Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Tehniska rakstura jautājumi spečukiem

AutorsZiņojums
tomats
20. Jan 2024, 21:04#35221

Kopš: 19. May 2011

No: Jelgava

Ziņojumi: 88

Braucu ar: K1200S

Sveiki cīņu biedri !
Nobeidzās spodometrs , būs no ebay cits vietā , bet tam ir x2 lielāks nobraukums, man itkā po.. ka tik rāda,bet vai iespējams to kkādā mērā koriģēt ! Auto tak dara un kā vēl ! mocis BMW k1200s 2005g

Offline

uldisa
26. Jan 2024, 13:59#35222

Kopš: 29. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 35

Braucu ar: R1200RT


20 Jan 2024, 21:04:19 tomats rakstīja:
Sveiki cīņu biedri !
Nobeidzās spodometrs , būs no ebay cits vietā , bet tam ir x2 lielāks nobraukums, man itkā po.. ka tik rāda,bet vai iespējams to kkādā mērā koriģēt ! Auto tak dara un kā vēl ! mocis BMW k1200s 2005g

jā var koriģēt, un sakodēt (panelis nav plug&play)... pie kam nesaskanot nobraukumam dažādos blokos panelī noskrējien mirgos (TA var neizlaist), un ja kodējums būs cits var nedarboties dažās funkcijas, vai arī parādīsies kļūdu paziņojumi par neesošajām opcijām...
Kas notika ar veco?
principā varu līdzēt, ja kas tad PM

[ Šo ziņu laboja uldisa, 26 Jan 2024, 14:02:50 ]

Offline

SMOT
11. Mar 2024, 14:09#35223

Kopš: 04. Jan 2011

Ziņojumi: 185

Braucu ar: Kawasaki

Ir mocis kurš kādu laiku ir pastāvējis un uz dakšas štokiem ir kautkādi mazi nelīdzenumi, tādi kā rūsas pleķīši(ar nagu var sajust). Tuvāk putekļu gumijai itkā viss labi, bet dakšai līdz galam nostrādājot varētu arī līdz tiem nelīdzenumiem aiziet. Kā tos labāk notīrīt/nopūlēt? Ar Autosol metāla pulējamo pastu mēģināt?

Offline

vour
11. Mar 2024, 16:46#35224

Kopš: 31. Aug 2023

Ziņojumi: 70

Braucu ar:

Rūsu notīrot tāpat paliks robs hromā,kurš nav aizpildāms.Ja brauc maz,arī blīvslegs dilst lēni,ja brauc daudz,nomaini štokus.

Offline

mainars
17. Mar 2024, 16:54#35225

Kopš: 28. Jul 2009

No: Preiļi

Ziņojumi: 71

Braucu ar: 800NK

Iesakiet labāko līdzekli ķēdes ēlļošanai. Kas nesmērē diskus un ķēde nepaliek melna.

Offline

Negantelis
17. Mar 2024, 23:02#35226

Kopš: 02. Oct 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 5368

Braucu ar: Enduro pa tuksnesi

Ķēde paliks melna tā vai tā. Nekur jau tam nodilumam nav kur likties kā uz ķēdes. Ņem RACING AR PTFT. Neņem offroad un road.

-----------------

Pieteikties kursiem.

Offline

karlsons
18. Mar 2024, 09:32#35227

Kopš: 07. Oct 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 3422

Braucu ar: aprīļa sex sixty un motorzāģi

un diskus melnus nokrāso

-----------------
L/s tehnika, imports/eksports

Uz vēstulēm bez foto un seksa piedāvājumiem neatbildu (c) nezināmi pupi no zināma portāla

Offline

fireseed
18. Mar 2024, 17:01#35228

Kopš: 20. Aug 2013

Ziņojumi: 227

Braucu ar: kx250/cb1000f

Sveiki.
Ir radusies vēlme pārpieķot 17 x 2,5 collu aploci uz 18x2,5 collu,vai arī nav jēga čakarēties?Veikals LV uz vietas šaubos ,ka būs kur var visu aptaustīt.
Spieķu un aplodas man vēl nav.Rokas īsti nav līkas,vajag tik saprast kur visu var dabūt.
Mocis klr 650 ,spieķu skaits 36 gabali.

