Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Next
20. Oct 2013, 14:19#2025

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


20 Oct 2013, 13:50:12 Niere rakstīja:

20 Oct 2013, 12:32:50 Next rakstīja:
noskaidrot vai bypass tika vai netika norauts var kaut kā?

drīzāk apraksti pamatproblēmu, kādu tagad risini, ja vien šī nav teorētiska diskusija.
citādi bieži sanāk, ka diskurss ir par tēmu, kas nemaz nav saistīta ar pamatproblēmu. man tā regulāri bijis, ka cilvēks uzdod jautājumu, kur noprotu, ka viņš kaut kādu tēzi pieņēmis par pašsaprotamu un, izrietot no tās, arī uzdod jautājumus.

gribu noskaidrot vai jebkursh vislētākais filtrs derēs, jeb ir jāmeklē kaut ko īpašu. Pagaidam cik esmu sapratis ka vispareizakajam filtram bypass valve būtu jāstrādā tuvu dzinēja ražotāja noteiktiem 1.8-2.2 kg/cm2. pareizi?

Offline

Niere
20. Oct 2013, 14:30#2026

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

lētākajiem filtriem var būt visdažādākās problēmas.
nedomāju, ka bypass vārsts būtu primārais par ko iespringt.
drīzāk tad ieraksti iekš tēmas "Tehniski jautājumi spečokiem" jautājumu, vai konkrēta modeļa eļļas filtrs būs ok tādam un tādam mo.
vai izveido jaunu tēmu "Eļļas filtri", jo tāda tēma, šķiet, vēl nav manīta (ir tikai gaisa un degvielas filtri).

Offline

UDT
20. Oct 2013, 20:02#2027

Kopš: 07. Jun 2008

Ziņojumi: 2129

Braucu ar: Yahama

Par cik te ir viens ellu zinaataajs gribeeju pajautaat taadu lietu kaa ir ar dīzeļu eļļām cik atceros agraak vienmeer kad samainiiju taa praktiski uzreiz palika melna tagad skatos nepaliek, ellja ir laikam cita un masiina arii,
Kaa ir? Jaapaliek uzreiz melnai jeb arii nee vai arii tas atkariigs no eļļas?

-----------------
Gudra sieviete pati saprot ka ir stulba :)

Offline

Niere
20. Oct 2013, 21:02#2028

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

jā, Bagars būtību jau izklāstīja.
tas ir mīts, ka "laba" eļļa pēc lietošanas ir tīra. viens no eļļas uzdevumiem, īpaši jau dīzelī, ir izšķīdināt un neļaut nosēsties uz virsmām sadegšanas produktiem. to pilda dispersantu/deterģentu piedevu paka, kas dīzeļeļļām ir palielinātā daudzumā.

taču vizuāli novērtēt ir ļoti grūti. to vēl var mēģināt salīdzinājumā, uzpilinot eļļu uz blīva filtrpapīra.
taču objektīvu atbildi Tu jau zini, kas var dot - laboratorija.

Offline

Next
08. Nov 2013, 18:17#2029

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

@Niere
vai tas normāli ka 'x' razotaja eļļa ar teiksim 15w-40 pure point ir ap -40c, bet razotajam 'y' eļļa 5w-40 ir ap -30c. kapeec pirmajā gadijumā razotajs neraksta ka eļļa patiesiiba pārsniedz rakstītio SAE un istenībā ir 5w-40 jeb 0w-40?

[ Šo ziņu laboja Next, 08 Nov 2013, 18:19:38 ]

Offline

Niere
08. Nov 2013, 19:14#2030

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

ou, šis i viens stipri komplekss pasākums.
pour point (PP ) pats par sevi vēl neizsaka SAE klasi.
es drīzāk skatītos viskozitāti @-25/-30/-35C, ja vien ir norādīta. moto eļļām gan tāda vajadzība parasti nav.

PP ir tāds mānīgs parametrs, jo to var nospiest uz leju ar "pour point depresant" piedevu. sanāk, ka viskozitātes līknei vienkārši pavelk garāku zemo temperatūru "asti", bet tas nemaina eļļas līknes (Viscosity Index) novietojumu diagrammā.
bet var gadīties, ka attiecīgajai eļļai izmantota augstvērtīgāka pamateļļa un tai pašai par sevi jau ir zems PP.

vārdu sakot, to vieglāk komentēt konkrētu produktu kontextā. citādi tad "jāizplūst uz palagiem".

Offline

Next
08. Nov 2013, 19:47#2031

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

es drīzāk skatītos viskozitāti @-25/-30/-35C, ja vien ir norādīta. moto eļļām gan tāda vajadzība parasti nav.

tad ja piemēram eļļām viskozitaate pie -25c ir vienāda, bet PP atškirās. tas visdrīzāk liecina par pour point depresant esamību?

PP ir tāds mānīgs parametrs, jo to var nospiest uz leju ar "pour point depresant" piedevu. sanāk, ka viskozitātes līknei vienkārši pavelk garāku zemo temperatūru "asti", bet tas nemaina eļļas līknes (Viscosity Index) novietojumu diagrammā.

gribi teikt ka pour point depresant neuzlabo viskozitātes ideksu eļļai?

