Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks! 
pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei! | Offline
| | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt!  | Offline
| | |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5220
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
26 Mar 2013, 17:31:24 Niere rakstīja:
26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks! 
pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei!
Nebaidi! Braukšu skatīties, kas uz bunduļa rakstīts...  | Offline
| | |
|
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| ....un tā kā eļļas burka aizsākta + stāvējusi pagrabā, pārbaudi, vai tā nav "piesūkusi" ūdeni.
Monitor Water-In-Oil with the Visual Crackle Test
| Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 17:33:46 mezavecis rakstīja:
spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt! 
čau, veci.
"kārojās" droši vien nebūs labākais motīvs izvēlei.
GL-6 + viskozitāti SAE ##W-250 prasti izmanto darba tehnikai, kur GL-5 + ##W-140 netiek galā.
Ja mocikam rekomendēts GL-5 un ##W-90 un viss darbojas kā paredzēts, nav jēgas taisīt eksperimentus.
Ar eļļām ir tāds likums - VAIRĀK NE TUVU NENOZĪMĒ LABĀK.
citiem vārdiem sakot, lielākoties nevar palielināt vienu parametru, nezaudējot kādu citu.
kā klasisks piemērs tā pati eļļas viskozitāte, kutu katrs otrais uzskate par nepieciešamu palielināt vismaz par vienu klasi. | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| mežavecis pm jautāja, vai RedLine 75W90 GL-5 Gear Oil ir īstais produkts bavāriešiem un citiem kardānniekiem, kur presīts API GL-5 + SAE ##W-90.
jā, šis produkts izskatās patiešām pārliecinošs.
pamateļļa poliolesters, kas termāli stabilāks par visiem citiem esteriem. kardānniekiem būtisks arguments.
principā atbilst GL-5, bet izpildot arī GL-6.
ok, ja tas nav panākts ar papildus piedevu pievienošanu, tad apsveicami. | Offline
| | |
maniac | |  Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5220
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
26 Mar 2013, 17:38:33 maniac rakstīja:
26 Mar 2013, 17:31:24 Niere rakstīja:
26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks! 
pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei!
Nebaidi! Braukšu skatīties, kas uz bunduļa rakstīts... 
Paskatījos... GL-4+
Ko teiksi? Atlikumu izliet renstelē un ņemt 200 gramus no siktā? Ja tikai parametri atbilst.  | Offline
| | |
Sliktais | |  Kopš: 07. May 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 4685
Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i
|
26 Mar 2013, 21:10:39 maniac rakstīja:
26 Mar 2013, 17:38:33 maniac rakstīja:
26 Mar 2013, 17:31:24 Niere rakstīja:
26 Mar 2013, 16:40:53 maniac rakstīja:
Paldies! Bet tad jau lietošu aizsākto. 
Izrādās, ka man autoeļļu tirgonis ir iedevis Nieres ieteikto sintētiku 75-90. Spečuks! 
pārliecinies arī, ka tā atbilst API GL-5, nevis GL-4 klasei!
Nebaidi! Braukšu skatīties, kas uz bunduļa rakstīts... 
Paskatījos... GL-4+
Ko teiksi? Atlikumu izliet renstelē un ņemt 200 gramus no siktā? Ja tikai parametri atbilst. 
Varu Tev to atlikumu tāpat uzdāvināt, ir GL-5, sintētika.
[ Šo ziņu laboja Sliktais, 27 Mar 2013, 08:38:40 ]
-----------------
GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart | Offline
| | |
marcis | |  Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
|
26 Mar 2013, 17:55:42 Niere rakstīja:
26 Mar 2013, 17:33:46 mezavecis rakstīja:
spamoshu talāk ..ja kādam kārojas transmisijas eļļas ar slodzes indeksu GL-6 varu līdzēt! 
čau, veci.
"kārojās" droši vien nebūs labākais motīvs izvēlei.
GL-6 + viskozitāti SAE ##W-250 prasti izmanto darba tehnikai, kur GL-5 + ##W-140 netiek galā.
Ja mocikam rekomendēts GL-5 un ##W-90 un viss darbojas kā paredzēts, nav jēgas taisīt eksperimentus.
Ar eļļām ir tāds likums - VAIRĀK NE TUVU NENOZĪMĒ LABĀK.
citiem vārdiem sakot, lielākoties nevar palielināt vienu parametru, nezaudējot kādu citu.
kā klasisks piemērs tā pati eļļas viskozitāte, kutu katrs otrais uzskate par nepieciešamu palielināt vismaz par vienu klasi.
