Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| Pec specenes un cenas domajams apmierinas lielako dalu musu "raceru" vajadzibas un velmes..kam tiesham vajadzes ko labaku gazshanai tie panems no mana otra plaukta..vienigi jautajums vai es to gribu darit | Offline
| | |
MIGs | |  Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Nu saprotu, ka Niere provē kādam pārdot tankeri ar eļļām ! :P
Nu un par to ko cilvēkiem gribas.
Nu vieni saklausās, ka KTMam lej 15W50 un izdomā, ka arī viņa japāņu rindā 4 to vajag. Jeb Brauc ar KTM supermoto, griež to līdz 8 štukām un izdomā, ka jāielej ELF 0w20 kas paradzēta baikam kvalifikācijai....
Principā jau cilvēks sagaida to, ka ar labu eļļu motors neizdils tik ātri arī pie lielām slodzēm(kas protams ir idializēti!).
Ka ar šo labo eļļu varēs griezt visu laiku red lainā un VISS VIENMĒR būs labi.
Un ja vēl tas vir ir pa 4Ls litrā. 
Tāpat visiem ir tumša bilde tie parametri - nākas paļauties uz cenu un to ko saka spečuki vai škietamie spečuki - vai pārdevēji.
Tāpat piemēram vienādas viskozitātes un vienādu klasifikačiju(teiksim MA)eļļas tomēr var būt dažādas.
Pats braucu ar supermoto - tas nozīmē, ka ir viens liels cilindrs(~650cm3) kurš regulāri tiek griezts 8000+ rpm.
Šeit prasās biezu eļļu un patiešām no eļļām ko esmu provējis trijiem dažādiem KTM motoriem ( LC4 620, LC4 690, 525SX) Motul(Factory Line 300V 15w50, 15w60) ir bijis vistīkamākais.
15w50 ir tikai MA, 15w60 ir arī MA2 - šis ir aŗi relatīvi jauns produkts.
Provēti ir dažādi ELF ( pussintētika, sintētika, dažādas viskozitātes, MA2 utt), daži KTM parakstītie Motorex, Ieteiktie Denicol, Shell Advance Racing ja nekļūdos 15w50.
Baikam ar R4 leju ELF sintētiku 10w50 ar MA2 - tapēc, ka eļļa laba un cena priekš manis ļoti salda.
Taču KTM leju Motul - man leikas, ka motors strādā patīkamāk. Jā ir Zobu sāpe, ka Motul ir vairāk, kā divas reizes dārgāks. Vienīgais mierinājums, ka KTM eļļas tilpums mazāks par baika.
Man nav pretenziju paprovēt citas eļļas.( RedLine ?! ;D )
Piemēram tagad domāju, ka liešu Motorex specialy mana KTM modeļa parakstīto - jo nu ZB cīnīties ar slīdošu sajūgu. Ok mocu viņu, daudz slidinu raustu ratā utt, bet vienalga ātri izbeidzas. Ne uz ko citu vairs aizdomas nav.
Saprotu, ka ķīmija ir ķīmija, bet nu HVZ kam jānotiek lai es savā mocī lietu Mannol - kaut viņam ahūnākā specene uz bundžas uzrakstīta.
Kā ari tāda nianse - mes nezinam vai tā eļļa ko mēs nopērkam nav "krutka" un vai ražotājs pats nešmaucas ar atbilstību utt.(jo īpaši lētā gala ražotāji).
Vēl Niere jau pats minēja - tas, ka eļļa piemeŗam neatbilst kautkādiem MA/MA2 un HVZ kādiem tur vēl standartiem nebūt nenozimē, ka tā ir slikta tavam motoram un citām lietām - varbūt tā vienkārši ir videi nedraudzīga.
Piemēram moči kam ir PAREIZS degvielas maisijums uz maziem apgriezieniem nemaz neatbilst emisijas normām - vai tapēc šādi saregulēts mocis ir sūds un ne sūda neiet ?!
Vai izpūtējs kas ir skaļāks, kā atļauj TA ir slikts no tehniskā viedokļa ?
-----------------
| Offline
| | |
aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
|
04 Apr 2012, 23:09:05 MIGs rakstīja:
Nu saprotu, ka Niere provē kādam pārdot tankeri ar eļļām ! :P
Nu un par to ko cilvēkiem gribas.
Nu vieni saklausās, ka KTMam lej 15W50 un izdomā, ka arī viņa japāņu rindā 4 to vajag. Jeb Brauc ar KTM supermoto, griež to līdz 8 štukām un izdomā, ka jāielej ELF 0w20 kas paradzēta baikam kvalifikācijai....
Principā jau cilvēks sagaida to, ka ar labu eļļu motors neizdils tik ātri arī pie lielām slodzēm(kas protams ir idializēti!).
Ka ar šo labo eļļu varēs griezt visu laiku red lainā un VISS VIENMĒR būs labi.
Un ja vēl tas vir ir pa 4Ls litrā. 
Tāpat visiem ir tumša bilde tie parametri - nākas paļauties uz cenu un to ko saka spečuki vai škietamie spečuki - vai pārdevēji.
Tāpat piemēram vienādas viskozitātes un vienādu klasifikačiju(teiksim MA)eļļas tomēr var būt dažādas.
