Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
Sliktais
24. Feb 2011, 21:51#201

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


24 Feb 2011, 21:28:57 dad123 rakstīja:
Labdien,te sho to palasiiju.bet tome gribu vel jautat kad ellju prasit veikala savam Kawasaki z1000? kadu Repsol 10w 40 sintetiku vai ko citu,un vai jasaka ka vajadziga ausktapgriezien motoram,vai moto ellas visa aukstapgriezin nak?

Šeku pilna informācija, tikai daudz jālasa

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Fastarow
24. Feb 2011, 21:53#202

Kopš: 30. Nov 2009

Ziņojumi: 1835

Braucu ar:

es mocim eļļu mainu ik pēc 3 000 vai reizi 2 mēnešos. Kā arī savam subaru mainīju eļļu motorā, kārbā un reduktorā ik pēc 5 000 km... tehnikai patīka jauna eļļiņa it sevišķi ja smaga kāja (roka)

-----------------
Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...

Offline

Archy96
24. Feb 2011, 21:58#203

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


24 Feb 2011, 21:53:40 Fastarow rakstīja:
es mocim eļļu mainu ik pēc 3 000 vai reizi 2 mēnešos. Kā arī savam subaru mainīju eļļu motorā, kārbā un reduktorā ik pēc 5 000 km... tehnikai patīka jauna eļļiņa it sevišķi ja smaga kāja (roka)

Reduktorā eļļu pilnīgi nav jēgas tik bieži mainīt, jo piemēram hondai eļļas maiņas intervāls šim mezglam ir 60000km, turklāt reduktora darbības rezultātā nerodās tik daudz dažādu blakusproduktu, kā motorā. Vienīgais, jāuzmanās ar hipoidālajiem pārvadiem, jo to darbības princips drusku atšķiras no koniskajiem tur nepieciešamas tieši šāda tipa pārvadiem domātās eļļas, un pats galvenais - jāuzpasē gultņi, jo kolīdz parādās brīvkustība kādā no tiem, tā arī pašu zobratu dienas ir skaitītas

[ Šo ziņu laboja Archy96, 24 Feb 2011, 21:59:22 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Sliktais
24. Feb 2011, 21:58#204

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


24 Feb 2011, 21:53:40 Fastarow rakstīja:
es mocim eļļu mainu ik pēc 3 000 vai reizi 2 mēnešos. Kā arī savam subaru mainīju eļļu motorā, kārbā un reduktorā ik pēc 5 000 km... tehnikai patīka jauna eļļiņa it sevišķi ja smaga kāja (roka)

HVZ kas ar netu, bet saviem zubāriem biežāk kā pēc manuāļos rakstītā mainījis neesmu , viss griežas. Eļļa gan jālej no "dārgā" gala

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

garfs
24. Feb 2011, 21:59#205

Kopš: 13. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 925

Braucu ar: VFR800

neizprotu jēgu šādam pasākumam ja inženieri nosaka konkrētus servisa intervālus un konkrētu eļļas specifiku cik bieži jāmaina utt tad kāda velna pēc , mainīt to biežāk tip gandarījums par labi paveiktu darbu??
saprotu ekstrēmi apstākļi, visu laiku augsta slodze..bet te ikdienā..

tas tāpat kā izmest pienu pirms termiņa ,lai gan tas ir dzerams un nav saskābis

-----------------
Iznomāju piekabi

Offline

Fastarow
24. Feb 2011, 22:02#206

Kopš: 30. Nov 2009

Ziņojumi: 1835

Braucu ar:

manai tehnikai ikdienā ir extrēmi apstākļi

-----------------
Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...

Offline

Archy96
24. Feb 2011, 22:03#207

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


24 Feb 2011, 21:59:34 garfs rakstīja:
neizprotu jēgu šādam pasākumam ja inženieri nosaka konkrētus servisa intervālus un konkrētu eļļas specifiku cik bieži jāmaina utt tad kāda velna pēc , mainīt to biežāk tip gandarījums par labi paveiktu darbu??
saprotu ekstrēmi apstākļi, visu laiku augsta slodze..bet te ikdienā..

tas tāpat kā izmest pienu pirms termiņa ,lai gan tas ir dzerams un nav saskābis

Bet redzi, dažs labs arī ikdienā mauc tā, it kā pēdējo dienu dzīvotu, un šādi darba apstākļi jau ir pielīdzināmi sportam, galu galā tie 6000km, piemēram, ko ražotājs uzskata par eļļas maiņas intervālu, ir rēķināts uz vidusmēra pussēņojošu braucēju.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

dad123
24. Feb 2011, 22:03#208

Kopš: 24. Jan 2010

Ziņojumi: 108

Braucu ar:

Isos vardos var kads pateikt ko ieliet,10w40 sintetiku vai ko?

