Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Citāda vasara

Pievienota: 16. Nov 2016, 21:12
Atjaunota: 16. Nov 2016, 23:20

Komentāri (13)

Citas galerijas no lietotāja Ex

Skatoties pa logu uz sniegotajiem plašumiem saņēmos un samontēju filmiņu par šīs vasaras braucienu uz Norvēģiju.
Brauciens sākās 2. augustā un ilga 12 dienas +prāmis. Stokholma sagaidīja ar ļoti piemērotiem laika apstākļiem moto braukšanai, jo tuvāk nāca Norvēģija, jo vēsāks palika .
Pirmo nakti pārlaidām netālu no Norvēģijas robežas. Tuvojošos melno lietus mākoņu iespaidā teltis necēlām un nakšņojām kempingā. Pa nakti bija kārtīgi nolijis. Tas nekas, uz priekšu pretī troļļiem!
Jāsaka, ka lietus mūs tur sagaidīja un nepameta līdz pat Zviedrijas robežas šķērsošanai mājupceļā. Lija vairāk vai mazāk katru dienu, dažu arī bez pārtraukuma.
Lieki teikt, ka tas izdarīja piespiedu korekcijas nakšņošanas plānos, jo līdz paņemtās teltis netika uzslietas nevienu reizi .
Tā kā braucām uzreiz pēc tūrisma top sezonas beigām, ar kempingiem problēmas nebija. Bijām astoņi braucēji, kas nodrošināja ļoti demokrātisku cenu. Viena kempinga mājiņa (parasti 4 vietīga) maksāja 400 – 500 kronas par nakti, divreiz lielāka attiecīgi divreiz dārgāk. Tas sanāk ~ 10-15 EUR uz cilvēku. Bija mazas būdiņas, un bija arī kārtīgi apartamenti par to pašu ciparu. Telts vieta izmaksā aptuveni tik pat, ja vien nelieto lielās teltis. Faktiski braucot tik kuplā skaitā atrast vietu kur ārpus kempinga uzsliet teltis ir praktiski neiespējami. Dažas vietas redzējām augstu kalnos, bet tur temperatūra nebija augstāka par +5, domas celt teltis pat neradās .
Braucienā tika kārtīgi pārbaudīts inventāra ūdensizturīgums. Krietns daudzums “lietus izturīgā” inventāra (zābaki, cimdi, lietu apģērbs), kuri iegādāti vienā Rīgas plaši reklamētā moto bodē, izrādījās pilnīgi nederīgi braukšanai lietus apstākļos. Par niansēm jautājiet pašiem pirkumu upuriem, kuri Norvēģijā iepirka kārtīgus zābakus, lietu tērpus un cimdus.
Lieki piebilst, ka līdz paņemtais pļāpūdens daudzums bija absolūti nepiemērots skarbajiem apstākļiem, kas maršrutā piespiedu kārtā iekļāva pieturas valsts monopola uzpildes veikalos.
Par izbraukto un redzēto daudz nerakstīšu, skatieties bildes un video.
Divas dienas gājām pārgājienos pa kalnu takā. Mērķi bija Kerjag – iesprūdušais akmens un Preikestolen – 600 m augsta krauja virs fjorda. Iesaku, bija vērts! Pirmais gājiens ~ 5-6 stundas, otrs ~4-5 stundas. Kārtīgi apavi iešanai pa klintīm must have, ar moča zābakiem labāk nemaz nemēģiniet! Laiks virs fjordiem mainās zibenīgi, ja turp ejot ir karsti, tad atpakaļ var sanākt kā mums – pēdējo stundu kārtīgā lietū un vējā ~ +8 grādi pa slideniem akmeņiem. Drēbītes jāņem visiem gadījumiem!

p.s. Paldies tam, kurš publicēja līdņemamo lietu sarakstu - noderīgākā lieta no saraksta - aukla drēbju žāvēšanai!
Tika arī patentēta zābaku žāvēšanas metode uz elektriskajiem radiatoriem izmantojot izdzertas alus skārdenes



Pārgājiens uz iesprūdušo akmeni.























Kempings kurā vietu nebija, bet satiekot vietējo latviešu stafu, atradās labu labā istabiņa. Pārgājienā uz akmeni nakšņošanas vietu varēja vērot no fjorda sienas. (dažas bildes iepriekš)


Stavbūves baznīca.




Pārgājiens uz fjorda sienu. Trāpījām brīvdienā. Neskatoties, ka pārgājiens nav pārāk viegls, cilvēku bija vairāk kā Rīgas centrāltirgū.














Atceļā no sienas kādam kāpējam bija uzdevusi veselība, pakaļ bija atlidojis medikopteris.







Kempingā jaunie francūži arī gribēja uz moto uzrāpties.













Ideāla endūra taciņa. Ja nebūtu koferu, sniegs un +2, tad gan!




















Slavenā Trolstigen. Lejā braucot protams gāza lietus, rezultātā nav ne foto ne video..



Vēsturiska smēdīte vienā no kempingiem.




Lillihameras tramplīns.