Pats braucu ar supermoto - tas nozīmē, ka ir viens liels cilindrs(~650cm3) kurš regulāri tiek griezts 8000+ rpm.
Šeit prasās biezu eļļu un patiešām no eļļām ko esmu provējis trijiem dažādiem KTM motoriem ( LC4 620, LC4 690, 525SX) Motul(Factory Line 300V 15w50, 15w60) ir bijis vistīkamākais.
15w50 ir tikai MA, 15w60 ir arī MA2 - šis ir aŗi relatīvi jauns produkts.
Provēti ir dažādi ELF ( pussintētika, sintētika, dažādas viskozitātes, MA2 utt), daži KTM parakstītie Motorex, Ieteiktie Denicol, Shell Advance Racing ja nekļūdos 15w50.
Baikam ar R4 leju ELF sintētiku 10w50 ar MA2 - tapēc, ka eļļa laba un cena priekš manis ļoti salda.
Taču KTM leju Motul - man leikas, ka motors strādā patīkamāk. Jā ir Zobu sāpe, ka Motul ir vairāk, kā divas reizes dārgāks. Vienīgais mierinājums, ka KTM eļļas tilpums mazāks par baika.
Man nav pretenziju paprovēt citas eļļas.( RedLine ?! ;D )
Piemēram tagad domāju, ka liešu Motorex specialy mana KTM modeļa parakstīto - jo nu ZB cīnīties ar slīdošu sajūgu. Ok mocu viņu, daudz slidinu raustu ratā utt, bet vienalga ātri izbeidzas. Ne uz ko citu vairs aizdomas nav.
Saprotu, ka ķīmija ir ķīmija, bet nu HVZ kam jānotiek lai es savā mocī lietu Mannol - kaut viņam ahūnākā specene uz bundžas uzrakstīta.
Kā ari tāda nianse - mes nezinam vai tā eļļa ko mēs nopērkam nav "krutka" un vai ražotājs pats nešmaucas ar atbilstību utt.(jo īpaši lētā gala ražotāji).
Vēl Niere jau pats minēja - tas, ka eļļa piemeŗam neatbilst kautkādiem MA/MA2 un HVZ kādiem tur vēl standartiem nebūt nenozimē, ka tā ir slikta tavam motoram un citām lietām - varbūt tā vienkārši ir videi nedraudzīga.
Piemēram moči kam ir PAREIZS degvielas maisijums uz maziem apgriezieniem nemaz neatbilst emisijas normām - vai tapēc šādi saregulēts mocis ir sūds un ne sūda neiet ?!
Vai izpūtējs kas ir skaļāks, kā atļauj TA ir slikts no tehniskā viedokļa ?
Japānas Automobiļu Standartu Organizācijas (JASO) standartizācija MA, MA-2, (šobrīd jau ir radušās smalkākas prasības un iedalījums) ir tas, kas nodrošina to pareizo berzes koeficientu- tātad, pareizu sajūga darbību jūsu mocītim. Un, ja mo ražotājs neprasa to MA-2, nevajag gāzt to, ko ražotājs neprasa. Bet, protams, jāpārvērtē sevī arī iespējamā eļļas cena. Jo lētāka- jo zemākas kvalitātes bāze, un diemžēl, zināma ekonomija tai vēlamajai piedevu paketei. Vienkārša lieta.
| Offline
| | |
|
MIGs | |  Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| aivarsz - par visu pēc kārtas:
* Vai mocim kam prasība ir MA ir sliktums, ja gāž MA2 ?
* Vai dārgāka eļļa vienmēr nodrošina augstāku kvalitāti utt. ? Pēc kādiem kritērijiem vadīties ?
-----------------
| Offline
| | |
Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Man ir ideja - iztaisam kopsavilkumu no visa Nieres stāstītā, iepērkam vairumā no bāzes eļļu, kaut tajā pašā Holandē, kādu cisternu pa vairuma cenu, kura pēc visiem parametriem būtu mocim vispiemērotākā, nosaucam kādā neitrālā nosaukumā , piemēram "Huj Moržovij Chemicals", un maucam iekšā savos močos, ar pārliecību, ka esam nopirkuši pašu labāko produktu, par pašu lētāko cenu, jūtamies droši un lieki nepārmaksājam par brendīgu nosaukumu un mērketingu
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
peecis | |  Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2923
Braucu ar: duke 690, yamaha YRS-24B
|
01 Apr 2012, 17:13:45 Niere rakstīja:
01 Apr 2012, 16:42:19 VATERLAND rakstīja:
01 Apr 2012, 16:37:06 Niere rakstīja:
01 Apr 2012, 13:25:08 arturix55 rakstīja:
Kurš ir mēģinājis "Castrol C3/ 5w40?"
mocim??
šī iraid klasiska plaša pielietojuma autoeļļa. močiem neder kaut vai tādēļ, ka neiekļaujas JASO standartā pēc API pieļaujamām klasēm, kur griesti ir API SM (ACEA C3 iespējams). Bet šim ir SN, tātad satur pārāk daudz frikcijas modifikatorus, kas ātri vien piebeigs sajūgu. Šķiet arī fosfora minimums nav savietojams un gan jau vēl kāds parametrs.
nu un visbeidzot - šī vienkārši NAV moču eļļa. lai ne tikai motors darbotos, bet arī kārba un sajūgs, JASO MA vai MA2 ir gluži vai obligāts, ja nerunā par močiem līdz 1999.gadam (skat.standartu), bet arī tad eļļas apstiprinājumi pēc 99.tā gada var būt auzas.
galu galā nav vajadzības eksperimentēt, pat ja garāžā mētājas lieka kanna auto eļļa. labāk nopirkt lētāku, bet moto eļļu.
lai veicas.
