Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5193
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Re kādai fīčai uzdūros:
http://www.lubricheck.com/
Te krieviski:
http://www.motonews.ru/news.moto?id=9374&ti...2686219278722554
Jautājums spečukam (Niere): kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?[ Šo ziņu laboja maniac, 21 Mar 2013, 07:53:54 ] | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
21 Mar 2013, 07:52:01 maniac rakstīja:
kā izskatās? ko tas vispār var noteikt? vai kārtējā podjobka?
podjobka visdrīzāk nav, tādi pribambasi ir dažādā izpildījumā un jau ļoti sen. principā ir pāris parametri, kurus ar to varētu mēģināt čekot (ne nomērīt). taču paredzu, ka cilvēks bez priekšzināšanām būs ātri vien grāvī. problēma tā, ka eļļai mēra ne tikai kontamināciju jeb piesārņojumu. attiecīgi - cilvēks pēc laika iedomāsies, ka tā ir vesela laboratorija daudzu simtu tūkstošu vērtībā, kas nu būs kritērijs eļļas nomaiņas intervāla noteikšanai.
un otrādi - šāds pribambass nevainīgu kondensātu motoreļļā uzrādīs kā "katastrofu". bet kondensāts motoreļļā var būt tikai īslaicīga parādība. ierīce pat nenosaka, kas ir iemesls dielektrisko mērījumu izmaiņām.
vienīgais, manā skatījumā, kam šis līdz, ir dramatiskas kontaminācijas noteikšanai.
močiem šis vispār neder, jo nekā nespēj konstatēt viskozitātes izmaiņas, kas nav saistītas ar eļļas piesārņojumu vai oksidāciju. bet moto eļļas viens no pamatparametriem ir tieši viskozitātes stabilitāte "karstajā" galā.
un vēl - savulaik mēģināju atrast, ko nopietnāku par šiem rīkiem. diemžēl nekāda salīdzinājuma ar objektīviem laboratorijas datiem nekur nav. tas arī par kaut ko liecina.
esmu pētījis dažādus portatīvo laboratoriju variantus. "lētākais" un arī ne tuvu pilnīgs variants no kura ir kāda jēga, izskatās šādi:
elementu spektrometrs + viskometrs.
bet maksā tādi kā pilna ķerra ar "lubricheck".
vārdu sakot - šis savā ziņā atgādina temperatūras mērīšanu ar roku. var noteikt, kad točna ir sūdi, bet neko nenorāda uz temperatūras cēloni. turklāt, kad ir sūdi, ir arī citas pazīmes, kas par to liecina. | Offline
| | |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5193
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Un atkal jautājums. 
Kā ir ar hipoidālo pārnesumu eļļām? T.i. tām, kas lejās kardānpārvados. Vai tās arī ir tik "slimīgi novecojošas" kā motoreļļas?
Tikai nesen uzzināju, ka FJR-am manuālī teikts, ka gan motorā, gan kardānā jāmaina ik pēc 10000km. Līdz tam mainīju pēc 6000km motorā un pēc 20000km kardānā 
Tagad riņķī gads, nobraukti 5500km. Motorā nomainīju. Stukoju, vai mainīt kardānā vai nē... | Offline
| | |
|
Naits | |  Kopš: 24. Oct 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 5225
Braucu ar: TW125,gsxr1100,xjr1300
| Citur ir rakstīts ka jāmaina pēc 10 000 km vai reizi gadā Reduktorā tak kādi 200 ml tik iet, nav jau liela bēda.
----------------- Moto serviss T. 29885941
MOTOLAND
www.motoland.lv
| Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| šādas rekomendācijas stāv rakstītas jaunajiem modeļiem:
Engine
Months Max 12
Km Max 10000
Coolant
Months Max 36
Brake Fluid
Months Max 24
Clutch Fluid
Months Max 24
pie reizes pievērs uzmanību, ka ik pa 2-3 gadi jāmaina arī pārējie šķidrumi. dzesēšanas šķidrumu pat autorizētā auto servisā dažs uzskata, ka jāmaina "kad krāsa zūd" (nesaukšu kurā) 
Naits jau būtību pateica, Tev tiešām tur tikai 0,2L, attiecīgi nav iemesla matus skaldīt.
Bet precīza atbilde uz Tavu jautājumu būtu tāda:
vienlīdz ar nemainītu galvenā pārvada eļļu var braukt "bezgalīgi" un vienlīdz stingri pēc ražotāja ieteikuma.
jo..
eļļu bendē ne tikai dabiski oksidācijas procesi. tā tehniski var būt ideālā stāvoklī, bet kontaminēta ar nodiluma materiālu, ūdeni, vides netīrumiem. kas no uzskaitītā piesārņojuma var būt eļļā konkrētam modelim, to nezini ne Tu, ne es. pats zini, ka objektīvi uz Tavu jautājumu varētu atbildēt eļļas analīze, taču tā atmaksātos tikai tad, ja eļļas maiņa būtu dārgāka un/vai regulāri birtu zobi.
