Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
| Autors | Ziņojums |
| Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
07 Apr 2012, 02:28:09 Niere rakstīja:
07 Apr 2012, 02:03:34 Archy96 rakstīja:
07 Apr 2012, 01:55:10 Niere rakstīja:
06 Apr 2012, 22:25:54 Freak rakstīja:
Bet ja es sezona nobraucu labi ja 4000km ,tad abidna liet dārgu eļļu. Studnta dzīve iesūkā 
ienāca prātā, ka Tev droši vien dzelzis nav nekāds jaunais modelis. vēl vairāk - tāda nojauta, ka KLE kopš pirmsākumiem 91majā vismaz līdz 200šo gadu vidum, sajūgs praktiski nav mainījies.
kā te jau iepriekš rakstīju, JASO tika ieviests 99tajā. tas gan nenozīmē, ka vecākiem mo no JASO nav nekāda labuma, bet iespējams uz sajūga to izjūt nenozīmīgi.
un ja sajūgs KLE nav mainījies arī pēc 99tā, tad teiktais visdrīzāk attiecas arī uz vēlākiem modeļiem.
teorētiski jau varētu pieņemt, ka līdz ar to šim aizietu arī attiecīgās specenes auto eļļa, bet tādas garantijas te neviens nevarēs izsniegt.
no sērijas - risks uz Tavu paša galvu. tiesa gan, domāju mazākos latos kā te piedraudēja 
bet atgādinu - šie tādi teoretizējumi.
vobšem, tāda nu ir studenta dzīve.
bet labāk jau ietirgo to kannu kādam un nopērc kā teikts.
Kāda gan varētu būt atšķirība piemēram 88 gada sajūgam un 2008 gada??? Cik es viņus esmu ķidājis, visi uz aci vienādi, un motocilvēki vienmēr ir argumentējuši par labu specializētas motoreļļas lietošanai, tieši dēļ piedevam sajūgam. Es vēl pieļauju, ka to "kancleri" varētu iegāzt kādam opozītam bmw, kam sausais sajūgs, jem kādam tamlīdzīgam sovnarhozam. Vispār baika motors pēdējo 25 gadu laikā nav neko diži konstruktīvi mainījies, un es jau domāju, ka kad tas, ka tas mocis ir vecs, nenozīmē, ka tur var gāzt iekšā visādus brīnumus.
patiesībā šī štelle man arī nav īsti skaidra.
tā kā pats neesmu pārjaucis kaudzi ar močiem, nevaru izķert to fišku, ar ko tie vecie rīki atšķīrās.
kaut gan varētu arī patiešām būt, ka ne ar ko.
vienkārši deviņdesmito gadu beigās aktualizējās attiecīgā problēma ar sajūgiem tādēļ, ka arvien vairāk sāka izmantot viskozitātes modifikatorus.
bet tad atkal...
par šo spriedelēju no tādas loģikas, ka vecajiem dzelžiem vēl arvien ar auto eļļām problēmas nerodas. nu vismaz cik ir dzirdēts. attiecīgi prezumēju, ka kaut kādai atšķirībai teorētiski būtu jābūt.
bet tas, ka speciāla moča eļļa labāka, par to nav šaubu. kaut vai no kārbas viedokļa.
bet mani vairāk interesē cits moments - nokauj vai nenokauj pirms99tā gada sajūgu auto eļļa.
jā, šo jāiepēta kādreiz.
Es pieļauju, ka vecajiem dzelžiem ar sajūgu problēmas nerodas tamdēļ, ka tu zirgspēku ir stipri mazāk un nav tik liela slodze uz šo mezglu. Kaut gan astoņdesmito gadu baikiem tie zirgi tik un tā ir stipri virs 100, bet ja runāt par tādu purpinātāju, kā tā honda cx650, jeb kā viņu tur sauca lietotājam, kurš ar autoeļļu kurināja, tad šādā izpildījumā tas vēl varētu iet cauri 
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
| gintars | |  Kopš: 10. May 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 412
Braucu ar: HONDA CBR , FC - 106
| Nus profesori. Kurš var piedāvāk labu eļļu 10W -40, pa labu ciparu. PM | Offline
| | |
| soulfreak | |  Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Nu tā, viss ir baigi jauki, saprotu, kas jādara, bet šoreiz par aisberga neredzamo daļu - ko pirkt un kur pirkt!? Vai nu iesakiet kaut ko publiski vai uz PM, kaut ko pavisam KONKRĒTU!