Niere,ja kas sausaa sajuuga bmw izstraadaajumiem taa ella nekaadas vainas nenodariis, vien deell savas uber viskoziaates buus ellas zudumi. Ir lieta,bet peecaak paariets uz 10W40 - gan mazliet klusaak, gan nekas nezuud 
ar sauso sajūgu, protams, mazāk probzu.
bet vēl jau ir arī kārba, kurai var būt nepiemērotas ļoti daudzas jaunākās paaudzes auto eļļas, jo nospiests zemē fosfora, cinka un sēra limits, kas virsmu aizsardzības piedevu pamatelementi.
iemauksi, piemēram, kādu Low SAPS auto eļļu kārbā un ar garantiju tā būs kirdik. Vismaz ilgtermiņā noteikti.
tā ļoti gara tēma.
nez, man ir sausais sajūgs un kārbai atseviķa eļļa un esmu pārliecinārs, ka auto eļļa ar visām speciālajām piedevām strādās labāk, kā motoeļļa, kuru veidojot ir domājuši arī par sajūgu un kārbu, līdz ar to nepieliekot daļu no piedevām.
----------------- Jāņa evanģēlijs 7:37
Beidzamajā, lielajā svētku dienā Jēzus uzstājās un sauca: "Ja kam slāpst, tas lai nāk pie Manis un dzer! | Offline
| | |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
05 Apr 2012, 03:07:59 Niere rakstīja:
05 Apr 2012, 02:33:40 Archy96 rakstīja:
Man ir ideja - iztaisam kopsavilkumu no visa Nieres stāstītā, iepērkam vairumā no bāzes eļļu, kaut tajā pašā Holandē, kādu cisternu pa vairuma cenu, kura pēc visiem parametriem būtu mocim vispiemērotākā, nosaucam kādā neitrālā nosaukumā , piemēram "Huj Moržovij Chemicals", un maucam iekšā savos močos, ar pārliecību, ka esam nopirkuši pašu labāko produktu, par pašu lētāko cenu, jūtamies droši un lieki nepārmaksājam par brendīgu nosaukumu un mērketingu
hehe 
ideja laba, bet kādu maizi ēdīs mototirgotāji?
tiem arī kaut kā jādzīvo taču.
gan jau kāda daļa no piķa atgriežas kādu pasākumu rīkošanā utml.
zini kā. esmu redzējis citās jomās, kā mēdz sagraut tirgu vienkārši aiz nav ko darīt. baigi sūdīgā štelle.
ne jau nu ar kādu "Synthetic Motorcycle Oil 4T 10W-40" produktu varētu ko sagraut, bet troksni sataisīt var pamatīgu, ja vien ir kādam tāda ļauna vēlme.
pat zinu kā var nodrošināt tādam produktam tautas uzticību, bet nē, tas nav mans lauciņš. es ar to nenodarbojos. es vispār līdz riebumam slinks palicis. man tiešām vajadzētu pacelt pakaļu un kaut ko savās interesēs pārdot lielākā apjomā. bet nu tā noriebusies tirdzniecība....
Un ja vel pareikina reali cik sastada moto ellu segments ieksh LV un kopejais noiets gada..domaju ka nav jegas ipashi pakalu kustinat shai virziena | Offline
| | |
jancels | | Kopš: 23. Feb 2011
Ziņojumi: 82
Braucu ar:
|
04 Apr 2012, 17:26:44 Niere rakstīja:
04 Apr 2012, 11:26:05 jancels rakstīja:
16 Mar 2012, 19:13:42 UDT rakstīja:
16 Mar 2012, 19:04:45 mezavecis rakstīja:
Man uz tadu domu vairak vedinaja MA2 ..pielauju ka mazak vilks lidzi sajugs..varbut kludos bet tomer 
Jaa man ar buutu interesanti uzzinat ko labaaku sajugam dara MA2 nekaa MA 
Es arī braucu ar RMZ-450. Manuālī rakstīts MA. Kopš sāku lietot MA2(nanoTECH Putoline), man sāk likties, ka, tomēr, sajūgs sāk slīdēt. Var būt ka sagadīšanās. Vai kādam nav bijis līdzīgi?
- kāda bija pirmā eļļa?
- kādas ir viskozitātes, ko lēji pirms un pēc?
- kādā klimata sezonā brauci ar vienu un otru?
- vai problēma bija visu laiku vai tikai kādā konkrētā brīdī?
un apraksti nedaudz precīzāk problēmu.
Iespējams, ka sajūgs savu nokalpojis, tāpēc tikai pajautāju vai kādam nav bijis līdzīgi.
Braucu ar suzuki rmz450 09. gada
Eļļas specene manuālī:
API: SF/SG vai SH/SJ
JASO: MA
10w40
Pirms tam braucu ar DENICOL THUMPER LUBE 10w40 (JASO: MA - API: SG/SJ)
Sāku lietot PUTOLINE OFFROAD NANO TECH (Jaso MA2
API SL (- šis nesakrīt))
Laikam nebūs korekti salīdzināt, jo kādreiz to ručku tik daudz neatgriezu, kad braucu ar DENICOl.
