
| Archy96 | | 23. Nov 2013, 13:14 | #12382 |
|  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
23 Nov 2013, 13:11:15 Niere rakstīja:
šajās dienās īpaši aizraujoši lasīt Twitteri. nekad tik daudz tajā kladzinātavā neesmu ko lasījis.
tik daudziem zem skaļajiem vārdiem apakšā cauri spīd primitīvs PR vai rosības imitācija.
kā saka - pat no sūda var novilkt plēvi.
Nu bet tak Katra iespēja jāizmanto savas spalvas uzpucēt 
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
| martinss | | 23. Nov 2013, 13:58 | #12383 |
|  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3670
Braucu ar: QWERTY...
|
Pie tam- dega tieshi tur, kur iebruka jumts sakumaa. Ja pec degshanas remonts nebija kvalitatiivs, tad pat aprekiniem nav nozimes, materials ir sabojaats un tad ta jau ir loterija...
Tas notruukushaas skruuves ir pirmais, kas kriit aciis. OK, caur vinaam negaja visa slodze, bet veselais saprats tomer liktu tur izmantot skruuves, kuras nodroshina metinajumam lidziigu stipriibu- respektivi, skruuves varea arii notruukt, bet tad metala plaaksneem arii vajadzeja saliekties. A te redzams ka skruuvju nav, parejais viss vesels.
Ja tas skruves butu noturejushas, ne viss nokristu uz zemes un butu veel kada dziiviba izglaabta. 
23 Nov 2013, 10:02:47 TB rakstīja:
Pirms diviem gadiem, kad to bodi atvēra, tā māja dega un tieši jumts. Nav nevienam jāstāsta, kas notiek ar betonu un metālu un kā ietekmējas tā sastāvi tik liela karstuma ietekmē
Domāju, ka tagad bija sekas tam gunsgrēkam
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
|
|
| Archy96 | | 23. Nov 2013, 14:01 | #12384 |
|  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
23 Nov 2013, 13:58:59 martinss rakstīja:
Pie tam- dega tieshi tur, kur iebruka jumts sakumaa. Ja pec degshanas remonts nebija kvalitatiivs, tad pat aprekiniem nav nozimes, materials ir sabojaats un tad ta jau ir loterija...
Tas notruukushaas skruuves ir pirmais, kas kriit aciis. OK, caur vinaam negaja visa slodze, bet veselais saprats tomer liktu tur izmantot skruuves, kuras nodroshina metinajumam lidziigu stipriibu- respektivi, skruuves varea arii notruukt, bet tad metala plaaksneem arii vajadzeja saliekties. A te redzams ka skruuvju nav, parejais viss vesels.
Ja tas skruves butu noturejushas, ne viss nokristu uz zemes un butu veel kada dziiviba izglaabta. 
23 Nov 2013, 10:02:47 TB rakstīja:
Pirms diviem gadiem, kad to bodi atvēra, tā māja dega un tieši jumts. Nav nevienam jāstāsta, kas notiek ar betonu un metālu un kā ietekmējas tā sastāvi tik liela karstuma ietekmē
Domāju, ka tagad bija sekas tam gunsgrēkam
Ja tās bija rūdītās skrūves, tās varēja atlaidināties degšanas procesā....tikai minējums.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
| Morteins | | 23. Nov 2013, 14:05 | #12385 |
|  Kopš: 17. Jan 2013
No: Liepāja
Ziņojumi: 114
Braucu ar: Aprilia SL 1000 Falco
|
23 Nov 2013, 12:06:24 kba-pro rakstīja:
Šīs bija sekas cilvēkiem tik raksturīgām trīs īpašībām:
- Ambīcijas
- Alkatība
- Pohujisms
Ambīcijas:
Īpašnieks saka projektētājiem – mums vajag woooaaahh. Projektētāji - būs jums ahujewoooaaah . Projektētājs ņem vērā, ka galvenais īpašnieks pēc būtības ir arī galvenais arhitekts, jo savādāk pasūtījumu nedabūt.
