Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Droša braukšana

Tēma: CSDD eksāmens - figūras

AutorsZiņojums
Kr1staps
29. Jul 2023, 12:34#1

Kopš: 29. Jul 2023

Ziņojumi: 3

Braucu ar:

Sveiki, biedri!

Vēlos lūgt padomu, vai dalīties ar pieredzi par CSDD figūru kārtošanu, jeb precīzāk apstāšanos pie stop līnijas.

Diemžēl, kārtojot eksāmenu izkritu tieši uz stop līnijas, kur CSDD inspektoram mērot ātrumu pie konusiem visu laiku paņemtais ātrums bija 43 - 46km/h Cik liela ir iespēja, ka instruktors paņem ātrumu vēlāk nekā nepieciešams?

Skaidrs, ka tehniski, pats neizpildīju figūru kā vajag p atmetos vai par ātru vai arī sāku bremzēt ātrāk nekā bija nepieciešams, bet tad jautājums, kā būtu pareizāk rīkoties? Varbūt varat padalīties ar kādiem padomiem?

Manā gadījumā, eksāmenu liku lietainā dienā, bet, pieļauju, ka tam globāli iespēju apstāties nevajadzētu iespaidot kamēr vien nav šļūkšanas...

Offline

neids
30. Jul 2023, 11:44#2

Kopš: 01. Aug 2019

Ziņojumi: 154

Braucu ar:

skaidrs, ka pie izkrišanas eksāmenā vainīgi ir visi citi un tikai ne pats - pavisam normāla aizsargreakcija

Offline

Browning
30. Jul 2023, 18:47#3

Kopš: 27. Jan 2023

No: Jelgava

Ziņojumi: 141

Braucu ar: Honda CB750 SevenFifty


29 Jul 2023, 12:34:19 Kr1staps rakstīja:
kā būtu pareizāk rīkoties? Varbūt varat padalīties ar kādiem padomiem?

Patrenēties ar instruktoru?
Pats vai tad ieskrienoties spidometrā neskaties?
Bet nu stoplīnija ir grūtāk nokārtojamā figūra. Pašam neieskaitīja pirmo mēģinājumu, jo apstājos 10 cm par ātru

Offline

DavisBre
30. Jul 2023, 19:12#4

Kopš: 05. Mar 2020

Ziņojumi: 5

Braucu ar: Yamaha FJR 1300

Pirms 2 vai 3 gadiem, kad liku Biķerniekos, ieskrējos tā, lai spidometrs rāda tuvāk 60km/h, un apstājos ar pirmo reizi. Ņēmu kā izmēģinājuma figūru, ar domu, ka zaudēt nav ko, beigās dabūju laist vaļā bremzi, lai neapstātos par agru. Kārtoju lietainā vasaras dienā.
Tā darīju, jo spidometrs pasrasti rāda par 3-5km/h vairāk nekā ir patiesībā. Un radara klūda, laikam arī ir 3km/h, pie tāda ātruma.

Offline

Kr1staps
30. Jul 2023, 21:44#5

Kopš: 29. Jul 2023

Ziņojumi: 3

Braucu ar:


30 Jul 2023, 19:12:33 DavisBre rakstīja:
Pirms 2 vai 3 gadiem, kad liku Biķerniekos, ieskrējos tā, lai spidometrs rāda tuvāk 60km/h, un apstājos ar pirmo reizi. Ņēmu kā izmēģinājuma figūru, ar domu, ka zaudēt nav ko, beigās dabūju laist vaļā bremzi, lai neapstātos par agru. Kārtoju lietainā vasaras dienā.
Tā darīju, jo spidometrs pasrasti rāda par 3-5km/h vairāk nekā ir patiesībā. Un radara klūda, laikam arī ir 3km/h, pie tāda ātruma.


Arī aizdomājos, ka pie konusa būtu labi 58 - 60km/h

Vienīgais ko tagad vēl domāju, kurā mirklī būtu labāk izspiest sajūgu...