Bļēēē.....būtu Ugunsgrēku lūrējuši, ne spamojuši te... Tagad man arī jāvelkas skatīties, kas manam Agipam 80W-140 par GL-klasi tur uzrādīta... fcuk.... 
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| renstelē gan eļļu, īpaši jau transmisijas eļļu, negāz 
bet bez API GL-5 nu nekā...
varu Tev sarežģīt dzīvi vēl vairāk:
bez minētā GL-5 labi, ja eļļai iraid API MT-1 un SAE J2360 arīdzan. (Tu mani ienīdīsi).
bet nu, lai būtu saprotamāk:
| Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 21:38:39 marcis rakstīja:
Bļēēē.....būtu Ugunsgrēku lūrējuši, ne spamojuši te... Tagad man arī jāvelkas skatīties, kas manam Agipam 80W-140 par GL-klasi tur uzrādīta... fcuk.... 
80W-140 vienmēr būs API-5. taču, tas nav vienīgais, kas var interesēt uz šiltes.
vēl jau - točna zini, ka Tev tieši ##W-140 prasīts (tā var būt). | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| jā, spriežot pēc viskozitātes, tas Agips iraid minerālene. iespējams ražotājs tādu pat rekomendē, taču... | Offline
| | |
Yeehaa | |  Kopš: 17. May 2011
Ziņojumi: 375
Braucu ar: Yamaha XVZ13
| Hai, viedajiem!
Ir smags jautājums:
ir ienācies 1996.gada čoperis ar 30 000 km noskrējienu. Čoperis iraid V4 1300cc. Sezonā nobraucas līdz 5000 km.
Kādu eļļu ņemt?
Grāmata vēsta - API SE, SF vai SG SAE 20W40
1) http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=110&pcid=21
2) http://www.castrolmoto.com/en/products/power1_racing.php
3) http://www.castrolmoto.com/en/products/actevo.php
Varbūt vēl kādu citu alternatīvu skatīties?
Netieku gudrs...[ Šo ziņu laboja Yeehaa, 26 Mar 2013, 23:21:03 ] | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| No minētā uzskaitījuma augstvērtīgākā ir RedLine.
Detaļās komentēt slinkums, taču mans viedoklis balstās uz objektīviem parametriem.
Tas, ka šo eļļu pārstāvis ir šī foruma dalībnieks, nenosaka manu viedokli.
kā saprotu, Tev rekomendācijās 20W-50 viskozitāte. pie tās arī pieturies. | Offline
| | |
Yeehaa | |  Kopš: 17. May 2011
Ziņojumi: 375
Braucu ar: Yamaha XVZ13
| OK, ir kāds svarīgs iemesls, kādēļ izvēlēties Redline, nevis Castrol?
Cenu starpība ir aptuveni 2 reizes...
Rekomendācijās ir 20W40. Vai daudz kas mainās, ja ņem 20W50?[ Šo ziņu laboja Yeehaa, 26 Mar 2013, 23:36:23 ] | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
26 Mar 2013, 23:33:29 Yeehaa rakstīja:
OK, ir kāds svarīgs iemesls, kādēļ izvēlēties Redline, nevis Castrol?
Cenu starpība ir aptuveni 2 reizes...
varētu gari rakstīt, bet īsā versija - Castrol moču eļļas, cik testētas, pat Racing sērija netur viskozitāti "karstajā" galā.
Konkrētā RedLine ražota no būtiski augstvērtīgākas pamateļļas un satur palielinātu daudzumu fosfora/zicka virsmu aizsardzības piedevas. Lielajiem V motoriem tas var būt svarīgi.
Nevaru apgalvot, ka ar Castrol produktu būs kādas problēmas, bet, ja Tu jautā, kura eļļa spēcīgāka, tad tāds ir mans viedoklis.
vēl - Tu norādīji Power 1, bet tai, cik atceros ir tikai 10W-30/40 viskozitātes. Attiecīgi, nebūs īsti piemērotas Tavam arklam. | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| Tavam viskozitātes rekomendācijas:
Engine (4 str.) 20W-50 (a, b)
a. Alternative recommendations: <15°C, 10W-30
b. Alternative recommendations, Engine (4 str): -10°C to 35°C, 10W-30; -10°C to 45°C, 10W-40; 5°C to 45°C, 20W-40; 5°C to 50°C, 25W-50
ok, 10W-40 arī der, taču to jēga liet, ja domā rullēt temperatūrās ap nulli. tomēr jāņem vērā, ka 20W-40 "karstais" gals pārsvarā gadījumu ir noturīgāks ko 10W-40 eļļai. attiecīgi, ražotājs uzskata, ka mazāk par ##W-40 nav pieļaujams. bet tas pats Castrol Power 1 10W-40 mēdz zaudēt viskozitāti uz 10W-30.