Vārdu sakot, nakts laikā kaut kur uz Latgales bezceļiem nobiris kardāns ir gana nepatīkams pārsteigums, salīdzinot ar lieku 200ml lētas eļļas maiņas izmaksu. | Offline
| | |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5193
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs?  | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| kā kurš produkts.
bet principā pat minerālenēm, ja tās uzglabātas piemērotos apstākļos un neatvērtas, derīgums ir līdz pat 10 gadiem. ok, dažādi avoti dažāda informācija, bet derīgums ir pietiekams.
cita lieta, ja iepakojums atvērts un daļēji noliets. tad eļļai ir palielināts laukums saskarei ar skābekli, kas oksidē un varbūtēji arī h2o, kas procesu tikai paātrina.
tādēļ, piemēram, sevišķi higroskopiskas eļļas, piemēram, poliglikola bāzes bremžu šķidrumus, ieteicams izlietot vienā ņēmienā. tādēļ DOT3&4 nevar nopirkt lielākā traukā par 4-5L.... parasti.
ja jautā par konkrēto pārvada eļļu, tā var stāvēt gana ilgi, tikai atlikumu iesaku pārliet sterilā traukā vai vairākos ar atbilstoši mazāku tilpumu.
uzglabāt ieteicams tumšā vietā vai arī traukam jābūt necaurspīdīgam.
bet Tu jau vari "sastiķēt" ar motorradistiem. Tavu procedūru taču daudzi izveic pirms sezonas. iepērciet litru piecatā .
jā, vēl - es tur pamanīju, ka Tev var būt rekomendēta 80W-90, kas vienmēr ir minerālene. iesaku tomēr izmantot sintētiku, kas visdrīzāk būs 75W-90. | Offline
| | |
Rockstar | |  Kopš: 18. Jul 2010
No: Ogre
Ziņojumi: 334
Braucu ar: EXC525
| Man arī ir jautājums par eļļām.
Jautājums līdzīgs, kā iepriekšējā lapā enduristam.
Tūlīt jāpērk priekŠ EXC525 eļļa. Iepriekšējā reizē ņēmu IPONE 10W50. Šī sanāk par apmēram 5Ls dārgāka (rēķinot par 2 litriem) nekā tajos linkos norādītie Thumper Lube un Repsoli.
Tagad gribētos noskaidrot vai pērkot IPONE es lieki pārmaksāju vai viss ir ok (Sacensībās nebraucu) | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| ja domāts šis produkts, tad arī šis vismaz kaut kādā attiecībā satur esterus. attiecīgi, cena tam var būt augstāka.
taču man personīgi atkal nesimpatizē eļļas plašais viskozitātes intervāls. es personīgi, ja vien netiek gāzts zem 0C, izmantotu 15W-50 vai vasarā pat 20W-50.
bet nu, ja mocis netiek dzīts ar 100%, tad arī nodilis ##W-50 uz 40 nebūs problēma. tāpat arī - esteri primāri vēlami tieši sportam. | Offline
| | |
mexa | |  Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| motula 7100 sintētiskā 10w40 būs priekš hondu V veidniekiem un street triple motora normāla? cena man pa 4L 32 lati, doma paņemt, vai paņemt vecākam motoram(87 gada v veidnieks) biezāku eļļu?
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline
| | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 11:00:49 mexa rakstīja:
motula 7100 sintētiskā 10w40 būs priekš hondu V veidniekiem un street triple motora normāla? cena man pa 4L 32 lati, doma paņemt, vai paņemt vecākam motoram(87 gada v veidnieks) biezāku eļļu?
Varu piedāvāt redline 10W40 ..tiesa cipars būs 44ls/par galonu(3,865 litri)  | Offline
| | |
Sliktais | |  Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
25 Mar 2013, 19:17:20 maniac rakstīja:
Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs? 
Man garažā kā reiz ir kārbas/reduktora eļļas pārpalikums 200+ ml, vēl vajag 
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline
| | |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5193
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
26 Mar 2013, 11:27:24 Sliktais rakstīja:
25 Mar 2013, 19:17:20 maniac rakstīja:
Man jautājums vairāk bija par "novecošanu". Pa 200ml nepārdod. Cik ilgi var stāvēt aizsāktais litrs? 
Man garažā kā reiz ir kārbas/reduktora eļļas pārpalikums 200+ ml, vēl vajag 
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks!  | Offline
| | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| cūcene..uzminēja  [ Šo ziņu laboja mezavecis, 26 Mar 2013, 16:54:46 ] | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks! 
pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei! | Offline
| | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt!  | Offline
| | |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5193
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
26 Mar 2013, 17:31:24 Niere rakstīja:
26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks! 
pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei!
Nebaidi! Braukšu skatīties, kas uz bunduļa rakstīts...  | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| ....un tā kā eļļas burka aizsākta + stāvējusi pagrabā, pārbaudi, vai tā nav "piesūkusi" ūdeni.
Monitor Water-In-Oil with the Visual Crackle Test
| Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 17:33:46 mezavecis rakstīja:
spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt! 
čau, veci.
"kārojās" droši vien nebūs labākais motīvs izvēlei.
GL-6 + viskozitāti SAE ##W-250 prasti izmanto darba tehnikai, kur GL-5 + ##W-140 netiek galā.
Ja mocikam rekomendēts GL-5 un ##W-90 un viss darbojas kā paredzēts, nav jēgas taisīt eksperimentus.
Ar eļļām ir tāds likums - VAIRĀK NE TUVU NENOZĪMĒ LABĀK.
citiem vārdiem sakot, lielākoties nevar palielināt vienu parametru, nezaudējot kādu citu.
kā klasisks piemērs tā pati eļļas viskozitāte, kutu katrs otrais uzskate par nepieciešamu palielināt vismaz par vienu klasi. | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| mežavecis pm jautāja, vai RedLine 75W90 GL-5 Gear Oil ir īstais produkts bavāriešiem un citiem kardānniekiem, kur presīts API GL-5 + SAE ##W-90.
jā, šis produkts izskatās patiešām pārliecinošs.
pamateļļa poliolesters, kas termāli stabilāks par visiem citiem esteriem. kardānniekiem būtisks arguments.
principā atbilst GL-5, bet izpildot arī GL-6.
ok, ja tas nav panākts ar papildus piedevu pievienošanu, tad apsveicami. | Offline
| | |
|
|