Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
| Autors | Ziņojums |
| Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
21 Feb 2013, 01:01:29 Bagars rakstīja:
21 Feb 2013, 00:56:27 Archy96 rakstīja:
Nu labi, ja jau gribās tik precīzi, tad jāliek kloķenei galā nolasītājs, kurš apgriezienus skaita, tad būs precizitāte līdz minūtei.
Sēdies, "2"!
Būtiski ir tas, cik tev ručka atgriezta.
Kloķenes apgriezienus skaita "stundu skaitītāji" no svečvada, kas arī ir tikai vēl viens produkts džekiem, kam naudu nav kur likt.
Es zinu, pēc kāda principa skaita stundu skaitītājs, tikai jautājums - cik precīzi viņš tur skaita. Kā lai izmēra izlietoto degvielu? Jāvelk krustiņi uz bākas, katri 10 litri - viens krustiņš  [ Šo ziņu laboja Archy96, 21 Feb 2013, 01:13:43 ]
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
| norcha20 | |  Kopš: 03. Sep 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 55
Braucu ar: Kawasaki zx6r/Yz125/Aeon Cobra ATV
|
21 Feb 2013, 00:47:31 Archy96 rakstīja:
21 Feb 2013, 00:45:55 Niere rakstīja:
vēl ienāca prātā:
vai ar gaisa filtru viss bijis čikeniekā?
nav bijusi sniega vētra degkamerā?
Gaisa filtru čekoju ļoti rūpīgi, bet pats saproti, 100% garantijas nav, kad kūdras purva seksa nodarbībās kāda šļakata netiek ierauta cilindrā 
es noteikti nelietu to statoil 2t racingway eļļu 
vismaz ne moto ar kuru tiek nopietni braukts 
arī man ir nācies redzēt aizķepušu motoru tieši dēļ šīs eļļas
Paldies dievam vis tika konstatēts laikā un nekas nenotika
Cik man skaidroja tā eļļa nesadeg takā vajadzētu un vis kas nesadeg paliek izputēja un visur citur vairāk kā vajag nesaku ka nekas nedrīkst palikt ,bet paliek daudz vairāk kā vajag 
tāpēc es lietoju
http://www.eurostore.lv/index.php?productID=167385
vai arī šis
http://www.overwheelz.com/en/product/25-castrol...1_racing_2t.html
castrols bija lētāks ja pareizi atceros ,bet labs neko sliktu nevaru teikt
šis eļļas tika lietotas braucot ar Yamahu 250cc 2t | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| Archy
vairāk mulsina, tas, ka parādība ir tikai vienā konkrētā vietā - uz izplūdes vārsta.
tā kā 2takteri iet mazumā, nav bijusi vajadzība padziļināti pētīt pasākumu. pārsvarā tomēr skata uzdegumu. neta resursi neko daudz neizklāsta konkrētā pasākumā un arī ieseivotajā 2takteru grāmatā neko saprātīgu neatrodu. Grāmata gan nav gluži svaiga, tomēr 2takteru īpašniekiem varētu interesēt kaut vai no uzlabojumu viedokļa.
mans pieņēmums, ka problēma var rasties kompleksi - zema vides temperatūra un/vai darbība pārsvarā apakšējā apgriezienu diapazonā un/vai sajaukšanas proporcijā.
vai pie vainas komplektā varētu būt konkrētais produkts? var būt, tomēr to pašu varētu teikt arī par citiem līdzīgas bāzes produktiem.
savulaik arī pats savā zx250 lēju tikai šo un pilnīgi nekādas problēmas nemanīju. tiesa gan, nebraucu zemā temperatūrā un neesmu nekāds sportists. bijuši arī sportisti, kas ar šo brauca un visas atsauksmes bija pozitīvas.
tomēr arī tas neko nepierāda, jo formulējums eļļai kopš tā laika sen kā mainījies, motori citi, apstākļi atšķirīgi.
ok, tā kā nav jēga tur čakarēties ar vienu vienīgu produktu, skaties uz alternatīvām.
Kā jau minēju, 2-takteriem nenoliedzami augstvērtīgāki ir sintētisko esteru bāzes produkti.
