Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
| Autors | Ziņojums |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| Pārāk nemeklēju, bet pa rokai Coool sakompilētie manuāļi. Tur Tavs modelis, bet nākošā paaudze, kas kopš 2003.gada. Links
Tavējam droši vien rekomendēts kaut kas ļoti līdzīgs:
Uz šī fona jautājiens:
A kam Tev SAE 20W-50 viskozitāti, ja par ##W-50 nekas nav minēts?[ Šo ziņu laboja Niere, 09 Jul 2012, 13:29:19 ] | Offline
| | |
| Sadi | | Kopš: 20. May 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 6
Braucu ar:
|
09 Jul 2012, 13:27:23 Niere rakstīja:
Pārāk nemeklēju, bet pa rokai Coool sakompilētie manuāļi. Tur Tavs modelis, bet nākošā paaudze, kas kopš 2003.gada. Links
Tavējam droši vien rekomendēts kaut kas ļoti līdzīgs:
Uz šī fona jautājiens:
A kam Tev SAE 20W-50 viskozitāti, ja par ##W-50 nekas nav minēts?
Pirmkārt - 20W 50 jau bija iekša kad nopirku Mo.
Otrkārt - tādu eļļu ka 20W 40 es vispār neatradu.(izņemot Yamalube)
Treškārt – mopedka to eļļu rij, apmēram 300 gr. uz 2000 km, tāpēc es iedomājos ka vajadzētu ieliet ko biezāku.  | Offline
| | |
| deMarco | |  Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Es gan ieteiktu nomainīt eļļas blīvslēgus 
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline
| | |
|
|
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| SAE 20W-40 vietā var lietot 15W-40 vai 10W-40.
Augšējo galu bez īpašām indikācijām nav vajadzības palielināt.
Tas, ka iekšā jau bija 20W-50, norāda tikai to, ka šādu kļūdu pieļauj daudzi.
Protams, ja motors ir baisi izdilis, var domāt par viskozitātes paaugstināšanu, bet jautājums ir, vai eļļu ēd tiešām izdiluma dēļ.
Katrā ziņā risināt šo problēmu ar viskozitāti ir līdzvērtīgi kā ārstēt sirdi un sabeigt kuņģi.
Man vienkārši slinkums gari rakstīt, kādēļ bez vajadzības palielināt viskozitāti ir kaitīgi.
Vārdu sakot - jānovērš tehniskas problēmas un jālieto to, ko ražotājs paredzējis.
p.s.
nu re, deMarco jau pareizu mājienu devis, kamēr rakstu.[ Šo ziņu laboja Niere, 09 Jul 2012, 14:57:29 ] | Offline
| | |
| Sadi | | Kopš: 20. May 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 6
Braucu ar:
|
09 Jul 2012, 14:52:58 deMarco rakstīja:
Es gan ieteiktu nomainīt eļļas blīvslēgus 
Es parasti pieturos pie principa – nemaisi agregātiem strādāt. Un tā ka es to nekad neesmu darījis negribas vasaras vidu palikt bez MO.  | Offline
| | |
| deMarco | |  Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Nu tad nemaisi strādāt un eļļu arī nemaini 
Nomaini blīvslēgus. Pilnai laimei ieteiktu arī noraut galvu, notīrīt vārstus (kam uzdegums būs ohoho), nošaibot un pēc tam vairs nepazīsi savu veco lamatu.
Rakstu pēc pieredzes ar savu R1 
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline
| | |
| Sadi | | Kopš: 20. May 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 6
Braucu ar:
|
09 Jul 2012, 14:56:29 Niere rakstīja:
SAE 20W-40 vietā var lietot 15W-40 vai 10W-40.
Augšējo galu bez īpašām indikācijām nav vajadzības palielināt.
Tas, ka iekšā jau bija 20W-50, norāda tikai to, ka šādu kļūdu pieļauj daudzi.
Protams, ja motors ir baisi izdilis, var domāt par viskozitātes paaugstināšanu, bet jautājums ir, vai eļļu ēd tiešām izdiluma dēļ.
Katrā ziņā risināt šo problēmu ar viskozitāti ir līdzvērtīgi kā ārstēt sirdi un sabeigt kuņģi.
Man vienkārši slinkums gari rakstīt, kādēļ bez vajadzības palielināt viskozitāti ir kaitīgi.
Vārdu sakot - jānovērš tehniskas problēmas un jālieto to, ko ražotājs paredzējis.
p.s.
nu re, deMarco jau pareizu mājienu devis, kamēr rakstu.