Īpašnieks saka būvniekam – visā pasaulē tagad būvē ātri, pat Discovery rāda, nu jūs sapratāt ja? Protams , klienta vēlmes mums ir likums – saka būvnieks, mīļi smaidot.
Alkatība:
Īpašnieks pēta tāmi – khmmmm dārgi, mums vajag lētāk. Pieaicinātie experti skandē mantru IRR, NPV bla bla bala slikti, jābūvē dienvidaustrumāzijā. Variet ?? tiek uzdots jautājums būvniekam. Pēc ilgas tielēšanās, protams, ka var.
Būvnieks – bļeģ sukas tie pasūtītāji, es arī gribu 30 metrus garu jahtu sev nopirkt uz ziemassvētkiem. Tiek izkliegta mantra -OPTIMIZĒT,EFEKTIVIZĒT, EKONOMĒT. Šī mantra sāk skanēt līdz pat pašam pēdējam subčikam un piegādātājam. Saprotams, ka projektētājiem šī mantra arī nav sveša = studentiem būs haltūras.
Pohujisms:
Īpašnieks – a mēs visu apdrošināsim, juristi pareizu līgumu noslēgs.
Būvvalde – Projekts tika saskaņots noteiktajā kārtība, mums vis ir kārtībā. Būve bija tieši tik gara, plata, un augsta ar 11 logiem un 4 durvīm zilā krāsā nu akurāt kā projektā. Visi varavīksnes krāsas zīmogi saspiesti. Sarkanās līnijas nepārkāptas, īpašumtiesības neaizskartas un tā tālāk un joprojām. Būvkonstrukcijas – a kas tas tāds ? NU NĒ, mēs tādas nepārbaudām par to atbild galvenais projektētājs, nu zīmogs taču bija ar parakstu.
+1000
----------------- fur alle Insekten | Offline
| | |
| martinss | | 23. Nov 2013, 14:21 | #12386 |
|  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3670
Braucu ar: QWERTY...
|
Shiis ipashiibas pie mums ir veiksmiiga biznesa pamataa (un nu jau ne tikai pie mums, citur arii shitaas serga saak liist araa). Un pat tiek cildinatas visadu ceelu vardu aizsegaa.
Un kamer buvniecibaa buus shada sistema, ka bars ar nekaunjaam vinnes konkursus pa nerealam cenaam un tikai peec konkursa saak mekleet subchikus, tikmer viss shis vajpraats turpinaasies.
Normali butu taa- nav tev PATSTAVIIGU stata vieniibu darbaspeeka konkretam projektam, konkursaa netiec pielaists vispar.
Rezultataa smuki sadaliisies viss, lielie kantori dabuus lielos darbus, mazie celnieku kantoriishi- pa tiesho savus mazos darbus (nevis kaa tagad- mazie darbinjus dabon tikai caur "lielaliem" riskejot ka uzmetiis valsts konkursos).
23 Nov 2013, 12:06:24 kba-pro rakstīja:
Šīs bija sekas cilvēkiem tik raksturīgām trīs īpašībām:
- Ambīcijas
- Alkatība
- Pohujisms
...
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
| Morteins | | 23. Nov 2013, 14:30 | #12387 |
|  Kopš: 17. Jan 2013
No: Liepāja
Ziņojumi: 114
Braucu ar: Aprilia SL 1000 Falco
|
23 Nov 2013, 12:33:20 Naits rakstīja:
23 Nov 2013, 12:22:43 KRIXY rakstīja:
http://blumentals.mozello.com/blogs/params/post...vembra-tragediju
Lūk palasat-pierādījumi runā pret teikto no būvaldes ! Es šoreiz gribu,lai kādu notiesā un kāds par visu atbild,jo pārāk jau bieži mēs tiekam apmuļķoti valstiski !