Tā kā Amsoil Eiropā nav īpaši pieejams, varu atsaukties uz Arsoil sniega moču 2-taktu eļļu pētījumu, kur uzrādītas esteru priekšrocības.
ok, jau teici, ka cipars ir būtisks apstāklis eļļas izvēlē. ir viena ideja, paskatīšos tūlīt. | Offline
| | |
|
|
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
21 Feb 2013, 01:09:05 MIGs rakstīja:
Ir kādi produkti ko būtu vērts apskatīt ?!
Te tikai tie produki, kuri fiziski testēti JASO. Arī ārpus šīs listes vēl vairāk daudz dažādu eļļu.
(liste apstiprina tikai atbilstību JASO MA/MA2 klasei, ne vairāk) | Offline
| | |
| mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| Kādam i 800 jotula data sheets ar uzglabāšanas un ekspluatācijas zemāko temperatūru..vnk viena tante teica ka mīnusos...  | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
21 Feb 2013, 21:58:24 mezavecis rakstīja:
Kādam i 800 jotula data sheets ar uzglabāšanas un ekspluatācijas zemāko temperatūru..vnk viena tante teica ka mīnusos... 
"Keep at temperatures between 5 and 40 °C."
msds | Offline
| | |
| mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
21 Feb 2013, 22:48:20 Niere rakstīja:
21 Feb 2013, 21:58:24 mezavecis rakstīja:
Kādam i 800 jotula data sheets ar uzglabāšanas un ekspluatācijas zemāko temperatūru..vnk viena tante teica ka mīnusos... 
"Keep at temperatures between 5 and 40 °C."
msds
 | Offline
| | |
| mainars | |  Kopš: 28. Jul 2009
No: Preiļi
Ziņojumi: 73
Braucu ar: 800NK
| Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū. | Offline
| | |
| Rizza | |  Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2103
Braucu ar: zrx1200s
| es laikam turpināšu liet savam dranduļetam Repsol eļļu, jo lai kā es censtos un guglētu, nespēju saprast kapēc Motorex vai Motul ir labāka vai sliktāka. | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 09:29:25 mainars rakstīja:
Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū.
acīmredzot esi lasījis manus skricelējumus. 
ja nelēji ziemai kādu galīgu lētuci kā "konservācijas" eļļu, bet tādu, ko izmanto gasēšanai, tad visai droši vari ar to rullēt.
par to saitē var atrast.
tā kā Tev nomaiņas intervāls visdrīzāk grozās ap 3-5k km, nekādas problēmas rullēt visu intervālu.
ja gribi pārbaudīt, vai šāda taktika darbojas, pēc tiem pašiem 3-5k km vari uztaisīt lietotās eļļas analīzi.
nu, tā jau zināma lieta. | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 10:29:28 Coooool rakstīja:
Šito topiku kāds arī lasa! 
prieks, ka cilvēki gatavi mainīt paradumus un mans laiks nav kaķim zem astes  | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 10:37:35 Rizza rakstīja:
es laikam turpināšu liet savam dranduļetam Repsol eļļu, jo lai kā es censtos un guglētu, nespēju saprast kapēc Motorex vai Motul ir labāka vai sliktāka.
tur jau tas āķis, ka moto eļļām bez priekšzināšanām grūti saprast, kas no kā atšķiras. pat minerālene spēj izpildīt augstas prasības pēc esošām klasifikācijām.
un, ja Tavas prasības apmierina esošais produkts, nav vajadzība pēc kā cita.
taisa gan, viennozīmīgi to var pateikt tikai tās pašas eļļas analīzes.
mana pieredze rāda, ka primāra motora/kārbas/sajūga problēmas nav eļļas izvēlē, bet gan kādā slēptā tehniskā defektā/nepilnībā.
piemēram - degviela un/vai smiltis eļļā močiem ir pierasta lieta. ja to tā arī atstāj, nekāda ūber eļļa motoru neizglābs. | Offline
| | |
| AK292 | | Kopš: 09. Dec 2008
No: Ventspils
Ziņojumi: 296
Braucu ar: FE350
| Nopirkās man Kācim exc525 ''Repsol moto racing 4t 10w50'' eļļa. Zinu, ka manuālī rekomendēts 15w50 viskozitāte, tomēr pirms tam šādu eļļu (10w50)lietoju un problēmas nejutu.
