Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Avārijas ar moto

AutorsZiņojums
karlo1941
21. Oct 2021, 11:09#7061

Kopš: 28. Feb 2019

Ziņojumi: 509

Braucu ar: BMW

un viņi jau iepriekš zināja, kas jādara un kur jālido.

-----------------
citi nav vainīgi, ka pats tāds

Offline

stanks
21. Oct 2021, 11:26#7062

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 173

Braucu ar:


20 Oct 2021, 20:26:55 Gasjs rakstīja:
...
Ja vēl uznāk panika un paķer pilnu priekšējo bremzi, uz slapja, auksta asfalta, trūdošām lapām uz ceļa, cietām bet ilgmūžīgām riepām...


Tur jau tā lieta, ja cilvēks (šajā gadījumā motobraucējs) ir ar galvu, tad visbīstamāko būs kaut nedaudz patrenējis, vai vismaz apdomājis kā rīkoties attiecīgā situācijā.

Kaut vienu dienu normāli patrenējoties (jebkurā nomaļā vietā, nelielos ātrumos) bremzēt var vienkārši izstrādāt refleksu negrābt priekšējo bremzi - ja ir reflekss, tad to nemainīs nekāda panika. Būtiski, ka šis reflekss ir, un ka iepriekš ir domāts, kā tu rīkosies, kā bremzēsi (un par to piedomāt, cik bieži vien iespējams bremzējot), jo tad jau esot situācijā, tev būs plāns. Ja līdz tam būsi domājis tikai, kā atgriezt gāzi, tad plāna protams nebūs, bet kritiens būs.

Vēlams protams ir saprast kā mocis vadās, kad bloķējas aizmugurējais ritenis, ja nav ABS, lai tas arī papildus nenobiedē, bet ir skaidrs, kas notiek, lai lieki sevi nesatrauktu. To savukārt visvienkāršāk ir izdarīt uz zemes ceļa ar maziem ātrumiem.

Ir protams arī otrs ceļš pieminētais ceļš:
pieredze,bremzē,krīti,bremzē krīti,bremzē nekrīti

Un šim procesam pietiek arī ar vēlēšanos, instruktors pat nav īsti nepieciešams

Offline

stanks
21. Oct 2021, 11:31#7063

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 173

Braucu ar:


20 Oct 2021, 21:28:02 booo_kat rakstīja:
Tikai gribu piebilsts, treniņš mazliet (bet ne tuvu pilnībā) samazina panikas iespēju, līdz ar to arī asfalta iepazīšanu.
Braucam prātīgi!


Šo atļaušos palabot - nekāda panika nemaina refleksus, ja tie ir. Un laba situācijas izpratne par to kā rīkoties savukārt samazina paniku.

Offline

Pukstis
21. Oct 2021, 12:02#7064

Kopš: 06. Sep 2020

Ziņojumi: 75

Braucu ar:

Manas nepro braucēja domas:
Bremzēt kontrolētā vidē ir viens- bet tad, kad pēkšņi izbrauc kāds priekšā un ceļš ir tāds, kā šodien, tad tas ir savādāk. Tāpēc arī visu laiku jāseko līdz ceļam.

Offline

booo_kat
21. Oct 2021, 12:26#7065

Kopš: 25. Jun 2019

Ziņojumi: 422

Braucu ar: Ju5k, Bandit, Passat

@Stanks - Jā, tā apmēram biju arī domājis - uztrenēt refleksu, lai panikas brīdī tas nostrādātu korekti.

@Porche - Kā jau Stanks apstāstīja - ja tu uztrenēsi labi refleksus, tas ļoti palīdzēs negaidītās situācijās, kur sākumā dari un tikai tad domā.

Tas ka jāseko līdzi, kas uz ceļa notiek, protams, ir pašsaprotami. Mocis nav auto un arī pie auto stūres sapņot nevajadzētu.