Mocim rudenī tika iegāzta 15W50 Repsol eļļa, uz to brīdi vajadzēja pašu lētāko, kas veikalā bija, lai mocīts var mierīgi noziemot. Tagad ar steigu vajag 10W40 JASO MA, bet kaut ko no budžeta gala. Kas, kur, ko, kā!?  | Offline
| | |
|
|
| MIGs | |  Kopš: 09. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4307
Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR
| Lietotājs RGX tirgo ELF eļļas par labām cenām.
Negribu nojaukt bizīti jo es dabūnu pa ļoooti labām cenām - reāli atkarībāno eļļām, kautkādi 4ls(moš 5Ls) -6 Ls litrā atkarībā no tā ko vajag.
-----------------
| Offline
| | |
| soulfreak | |  Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| Man vajag uz nākamo nedēļu priekš Horneta un X11 kādus 8L pareizās eļļas un priekš MR2 5W40 ACEA C3 kādus 5L. | Offline
| | |
| Andzus | |  Kopš: 20. Jul 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 127
Braucu ar: Suzuki GSXR1000
| Salasījos te gudrības tagad radās šaubas - kas ir labs un kas ne 
Ko speci saka par Mobil Extra 4T 10w40?
VNK visiem saviem ponijiem esmu lējis tikai šo + daudzus draugus arī baroju ar Mobil produkciju.
Tnx | Offline
| | |
| soulfreak | |  Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
| No visām šim gudrībām jau galva dulla papētīju, kas tas pa C3 zvēru ir, tipa eļļa, kas paredzēta sistēmām ar katalizatoriem... a man ta tādu vairs nav tad uz ko es varu skatīties? Kam pievērst tagad uzmanību? kādam A3/B3. Man galva sajukusi... | Offline
| | |
| Pauliic | |  Kopš: 21. Apr 2008
Ziņojumi: 920
Braucu ar: GS
| samainīju eļļu, laiks bija labs attiecīgi pirms tam kārtīgi izgāzu 
bija motorex 4t power, tagad ielēju motorex formula 4t 10w40, pussintētiku
----------------- Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes | Offline
| | |
| aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
|
07 Apr 2012, 14:06:49 Andzus rakstīja:
Salasījos te gudrības tagad radās šaubas - kas ir labs un kas ne 
Ko speci saka par Mobil Extra 4T 10w40?
VNK visiem saviem ponijiem esmu lējis tikai šo + daudzus draugus arī baroju ar Mobil produkciju.
Tnx
Lieliska pussintētika normālai ielas braukšanai. Pietiekoši super kvalitāte. Bet, nu nemaz nebūs lēti. | Offline
| | |
| aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
| >>>Niere
Sveiks, arī tu, kolēģi(nosacīti kolēģi).
Cepuri nost, lasīju ilgi un pamatīgi. Un, stādos priekšā, cik daudz laika un enerģijas esi patērējis radot šo biļetenu. Un augstu novērtēju. Man te arī mazliet bezmiegs, ģimene pa gultiņām, nolēmu dziļā vientulībā parunāties ar datoru. Es nemēģināšu pretendēt uz tikpat pārdomātu un garu atbildi, jo lielos vilcienos esmu vienisprātis daudzos punktos ar tevis pausto viedokli. Mazliet atšķirīgos veidos, kā redzu, ir radusies katram sava pieredze, nelikšu gudras atsauces. Lieki. Vienkārši, mans skatījums uz mazliet melno humoriņu, varbūt, tev nešķiet īsti pareizs un saprotams. Jo, neesmu vēlējies izpausties k-kādā veidā augstprātīgi par kaut ko. Gluži otrādi, visiem manis apcilātajiem punktiem esmu izgājis cauri, gan pamatīgi ieberžoties, gan mācoties no savām kļūdām. Mana personiskā pieredze, darbojoties ar dažādu ražotāju eļļām un smērvielām šobrīd ir ar gandrīz 20 gadu stāžu, šajā laika posmā ir bijis gana daudz laika mācīties darbojoties ar ļoti dažādu segmentu izstrādājumiem. Redzi, es esmu jaunpienācējs šajā konkrētajā forumā, kā reģistrējies lietotājs, savukārt, kā lasītājs, esmu sens viesis, tāpēc mēdzu pasekot lietām, kas man šķiet interesantas un saistošas. Tāpēc, visu cieņu, tevis ieliktajam darbam, lai motobraucējus nedaudz izglītotu. Neesmu bijis par slinku, lai caurskatītu visu, kas tiek runāts par un ap mo apkopi un eļļošanu, tāpēc, parasti uzcepos, ja kāds izmet kādu absolūti aplamu komentāru, jo ir par slinku, lai patītu forumu nedaudz atpakaļ, un līdz galam izlasītu tos postulātus, kas jau iepriekš ir vairākas reizes argumentēti izklāstītas . Jo var bezgalīgi runāt par vienu un to pašu, kas ir minēts pirms dienas, pirms nedēļas, pirms gada... Protams, ka katru gadu, katra skola sākas ar pirmo klasi. Bet mācību grāmata tak katru gadu nav jauna. Tā ir tā pati, pēc kuras mācījušies bērni arī pagājušajā un aizpagājušajā gadā! Atšķir tikai pareizo lapaspusi un iegaumē.