Izpaužas tas pārslēdzoties pie slodzes (piem. smiltīs)ar 3šo uz 4to un tālāk uz 5to
Ziniet, ieliešu nākamreiz veco DENICOl un paskatīšos. Pēc tam iepostēšu par rezultātiem. | Offline
| | |
Coool | |  Kopš: 14. May 2009
Ziņojumi: 2858
Braucu ar: Deltām
|
04 Apr 2012, 15:52:24 mezavecis rakstīja:
Starpcitu varbut isu aptauju- cik jus butu gatavi maksat par viduveju mochu ellu uz sintetiskas bazes ar Jaso MA ..
P.s vnk ir iespeja piedavat tadu produktu..ja bus atsauciba varu ievilkt kadu partiju budzeta ellu..
No 3 līdz 4 Ls/l būtu ideālais variants. Arī to Mežavecis PetroChemicals ™ lietu ja būtu  [ Šo ziņu laboja Coool, 05 Apr 2012, 12:51:52 ]
----------------- fotolapa.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit | Offline
| | |
ooze | |  Kopš: 22. Apr 2008
Ziņojumi: 825
Braucu ar: Алё, это Пакистан?
| kvalitatīvai eļļai ko nu kurš no jums sauc par "kvalitatīvu" dēļ cenas vai HVZ vēl pēc kādiem parametriem, cena ir 1,5 Ls/L, pārējais ir mārketings un desmitiem pārdevēju un starpnieku peļņa, ja kas [ Šo ziņu laboja ooze, 05 Apr 2012, 20:53:45 ]
----------------- Motorcycle racing is a dangerous hobby for those who've never done it
Football isn't a contact sport, it's a collision sport. Dancing is a contact sport. | Offline
| | |
aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
| Večuki, Niere ir daudz lasījis tehnisku literatūru, saprotu, ka strādājis labu laiciņu konkrētā sfērā un šo to, visai daudz, zina gan par eļļām, gan par marketingu. Cepuri nost.
Bet, tā vispārējā cepšanās par lubrikantiem šāda veida forumā ir diezgan bezcerīga, jo, ja viens Guru pastāsta tehniska rakstura postulātus, tad atrodas vēl kāds "spečoks" bez pamatskolas izglītības, kas šo visu komentē.
Es, savukārt, rakstu tāpēc, ka darbaļaužu diskusijas ir par un ap sfērām, kur baigi nevajadzētu eksperimentēt.
Ja esi nopircis pietiekami dārgu mocīti, iztērējis vēl kādu kaudzīti naudas ekipējumam, tas tikai nozīmē, ka tev vajadzētu pietikt naudiņai, lai iegādātu normālas riepiņas, kas, maitas, dilst, bremžu klucīšus, eļļiņu, kuras atbilstību konkrētajam mo ir noteicis tā ražotājs un, savukārt, eļļu ražotājs ir ieguvis oficiālu akceptu no konkrētā motocikla ražotāja. Bez tam, ceru, ka tik tālu ir skaidrs: ja nevēlies experimentus ar, piemēram bioetanolu baikā, vai nevari atļauties lietot degvielu, kas nav nolieta no kaimiņa 15 gadus stāvējušā ZIL 130, kaut kas nav kārtībā un ir jāmaina tavā dzīvē, līdz varēsi to moci arī uzturēt.
Ja kaut kas neatbilst šiem parametriem, un mocīti uzturēt pienācīgā tehniskā stāvoklī ir neiespējami, vienmēr pastāv variants pārkāpt 4 riteņu izstrādājumā, piem. Golf II ar apskati, kas noteikti būs visos parametros lētāk, kā uzturēt jaunu/vecu mo, tad braukt līdz nākamajai skatei, jo ilgāk nav iespējams tehniskā stāvokļa dēļ, eksperimentēt (vai pat neeksperimentēt, iekšā tak kaut kas ir) ar lēteļļām par rubli, un nekad, atlikušajā tehnikas mūžā netuvoties NESTE, vai Statoil. Atkritīs arī iespēja uzgriezt tās padsmit štukas uz tahometra. Bet, nevar tak barot valsti. Baros labāk Jezupu Kokānu no Zilupes, vai kaut kā tā.
Otrā daļa. Par Arni Blodonu un viņa motoraidījumiem runājot. Piekrītu, viņš ir žurnālists, bet ne tehniķis. Vienkārši Motociklists, kurš ieliek savu laiku, personīgos un piesaistītos līdzekļus, lai pirktu raidlaiku TV, un moto kustība Latvijā tiktu popularizēta. Veči cīnās un mācās. Šausmas jau brīžiem pārņem par tiem tekstiem, ko raidījumā pasaka tie intervētie tehniskie spečoki, nevis intervētājs.
Par "gudriem" tekstiem "sajūtu līmenī" mēs, vislabāk varam palasīties šajā foruma nodaļā. Te ir redzami biedri, kas gatavi liet savā mocītī arī no apmēram augiem modificēto eļļu, kas nopērkama par santīmiem Supeneto. Piedodiet, tā īsti nebūs esteru bāzes eļļa, kaut arī bāze ir iespējami līdzīgi produkti. Palīdziet džekiem ar idejām par raidījuma veidošanu, iedodiet arī kādu mazumiņu piķi, lai kaut kas tāds būtu īstenojams. Viss notiks. Visi iegūs.