[ Šo ziņu laboja booo_kat, 21 Oct 2021, 12:27:10 ]

Offline

sandors
21. Oct 2021, 12:59#7066

Kopš: 22. Nov 2014

Ziņojumi: 640

Braucu ar: auto-moto-velo


21 Oct 2021, 12:26:27 booo_kat rakstīja:
@Stanks - lai panikas brīdī tas nostrādātu korekti.

@Porche - sākumā dari un tikai tad domā.

Tas ka jāseko līdzi, kas uz ceļa notiek, protams, ir pašsaprotami.


+1

1. Regulāra braukšana > vadība pārvēršas refleksos > extra sitācijā notiek ātra darbība > pēc darbības domas.

2. Kopējās satiksmes, ceļa situācijas vērtējums arī pērvēršas iemaņās un zemapziņa situāciju filtrē jau dauadz ātrāk un plašāk. Ja ekstra situācijā sāk "apzināti" domāt , kā rīkoties, tas nozīmē, ka situācija ir neatbilstoša Jūsu iemaņām.

[ Šo ziņu laboja sandors, 21 Oct 2021, 13:00:20 ]

Offline

Spoonman
21. Oct 2021, 16:41#7067

Kopš: 22. Apr 2021

Ziņojumi: 10

Braucu ar:

Man šogad pirmā sezona. Ir bijušas pāris situācijas kad satiksmē strauji jābremzē (nez vai par paniku var nosaukt). Tas ko ievēroju un esmu sev ietrenējis jau kā instinktu/muskuļu atmiņu ir - tikko mocis kustās, VIENMĒR 2 pirksti uz bremzes.
Ja tas nav tad panikas situācijā bremzi sagrābs ar pilnu plaukstu un tad jau rezultāts + tam vel vajadzīgas ekstra sekundes desmitdaļas kas ir papildus metri.
Ar 2 pirkstiem ari tas notiek daudz kontrolētāk.

Moto skolā tādiem sīkumiem baigi uzmanību nepieversa.

Offline

Kristaps92
22. Oct 2021, 21:39#7068

Kopš: 02. Jul 2020

Ziņojumi: 83

Braucu ar:


21 Oct 2021, 16:41:49 Spoonman rakstīja:
Man šogad pirmā sezona. Ir bijušas pāris situācijas kad satiksmē strauji jābremzē (nez vai par paniku var nosaukt). Tas ko ievēroju un esmu sev ietrenējis jau kā instinktu/muskuļu atmiņu ir - tikko mocis kustās, VIENMĒR 2 pirksti uz bremzes.
Ja tas nav tad panikas situācijā bremzi sagrābs ar pilnu plaukstu un tad jau rezultāts + tam vel vajadzīgas ekstra sekundes desmitdaļas kas ir papildus metri.
Ar 2 pirkstiem ari tas notiek daudz kontrolētāk.

Moto skolā tādiem sīkumiem baigi uzmanību nepieversa.


Kas par skolu? Man par vienu/diviem pirkstiem tika pateikts pirmās nodarbības pašā sākumā (pirms vispār tika sākta kustība, pamatinstrukcija par "kas ir kas" tādā formā, ka joprojām atceros instruktora žestus un sejas izteiksmi

Offline

PASSATizhi
22. Oct 2021, 23:26#7069

Kopš: 11. Oct 2015

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1285

Braucu ar: honda 600 un 125

divi pirksti jau ir nerakstīts likums. grūti iedomāties skolu kur to nemāca.

Offline

motoinstruktors
23. Oct 2021, 12:23#7070

Kopš: 01. Dec 2009

Ziņojumi: 934

Braucu ar: ktm LC4

Protams,pilnībā motobraukšana ir kā bungu spēlēšana ar abām kājām un abām rokām+vēl klāt kā ģitāras spēle ar abu roku pirkstiem...viegli nevar būt
Ja muzicēšana ir augstā matemātika,tad mēs motociklisti esam līdzīgi,laipni lūgti citā maņu līmenī