Par tēmu "darbaļaudis"- tas tāds man slengs, bez sarkasma. Es sevi pieskaitu tieši šai pašai grupai.
Par mo uzturēšanu, finansiālām grūtībām, u.t.t.
Esmu gājis visām šīm finesēm cauri gan pats, gan arī mana jaunā paaudze. Bez mazākā izsmiekla par citiem, runāju vairāk gan pēc personīgās pieredzes. Jā, ir bijis tā, ka jāpieņem nepopulāri un sev sāpīgi lēmumi. Bļin- es vairs nevaru atļauties to moci uzturēt, kur nu vēl braukt bez dzīvības briesmām sev un apkārtējiem, tāpēc, pagaidām, stop, līdz labākiem laikiem.
Par MOTUL Latvijā- negribu baigi komentēt, bet zinu, ka pēdējie 8 importēšanas gadi nav nākuši viegli, un šī brenda produkcijas spektrs un sākotnējā dārdzība prasa ļoti īpatnēju pieeju un lielus izdevumus brenda atpazīstamības veidošanai katrā konkrētajā valstī, pie tam, ar ļoti nelielu importētāja peļņas daļu. Fakts. Par MOTUL Indijā??? Nezinu. Cik zinu, tad Vjetnamā, bet ar citu brenda nosaukumu un tikai nabadzīgo Āzijas valstu tirgum, ja pareizi atceros, brends bija Vilube? Bet uz mums tas neattiecas nu nemaz. Šo tēmu beidzam.
Tēma "Rasisms" arī manā virzienā? Piedod, šajā jautājumā esmu pārspīlēti korekts, man būtu pamats šajā brīdī uzmest lūpu.
Frāze- vajadzētu sakomunicēt- tikai un vienīgi tāpēc, ka ir skaidrs, ka raksta erudīts cilvēks, un neesmu pārliecināts, ka atsevišķi jautājumi, būtu jāiztirzā publiskā telpā, kā tas patlaban tiek darīts. Tāpēc, šāda veida privātās diskusijās atklātā forumā otrreiz vairs nepiedalīšos.
Par motora skalošanu, iegādājot mocīti, kas iegūts, nezinot neko par tā iepriekšējo dzīvi. Nepiekrītu. Uzskatu, ka obligāts pasākums. Ieliesi dārgu eļļu ar super daudz mazgājošām piedevām, un rausi augšā to veco darvu no visām virsmām? Ar ko tas beigsies, kā tu domā? Šeit ir jautājums par pareizu, un, parasti, diezgan dārgu motora skalotāju izvēli, kas gana saudzīgi un efektīvi šo darbu var veikt. Un, pievienošos, ka šis ir cits stāsts.
Apmulsu par komentāriem- saistībā ar kaut kādām eļļām ar pagarinātu nomaiņas intervālu. Jūtu mazliet caurumus zināšanās. Eļļas maiņas nomaiņas intervālus NOSAKA TIKAI UN VIENĪGI KONKRĒTĀS TEHNIKAS RAŽOTĀJS, un, nekad to nenosaka eļļas izgatavotājs. Eļļai ir jāatbilst, vai jāpārsniedz ražotāja izvirzītās prasības, eļļas ražotājam šo akceptu nopērkot. Izvēlēties dārgāku, vai lētāku eļļu, kas atbilst tehnikas ražotāja prasībām, ir tikai katra laimīgā īpašnieka ziņā, izvēli veidojot atkarībā no iespējamā braukšanas režīma, vai savas rocības.