tādēļ nav tur ko čakarēties, Tavā gadījumā ##W-50 ir ok.[ Šo ziņu laboja Niere, 26 Mar 2013, 23:54:05 ] | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| starp citu, piebilde "kardānistiem":
ne visiem mo galvenajā pārvadā paredzēta API GL-5 sēra/fosfora daudzums. var būt rekomendēta arī GL-4 un kāda eksotiska viskozitāte vai pat vienkārši motoreļļa.
varbūtējais iemesls - pārvadā izmantoti vara sakausējumi, kuri var reaģēt ar GL-5 palielināto sēra piedevu daudzumu.
tādēļ vienmēr jāčeko ražotāja ieteikumi!
un..... nepaļaujieties, ka pat autorizēta servisa ļautis 100% ieteiks pareizāko produktu.
protams, tur strādā gudri un pieredzējuši džeki, taču neviens nevar būt vienlīdz zinošs visās jomās. teiktais nav pašreklāmas nolūkā.
arī manis teikto par eļļām vienmēr pārbaudiet. kaut šī ir mana joma, mēdzu kļūdīties vai vienkārši nohalturēt. | Offline
| | |
marcis | |  Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
|
26 Mar 2013, 21:43:57 Niere rakstīja:
26 Mar 2013, 21:38:39 marcis rakstīja:
Bļēēē.....būtu Ugunsgrēku lūrējuši, ne spamojuši te... Tagad man arī jāvelkas skatīties, kas manam Agipam 80W-140 par GL-klasi tur uzrādīta... fcuk.... 
80W-140 vienmēr būs API-5. taču, tas nav vienīgais, kas var interesēt uz šiltes.
vēl jau - točna zini, ka Tev tieši ##W-140 prasīts (tā var būt).
Tātad, nepaslinkoju un aizvilkos līdz eļļai. Lūk:
Agip Rotra SAE 85W-140; API GL-5 (vēl ir virsū Volvo un ZF aprūvali)
Viss, Niere, tagad esmu kails, sit mani.... 
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
27 Mar 2013, 01:12:05 marcis rakstīja:
Tātad, nepaslinkoju un aizvilkos līdz eļļai. Lūk:
Agip Rotra SAE 85W-140; API GL-5 (vēl ir virsū Volvo un ZF aprūvali)
Viss, Niere, tagad esmu kails, sit mani.... 
nu, beidz,
par jautāšanu nevienu nesit........ja vien tā nav militāra struktūra 
es pat neeju lūrēt to produktu kaut vai tādēļ, ka 85W-140 viskozitāte ir viena no tām, no kurām principiāli jāizvairās. tai sastingšanas temperatūra ir apmēram -10C. un tā ir temperatūra, kurā eļļa vairs vispār neplūst. turklāt tā ir minerālene, kura jau ap nulli ir kapitāli parafinizējusies. ok, ja temperatūra gaisā virs 10C, īpašas problēmas nevajadzētu būt no plūstamības viedokļa, taču eļļas ar šādu viskozitāti VIENMĒR būs darba tehnikas apakšējais kvalitātes plaukts!
bet galvenais, Tava mocika modelim NAV ietaikta SAE ##W-140, bet gan ##W-90.
Un temperatūrā zem 5C pat ##W-90 ir par viskozu un ieteicama SAE ##W-80(85)...tādas viskozitātes tagad smagajiem tiek ražotas un tās vienmēr ir sintētikas.
vārdu sakot, ja vien nav kādas īpašas indikācijas, optimāla viskozitāte 75W-90 un sintētika ar jau iepriekš minētajām specenēm.
ta viskozitāšu rekomendācijas K1200RS:
MakeBMW
ModelK1200RS (Motorcycles)
Engine4 str.
Year1997-
New SearchPrint
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (4 str.) ##W-50 (a) 3.8L
Gearbox 80W-90 (b) 0.8L
Final Drive 75(80)W-90 (c) 0.2L
Coolant (40%) Anti Freeze 3.1L
Brake Fluid Brake Fluid DOT 5.1
Grease Points Wheel Bearing Grease
a. Alternative recommendations: 20W-40; 20W-50; <20°C, 15W-40; <10°C, 10W-50; <5°C, 10W-40; <0°C 10W-30
b. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W
c. Alternative recommendations: >5°C, 90; <5°C, 80W | Offline
| | |
|
|