Offline

sandors
18. Mar 2024, 23:04#35229

Kopš: 22. Nov 2014

Ziņojumi: 644

Braucu ar: auto-moto-velo


17 Mar 2024, 16:54:37 mainars rakstīja:
Iesakiet labāko līdzekli ķēdes ēlļošanai. Kas nesmērē diskus un ķēde nepaliek melna.


Ja moto lieto pamatā pa asfaltu, tad varu ieteikt metodi līdz kurai nonācu es, pirms tam izmēģinot gandrīz visus "nanolīdzekļus" un čakarīgās, laikietilpīgās ķēdes,diska mazgāšanas procedūras.

Var protams likt ķēdes eļļotāju, bet ar tiem ir arī savs stāsts.

Vajag...
- pāri gumijas cimdu (medicīnisko)
- pāri auduma cimdu (depo, paši lētākie)
- eļļu 80w-90
- pašu lētako turtle vasku

Aptuvenās darbības
- moto uzrauj uz centrālas pekas vai uz sānu pekas tā lai riepa gaisa
- uzvelk gumijas cimdu + auduma cimdu
- salej cimdu ar eļļu un brauc, smērē, tīri ķēdi
- cimdu apgriežam otrādi un notīram lieko eļļu un atlikošos netīrumus
- ņemam jaunu gumijas un auduma cumdu, sasmērējam diska aplodi ar vasku, pagaidam minūti, ar cimda otru pusi visu notīram. Šis vasks pārsteidzoši labi tīra un savāc netīrumua audumā.

Procedūra aizņem max 10 min, ķēde vienmēr samērēta, ķēde un disks izskatās kā jauni, un rokas tīras pēc procedūras. Procedūru atkārtoju ~300-400 km, var retāk, pēc lietus obligāti. Pēdejais moto kas bija ar ķēdi, nobraucu 17K un vienreiz min. piespriegoju ķēdi. Tā kā ķēdes resusrs noteikti ir ap 40-50k. Mani novērojumi ka daļa ķēdi vienkārši sapūš ar lipekļiem un domā ka var mizāt cik grib...lipekļi pievelk putekļu smalko frakciju un pēc kāda laika ķēdes saļņiki sāk izjukt, vai iekšā tiek mitruma...un tās jau ir diezgan ātras ķēdes beigas...

Offline

Karavs
19. Mar 2024, 10:33#35230

Kopš: 24. Jul 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 144

Braucu ar:


17 Mar 2024, 16:54:37 mainars rakstīja:
Iesakiet labāko līdzekli ķēdes ēlļošanai. Kas nesmērē diskus un ķēde nepaliek melna.

Lai paliktu mazāk melna var lietot vasku, kurš mazāk pievelk netīrību. Tomēr vairumam lietotāju nepieciešamā ņemšanās un darīšanās nepatiks. Tipisks variants, O/X-ringu ķēdei, asfalta braukšanai, ar road vai racing ķēdes eļļas baloniņu (jebkuru atzītu zīmolu) āātri pāriet pāri iekšpusei. Nevajag ne tīrīt, ne pūst ne sānus, ne ārpusi. Es daru pēc 1k km vai pēc lietus. Man ķēde, zobrati šādi kalpo 30k km. Manuprāt vēl lielāka ņemšanās un ieguldījumi līdzekļos un tīrīšanā, pie mūsdienu tehnoloģijas un cenām, vairs neattaisnojas.