Atbalstu Tevi 
Piekritu un atbalstu!!!
----------------- fur alle Insekten | Offline
| | |
| mexa | | 23. Nov 2013, 14:41 | #12388 |
|  Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| par tiem kokkursiem iz dzives- saruna kam javinne un parejiem noteic- vainu augstak par noteiktu summu liek sqvu piedavajumu, vainu nepiedalas vairak nekad...
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline
| | |
| Morteins | | 23. Nov 2013, 15:02 | #12389 |
|  Kopš: 17. Jan 2013
No: Liepāja
Ziņojumi: 114
Braucu ar: Aprilia SL 1000 Falco
| Reiz bija saruna (pie pudeles,krievu armijaa,kopaa dieneejaam) ar tagad diezgan paziistamu politiki.
Nu ko dariisi peec armijas-pajautaaju. Nezinu,atbild,nekas taa iipasi dariit negribas, neko arii nemaaku,laikam iesu straadaat milicijaa,tur vismaz naudu var nopelniit!!! Tagad vins ir saeimas deputaats!!!Vaardu neteiksu,jo vins veel nav no tiem sliktaakajiem,saliidzinosi vismaz kaut ko reaalu dara!!!Nu ko var gribeet no taadiem tautas kalpiem???
----------------- fur alle Insekten | Offline
| | |
| Archii | | 23. Nov 2013, 15:46 | #12390 |
|  Kopš: 16. May 2008
No: Salaspils
Ziņojumi: 232
Braucu ar: KTM Adventure 990 un Japāņu Bobiks
| Pavisam droša info ir tāda, ka ēka nav Maksimas. Maksima ir tikai nomnieks un tai nav nekāda sakara ar būvniecības procesu. | Offline
| | |
| jegx | | 23. Nov 2013, 15:52 | #12391 |
| Kopš: 13. Sep 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 204
Braucu ar: Kawasaki ZX600R
|
23 Nov 2013, 15:46:41 Archii rakstīja:
Pavisam droša info ir tāda, ka ēka nav Maksimas. Maksima ir tikai nomnieks un tai nav nekāda sakara ar būvniecības procesu.
citēšu:
un kad ieguva balvu, tad ēka skaitījās maxima kad sabrūk, tad tikai nomnieks... | Offline
| | |
| TB | | 23. Nov 2013, 15:54 | #12392 |
| Kopš: 13. Oct 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 4314
Braucu ar: Nebraucu
| Tikko sanāca braukt garām mašīnu un colvēku jūra tur. Darbojas apkārt visi iespējamie veikali, kas tur ir... Neatminos, ka kadreiz tur brīvdienā kkas būtu bijis vaļā puķu bāzei visas gaismas sadegtas, durvis atvērtas 'na raspašku', utt.
Skumji!  | Offline
| | |
| Archii | | 23. Nov 2013, 16:03 | #12393 |
|  Kopš: 16. May 2008
No: Salaspils
Ziņojumi: 232
Braucu ar: KTM Adventure 990 un Japāņu Bobiks
|
23 Nov 2013, 15:52:04 jegx rakstīja:
23 Nov 2013, 15:46:41 Archii rakstīja:
Pavisam droša info ir tāda, ka ēka nav Maksimas. Maksima ir tikai nomnieks un tai nav nekāda sakara ar būvniecības procesu.
citēšu:
un kad ieguva balvu, tad ēka skaitījās maxima kad sabrūk, tad tikai nomnieks...
Lai nav jāstrīdās. | Offline
| | |
| Negantelis | | 23. Nov 2013, 17:19 | #12394 |
|  Kopš: 02. Oct 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5376
Braucu ar: Enduro pa tuksnesi
| Krč virinam šodien pa mežiem, nu tur kur tas līkumotais ceļš uz kura autiņš stabu nonesis, un huuak priekšā Niere, ar visiem 2 suņiem un ričuku. Un vai zinat ko tā bija SIEVIETE. 