Vel ir tāda problēma kā pie lieliem apgriezieniem dažreiz iedegas eļļas lampiņa, ja nomet ātrumu pēc dažam sekundēm nodziest. Tas ari lika aizdomāties par eļļas maiņu. | Offline
| | |
| deMarco | |  Kopš: 31. Aug 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 1606
Braucu ar: GSX-R 1000 K5, Transalp XL600V '95
| Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?
Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.
Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko
----------------- Ride till you die
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Mājas lapu hostings, servera jaudu noma;
Kokmateriāli, Ražošanas teritorijas un telpu noma;
Kartes un ĢIS konsultācijas | Offline
| | |
| Sadi | | Kopš: 20. May 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 6
Braucu ar:
|
09 Jul 2012, 15:32:39 deMarco rakstīja:
Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?
Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.
Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko
Eļļas līmeni zem vidēja nekad neesmu nolaidis. Kad brauc prātīgi viss ir OK.  | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
09 Jul 2012, 15:39:45 Sadi rakstīja:
09 Jul 2012, 15:32:39 deMarco rakstīja:
Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?
Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.
Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko
Eļļas līmeni zem vidēja nekad neesmu nolaidis. Kad brauc prātīgi viss ir OK. 
Tas tiešām ir tikai un vienīgi eļļas līmeņa indikators un ar eļļas spiedienu tam nav saistības. Tādēļ panikai nav iemesla.
Zinu, ka R6 ar maksimālu paātrinājumu, apgriezieniem vai uzraujot ratā, var iedegties šis datčiks
Komplektā ar to, ka augstākminētos apstākļos no pannas var nosūkt vairāk eļļas, bet atpakaļ tā atgriežas lēnāk, eļļas līmenis varētu uz mirkli nokristies.
Risinājums vienkāršs:
pacel eļļas līmeni līdz 3/4 no atļautā un iespējams šo problēmu nepiedzīvosi vairs nekad.
Un, protams, sačiņī motoru i atgriezies pie rekomendētās SAE ##W-40 viskozitātes.
Nav izslēgts, ka paaugstināta viskozitāte provocē augstākminēto problēmu. Man ir nojauta kā, bet tomēr negribu izteikt apgalvojumu, jo neesmu viennozīmīgi pārliecināts. | Offline
| | |
| Sadi | | Kopš: 20. May 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 6
Braucu ar:
|
09 Jul 2012, 16:57:23 Niere rakstīja:
09 Jul 2012, 15:39:45 Sadi rakstīja:
09 Jul 2012, 15:32:39 deMarco rakstīja:
Un kā tu domā, ko tev šajā gadījumā eļļas lampiņa mēģina pateikt un kā to atrisinās jauna eļļa?
Cik zinu, vēl nevienam mocim nav eļļas kvalitātes indikators.
Lampiņa mēra eļļas līmeni, līdz ar to tas vienkārši ir pa zemu vai arī dačiks/vadi gļuko
Eļļas līmeni zem vidēja nekad neesmu nolaidis. Kad brauc prātīgi viss ir OK. 
Tas tiešām ir tikai un vienīgi eļļas līmeņa indikators un ar eļļas spiedienu tam nav saistības. Tādēļ panikai nav iemesla.
Zinu, ka R6 ar maksimālu paātrinājumu, apgriezieniem vai uzraujot ratā, var iedegties šis datčiks
Komplektā ar to, ka augstākminētos apstākļos no pannas var nosūkt vairāk eļļas, bet atpakaļ tā atgriežas lēnāk, eļļas līmenis varētu uz mirkli nokristies.
Risinājums vienkāršs:
pacel eļļas līmeni līdz 3/4 no atļautā un iespējams šo problēmu nepiedzīvosi vairs nekad.
Un, protams, sačiņī motoru i atgriezies pie rekomendētās SAE ##W-40 viskozitātes.
Nav izslēgts, ka paaugstināta viskozitāte provocē augstākminēto problēmu. Man ir nojauta kā, bet tomēr negribu izteikt apgalvojumu, jo neesmu viennozīmīgi pārliecināts.
Paklausoties Jūsu rekomendācijas un aprunājoties vel ar dažiem cilvēkiem beigas nopirku eļļu Motul 7100 4T 10W 40. Vakardien nomainīju un tad nedaudz izbraucu, apmēram 1,5 km, likās ka iet daudz labāk. Varbūt tā likās tikai tāpēc kā braucu bez ķiveres un neko lāga saskatīt nevarēju. Šodien, ja sanāks laiks, izbraukšu kur tālāk un tad jau redzes.