Par Motul slēptu vai neslēptu popularizēšanu raidījumā. Vai kādam no jums vēl ir zināms kāds moto pasaules eļļu pārstāvis, kurš, jau gadiem, investē līdzekļus, lai popularizētu motoru sporta kustību mūsu valstī, atbalstītu sacensību organizatorus un virkni ar sportistiem un motoklubiem visās disciplīnās, netā un TV? Piedodiet, man nē. Oponējiet, ja kaut ko, pēkšņi vairs nezinu.
Par eļļu bāzi un piedevām runājot- diemžēl, tas ir fakts, ka zinu, kā normāla brenda vārdu var sačakarēt atsevišķu mentalitāšu cilvēki pat kontrolētā lieluzņēmuma filiālē. Daudzi eksperimenti ir cietuši fiasko, tikai šī apstākļa dēļ. Ir kliedzoši oficiāli dati, bet ne plašai publikai.
Par "rietumos" saražoto kvalitāti, bieži vien nebūs taisnība, jo, kā jau runāts, īpaši Beļģijā un Holandē, lēnām zālīti pīpējot, rodas dažādi lubrikanti katrā otrajā šķūnītī. Un, šajās pašās valstīs ir arī otrs virziens- ir nosacīti, pamatā neatkarīgie lielražotāji, kas ar savu kvalitāti var garantēt vidēji augstas, vai pat ļoti augstas kvalitātes produktu izstrādi, pie tam, lielāko daļu izstrādājumus nosaucot x- pasūtītajos vārdos, kaut ko ražojot OEM segmentam, un nelielu daļiņu promotējot savu brendu nosaukumos. Šis, kā reize, arī ir viens no ievainojamākajiem segmentiem, ko kruķī. Otrs ievainojamais- lielie monstri ar daudzām rūpnīcām visā pasaulē.
APE motors pārstāvis nebūs vis sad..sis, par tēmu, ka Motul vienīgā rūpnīca atrodas Francijā, tātad, nav iespējama eļļas kvalitātes atšķirība visos kontinentos pieejamo dažādās rūpnīcās radīto izstrādājumu dēļ. Bez tam, šīs eļļas cenu politika visā Eiropā ir vienāda, atskaitot, varbūt, dažu eļļu speciālo cenu vai akciju dēļ kādā atsevišķā valstī uz laiku. Tas, savukārt nozīmē tikai vienu: Ja moto eļļa pēkšņi, kādas valsts tirgū ir pieejama pa lēto- tad ir 3 pārbaudīti varianti. 1. Eļļa ir zagta kādā no Motul atbalstītajiem lielajiem motoklubiem Eiropā, vai, piemēram, kāds lielbiznesmenis ir iegādājies dažas kanniņas ar šo škidrumu akcijas brīdī citā valstī. 2. Eļļa ir dzimusi maisot kaut ko, kādā šķūnītī. 3. Eļļa ir ieklīdusi Latvijā nelegāli, no, piemēram, viena Po...as dīlera, kas neievēro savas līgumattiecības ar ražotāju un agri vai vēlu, tiks sodīts, iespējams, zaudējot savu dīlera statusu. Tāds tas musturs.
Par dalību raidījumā- Niere, uzskatu, ka tev kā reize tur atrastos vieta un sakāmais. Jo, cepuri nost tavām zināšanām.
Vajadzētu sakomunicēt PM.
Es, kaut kā, arī bikiņ aizraxtījos. Gandrīz triloģija sanāca.[ Šo ziņu laboja aivarsz, 06 Apr 2012, 00:15:39 ] | Offline
| | |
Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
05 Apr 2012, 23:43:16 aivarsz rakstīja:
Večuki, Niere ir daudz lasījis tehnisku literatūru, saprotu, ka strādājis labu laiciņu konkrētā sfērā un šo to, visai daudz, zina gan par eļļām, gan par marketingu. Cepuri nost.
Bet, tā vispārējā cepšanās par lubrikantiem šāda veida forumā ir diezgan bezcerīga, jo, ja viens Guru pastāsta tehniska rakstura postulātus, tad atrodas vēl kāds "spečoks" bez pamatskolas izglītības, kas šo visu komentē.
Es, savukārt, rakstu tāpēc, ka darbaļaužu diskusijas ir par un ap sfērām, kur baigi nevajadzētu eksperimentēt.
Ja esi nopircis pietiekami dārgu mocīti, iztērējis vēl kādu kaudzīti naudas ekipējumam, tas tikai nozīmē, ka tev vajadzētu pietikt naudiņai, lai iegādātu normālas riepiņas, kas, maitas, dilst, bremžu klucīšus, eļļiņu, kuras atbilstību konkrētajam mo ir noteicis tā ražotājs un, savukārt, eļļu ražotājs ir ieguvis oficiālu akceptu no konkrētā motocikla ražotāja. Bez tam, ceru, ka tik tālu ir skaidrs: ja nevari atļauties lietot degvielu, kas nav nolieta no kaimiņa 15 gadus stāvējušā ZIL 130, kaut kas ir jāmaina savā dzīvē, līdz varēsi to moci arī uzturēt.