Vēl pa ceļam tikām nofilmēti,netālu no dzelzceļa. 
-----------------
Pieteikties Akategorija.lv kursiem. | Offline
| | |
| Joske | | 23. Nov 2013, 17:57 | #12395 |
|  Kopš: 21. Apr 2008
No: Jelgava
Ziņojumi: 1661
Braucu ar: C2H6O
|
23 Nov 2013, 17:19:23 Negantelis rakstīja:
... un huuak priekšā Niere, ar visiem 2 suņiem un ričuku. Un vai zinat ko tā bija SIEVIETE. 
Bildes studijā!?  | Offline
| | |
| Negantelis | | 23. Nov 2013, 17:59 | #12396 |
|  Kopš: 02. Oct 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5376
Braucu ar: Enduro pa tuksnesi
| Kādas bildes,mēs tak bijām tikai četratā un parāvām vagu, suņi ta lieli un pistole kabatā'
-----------------
Pieteikties Akategorija.lv kursiem. | Offline
| | |
| TB | | 23. Nov 2013, 18:45 | #12397 |
| Kopš: 13. Oct 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 4314
Braucu ar: Nebraucu
| http://nra.lv/latvija/106542-veikali-zolitude-d...-svecu-cenas.htm
 | Offline
| | |
| Archy96 | | 23. Nov 2013, 18:52 | #12398 |
|  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
23 Nov 2013, 16:41:56 Niere rakstīja:
Yess, tāds acīmredzot bija Bērziņa nodoms - kļūt pasaulslavenam ar savu muļķību:
BBC pirmajā rindā http://www.bbc.co.uk/news/ :
Latvia supermarket collapse 'murder'
The Latvian president has described the collapse of a supermarket in the capital Riga as "murder".
ja Slakterim bija "Nothing Special", tad Bērziņam "Mass Murder!"
Slepkavība aiz nolaidības jeb neuzmanības, manuprāt pilnībā ir attiecināms uz šo gadījumu, Bērziņš protams, pimpis, bet šoreiz viņam daļēji taisnība.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
| Negantelis | | 23. Nov 2013, 19:55 | #12399 |
|  Kopš: 02. Oct 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 5376
Braucu ar: Enduro pa tuksnesi
|
23 Nov 2013, 18:45:06 TB rakstīja:
http://nra.lv/latvija/106542-veikali-zolitude-d...-svecu-cenas.htm

Tas ir vienkārši pizģets,kā tā var
-----------------
Pieteikties Akategorija.lv kursiem. | Offline
| | |
| Archy96 | | 23. Nov 2013, 20:40 | #12400 |
|  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| interesanti, iesaku izlasīt
Te viens profesionāļa viedoklis:
Andrejs Ivanovs поделился обновлением статуса Ivars Kupiansky.