Offline

Niere
08. Nov 2013, 20:53#2032

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:


08 Nov 2013, 19:47:29 Next rakstīja:
tad ja piemēram eļļām viskozitaate pie -25c ir vienāda, bet PP atškirās. tas visdrīzāk liecina par pour point depresant esamību?

drusku vairāk - ja eļļām viskozitāte @ -##C un viskozitāte @+40C ir vienāda, varam domāt, ka eļļa satur vairāk PPdepressant un/vai pamateļļai ir atšķirīgas zemo temperatūru īpašības.

gribi teikt ka pour point depresant neuzlabo viskozitātes ideksu eļļai?

vismaz ciktāl zinu, viskozitātes indeksu nemaina, jo VI rēķina no divām viskozitātēm @+40C un @+100C (cSt attiecība šajās t pēc formulas).
bāzes eļļai ir savs VI, kuru var pacelt ar viskozitātes modifikatora palīdzību. moto eļļām - jo mazāk VImodifikatora, jo tā stabilāka lietošanas gaitā.

Offline

Next
08. Nov 2013, 22:22#2033

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

Vēl jautājums par eļļas nomaiņas intervālu. Tas ka vienam un tam pašam mocim ASV owners manualā nomaiņas intervāls ir īsāks nekā eiropas, saistīts ar prasībām pret piesarņojumu, jeb ASV eļļas nav tik kvalitatīvas ka eiropas?

Offline

Niere
08. Nov 2013, 22:25#2034

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

vai manuālī norādītas arī atšķirīgas rekomendēto eļļu specenes?

Offline

Next
08. Nov 2013, 22:48#2035

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

vienādas rekomendācijas

Offline

Niere
08. Nov 2013, 22:52#2036

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

ja motora konstrukcijas identiskas un eļļu rekomendācijas neatšķiras, tad nomaiņas intervāla ieteikums var atšķirties vien netehnisku iemeslu dēļ. šie iemesli var būt gan moto ražotāja iekšēji administratīvi, gan konkrētā tirgus nosacījumi, gan valsts likumu diktēti.

Offline

Next
08. Nov 2013, 23:44#2037

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


08 Nov 2013, 22:55:17 Bagars rakstīja:
@ Next. Bet kas tev vajadzīgs - indekss vai eļļa? Vai cepiens cepiena pēc? Brauksi pie -25?

ar moci šaubos ka pie +5 braukšu kur vēl pie -25. ar mašīnu gan var braukt arī pie -25, tik motora starts pie šadām temperatūram var izradīties diezgam sāpīgs. un man uz doto momentu interesē eļļu skaitliskie parametri

Offline

Niere
09. Nov 2013, 00:02#2038

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

Next, te vari paspēlēties ar dažādiem produktiem. tikai iekš "temp.min.celsius" ieraksti vēlamo mīnusos, piemēram, -30C.
un tad skaties, vai tāds 5W-## iekļaujas SAE J300 klašu prasībās:


jā, būtiska piebilde:
pieņem, ka cSt un cP(mPa-s) = 1:1
un ņem vērā, ka viskozitātes uzvedības aprēķini līknes galējās temperatūrās, ir visai teorētiski.
katrā ziņā šādi aprēķini neparedz tādu lietu kā sastingšanas punkts.

[ Šo ziņu laboja Niere, 09 Nov 2013, 00:15:40 ]

Offline

Next
09. Nov 2013, 00:23#2039

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:

Baigi labs kalkulators. Paldies

Offline

aiks
18. Nov 2013, 12:07#2040

Kopš: 13. Oct 2008

Ziņojumi: 4

Braucu ar:

Esmu neziņā! Braucu ar Yamaha XVZ1300, viss bija skaidrs, kāda eļļa dzinējā, kāda kārbā. Moci pārdevu, nopirku HD 1998 gada Dyna. Un te nu sākās jautrība. Iegāju Rīgā pie diviem lieliem HD detaļu tirgoņiem un saņēmu divas dažādas atbildes-vieni saka, ka sajūgā jālej dzinēja eļļa, otri, ka transmisijas. Varbūt kāds var pateikt kāda tad eļļa un kur jālej manam HD? Sevišķi runa iet par sajūgu?

Offline

Niere
18. Nov 2013, 12:13#2041

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

kādi precīzi ir Dyna-i modeļa burti/cipari?

Offline

aiks
18. Nov 2013, 17:35#2042

Kopš: 13. Oct 2008

Ziņojumi: 4

Braucu ar:

HD FXDL 1340 kub.cm 43 kW EVO dzinējs

Offline

Niere
18. Nov 2013, 19:34#2043

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8118

Braucu ar:

ar šo ir gana?
taču, ja negribās čakarēties, šajā pašā forumā aizraksti Mezavecim un uzdod šo pašu jautājumu. viņš tirgo RedLine un šiem sortimentā redzu V-Twin Primary Case Oil.
speciāli konkrētajam pielietojumam izvēle nav nemaz tik plaša.
protams, droši vien var atrast arī kādu lētāku alternatīvu, taču vai vērts čakarēties.

[ Šo ziņu laboja Niere, 18 Nov 2013, 19:47:08 ]

Offline

aiks
18. Nov 2013, 20:02#2044

Kopš: 13. Oct 2008

Ziņojumi: 4

Braucu ar:

Paldies. Cerams tikšu beidzot skaidrībā.

Offline