Offline

dad123
24. Feb 2011, 22:04#209

Kopš: 24. Jan 2010

Ziņojumi: 108

Braucu ar:

Jautaju lai veikala neiesmeretu suudu kaadu.....

Offline

Fastarow
24. Feb 2011, 22:06#210

Kopš: 30. Nov 2009

Ziņojumi: 1835

Braucu ar:

es protams no tehnikas neko nesaprotu, bet tev ieteiktu - ja brauc ikdienā un kāikdienas lietotājs, tad paskaties manuālī un lej tādu eļļu kā ražotājs noteicis. Es braucu ar sintētiku 10w60 nelasot ko tie inženieri ir rakstījuši.

-----------------
Ja tu visu kontrolē - tu brauc stipri pa lēnu...

Offline

garfs
24. Feb 2011, 22:09#211

Kopš: 13. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 925

Braucu ar: VFR800

tas kurš , pa lielam, mauc uz ielas un trasē to eļļu arī mainīs pēc vajadzības nevis tāpēc, ka tip klusāks palika un labāk iet..bet cik tādu ir..?
lab, es pats dažreiz arī esmu mainījis pie 8k dīzelim, bet tikai tāpēc ka darbā eļļas kannās ir bijis ievērojams atlikums

-----------------
Iznomāju piekabi

Offline

MIGs
24. Feb 2011, 22:50#212

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

No visa izlasītā es saprotu, ka ja mainu mocim eļļu biežāk nekā tas norādīts manuālī, tad man jākaunās būtu tik pat ļoti, kā tad, ja būtu guvis homeseksuālu pieredzi pie Brīvības pieminekļa gaišā dienā.


-----------------

Offline

garfs
24. Feb 2011, 23:27#213

Kopš: 13. Sep 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 925

Braucu ar: VFR800

to jau Tu pats izdomāji...
žēl, ka šeit nav neviens speciālits pa eļļu īpašībām, un varētu paskaidrot kā īsti ir

-----------------
Iznomāju piekabi

Offline

MIGs
24. Feb 2011, 23:34#214

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Nu ko tur daudz gribi zināt ?!
Minerāleļļa izstrādājas palēnām +- vienmērīgi.
Sintētika savas īpašības tur ka'du laiku un tad tās strauji zaudē.
Nu metāla daļiņas, sajūga daļiņas utt. eļļā ar uzkrājas palēnām. Jo ilgāk brauc jo sliktāk.

Katrs brauc dažādi un eļļu vajadzētu mainīt tad kad tā ir izstrādājusies.

Piemēram es kad mainu eļļu mīlu paskatīties kāda viņa ir, ir abrezīva vai nav, cik melna utt.
Tā arī var +- priceņitsa vai bija īstais laiks mainīt eļļu vai vajadzēju to darīt ātrāk vai vēlāk.
Ja gribam īpaši precīzi tad izlietā eļļa jāsūta uz analīzēm utt. Tur noteiks cik tur kādi svešķermeņi un cik ļoti eļļa ir zaudējusi savas īpašības.

-----------------

Offline

rukitis
24. Feb 2011, 23:38#215

Kopš: 30. Jul 2009

No: Olaine

Ziņojumi: 436

Braucu ar: neMotoPower'izētu divu riteņu spēkratu


24 Feb 2011, 23:34:11 MIGs rakstīja:
Nu ko tur daudz gribi zināt ?!
Minerāleļļa izstrādājas palēnām +- vienmērīgi.
Sintētika savas īpašības tur ka'du laiku un tad tās strauji zaudē.
Nu metāla daļiņas, sajūga daļiņas utt. eļļā ar uzkrājas palēnām. Jo ilgāk brauc jo sliktāk.

Katrs brauc dažādi un eļļu vajadzētu mainīt tad kad tā ir izstrādājusies.

Piemēram es kad mainu eļļu mīlu paskatīties kāda viņa ir, ir abrezīva vai nav, cik melna utt.
Tā arī var +- priceņitsa vai bija īstais laiks mainīt eļļu vai vajadzēju to darīt ātrāk vai vēlāk.
Ja gribam īpaši precīzi tad izlietā eļļa jāsūta uz analīzēm utt. Tur noteiks cik tur kādi svešķermeņi un cik ļoti eļļa ir zaudējusi savas īpašības.

paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.