Ivars Kupiansky
Tākā esmu sertificēts būvinženieris ar augststāko izglītību un 10 gadu pieredzi būvniecības jomā, esmu piedalījies ap 100 būvobjektos Rīgā un tās rajonā es arī vairs nespēju mierīgi noskatīties, kas notika Zolitūdē, tad labprāt padalīšos ar savu viedokli par šīs nelaimes izcelsmi. Man kā būvniekam, kurš ir strādājis gan „treknajos gados”, gan tagad, šajā lauciņā nez kāpēc neizbrīna šis skumjais Zolitūdes gadījums. Man kā cilvēkam, Latvijas iedzīvotājam un saprātīgai būtnei ir, protams, neizsakāmas skumjas par šo notikumu. Bet kā pieredzējušam būvniekam ir nedaudz izbrīns caur naidu par to, ka tik ilgi bija jāgaida, lai kāds atkal sāktu pievērst uzmanību būvniecības procesiem, atbildībām un attieksmei pret kvalitāti. Skaidrs ir viens, ka šīs cilvēku dzīvības izmainīs attieksmi pret būvniecības procesiem Latvijā un ja tagad tie nemainīsies, tad dzīvojam mēs muļķu valstī, kur staigājam pa grābekļu lauku, krītam, ceļamies un atkal krītam, un uztveram to kā normu. Lasot rakstus un komentārus, ko publicē plašsaziņas līdzekļi, šķiet, ka - nelaime ir notikusi, cilvēku vairs nav, bet vainīgie nepiesakās un domāju, ka arī nepieteiksies. Jo visi kā kranči ir ierāvuši astes un skaidroties sūta tikai preses sekretārus. Bet atbildība būs kādam jāuzņemas. Versijas var būt dažādas – projektēšanas kļūdas, būvniecības kļūdas, nepareiza ekspluatācija u.t.t., un skaidrs ir viens, ka tas nebija force majore un ka ir jābūt vainīgajam. Pats personīgi esmu redzējis neskaitāmas nopietnas būvniecības kļūdas, kuras tiek iebūvētas ēkās. Pieļauju, ka šeit arī ir būvniecības kļūda, kuru iespējams ir pieļāvis kāds būvuzņēmējs. Latvija ir viena no tām retajām valstīm, kur galvenajam būvuzņēmējam praktiski nav neviena būvstrādnieka, bet visus darbus veic apkašuzņēmēju firmiņas, no kurām tiek izspiesta pēdējā sula. Tiek izdarīts milzīgs spiediens, kas liek mazajiem būvniekiem strādāt pelēkajā ekonomikā un pieļaut kļūdas, par kurām lielākoties ir arī informēts galvenais būvuzņēmējs, bet viņi paši uz to piever acis. Varu uzskaitīt tikai dažas no neskaitāmi daudzām kļūdām būvniecības procesos tepat Latvijā, kuras ir uzskaitāmas par nopietniem pārkāpumiem un neatbilst Latvijas Būvnormatīviem un par visām ir bijuši informēti galvenie būvnieki: 1) Rīgā jaunajā projektā (neminēšu kurā), tiek izbūvētas nesošās dubult-T metāla sijas autostāvvietā un velāk tiek konstatēts, ka ir kļūda projektā un nav aprēķināts augstums inženiertīkliem (elektrības vadiem, ūdens caurulēm u.t.t). Ja zem sijām vēl iebūvēs inženiertīklus, tad griesti būs par zemu un nebūs iespējams ēku nodot ekpluatācijā. Lai novērstu nenodošanu ekspluatācijā, nesošajās dubult-T tērauda sijās tiek izgriezti 10x10cm caurumi, lai eleketriķis varētu izlaist savus vadus un santehniķis caurules. Bet neviens nepievērš vērību tam, ka tās ir konstrukcijas, kuras atrodas apakšzemes autostāvietā un tur visu ēku virs tās. Ja tiek uzstādītas metāla sijas, tad iepriekš tiek aprēķinātas slodzes, kas tām ir jānes kā viendabīgām (izotropām) un tajās ir iekšejie-elastības spēki, kas savstarpēji mijiedarbojas. Beigās – vadi tika izvilkti, caurules saliktas un viss aizšūts ar reģipsi un griestu augstums atbilda projektam. Un neviens pat aci nepamirkšķināja uz to, ka galvenās nesošās konstrukcijas, kuras tur visu ēku, ir tikušas bojātas – atbildīgais būvuzņēmējs noteica, ko lai citu dara, mums citādi nepieņems ekspluatācijā. 