Offline

Hohma
30. Jul 2023, 23:36#6

Kopš: 05. May 2020

Ziņojumi: 7

Braucu ar:

Sveiks,

Pastāsti, kā tev bremzējās testa laukumā? Cik ir 'success rate', ja tā var teikt?

Pašam stoplīnija arī bija no visšaubīgājajām figūrām.
Vienkārši pāris nodarbības tikai stoplīniju centos 'sajust'

Ieskrieties laicīgi, turēt uz spidometra 55, pakāpeniska bremzēšana un visu atkārtot, līdz sanāca 3 no 4 reizēm nobremzēt stabili.
Testa laukumā no malas instruktors skatoties ko komentēja, ar galvu visu saprotu, bet ielikt to kāju/roku darbībās ir grūti jātrenējas un beigās sastājas automātiski.

Figūras ir tīrākais "skills", ko sistēmātiski jāiedrillē. Nedomāju, ka CSDD tev speciāli grib izlidināt.

[ Šo ziņu laboja Hohma, 30 Jul 2023, 23:38:52 ]

Offline

Kr1staps
31. Jul 2023, 01:13#7

Kopš: 29. Jul 2023

Ziņojumi: 3

Braucu ar:

Zini kā, es teikšu ka man tas success rate ir 85%, vismaz reizēs, kad instruktors mērija ātrumu.

BET - man vienmēr ir tā sajūta, ka knapi, knapi apstājos tajās līnijās sasniedzot nepieciešamo ātrumu, respektīvi, iekšēji, šķiet, ja brauktu ātrāk - noteikti neapstāšos. Esmu redzējis, ka citi laikumā, vnk ieripo, līdz ar to, secinu, ka met no 2. uz 1. pārnesumu vēl papildus, iespējams, nezunu, tādēļ jautāju, varbūt esmu kaut ko palaidis garām vai nesaprotu.

Offline

neids
31. Jul 2023, 09:22#8

Kopš: 01. Aug 2019

Ziņojumi: 154

Braucu ar:

izklausās, ka bremzes stiprāk vienkārši jāspiež

Offline

Browning
31. Jul 2023, 10:40#9

Kopš: 27. Jan 2023

No: Jelgava

Ziņojumi: 141

Braucu ar: Honda CB750 SevenFifty


31 Jul 2023, 01:13:49 Kr1staps rakstīja:
secinu, ka met no 2. uz 1. pārnesumu vēl papildus, iespējams, nezunu, tādēļ jautāju, varbūt esmu kaut ko palaidis garām vai nesaprotu.

Vecīt, ko Tu murgo???
Mani 5 centi, par cik pats nesen kārtoju eksāmenu:
1. Neieskrieties virs 55, jo visticamāk nespēsi nobremzēt. Un laicīgi nomest gāzi pirms sāc bremzēt.
2. Nekādus ātrumus neslēgāt, viss notiek 2. ātrumā;
3. Sākumā spiest abas bremzes diezgan jaudīgi, pēc tam pamazām bremzēšanas spēku atslābinot (tā mani mācīja, bet dzīvē man tā nesanāk, sanāk otrādi ).
4. Sajūgs jāizspiež tikai pašās beigās, kad esi jau gandrīz apstājies.
5. Par radara un spidometra kļūdām es vismaz nedomāju. Arī slalomā turēju 31 pēc spidometra un viss bija OK. Bet tas droši vien no moča atkarīgs.
Un vēl - kad es braucu CSDD, tur asfalts pie stoplīnijas bija stipri nopulēts, instruktors ieteica nebraukt pa vidu bet turēties nedaudz malā, mazāka iespēja ka slīdēs bremzējot.

[ Šo ziņu laboja Browning, 31 Jul 2023, 10:46:00 ]

Offline

Kr1staps
31. Jul 2023, 21:35#10

Kopš: 29. Jul 2023

Ziņojumi: 3

Braucu ar:


31 Jul 2023, 10:40:24 Browning rakstīja:

31 Jul 2023, 01:13:49 Kr1staps rakstīja:
secinu, ka met no 2. uz 1. pārnesumu vēl papildus, iespējams, nezunu, tādēļ jautāju, varbūt esmu kaut ko palaidis garām vai nesaprotu.