Ja kaut kas neatbilst šiem parametriem, un mocīti uzturēt pienācīgā tehniskā stāvoklī ir neiespējami, vienmēr pastāv variants pārkāpt 4 riteņu izstrādājumā, piem. Golf II ar apskati, kas noteikti būs visos parametros lētāk, kā uzturēt jaunu/vecu mo, tad braukt līdz nākamajai skatei, jo ilgāk nav iespējams tehniskā stāvokļa dēļ, eksperimentēt (vai pat neeksperimentēt, iekšā tak kaut kas ir) ar lēteļļām par rubli, un nekad, atlikušajā tehnikas mūžā netuvoties NESTE, vai Statoil. Atkritīs arī iespēja uzgriezt tās padsmit štukas uz tahometra. Bet, neies tak barot valsti. Baros labāk Jezupu Kokānu no Zilupes, vai kaut kā tā.
Es arī visu laiku par šo te momentu brīnos - cilvis ir krājis naudu, nopircis firmas mo, kas būtībā ir ļoti smalks mehānisms, kurš nepacieš brutālu apiešanos attiecībā pret apkopēm, un nevar atlicināt tos savus 30 - 50 ls, lai ielietu 4 litrus normālas eļļas, bet cenšās iepist kepeiku nopērkot keut kādu mistiku pa 3ls litrā
Ko tad lai es saku - man darbagaldiem eļļa jāmaina - tur 450litri aizies tā kā grab - laikam uzreiz būtu jānošaujās
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
panika_ | |  Kopš: 01. Apr 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 539
Braucu ar: bandit
| kads varbut zin, vai kur Riga riit (lielaja Piektdiena) vares nopirkt ellu/filtru? Sergis jau laikam nestradas ... 
----------------- www.fotOblog.lv | Offline
| | |
aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
|
Es arī visu laiku par šo te momentu brīnos - cilvis ir krājis naudu, nopircis firmas mo, kas būtībā ir ļoti smalks mehānisms, kurš nepacieš brutālu apiešanos attiecībā pret apkopēm, un nevar atlicināt tos savus 30 - 50 ls, lai ielietu 4 litrus normālas eļļas, bet cenšās iepist kepeiku nopērkot keut kādu mistiku pa 3ls litrā
Ko tad lai es saku - man darbagaldiem eļļa jāmaina - tur 450litri aizies tā kā grab - laikam uzreiz būtu jānošaujās
Nu, večuk, īstenībā šeit pulcējas ļaudis ar dažādām naudas iespējām. Darbgaldi neskaitās. Tā ir ražošana. Uz firmu noreģistrētu (ja pareizi tevi sapratu) mo neskaitās- tā, pamatā ir izlaidība. Ir, vienkārši ļaudis, kas var atļauties braukt ar labiem mocīšīem, kā arī citi, kas grib un brauc ar budžeta vai zembudžeta bīstamajiem izstrādājumiem, savu iespēju robežās. Paķert vēju, un zaķus. Un, tieši no šiem cilvēkiem, kas lieto dažus simtus Eiropas naudiņas vērtus mocīšus jau mēs dzirdam vissavādākos komentārus. Jo, naudiņš ir tik, cik nav, mocīts ir vecs, bet mīļš, nekad neviena servisa grāmata, katalogs vai rekomendācija nav skatīta. Nav absolūti nekādu zināšanu, galvenokārt. Bet, ir argumenti. Foršas sajūtas, blablabla, lētāk, kā ar opeli. Vienkāršā aritmētika klibo nenormāli, tur jau tā problēma, manuprāt. Dzīve jau izmāca visus, kaut kādā periodā.
Bet, tagad, parunāsim par eļļošanu. No pieredzes. Kādus 2 gadus atpakaļ mans paziņa iegādājās mazbudžeta Yamaha XJ600 ar ~ 7 gadus ilgu darba mūžu. Jāmaina eļļa. Izvēlējās pazīstama ražotāja mazbudžeta eļļu ar visām atbilstošjām specifikācijām. Neizmazgājot dzinēju no iepriekšējiem sū..iem, kas tur nekustināti bija dzīvojuši vairākus gadus. Rezultāts- uz 6000 nobraucienu līdz nākamajai eļļas maiņai, pielēja 2! litrus tādas pašas eļļas sistēmas papildināšanai. Tad, nākamajā maiņā, ielējām tā paša ražotāja, bet 2 trepes augstvērtīgāku eļļu- rezultāts- no maiņas līdz maiņai- 6000, vai apmēram 2 mēneši ne grama pielietas eļļas un viss kārtībā ar sajūgu un ātrumiem, kas līdz tam niķojās. Kur ir tā ekonomija beigās? Bet skola ir. Jo sevišķi pēc gadiem nostāvējuša mocīša ar nezināmu vēsturi. Pēc nākamās eļļas maiņas, radās vajadzība mazliet atjaukt motoru, bet tur viss spīdīgs kā Lieldienzaķa oriņi. Tāds tas stāsts par ekonomisko ekonomiju no manas privātās pieredzes.[ Šo ziņu laboja aivarsz, 06 Apr 2012, 01:40:03 ] | Offline
| | |
aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
|
06 Apr 2012, 00:35:09 panika_ rakstīja:
kads varbut zin, vai kur Riga riit (lielaja Piektdiena) vares nopirkt ellu/filtru? Sergis jau laikam nestradas ... 
