Norge 19-25.05.2010

Pievienota: 31. May 2010, 13:00
Atjaunota: 31. May 2010, 17:04

Citas galerijas no lietotāja Tobish

Te būs mans papildinājums Norvēģijas ceļojumam. Bildēts ar "augsti kvalitatīvo" suņuērikadēlu.

0.diena
Satiekamies ostā. Mūs pavadīt atbraukuši daži EE biedri. Ievērtējam moču apkrāmētības pakāpi. Pēc 10 ballu skalas - mans 3, Zigim 6, Normim 10 . Kāpjam kuģī. Tālāk - atvadas, alus un čučēt.

1.diena
Stokholma. Braucot nost no prāmja visiem alkopārbaude. Laikam arī Zviedrijā nedrīkst dzert un braukt. Pirmos 200 km šoseja, sānu vējš - mocīši brauc draudzīgi sašķiebušies pa labi. Tālāk sākam meklēt ko interesantāku. Vispirms asfaltēti mazi vientulīgi ceļi. Daba kļūst pauguraināka un daudz mazu ezeriņu. Tad grantene - tāda zilipelēka ar sīkiem akmentiņiem pa virsu. Ja ne to, tad gandrīz vai asfalts. Tālāk kļūst vēl jautrāk - viņi arī griež ārā mežus. Bet bezceļš tomēr neiestājas. Tā nu iebraucam Norvēģijā. Kādu stundu meklējam guļvietu, kamēr atrodam to pie pamestas būdeles ezera krastā.

2.diena
Pazaudējam kādas 2 stundas - Normis meklē moča atslēgas. Tiek vandītas somas, mēģināts atcerēties uz kuriem krūmiņiem vakarā ir iets. Beidzot atrodas un varam braukt. Sāk līt. Savelkam lietus drēbes, bet par laimi pēc kādas stundas atkal saulīte. Izlienam atpakaļ uz lielās šosejas un kustamies uz Lillehammeri. Tur tad arī sākas kalni. Nogriežam no lielā ceļa. Pirmais serpentīns, sniegs ceļa malās. Otrajā serpentīnā es tik minu augšā nepaskatījies Garminā. Augšā tik saprotu ka virziens galīgi neder. Tā nu jābrauc lejā. Tālāk vizinoties pa dažāda seguma ceļiem pienāk vakars. Apmetamies mazā pleķītī starp ceļu un skaļu kalnu upi.

3.diena
Mostamies. Ārā +3. Upē ieraugu krokodilu, kas izrādās ir bebrs. Šodienas plānos ir nokļūt līdz sniegotajām virsotnēm kas redzamas tālumā. Pirmā kalnu pāreja beidzas ar ablomu "sniegs uz ceļa" izskatā. Nav šipu, smagi moči, hvz cik daudz km priekšā u.c. attaisnojoši iemesli - vārdusakot griežam apkārt. Bet nenožēloju, jo tālāk ahūni smuks līkumains ceļš ar fantastisku ieleju peizāžā. Tad nonākam līdz tūristu ceļam, kur arī ir tie lielie sniegi. Šo pāreju braucam diezgan ilgi, jo ik pa laikam fotosesijas. Otrā pusē ceļš dalās - taisni aiziet uz fjordu, kuram tad būtu jāceļās pāri, pa kreisi maksas ceļš pāri ap 1500 m augstumā. Bet nu šeit arī ir tas 3 metrīgais sniegs gar malām. Vēl tik nobraukšana lejā pa drausmīgi šauru serpentīnu un atkal atpakaļ no ziemas pavasarī. Tālāk ceļš gar fjordiem un sākas tuneļi. Vēl vienu kalnu pāreju neuzdrošinamies mēģināt - citādi varam negribot palikt pa nakti tur augšā. Cauri 24,5 km tunelim un esam pie mazas pilsētiņas. Tā kā vakars tuvojas un neizskatās, ka tuvākā apkārtnē var atrast sakarīgu guļvietu brīvā dabā, ņemam kempingu.

4.diena
Šodienas plāns Ziemeļjūra, cik nu var tālu pa saliņām tajā iebraukt. Priekšpusdienā sāk līt un tā turpinās visa diena. Apmetam līkumu uz ziemeļiem apkārt vienam fjorda atzaram. Celiņš laikam eksremālākais visā ceļojumā. Slapjš, līkumains, augšā/lejā. Pietam tik šaurs, ka ne visur mašīna un mocis var izmainīties. Tik pat šauri un pie tam neapgaismoti tunelīši - sajūta kā braucot pa šahtām. Tālāk kāds gabals lielā ceļa un aiziet uz saliņu pusi. Ceļojuma tālākajā rietumu punktā nonākam pēdējos 10 km braucot no saliņas uz saliņu, kas savienotas ar tiltiņiem un dambjiem. Tad nu dodamies atpakaļ. Daži lieli tilti pāri fjordiem un pa štrāsi māju virzienā. Šodien kempingmājiņa jau ir absolūta nepieciešamība - vajag izžāvēt slapjos zābakus un pārējās pekeles.

5.diena
Visu nakti ir lijis un rīts arī izskatās ne visai. Vienu brīdi tāds kā slapjš sniedziņš parādās. Dodamies uz prāmi pār fjordam. Alternatīva ir 100-200 km lieki apkārt. Šķērsojam pēdējo kalnu pāreju 80km. Atkal apkārt sniegs, lai gan jau mazāk. Otrā pusē laiciņš super - oma strauji uzlabojas . Bet kalni gan sāk noplakt. Līdz Oslo netiekam, sāk nākt miegs, tāpēc agri (jau ap 16) meklējam guļvietu. Apbraucam kādam ezeram apkārt. Pie paša ezera baigi apdzīvots, tāpēc atrodam jauku pleķīti nostāk. Es un Zigis nometam mantas un braucam pēc alus. Garmins ezera otrā krastā rāda kkādu Šopingu. Bet veikala tur tomēr nav un benzīntankos nekā grādīga, izņemot aizdedzināšanas šķidrums, nav, tāpēc paliekam bešā.

6.diena
Aizbraucam līdz Oslo. Pie reizes jau pa dienu nolemjam apmeklēt veikalu. Bet atkal aplauziens - norvēģiem kkādi svētki, tāpēc viss ciet izņemot benzīntankus (kuros piva ŅET i ŅEBUDET). Tāpēc izvēlamies mazus celiņus un bīdam uz Zviedrijas pusi. Jau 5 km pēc robežas liels, smuks un, galvenais, atvērts šopings. Apejam riņķi, paņemam desiņas un alu (3,5 grādu čura, bet cita nav).
Šīsdienas nometni atrodam pie smuka latviska ezeriņa. Pie iebraucamā ceļa gan ir kkāds uzrakstiņš "Privat" un neaiztaisīti vārti bet pofig. Tā nu sanāk burvīgs vakars. Izlaižam vēl mazu līkumiņu ar tur pat krastā nomesto kanoe.

7.diena
Jau naktī sākas lietus. No rīta savelku visas drēbes mugurā tai skaitā lietus parpalas. Temperatūra arī nokritusies ap +6. Līdz Stokholmai vēl gandrīz 400 km. Prāmis mums ir rīt, bet, skatoties uz slapjumu visapkārt, nolemjam mēģināt tikt uz šodienas prāmi. Kad atlikuši tik apmēram 150 km sazvanam Tallinku un pārceļam savas biļetes uz šodienu. Laimīgi paspējam laikā. Tagad var atslābināties - duša, alus, un vakara entertainments uz kuģa.