Vecīt, ko Tu murgo???
Mani 5 centi, par cik pats nesen kārtoju eksāmenu:
1. Neieskrieties virs 55, jo visticamāk nespēsi nobremzēt. Un laicīgi nomest gāzi pirms sāc bremzēt.
2. Nekādus ātrumus neslēgāt, viss notiek 2. ātrumā;
3. Sākumā spiest abas bremzes diezgan jaudīgi, pēc tam pamazām bremzēšanas spēku atslābinot (tā mani mācīja, bet dzīvē man tā nesanāk, sanāk otrādi ).
4. Sajūgs jāizspiež tikai pašās beigās, kad esi jau gandrīz apstājies.
5. Par radara un spidometra kļūdām es vismaz nedomāju. Arī slalomā turēju 31 pēc spidometra un viss bija OK. Bet tas droši vien no moča atkarīgs.
Un vēl - kad es braucu CSDD, tur asfalts pie stoplīnijas bija stipri nopulēts, instruktors ieteica nebraukt pa vidu bet turēties nedaudz malā, mazāka iespēja ka slīdēs bremzējot.



Paldies par ieteikumiem! Šodien biju aizbraucis paslīpēt laukumu pie Spilvē un mani secinājumi ir sekojoši, konkrēti par stoplīniju:

1) Ir jābūt 55 - 60km/h pie konusiem
2) Bremzes jāspiež, es teiktu, pēc sajūtām, jo pieļauju, ka katram mocītim tās ir savādākas.
3) Sajūgu jāizspiež pašu pēdējo, īsi pirms apstāšanās - šī bija mana kļūda, kuru, šķiet, biju palaidis garām, kad instruktors stāstīja par stoplīniju.

Ceru, ka šis kādam palīdzēs - tagad turiet īkšķus, lai ceturtdien nolieku!

Offline

Browning
01. Aug 2023, 10:37#11

Kopš: 27. Jan 2023

No: Jelgava

Ziņojumi: 141

Braucu ar: Honda CB750 SevenFifty

Jā, Rīgā laikam ir tā nianse, ka kārto eksāmenu ar CSDD moci? Citur tādā ziņā ir labāk, jo var kārtot ar autoskolas moci, pie kura esi pieradis.

Offline

Pukstis
01. Aug 2023, 12:38#12

Kopš: 06. Sep 2020

Ziņojumi: 75

Braucu ar:

Cik sapratu, tad Rīgā joprojām CSDD moči jāizmanto.

Offline

PASSATizhi
01. Aug 2023, 13:20#13

Kopš: 11. Oct 2015

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1285

Braucu ar: honda 600 un 125


01 Aug 2023, 12:38:42 Pukstis rakstīja:
Cik sapratu, tad Rīgā joprojām CSDD moči jāizmanto.
to sauc par braukšans prasmju pārbaudi. nevis par piedročīšanos spējām pie zināma moča))

stoplīnija galīgi nav sarežģītākā figūra

Offline

neids
01. Aug 2023, 13:25#14

Kopš: 01. Aug 2019

Ziņojumi: 154

Braucu ar:


01 Aug 2023, 13:20:18 PASSATizhi rakstīja:

01 Aug 2023, 12:38:42 Pukstis rakstīja:
Cik sapratu, tad Rīgā joprojām CSDD moči jāizmanto.
to sauc par braukšans prasmju pārbaudi. nevis par piedročīšanos spējām pie zināma moča))

stoplīnija galīgi nav sarežģītākā figūra

tas skaidrs, kad nahaļavu izbrauci, tad tā uzreiz kļūst par vieglu figūru un pārējie - par moča piedročītājiem

Offline

PASSATizhi
01. Aug 2023, 13:42#15

Kopš: 11. Oct 2015

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1285

Braucu ar: honda 600 un 125

nu vaidas par svešu moci nekādas citas domas neraisa. pie tam csdd mocis parasti būs labākā kondīcijā nekā skolas. arī laukuma segums eksī ir krietni labāks par nodilušajiem skolas stoplīnijām. ne velti eksī dod laiku pavizināties. reti kurš ieslilda riepas ar bremzēm, paskatās atsķirības no savējā.