Niks ir adekvāts. Necel paniku, aizej nošauties klusām. Padomā, kur nopirkt sipolu mizas, un kur krāsot tos Lieldienu mandarīnus, ja krāsvielas vēl nav sarūpētas. Ja tev baigi paveiksies, varbūt sestdien kāds moto veikals/serviss būs izdomājis strādāt. Bet nelolo cerības. Ripini un šūpo olas. Iegādāsies visu nepieciešamo otrdien. | Offline
| | |
Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
06 Apr 2012, 00:59:56 aivarsz rakstīja:
Es arī visu laiku par šo te momentu brīnos - cilvis ir krājis naudu, nopircis firmas mo, kas būtībā ir ļoti smalks mehānisms, kurš nepacieš brutālu apiešanos attiecībā pret apkopēm, un nevar atlicināt tos savus 30 - 50 ls, lai ielietu 4 litrus normālas eļļas, bet cenšās iepist kepeiku nopērkot keut kādu mistiku pa 3ls litrā
Ko tad lai es saku - man darbagaldiem eļļa jāmaina - tur 450litri aizies tā kā grab - laikam uzreiz būtu jānošaujās
Nu, večuk, īstenībā šeit pulcējas ļaudis ar dažādām naudas iespējām. Darbgaldi neskaitās. Tā ir ražošana. Firmas mo neskaitās- tā, pamatā ir izlaidība. Ir, vienkārši ļaudis, kas var atļauties braukt ar labiem mocīšīem, kā arī citi, kas grib un brauc ar budžeta vai zembudžeta bīstamajiem izstrādājumiem, savu iespēju robežās. Paķert vēju, un zaķus. Un, tieši no šiem cilvēkiem, kas lieto dažus simtus Eiropas naudiņas vērtus mocīšus jau mēs dzirdam vissavādākos komentārus. Jo, naudiņš ir tik, cik nav, mocīts ir vecs, bet mīļš, nekad neviena servisa grāmata, katalogs vai rekomendācija nav skatīta. Nav absolūti nekādu zināšanu, galvenokārt. Bet, ir argumenti. Foršas sajūtas, blablabla, lētāk, kā ar opeli. Vienkāršā aritmētika klibo nenormāli, tur jau tā problēma, manuprāt. Dzīve jau izmāca visus, kaut kādā periodā.
Bet, tagad, parunāsim par eļļošanu. No pieredzes. Kādus 2 gadus atpakaļ mans paziņa iegādājās mazbudžeta Yamaha XJ600 ar ~ 7 gadus ilgu darba mūžu. Jāmaina eļļa. Izvēlējās pazīstama ražotāja mazbudžeta eļļu ar visām atbilstošjām specifikācijām. Neizmazgājot dzinēju no iepriekšējiem sū..iem, kas tur nekustināti bija dzīvojuši vairākus gadus. Rezultāts- uz 6000 nobraucienu līdz nākamajai eļļas maiņai, pielēja 2! litrus tādas pašas eļļas sistēmas papildināšanai. Tad, nākamajā maiņā, ielējām tā paša ražotāja, bet 2 trepes augstvērtīgāku eļļu- rezultāts- no maiņas līdz maiņai- 6000, vai apmēram 2 mēneši ne grama pielietas eļļas un viss kārtībā ar sajūgu un ātrumiem, kas līdz tam niķojās. Kur ir tā ekonomija beigās? Bet skola ir. Jo sevišķi pēc gadiem nostāvējuša mocīša ar nezināmu vēsturi. Pēc nākamās eļļas maiņas, radās vajadzība mazliet atjaukt motoru, bet tur viss spīdīgs kā Lieldienzaķa oriņi. Tāds tas stāsts par ekonomisko ekonomiju no manas privātās pieredzes.
Nu ekonomēt var mēģināt uz vairākām pozīcijām - pirkt lietotas riepas, liet kontrabasa degvielu, likt neoriģinālās detaļas, remontus veikt pašam, ķēdi eļļot ar saulespuķu eļļu un tādā garā, bet motoreļļa ir tā pozīcija, kur nu neko nav iespējams ietaupīt, tas vienkārši nav iespējams, jo jebkurš ietaupījus šājā jomā, pēc tam daudz sāpīgāk iesitīs pa kabatu remontējot to motoru, un te jau vairāk neiet runa par to, ko katrs var vai nevar atļauties, tā teikt - fiziku piepist nevar un viss. Tā tādas manas pārdomas par tēmu. Ja tā padomājam, tad eļļa būtībā ir vienīgais, kas pasargā motoru un kārbu no nokaušanās, un nekas cits.
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
|
Nu ekonomēt var mēģināt uz vairākām pozīcijām - pirkt lietotas riepas, liet kontrabasa degvielu, likt neoriģinālās detaļas, remontus veikt pašam, ķēdi eļļot ar saulespuķu eļļu un tādā garā, bet motoreļļa ir tā pozīcija, kur nu neko nav iespējams ietaupīt, tas vienkārši nav iespējams, jo jebkurš ietaupījus šājā jomā, pēc tam daudz sāpīgāk iesitīs pa kabatu remontējot to motoru, un te jau vairāk neiet runa par to, ko katrs var vai nevar atļauties, tā teikt - fiziku piepist nevar un viss. Tā tādas manas pārdomas par tēmu. Ja tā padomājam, tad eļļa būtībā ir vienīgais, kas pasargā motoru un kārbu no nokaušanās, un nekas cits.