Jautājiens Nierem- kādi riski motorītim, tīri teorētiski, protams. | Offline
| | |
| endurists | |  Kopš: 12. May 2008
Ziņojumi: 1250
Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98
|
22 Feb 2013, 14:28:45 AK292 rakstīja:
Nopirkās man Kācim exc525 ''Repsol moto racing 4t 10w50'' eļļa. Zinu, ka manuālī rekomendēts 15w50 viskozitāte, tomēr pirms tam šādu eļļu (10w50)lietoju un problēmas nejutu.
Jautājiens Nierem- kādi riski motorītim, tīri teorētiski, protams.
Man arī 525 tikai sabūvēts uz 576cc, kādus 2-3gadus braucu ar 10W50, arī ziemā. Neko sliktu neesmu sajutis 
----------------- Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98
| Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 14:28:45 AK292 rakstīja:
Nopirkās man Kācim exc525 ''Repsol moto racing 4t 10w50'' eļļa. Zinu, ka manuālī rekomendēts 15w50 viskozitāte, tomēr pirms tam šādu eļļu (10w50)lietoju un problēmas nejutu.
Jautājiens Nierem- kādi riski motorītim, tīri teorētiski, protams.
nu nav jau tā, ka paplašinātās viskozitātes klases uzreiz rada problēmas. esmu redzējis analīzes, kur pat ar eļļu, kas "nodilusi" uz SAE##-20, baikiem neko nopietnu nav nodarījusi.
ok, ktm tur savas prasības pēc viskozitātes stabilitātes, tādēļ, protams, jāseko.
vienu gan jāsaka - lielākoties, kad eļļas analīzes kaut ko konstatē, dzelža īpašniekam par to nav bijusi nojausma. bieži ir tā, ka sagaida vienu problēmu, bet uzrādās pavisam cita.
attiecīgi, sajūtas iraid neuzticams "mērījums".
vārdu sakot, uz vienu nomaiņu tas nekādu būtisku kaitējumu visdrīzāk nenodara, pat ja viskozitāti netur. ja Tu briestu šādu viskozitāti lietot vienmēr, tad gan teiktu, ka bez analīzes to nevajadzētu darīt. | Offline
| | |
| lomsz | |  Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Niere, klau Niere... Par viskozitātēm... Manam mocim (2 cilindru V-veidnieks ar gaisa dzesi, apakšējo sadali, 4 vārstiem uz podu, nikosila cilindriem un lieeeelu tilpumu, griežas līdz 5500rpm, sajūgs slapjais motorā) ražotājs paredzējis 20w40... Par cik tāda kombinācija ir visai reta Eiropā, ar ko labāk aizvietot- 20w50 vai 10w40? Gaisa dzesei kas svarīgāk- aukstais vai karstais gals? | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| to: Lomsz
Ievērtēju Tava dzelža manuāli. Par eļļu tā arī ir, kā saki:
šis atkal ir tieši par to, ko nesen spriedām. proti, par viskozitātes stabilitāti, atkarībā no viskozitāte klases "garumu".
tādēļ arī Yamaha iesaka tik "īsu" klasi - 20W-40, jo tā visdrīzāk nezaudēs savu viskozitāti.
Tā kā ražotājs "karstajam" galam paredzējis SAE##-40, pie tā arī būtu jāpieturas, jo nedzīvojam Miami, kur ##W-50 būtu piemērotāks.
vienīgais izņēmums būtu tad, ja Tavs motors pārkarst. tavam dzelzim ir eļļas t datčiks, kā saprotu. tas ir kruta! attiecīgi visai objektīvi vari spriest, kas ar eļļu notiek.
cits izņēmums - motors netur spiedienu, ēd eļļu.
bet abos izņēmuma gadījumos palielināta viskozitāte būs tikai lāpīšanās.
noprotu, ka šie nav Tavi gadījumi.
ko izvēlēties konkrētā situācijā:
tā kā ieteiktā viskozitāte ir visai eksotiska, nākošā tuvākā būtu 15W-40. Domāju, ka tādu jau var atrast.
taču arī ja arī to nevari atrast, var domāt par 10W-40, taču tad ļoti rūpīgi jāizvēlas produkts. un tas nav nemaz tik vienkārši.
vārdu sakot, šo motoru ražotājs projektējis vidējai viskozitātei, bet ar nosacījumu, ka tā ir noturīga.
var, protams, niekoties un ieliet kādu nenoturīgu 10(20)W-50 un domāt, ka tā nodilst uz ##W-40, taču tas nav īsti pareizais piegājiens.
nu kaut kā tā apmēram.
papildināts:
ak jā, jautāji par gaisa dzesi - kurš viskozitātes gals būtisks.