2) Arī jaunais projekts Rīgā – tiek izmūrēti logi, uzstādītas pārsedzes un ēkai uzlikts jumts, bet, kad jāsāk montēt logi, arhitekts konstatē, ka logi nav izmūrēti pareizajā izmērā. Nu ko darīt? Ņem, izzāģē platākas logu ailas uz katru pusi, bet pārsedzi nenomaina. Atstāj nesošo pārsedzi, kura balstas tikai 7cm uz katru pusi uz mūra daļas. Pēc tam uztaisa apdari un itkā nekas nebūtu bijis. Tiek pasniegts, ka kļūdījās mūrnieks, bet galvenie būvnieki, kuriem jāuzrauga procesus, savas kļūdas neatdzīst. Labāk ātri noslēpt un par to aizmirst, jo mums taču ir līguma sasitības un termiņi, kuri jāievēro. Pārsedzes tā arī tika iebūvētas ar nepietiekošu balstu un segto darbu akti parakstīti itkā viss būtu pēc projekta. 3) Cits jaunais projekts Rīgā – tiek iemontēta pirmajā stāvā liela vitrīna. Pēc laika tiek konstatēts, ka ir bijušas izmaiņas projektā un neviens to nav pamanījis. Lai izgatavotu jaunu vitrīnu, ir atkal jāgaida 3 nedēļas, bet darbu nodošanas termiņi deg. Neko darīt! Tākā vitrīnai pa vidu ir sadalošais statnis, tad pus vitrīnu aizšuj ar OSB loksnēm no abām pusēm, no ārpuses pielīmē vati un uztaisa apmetumu, bet no iekšas pie OSB loksnes pieskrūvē reģipša karkasu un reģipsi. Un nekas nav redzams, bet tas, ka neatbilst nevienam Latvijas Būvnormatīvam, tas jau nevienam neinteresē, jo ir termiņi! Tagad cilveki ir nopirkuši šīs telpas un nemaz nezin, ka viņiem ārsiena nemaz neeksistē, bet tur ir apslēpta vitrīna. 4) Ofisa ēka pierīgā – Jumta nesošās konstrukcijas ir izbūvētas no tērauda konstrukcijām, uz kurām balstās ranilla gofrētās loksnes. Uz jumta tiek uzcelts čillers (gaisa vai ūdens saldētājmašīna, kas ļauj gan dzesēt, gan uzsildīt siltumnesēju, masa 2 tonnas), kur tam konstruktors ir aprēķinājis vietu. Uzstāda čilleru, bet: „ Ak vai!”, jumta sijas ieliecas un kustas, ja piedur pirkstu čilleram. Un kā izrādās konstruktors ir ne tikai kļūdījies metāla konstrukciju izvēlē, bet arī tajā, ka čillers, lai varētu darboties, ir nepieciešams ieliet tajā vēl 800 litrus antifrīzu. Antifrīzu liet vairs neviens neuzdrošinājās. Darbi apturēti netika, bet nedēļas laikā tika pastiprinātas sijas ar tā paša konstruktora piedāvājumu. Es tikai nesaprotu, kā šis konstruktors var būt sertificēts, ja pieļauj tik milzīgas kļūdas. 5) Alfas daudzstāvu autostāvvieta – cik esmu novērojis, vismaz gadu visi nesošie rīģeļi (dzelzsbetona sijas) ir saplaisājuši, kas nozīmē, ka nespēj izturēt slodzi. Nepaskatījos tik smalki, vai plaisas ir no cirpes vai lieces, bet fakts kā tāds ir. Bija tur izvietoti metāla stieņi, ar kuru palīdzību kāds iespējams veica deformāciju novērojumus. Daļa no šiem deformāciju distanceriem bija nepareizi uzstādīti, daļā paši nokrituši, daļa nolauzti. Distanceri stāvēja kādu pus gadu. Un, kad biju tur pēdējo reizi, nevienu distanceri vairs nemanīju (varbūt nebiju vērīgs), bet plaisu vietas bija vienkārši aizkrāsotas, lai nekrīt acīs. Ja dzelzsbetonā parādās plaisas