Bet, pilnīgi aizdomīgu kontrabasa degvielu tu tak arī, varbūt atļausies iegāzt savā auto, bet ar mo neriskēsi? Man tak vairāk, vai mazāk ir taisnība?
Ķēde, ko paša mau...cīgā gzīves veida dēļ esi nokāvis, tak arī, vairumā gadījumu maksā pietiekami, lai pieņemtu lēmumu, kā to daļu kopt/nekopt. Bet, ko tad dara tie umkas, kuru mocīc maxā 500 Eur, bet kloķene 2x vairāk Latvijā? Jo donors nav pieejams nekur? Atkal ir pilnvērtības apziņa par experimentiem ar rapšu eļļu no minimarketa? Jeb, tomēr nē? | Offline
| | |
peecis | |  Kopš: 21. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2923
Braucu ar: duke 690, yamaha YRS-24B
|
05 Apr 2012, 11:49:36 Niere rakstīja:
...
pēc JASO standarta JASO MB specene paredzēta motoriem ar sauso sajūgu vai CVT.
nu ne jau aiz nav ko darīt to izdomājuši.
tas, ka kāda auto eļļa darbojas, nenozīmē, ka tas ir absolūti ideālais variants.
JASO MB specene atbilst visām tām pašām prasībām, kam MA un MA2, runājot par ķīmiskām/fiziskām prasībām, vienīgi sajūga tests T904 ar citām prasībām, kur pieļaujama zemas frikcijas eļļa. Tā savukārt dod enerģijas ekonomiju, attiecīgi arī degvielas ekonomiju un nelielu jaudas pieaugumu.
jau zināmais Excelis, ko uzcepu pārskatam.
....
PALDIES, nezināju par tādu eļļu esamību, šķita, ka visas 4t motociklu eļļas der arī sajūgiem. 
vēl jautājums par eļļu attīstību - 80-to gadu motociklam, kura dzinējs veidots ņemot vērā 70-to gadu eļļu parametrus, arī jālej "glaunu" eļļu, vai arī jebkura mūsdienās pieejamā minerāleļļa atbilst 70-to gadu standartiem?
----------------- Jāņa evanģēlijs 7:37
Beidzamajā, lielajā svētku dienā Jēzus uzstājās un sauca: "Ja kam slāpst, tas lai nāk pie Manis un dzer! | Offline
| | |
panika_ | |  Kopš: 01. Apr 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 539
Braucu ar: bandit
|
06 Apr 2012, 01:08:54 aivarsz rakstīja:
06 Apr 2012, 00:35:09 panika_ rakstīja:
kads varbut zin, vai kur Riga riit (lielaja Piektdiena) vares nopirkt ellu/filtru? Sergis jau laikam nestradas ... 
Niks ir adekvāts. Necel paniku, aizej nošauties klusām. Padomā, kur nopirkt sipolu mizas, un kur krāsot tos Lieldienu mandarīnus, ja krāsvielas vēl nav sarūpētas. Ja tev baigi paveiksies, varbūt sestdien kāds moto veikals/serviss būs izdomājis strādāt. Bet nelolo cerības. Ripini un šūpo olas. Iegādāsies visu nepieciešamo otrdien.
kadas vel lieldienas, ja piektdiena vieniga silta diena turpamko nedelju bet nu paldies par izteikto viedokli 
----------------- www.fotOblog.lv | Offline
| | |
bounce | |  Kopš: 24. Jan 2012
No: Rīga
Ziņojumi: 103
Braucu ar:
|
06 Apr 2012, 17:50:04 Coool rakstīja:
aivarsz, labāk būtu neko rakstījis. Viss maksā, cik maksā, bet pārmaksāt nav labi . Tu taču matus negriez pa 100 Ls sessijā (iekš LV) 
Bet but kapeikaspisejjam ari ir latviski! 
Es diezvai uzticet savus matus kadai tantei no rajona pagravba frizetafas, ar netiriem nagiem, taukainiem matiem un skerem no Rimi veikala, kura prasa par savu darbu 3-5ls, un kura tev uz tavu jautajumu kapec skibi nogriezts tev atbildes velies ko labaku, ej uz salonu un maksa 3 reiz vairaku naudu.
Es labak samaksasu tos 10-15ls un busu apmierinats ar darbu, ateiksmi un labu shampunu ar kuru man pirms griezsanas izmazgas galvu...
Tapat ari ar ellam, bez saubam ka var liet ciekurkalna slepeno izlejamo, bet vai kadreiz tas rezultas neizlidis ara. Un kam tu iesi ko pateikt, tev tacu jebkurs pardevejs pateiks -eu, tundra, a ko tu velejes pa 2.50?
Un kads secinajums?
Man liekas ka neko labu pa kapeikam nevar nopirkt, bet visas pasakas lai paliek tiem kas vel nav pieaudzis  | Offline
| | |
|
|