Offline

stanks
19. Mar 2024, 13:19#35231

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 174

Braucu ar:

Tieši ar to speciālo līdzekļu baloniņiem ņemšanās ir lielāka nekā ar tiko pieminēto eļļu 80w-90. Var kā minēja augstāk, var vienkārši ieliet lupatā un ar lupatu nobraukt par ķēdi - vienkārši un nesāpīgi. X/O-ring ķēdēm eļļošana tāpat ir principā pret rūsu un tīrīšana ir no dubļiem, attiecīgi nekas šausmīgi daudz tur nav jādara. Tik cik pēc lietus vai ik pa 500km vai nedaudz vairāk noslaucīt ar ar eļļu piesūcinātu lupatu.

Offline

Browning
19. Mar 2024, 14:06#35232

Kopš: 27. Jan 2023

No: Jelgava

Ziņojumi: 179

Braucu ar: Honda CB750 SevenFifty

Bļins, un es čakarējos, mazgāju ar birsti un petroleju, pēc tam pūšu eļļu no visām pusēm

Offline

sandors
19. Mar 2024, 16:22#35233

Kopš: 22. Nov 2014

Ziņojumi: 644

Braucu ar: auto-moto-velo


19 Mar 2024, 14:06:52 Browning rakstīja:
Bļins, un es čakarējos, mazgāju ar birsti un petroleju, pēc tam pūšu eļļu no visām pusēm


Papildus piebildīšu, ka motocilku servisa manuāļos, ražotājs arī rekomendē, ķēdes smērēšanai izmantot eļļu 80w-90

[ Šo ziņu laboja sandors, 19 Mar 2024, 16:22:32 ]

Offline

Karavs
19. Mar 2024, 17:09#35234

Kopš: 24. Jul 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 144

Braucu ar:

O/X ringi jau ražošanas procesā ir iekšēji sasmērēti un noblīvēti, visam mūžam. Pietiek virspusēji nopūst lai minimizētu berzi.

Offline

sandors
19. Mar 2024, 18:29#35235

Kopš: 22. Nov 2014

Ziņojumi: 644

Braucu ar: auto-moto-velo


19 Mar 2024, 17:09:01 Karavs rakstīja:
O/X ringi jau ražošanas procesā ir iekšēji sasmērēti un noblīvēti, visam mūžam. Pietiek virspusēji nopūst lai minimizētu berzi.


Smēre ir zem 0/X ringiem, bet

- smēres, eļļas nav zem buksēm kuras slīd pa zobratiem
- kad ķēdi neeļļo, tā rūsē, kas nodrošina mitruma iekļūšanu zem oringiem
- kad ķēdi neeļļo, kēde neattīrās, ringi apaug ar smalkiem, sausiem netīrumiem, kuri izraisa ringu bojāšanaos, secīgi mitruma iekļūšanu zem ringiem, tālāk rūsa un ķēdei kirdik. Pietiek ar pāris posmiem kuros iemetās rūsa un ķēdi var izmest, to vairs nevarēs vienmērīgi nospriegot.

Offline

mainars
19. Mar 2024, 19:09#35236

Kopš: 28. Jul 2009

No: Preiļi

Ziņojumi: 71

Braucu ar: 800NK


17 Mar 2024, 23:02:55 Negantelis rakstīja:
Ķēde paliks melna tā vai tā. Nekur jau tam nodilumam nav kur likties kā uz ķēdes. Ņem RACING AR PTFT. Neņem offroad un road.

Paņēmu kkādu MOTUL chain lube Factory Line C4 + tīrītāju.

Offline

stanks
20. Mar 2024, 09:28#35237

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 174

Braucu ar:


19 Mar 2024, 14:06:52 Browning rakstīja:
Bļins, un es čakarējos, mazgāju ar birsti un petroleju, pēc tam pūšu eļļu no visām pusēm


Slikti jau tas nav, es ar šad tad ar petroleju tomēr nomazgāju, jo putekļi tāpat no ceļa sakrājas. Galvenais ar birsti nepārcensties un nesabojāt gumijas blīves.