[ Šo ziņu laboja rukitis, 24 Feb 2011, 23:39:16 ]

Offline

Modrs
24. Feb 2011, 23:40#216

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2600

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

kad mācījos RTU, tad atrabotkas kvalitāti noteicām uzpilinot uz balta papīra. tā iesūcās un tad varēja izdarīt secinājumus pēc kvēpu daudzuma, kas palikuši uz virsmass.
un pareizi MIGs saka - jāskatās, kāda eļļa ir. tik pat labi var sanākt daudz paslidināt sajūgu, pakarsēt matoru un eļļa paliks melna krietni vien ātrāk.

Offline

Modrs
24. Feb 2011, 23:44#217

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2600

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'


24 Feb 2011, 23:38:33 rukitis rakstīja:
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.



minerālā eļļa lēnāk un vienmērīgāk zaudē savas īpašības. sintētika tur un pēc tam strauji zaudē. Tā, kā MIGs raksta. un vecos izjādelētos matoros neko labāku par pussintētiku vai minerālo nemaz nevajag gāzt.

ja jautāsi, kāpēc tad visur neizmanto minerālo...?
tāpēc, ka minerālajai molekulas ir krietni lielākas un mūsdienu motoros, kur ir mazas pielaides un sēžas, tās vnk neiespiedīsies starp berzes virsmām un neeļļos.

Offline

Archy96
24. Feb 2011, 23:47#218

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


24 Feb 2011, 23:44:07 Modrs rakstīja:

24 Feb 2011, 23:38:33 rukitis rakstīja:
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.



minerālā eļļa lēnāk un vienmērīgāk zaudē savas īpašības. sintētika tur un pēc tam strauji zaudē. Tā, kā MIGs raksta. un vecos izjādelētos matoros neko labāku par pussintētiku vai minerālo nemaz nevajag gāzt.

ja jautāsi, kāpēc tad visur neizmanto minerālo...?
tāpēc, ka minerālajai molekulas ir krietni lielākas un mūsdienu motoros, kur ir mazas pielaides un sēžas, tās vnk neiespiedīsies starp berzes virsmām un neeļļos.

Tā tas ir, un izjātos motoros, kur starp darba virsmām zazori jau kļuvuši krietni lielāki, nakā oriģināli tiem jābūt, sintētiku nemaz liet nedrīkst, jo tā būs pa šķidru, un eļļas slānis nenodrošinās pietiekami biezu plēvi starp darba virsmām.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Modrs
24. Feb 2011, 23:52#219

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2600

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'





Offline

rukitis
25. Feb 2011, 00:31#220

Kopš: 30. Jul 2009

No: Olaine

Ziņojumi: 436

Braucu ar: neMotoPower'izētu divu riteņu spēkratu


24 Feb 2011, 23:47:32 Archy96 rakstīja:

24 Feb 2011, 23:44:07 Modrs rakstīja:

24 Feb 2011, 23:38:33 rukitis rakstīja:
paplunčājies arī savā eļļā ?
minerāleļļa ( vismaz auto) ir pielīdzināma dīzelim un kad to ielej, tad tā sāk zaudēt savas īpašības jau kad lej iekšā. Sintētikai tā saglabā ilgāk, un zaudē īpašības lēnām, nevis ātri.



minerālā eļļa lēnāk un vienmērīgāk zaudē savas īpašības. sintētika tur un pēc tam strauji zaudē. Tā, kā MIGs raksta. un vecos izjādelētos matoros neko labāku par pussintētiku vai minerālo nemaz nevajag gāzt.

ja jautāsi, kāpēc tad visur neizmanto minerālo...?
tāpēc, ka minerālajai molekulas ir krietni lielākas un mūsdienu motoros, kur ir mazas pielaides un sēžas, tās vnk neiespiedīsies starp berzes virsmām un neeļļos.

Tā tas ir, un izjātos motoros, kur starp darba virsmām zazori jau kļuvuši krietni lielāki, nakā oriģināli tiem jābūt, sintētiku nemaz liet nedrīkst, jo tā būs pa šķidru, un eļļas slānis nenodrošinās pietiekami biezu plēvi starp darba virsmām.

liet var vecos motoros, ja esi gatavs samierināties ar sekām. 86. gada audī tika lieta sintētika, motors skaļāks, drusku ēda eļļu, uzgrabēja kompensatroi, tā vairāk mazāk viss normāli. Kā arī te vienā vel vecā hlamā tika lieta pussintētika (kur pēc defota var tikai liet sintētiku), absolūti nekādu problēmu.

Offline