Tikai, sākotnēji Truckiem, mazliet vēlāk arī vieglajām automašīnām, pagaidām, cik zinu, ir ieviesti fleksiblie eļļas maiņas intervāli, ko, atkarībā no dažādiem braukšanas apstākļiem u.t.t., nosaka borta dators, analizējot dažādus parametrus. Šis lielums var atšķirties daudzkārtīgi.
Par rapšiem runājot- šodrīd populārākais izejmateriāls no kā rada šīs te vienkāršākās esteru bāzes eļļas, protams, līdz ar to, arī gandrīz visas eļļas ar bioloģiskās noārdīšanās īpašībām, tajā skaitā arī motorzāgu ķēžu eļļas, kas atbilstu ES ekoloģijas prasībām.
Neesi bijis uzmanīgs, vai esi nekorekti iefrāzējis citātus. No manas puses- neviena slikta vārda ne par NESTE, ne STATOIL. Divi lieli un cienījami monstri. Savulaik, tieši Statoil kolosālie semināri, man ir bijusi pirmā un vislabākā eļļu pamatskola.
Un, mēģinot noslēgt šo jauko diskusiju, kas negribot, arī man ir sanākusi garāka, kā vēlējos, vēlos atzīmēt, ka tā aizraušanās ar manis citēšanu un komentēšanu, ir ļāvusi zaudēt modrību, veicinājusi kļūdas izpratnē par tēmas izklāstu, un pilnīgi nemanāmi un nejauši aizskrējusi arī uz citu foruma biedru citēšanu un komentēšanu. Bet, jo garāks sacerējums uzrakstījies, jo grūtāk izsekot līdzi sižeta līnijai. Un, kā, savulaik man teica kāds Latvijā visai zināms mācītājs, par tām savām garajām runām: "Es sen jau esmu beidzis, bet vienkārši vairs nespēju rimties".
Ar Smaidu, un lai veicās!
[ Šo ziņu laboja aivarsz, 08 Apr 2012, 02:38:21 ] | Offline
| | |
| Pauliic | |  Kopš: 21. Apr 2008
Ziņojumi: 920
Braucu ar: GS
|
08 Apr 2012, 13:25:25 Coool rakstīja:
07 Apr 2012, 20:22:43 Pauliic rakstīja:
samainīju eļļu, laiks bija labs attiecīgi pirms tam kārtīgi izgāzu 
bija motorex 4t power, tagad ielēju motorex formula 4t 10w40, pussintētiku
Pa cik iepirki!
Aptuveni 6Ls/L @ KSM
----------------- Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes | Offline
| | |
| Pauliic | |  Kopš: 21. Apr 2008
Ziņojumi: 920
Braucu ar: GS
| Btw par ellam te baigais faits, man vajag 2 faktus apstiprinaat:
1. Minerala ir sliktaka par semi sint un sint ar to ka ir dabigas lidz ar to uzkarstot un pec lietosanas ir neprognozeejamakas
2. Sintetika ir vajadziga lai dabutu lielas starpibas starp starta temp un darba t (pirmie un otrie cipari, piemeram 5w50)
Ja nav vajadzigas tas lielas starpibas tad semi sint ir way to go?
----------------- Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes | Offline
| | |
| hrjaz | |  Kopš: 19. Feb 2011
No: Cēsis
Ziņojumi: 139
Braucu ar: DRZ 400
| Vai drīkst gāzt iekšā sintētiku, ja iepriekš motorā bijusi pusīte, bez motora mazgāšanas? abas 10w40
----------------- Ja tev liekas, ka visi apkārt smird, aizej nomazgājies! | Offline
| | |
| Psihologs | |  Kopš: 04. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 570
Braucu ar: 350 sx-f
| Saprotu, ka to nedarīs katrs, bet manā skatījumā saprātīgāk ieguldīt naudu vecās eļļas analīzē, lai noskaidrotu reālo eļļas un dzelža stāvokli, kā mēģināt skalot laukā mistiski nezināmus „sūdus”.
Niere, cik izmaksā vecās eļļas analīze? Caurmērā. | Offline
| | |
| hrjaz | |  Kopš: 19. Feb 2011
No: Cēsis
Ziņojumi: 139
Braucu ar: DRZ 400
|
09 Apr 2012, 18:53:57 Niere rakstīja:
09 Apr 2012, 17:55:22 hrjaz rakstīja:
Vai drīkst gāzt iekšā sintētiku, ja iepriekš motorā bijusi pusīte, bez motora mazgāšanas? abas 10w40
aizvērtām acīm.... 