Offline

vour
20. Mar 2024, 22:57#35238

Kopš: 31. Aug 2023

Ziņojumi: 70

Braucu ar:

Ja nelieto brāšu birsti,blīvslēgus sabojāt nav iespējams.
Principā ķēde jau netiek eļļota,blīvslēgi neļauj eļļai iekļūt zem rullīšiem,tāpat kā netīrumiem.Tiek eļļota rulļišu saskare ar zobratiem.
Rūpnīcā iestrādātā smērviela paliek nemainīga visu ķēdes mūžu...

Offline

sandors
21. Mar 2024, 04:31#35239

Kopš: 22. Nov 2014

Ziņojumi: 644

Braucu ar: auto-moto-velo


20 Mar 2024, 22:57:30 vour rakstīja:
Ja nelieto brāšu birsti,blīvslēgus sabojāt nav iespējams.


Blīvslēgs , attiecībā pret posmu plāksnēm, braukšanas laikā kustās. Ja saļniku vietās ir sausi (bieži lipīgi), netīrumi, kuri nekustās kopā ar saļniku, attiecīgi, lēnām saļņiks tiek nobeigts no ārpuses.
Pie visiem veseliem saļņikiem, simtomi, ka saļņiki laiž garām, ir kad posmi nekustās vairs brīvi un vienmērīgi. Šādu ķēdi kārtīgi saeļļojot, saļniku vietās parādās brūna krāsa, kas liecina ka zem saļnikiem ir rūsa. Ja šādai ķēidei ārējo rūsu un vizuālo var dabūt līmenī, tad ar tapu vietu vairs neko nevar izdarīt, ķēde pastiprināti stiepsies, labākājā gadījumā, sliktākajā tā vairs nebūs vienmērīgi nospriegojuma, jo dilums ķēdes posmos būs dažāds. Pagriežot riepu, šo efektu var diezgan viegli noteikt....vienā pozīcijā tā ir brīvāka , cita stingra. Pats bēdīgākais, brīvķajā posmā ķēde nokarās ārpus normas un stingrākajā, knapi var izgriezt ratu.


20 Mar 2024, 22:57:30 vour rakstīja:
Principā ķēde jau netiek eļļota,blīvslēgi neļauj eļļai iekļūt zem rullīšiem,tāpat kā netīrumiem.


Atkārtošos, eļļu vajag, lai ķēde nerūsē saļņiku vietās no ārpuses, un lai netīrumi ir mīkstā formā. Vaarētu teikt ka ķēde pati attīrās, ja tā tiek regulāri smērēta, eļļota ar līdzekļiem kuri nav līpīgi. Un tieši šis attīrīšanās efekts daudziem nepatīk, tāpēc tiek meklēta pēc iespējas lipīgku smēre, gāž virsū, brauc ilgi.


20 Mar 2024, 22:57:30 vour rakstīja:
Rūpnīcā iestrādātā smērviela paliek nemainīga visu ķēdes mūžu...


Tavā scenārijā (tiek eļloti tikai rullīši) saļņiku necaurlaidība pazudīs un ķēdes mūžs būs 5-10K
Nereti esmu saskāries ar viedokli ka ķēde ir 'rashodņiks' un nav ko iespringt, mainam katru sezonu, skatoties cik brauc. Es pat teiktu, ka pie scenārija, kada man ik pa 1000km jāvelta 30 - 60 min, lai to cītīgi mazgātu un smērētu un apglāstītu, tad labāk ir niespringt un biežāk nomainīt ķēdi. Bat nu caur šo es nonācu līdz metodei, par kuru rakstīju augstāk, kura ir ātra, ērta un pieejama pat bez speciālas vietas.


Protamas secinu, ka cilvēka dabā ir gūt pieredzi sūrājā dzīves skolā, kura māca vislabāk un teksti garāki par 2 teikumiem vairs nekotējas.


Offline

vour
21. Mar 2024, 09:29#35240

Kopš: 31. Aug 2023

Ziņojumi: 70

Braucu ar:

Nevienā brīdī neaicinu neeļļot ķēdi.
Rūsa ir lielākais naidnieks.










Offline