pēc daudziem gadiem, tad ir skaidrs, ka konstrukcijas ir nogurušas. Un es kā būvinženieris neieteiktu Alfas trakajās dienās auto novietot pārpildītā daudzstāvu autostāvvietā, pirms nav veikta ekspertīze un publiski paziņots par sabiedriskās būves drošību vai pastiprināšanu. Varu uzskaitīt neskaitāmas kļūdas būvniecības procesos un galvenais, ka lielā daļā no šīm kļūdām ģenerāluzņēmēji ir bijuši no Top 10 būvfirmām Latvijā, un viss ir noticis ar viņu ziņu un akceptu. Tā pati dokumentācija, ar ko aizbildinās visi būvnieki, ir tikai formāla, parasti būvdarbu žurnāls tiek rakstīts kā katram ienāk prātā un kas ienāk prātā, jo neviens to nepārbauda, segto darbu aktus nozīmīgajām konstrukcijām prasa tikai pirms izpildes (formas 2) parakstīšanas vai pirms objekta nodošanas ekspluatācijā. Tikai tad visi sēž un gatavo segto darbu aktus un meklē arhitektus, autoruzraugus un būvuzraugus, lai tie paraksta. Tikšanās bieži notiek vai nu mašīnās, benzīntankos vai būvobjekta vagoniņā, bet ne objektā, kur būtu jāpārbauda pareiza, projektam atbilstoša un konstruktīvi noturīga konstrukciju iestrāde! Saliek parakstus, būvnieks uzsauc būvuzraugam konjaku un visi priecīgi strādā tālāk. Un tā notiek praktiski visos būvobjektos. Un es pats šajā visā esmu no malas noskatījies, jo, ja vēlos strādāt šajā jomā, tad man ir jāklusē, jo esmu jau saņēmis aizrādījumus no vadošajām būvfirmām, ja sūdzēšos par kaut ko, tad Latvijā vairs objektos nestrādāšu, jo tā ir norma. Nekur nerakstīta, bet visiem pieņemta un saprotama norma. Pat materiālu piegādātāji mēdz piegādāt būvmateriālus, kuriem nav atbilstības dekelerācija un, ja es saku, ka nevaru pieņemt būvmateriālus, kuri nav sertificēti Eiropas savienībā un neatbilst Eiropas regulām, tad atbilde ir, ka viņi tūlīt paši uztaisīšot, jo neviens jau tos sertifikātu nummurus nepārbauda. Ieraksta, ka atbilst tam, šitam un sertifikāts un atbilstības deklerācija gatava. Lasot rakstu par to, ko ir teicis Maximas būvuzraugs, ka dobie dzelzsbetona paneļi esot pārbaudīti pirms montāžas, man iekšā parādās smīns ar naidu. Protams, ka pirms nodošanas ekspluatācijā vai arī tagad ir jau uztaisīts pārbaudes akts, bet, ka tas tika izdarīts pirms montāžas, es ļoti šaubos, jo zinu kā un kad notiek dokumentācijas sagatavošana. Varu derēt, ka arhitektu birojs kopā ar konstruktoriem jau desmit reizes šo divu nakšu laikā ir pārrēķinājis visas slodzes un tagad meklē, uz ko novelt šo nelaimi (tiek pacelti visi dokumenti un meklētas sīkākās nepilnības, sīkākais akts vai pārbaude, kura nav atbilstoša, lai tikai viens uz otru varētu šo nelaimi novelt). Un beigās vainīgs būs nabaga apakšuzņēmeju būvdarbu vadītajs, kurš steigā, spiedienā no vadības, darbu noslogojumā vai cita nospiedoša iemesla pēc nebūs sastādījis vienu papīrīti, pārbaudes aktu vai uzlicis parakstu, kur vajadzēja vai nevajadzēja. Cilvēku dzīvības vairs nav, bet būs vainīgais, ko nopelt, vainīgais, kuru pataisīs par vainīgo un pūlis gavilēs. Varētu rakstīt un rakstīt par šo tēmu, bet zinu, ka mani vārdi pūš pret vēju.
Alfas stāvvietā laikam arī labāk auto nelikt, kas zin, kā var sanākt............ 
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
|
|