----------------- Ja tev liekas, ka visi apkārt smird, aizej nomazgājies! | Offline
| | |
| soulfreak | |  Kopš: 29. Jan 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 4509
Braucu ar: ciskudrilli
|
09 Apr 2012, 16:29:24 Niere rakstīja:
07 Apr 2012, 18:23:29 soulfreak rakstīja:
No visām šim gudrībām jau galva dulla papētīju, kas tas pa C3 zvēru ir, tipa eļļa, kas paredzēta sistēmām ar katalizatoriem... a man ta tādu vairs nav tad uz ko es varu skatīties? Kam pievērst tagad uzmanību? kādam A3/B3. Man galva sajukusi...
šis būs Tavam Koijotam?
tam bija C3 prasīts vai tad?
režīms paredzēts tāds pats kā agrāk?
Jā, tieši tā, Koijotam. Slodzes noteikti vairs nebūs tādas, nedomāju vairs rullēt pa trasi, bet tikai braukāt ikdienā. Protams, regulāri atvelkot motoru redlainā. Tā kā benzīns kļuvis par luksusa preci, tad sporta režīms krietni tiks aizstāts ar sēņošanu. Rudenī tīri priekš ziemošanas tika iegāzta galīgi lētā gala Shell Helix Super 10W40 minerālene (ACEA A2/B2), nemainot eļļas filtru. Tā kā šis mēnesis man ir veltīts tehnikas atziemošanai (TA, OCTA, nodokļi etc.), tad sanāk, ka jāatstāj eļļas maiņa uz nākamo algas dienu. Vai ar šo eļļu es varu mierīgā gaitā braukāt vai akūti prasās pēc kaut kā atbilstoša?
P.S. Mocim šodien maHimā iepirkta Castrol 10W40 eļļa ar 40% atlaidi  | Offline
| | |
| bucisnsr | |  Kopš: 25. Apr 2011
No: Sigulda
Ziņojumi: 79
Braucu ar: to, kas iet uz priekšu
| Esmu jauniņais moto lietās, tādēļ ir radies jautājums...
Priekš motocikla Honda NSR 125 2 taktu, kādu labāk ātrumkārbas eļļu ņemt?
cik esmu atradi, tad kaut ko min par 10w40. | Offline
| | |
| liene | |  Kopš: 10. Sep 2011
No: Rīga
Ziņojumi: 121
Braucu ar: gsf 600 [rock shox]
| Diezgan neerti jautat...bet vrbt kads var palidzet ar ellas un filtra mainu? Esmu pardaugava  | Offline
| | |
| mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
10 Apr 2012, 01:20:34 Niere rakstīja:
09 Apr 2012, 23:45:49 bucisnsr rakstīja:
Esmu jauniņais moto lietās, tādēļ ir radies jautājums...
Priekš motocikla Honda NSR 125 2 taktu, kādu labāk ātrumkārbas eļļu ņemt?
cik esmu atradi, tad kaut ko min par 10w40.
te instrukcija: www.nsr125.com/gearoil.htm
galīgi nereklamēju kādu konkrētu zīmolu, taču jocīgi, ka tur bildē tiek lieta 80W-90 transmisijas eļļa
Kam vajag speciali 2 takteriem vai krosiniekiem CRFiem raicing transmisijas ellu un nemulsina skaitlis ~12ls/litra tad PM vai 20205425[ Šo ziņu laboja mezavecis, 10 Apr 2012, 08:02:58 ] | Offline
| | |
| aivarsz | | Kopš: 26. Feb 2012
Ziņojumi: 34
Braucu ar:
|
09 Apr 2012, 18:19:18 Psihologs rakstīja:
Saprotu, ka to nedarīs katrs, bet manā skatījumā saprātīgāk ieguldīt naudu vecās eļļas analīzē, lai noskaidrotu reālo eļļas un dzelža stāvokli, kā mēģināt skalot laukā mistiski nezināmus „sūdus”.
Niere, cik izmaksā vecās eļļas analīze? Caurmērā.
Hei, Izdevumi analīzei, lielā skaitā gadījumu, runājot par mototehniku, pārsniedz normālas kvalitātes eļļas iegādes izmaksas. Ko darīt? Nodot dārgas un bezcerīgas analīzes, vai sākt jaunu dzīvi? Protams, pievienojos, ka ir šaubīgi lielizmaksas gadījumi dzīvē, kad ir jēga to iepriekšējo lubrikantu analizēt. | Offline
| | |
|
|