Offline

dzanks
23. Oct 2021, 23:39#7071

Kopš: 09. Jan 2018

No: Rīga

Ziņojumi: 144

Braucu ar: Suzuki GS500 / Rīga 7/ Delta


22 Oct 2021, 23:26:51 PASSATizhi rakstīja:
divi pirksti jau ir nerakstīts likums. grūti iedomāties skolu kur to nemāca.

Skolā jau mācīja gan, bet dzīvē viss nav tik skaisti. Man piemēram braucot pa ielu ir apgrūtinoši turēt pirkstus uz bremzes, jo ar pārējiem trim nevaru pietiekami labi satvert un darboties ar gāzes ručku (liela roka iespējams). Uz sajūga gan pirksti ir vienmēr, kā arī kad redzu kko aizdomīgu un atmetos arī uz bremzes automātiski uzlieku. Bet tā ka visu laiku viņi tur būtu - tā nav.

Offline

stanks
25. Oct 2021, 13:00#7072

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 173

Braucu ar:


23 Oct 2021, 23:39:29 dzanks rakstīja:

22 Oct 2021, 23:26:51 PASSATizhi rakstīja:
divi pirksti jau ir nerakstīts likums. grūti iedomāties skolu kur to nemāca.

Skolā jau mācīja gan, bet dzīvē viss nav tik skaisti. Man piemēram braucot pa ielu ir apgrūtinoši turēt pirkstus uz bremzes, jo ar pārējiem trim nevaru pietiekami labi satvert un darboties ar gāzes ručku (liela roka iespējams). Uz sajūga gan pirksti ir vienmēr, kā arī kad redzu kko aizdomīgu un atmetos arī uz bremzes automātiski uzlieku. Bet tā ka visu laiku viņi tur būtu - tā nav.


Tas vairāk ir pieradums, es arī pabraucu nedaudz bez pirkstiem uz bremzes, bet sapratu, ka vajadzētu tomēr to mainīt. Pirmās dažas dienas nācās sevi piespiest turēt 2 pirkstus uz bremzes, plus pierast starādāt ar gāzi tikai ar pārējiem.

Tagad jau šķiet, ka kaut kas ir dīvaini, kad uz gara gabala gribu atpūtināt pirkstus, lai nepaliek stīvi un neturu tos uz bremzes kādu brīdi.

Offline

mezamaris
25. Oct 2021, 14:20#7073

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Nu jau vajag jaunu sadaļu-Kā pareizi turēt divus pirkstus.
Labāk trenēt sevi lasīt ceļu un satiksmi,tad nevajadzēs mocīt pirkstus.

Offline

Ragana
26. Oct 2021, 07:06#7074

Kopš: 15. Apr 2019

Ziņojumi: 721

Braucu ar:

Piekrītu par refleksiem, kuri ieiet automātā. Bremzēsi jau automātiski kā iegājies.Sākumā pēkšņās situācijās man bija, ka spiedu tik uz aizmugurējās. Moci labi ir sanesis, ka brīnos, ka kaut kā esmu tomēr noturējusies. Nu, tad sāku mācīties strauji bremzēt. Jo sākumā arī īsti nesapratu cik stipri un kā paralēli variēt ar priekšējām.... Protams, nenormāli pēkšņā situācijā nezinu kā rīkošos. Pagaidām puspēkšņās situācijās reflekss nostrādā.
Par pirkstiem uz bremzes - jā es turu, bet uz sajūga gan ne. Uz sajūga turu tikai tad, kad manevrēju ļoti lēni un lēni ja jābrauc slīpumos, lai nenoslāptu. Bet nu jā, es neesmu specs, un viss gan jau vēl piedzīsies ar gadiem, kad lasot šo man pašai smiekli nāks

Offline

maniac
26. Oct 2021, 08:25#7075

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5101

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar


26 Oct 2021, 07:06:29 Ragana rakstīja:
...spiedu tik uz aizmugurējās...

Tad jau arī ikdienā bremzē ar aizmuguri?