Tavā konkrētā gadījumā būtiskāks noteikti "karstais" gals.[ Šo ziņu laboja Niere, 22 Feb 2013, 20:58:42 ] | Offline
| | |
| lomsz | |  Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Danke... Vnk mulsina Yamaha rekomendācija aizvietot ar 20w50... Leju 10w40 API SJ pussintētiku ar MA 2 ik pēc 5000km (manuālī 6000 rekomendē)... Eļļu neēd... Vai ir vērts karstajā vasaras laikā liet 20w50? Un vēl- virzuļi citi- kompresija no 8,4 celta uz 10,5... Tas ko maina eļļošanai? Motoru jālutina...  | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| eh, galīgi aizmirsu piebilst, ka 2008tajā Yamaha mainīja eļļu sortimentu un izsvītroja no listes ne tikai 20W-40, bet 10W-40 atstāja tikai minerāleni.
Yamalube katalogs 2012
nekomentēšu dziļāk viņu taktiku, vien pievēršu uzmanību, ka sintētiskajiem produktiem ir viskozitātes 15W-30 un 15W-50. un tie nav 5W-30 un 10W-50. tātad nav pārbāzuši eļļas ar viskozitātes modifikatoru, kar 15W-30 visdrīzāk vispār to nesatur (sacīkšu pielietojums).
kā redzams, ražotājs tiešām iesaka 20W-40 vietā 20W-50 daļēju sintētiku vai 15W-50 sintētiku. taču domāju tas tādēļ, ka viņiem 10W-40 ir tikai minerālene, kas gaisa dzeses motoriem ne vienmēr būs gana ok.
taču, ja pats ražotājs apliecina, ka ##W-50 ir ok, tātad ir ok.
tomēr no savas puses iepriekš rakstīto par viskozitātes izvēli atstāju spēkā - es pieturētos pie ##W-40 ar stabilu viskozitāti.
Tu esi izvēlējies 10W-40 daļēju sintētiku. tomēr, ja tas nav naudas jautājums, es izvēlētos sintētiku, kurai visādas priekšrocības, tostarp arī jāpievieno mazāk viskozitātes modifikatoru, lai panāktu vienādu SAE klasi ar daļēju sintētiku vai minarāleni. proti, sintētikai pat bez piedevām ir augstāks viskozitātes indekss.
protams, te tālāk var diskutēt, ka sintētika no sintētikas arī var būtiski atšķirties, bet tas jau cits jautājums.
visbeidzot:
tā kā esi veicis motora modifikācijas un vēlies noskaidrot objektīvu patiesību (manis teiktais ir teorija+pieredze), bez jau zināmās eļļas analīzes neviens nespēs aizstāt mērījumus.
neba man baigi vajag, bet tiešām iesaku izveikt tādu joku ar eļļu, kuru izvēlēsies arī nākamiem gadiem. tad varēsi arī nomaiņas intervālu piekoriģēt. tie 20Ls ilgtermiņā atmaksāsies tā kā tā. bieži vien ar pamatīgu uzviju. | Offline
| | |
| mainars | |  Kopš: 28. Jul 2009
No: Preiļi
Ziņojumi: 73
Braucu ar: 800NK
|
22 Feb 2013, 12:05:02 Niere rakstīja:
22 Feb 2013, 09:29:25 mainars rakstīja:
Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū.
acīmredzot esi lasījis manus skricelējumus. 
ja nelēji ziemai kādu galīgu lētuci kā "konservācijas" eļļu, bet tādu, ko izmanto gasēšanai, tad visai droši vari ar to rullēt.
par to saitē var atrast.
tā kā Tev nomaiņas intervāls visdrīzāk grozās ap 3-5k km, nekādas problēmas rullēt visu intervālu.
ja gribi pārbaudīt, vai šāda taktika darbojas, pēc tiem pašiem 3-5k km vari uztaisīt lietotās eļļas analīzi.
nu, tā jau zināma lieta.
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing. | Offline
| | |
|
|