Offline

Browning
01. Aug 2023, 13:54#16

Kopš: 27. Jan 2023

No: Jelgava

Ziņojumi: 141

Braucu ar: Honda CB750 SevenFifty


stoplīnija galīgi nav sarežģītākā figūra


Tīri objektīvi es teiktu, ka ir gan. Jo tur viss jāizdara diezgan precīzi. Vēl ātrais slaloms man personīgi bija izaicinājums līdz pašam eksāmenam, bet citiem tas atkal aizgāja viegli. Stoplīnija vairumam (no tiem, ar ko kopā mācījos) gāja visgrūtāk.

Offline

Hohma
01. Aug 2023, 14:31#17

Kopš: 05. May 2020

Ziņojumi: 7

Braucu ar:

+1 par to, ka stop līnija ir izaicinošākā figūra, sevišķi tādiem, kas ar moto nav pārvietojušies.
Pārējām figūrām visām ir +/- tikai viens kaut kāds aspekts, stoplīnijā ir jāveic vairākas darbības secīgi/vienlaicīgi, precīzi un ātri.

Ātrajā slalomā problēmas beidzas ar brīdi, kad tu nemīz drusku vairāk sagāzt moci


Offline

Browning
01. Aug 2023, 15:11#18

Kopš: 27. Jan 2023

No: Jelgava

Ziņojumi: 141

Braucu ar: Honda CB750 SevenFifty


Ātrajā slalomā problēmas beidzas ar brīdi, kad tu nemīz drusku vairāk sagāzt moci

Man instruktors mācīja gāzt moci un pašam turēties taisni un man nesanāca. Tad kad sāku darīt pa savam, tobiš, gāzties pats kopā ar moci, tad beidzot viss aizgāja. Tā, ka tur ir 2 metodes, jāskatās, kas kuram vairāk piemērots.

Offline

neids
01. Aug 2023, 19:34#19

Kopš: 01. Aug 2019

Ziņojumi: 154

Braucu ar:


01 Aug 2023, 13:42:33 PASSATizhi rakstīja:
nu vaidas par svešu moci nekādas citas domas neraisa. pie tam csdd mocis parasti būs labākā kondīcijā nekā skolas. arī laukuma segums eksī ir krietni labāks par nodilušajiem skolas stoplīnijām. ne velti eksī dod laiku pavizināties. reti kurš ieslilda riepas ar bremzēm, paskatās atsķirības no savējā.

nu es vispār kaut ko līdzīgu atceros ka ar csdd moci viss tik viegls (viegls - viegli viss spiežas, bremzēja, gāzejas, sturejas) likās, salīdzinājumā ar skolas moci!

Offline

Seelis
04. Aug 2023, 12:05#20

Kopš: 12. May 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 208

Braucu ar: 701 un īsts fāteru pasāts

Stoplīnija ir grūtākā figūra, jo jādemonstrē spēja ātri darboties ar motocikla vadību: ātri startēt, reaģēt un nobremzēt.
Manuprāt, svarīgākais ir pietiekami ātri ieskrieties, lai paliek laiks izdomāt un nobremzēt, tāpēc galvenais ieteikums:
sākot ieskriešanos esi "nesaudzīgs" pret motociklu, t.i. svilini sajūgu un jau pašā starta sākumā turi augstus apgriezienus, pirmo ātrumu lieto tikai, lai izkustētos no vietas, pēc iespējas ātrāk ieliekot otrajā. Jā, startēsi nedaudz ar rāvienu, taču neticu, ka uztaisīsi vīliju. Tas tev atstās ļoti daudz laika sagatavoties uz bremzēšanu. Jā, vari turēties maliņā tai 1m platajai joslai, bet, ja izpildīsi ieskriešanos, tad tev būs vienalga par malu vai centru.

Offline