-----------------

Offline

booo_kat
26. Oct 2021, 09:39#7076

Kopš: 25. Jun 2019

Ziņojumi: 422

Braucu ar: Ju5k, Bandit, Passat

Divi pirksti uz bremzes nav panaceja. Jā, pa ielu ar biežām iebrauktuvēm ir vērtīgi turēt 2 pirkstus uz bremzes, bet pa lielu ceļu, ja turi distaci un visu laiku seko līdzi notiekošajam uz ceļa, neredzu jēgu.

Offline

Sco
26. Oct 2021, 09:47#7077

Kopš: 28. Apr 2016

No: Tukums

Ziņojumi: 93

Braucu ar: FX650


Tad jau arī ikdienā bremzē ar aizmuguri?


Neredzu nekā slikta faktā, ka iesācējs bremzē ar aizmuguri. Daudz sliktāk ir nemākulīgi un tizli bremzēt ar priekšu un nojaukties uz gurķa.

[ Šo ziņu laboja Sco, 26 Oct 2021, 09:47:19 ]

Offline

maniac
26. Oct 2021, 11:04#7078

Kopš: 23. Jul 2009

No: Salaspils

Ziņojumi: 5101

Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar


26 Oct 2021, 09:47:03 Sco rakstīja:

Tad jau arī ikdienā bremzē ar aizmuguri?


Neredzu nekā slikta faktā, ka iesācējs bremzē ar aizmuguri. Daudz sliktāk ir nemākulīgi un tizli bremzēt ar priekšu un nojaukties uz gurķa.

Mana pieredze rāda, ka, nemākulīgi bremzējot ar aizmuguri, ir lielāka iespēja nomaukties. Jo pakaļa ātrāk nobloķējas nekā priekša.

-----------------

Offline

MIGs
26. Oct 2021, 12:07#7079

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR


26 Oct 2021, 09:47:03 Sco rakstīja:
Neredzu nekā slikta faktā, ka iesācējs bremzē ar aizmuguri. Daudz sliktāk ir nemākulīgi un tizli bremzēt ar priekšu un nojaukties uz gurķa.

Iesācējam labāk vispār nebremzēt!

-----------------

Offline

stanks
26. Oct 2021, 13:25#7080

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 173

Braucu ar:


26 Oct 2021, 11:04:54 maniac rakstīja:

26 Oct 2021, 09:47:03 Sco rakstīja:

Tad jau arī ikdienā bremzē ar aizmuguri?


Neredzu nekā slikta faktā, ka iesācējs bremzē ar aizmuguri. Daudz sliktāk ir nemākulīgi un tizli bremzēt ar priekšu un nojaukties uz gurķa.

Mana pieredze rāda, ka, nemākulīgi bremzējot ar aizmuguri, ir lielāka iespēja nomaukties. Jo pakaļa ātrāk nobloķējas nekā priekša.


Ja sabloķē aizmuguri cilvēks, kam ir kaut neliela līdzsvara izjūta un kurš kaut reizi ir ko tādu piedzīvojis, kaut vai uz divriteņa, tad iespēja nomaukties ir salīdzinoši maza (atkarīgs no ātruma protams).

Bremzēšanu ekskluzīvi ar aizmuguri var piedot tikai cilvēkam, kurš pirmo reizi ir uzkāpis uz mopēda vai nomas rollera un pirmo reizi sāk ar to braukt (ārpus motoskolas).

Visos citos gadījumos, jābremzē gan ar priekšu, gan ar aizmuguri, cītīgi un pacietīgi iedzenot sev rokās un kājās pareizu bremzēšanu. Un kamēr nejūtas drošs par bremzēm, nevajag arī skriet un obligāti vajag ievērot distanci atbilstošu bremzēšanas prasmēm.

Varoņi, kuri grib mirt varoņu nāvē (ātri un sāpīgi), var to neņemt vērā.

Tā teikt, ne jau ātrums nogalina, nogalina apstāšanās neparedzētā veidā - parasti gan dēļ nepareiza ātruma izvēles attiecīgajā situācijā un/vai nemācēšanas bremzēt.

Offline