Visiem paldies par atsaucību.
p.s. Runājot par to viskozitāte atcerējos gadījumu no personīgas pieredzes. Biju sava auto iegāzis kādu dārgu sporta eļļu 10W 60. Viss bija labi kamēr nebiju ar viņu nobraucis kādus 7000 km. Tad tukšgaita, kad tīko noliecies kaut kur miera, motors saka klabēt tā it kā gals ir klāt. Vel neta izlasīju rakstu ka to eļļu vācieši sava tirgu nemaz nepārdod. Nomainīju eļļu pret parasto un ar to auto braucu vel tagad. Bet degvielas patēriņš ar to eļļu bija 0,5l mazāks. | Offline
| | |
| Tihomir | |  Kopš: 10. Jul 2012
No: Gulbene
Ziņojumi: 27
Braucu ar: gsx600f 05'
| sveiki.beidzot es ar esmu iegadaajies sev braucamo.lieta taada ,ka man ar teica lai uzreiz samainot ellu.sakaraa ar to ka mocis ir pirmais,daudz neko nesaprotu tajaa lietaa.palasot te un graamatinjaa sapratu ka japerk 10w-40.
braucamais man ir mazinjsh suzuki gsx600f.cik sapratu f te nevienam nepatiik. | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
13 Jul 2012, 12:58:49 Tihomir rakstīja:
sveiki.beidzot es ar esmu iegadaajies sev braucamo.lieta taada ,ka man ar teica lai uzreiz samainot ellu.sakaraa ar to ka mocis ir pirmais,daudz neko nesaprotu tajaa lietaa.palasot te un graamatinjaa sapratu ka japerk 10w-40.
braucamais man ir mazinjsh suzuki gsx600f.cik sapratu f te nevienam nepatiik.
Jā, servisa manuālī tā arī rakstīts:
API SF/SG ar SAE10W-40 viskozitāti.
API klasi vari sevišķi nerespektēt, bet viskozitāte - jā, 10W-40 ir optimāls variants.
Tādu eļļu varēsi atrast jebkuram eļļu ražotājam.
Vari arī nepārspīlēt, pērkot pašu dārgāko produktu. Tev vēl nav tās meistarības un arī mo nav tik prasīgs, lai būtu nepieciešams kas ūber. | Offline
| | |
| mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
11 Jul 2012, 13:56:20 Sadi rakstīja:
09 Jul 2012, 16:57:23 Niere rakstīja:
09 Jul 2012, 15:39:45 Sadi rakstīja:
p.s. Runājot par to viskozitāte atcerējos gadījumu no personīgas pieredzes. Biju sava auto iegāzis kādu dārgu sporta eļļu 10W 60. Viss bija labi kamēr nebiju ar viņu nobraucis kādus 7000 km. Tad tukšgaita, kad tīko noliecies kaut kur miera, motors saka klabēt tā it kā gals ir klāt. Vel neta izlasīju rakstu ka to eļļu vācieši sava tirgu nemaz nepārdod. Nomainīju eļļu pret parasto un ar to auto braucu vel tagad. Bet degvielas patēriņš ar to eļļu bija 0,5l mazāks.
Kas par sviestu vaczeme pati popularaka ella preksh bavarieshiem ir 10w 60.... par vardu "sporta" gan varetu padiskutet 
| Offline
| | |
| Tihomir | |  Kopš: 10. Jul 2012
No: Gulbene
Ziņojumi: 27
Braucu ar: gsx600f 05'
|
Jā, servisa manuālī tā arī rakstīts:
API SF/SG ar SAE10W-40 viskozitāti.
API klasi vari sevišķi nerespektēt, bet viskozitāte - jā, 10W-40 ir optimāls variants.
Tādu eļļu varēsi atrast jebkuram eļļu ražotājam.
Vari arī nepārspīlēt, pērkot pašu dārgāko produktu. Tev vēl nav tās meistarības un arī mo nav tik prasīgs, lai būtu nepieciešams kas ūber.
paldies par atbildi.
| Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
13 Jul 2012, 18:25:57 mezavecis rakstīja:
Kas par sviestu vaczeme pati popularaka ella preksh bavarieshiem ir 10w 60.... par vardu "sporta" gan varetu padiskutet 
Man nav precīzas statistikas, bet šaubos vai Vācijā bemberiem PATI populārākā būs 10W-60. Tā varētu šķist tikai tādēļ, ka M klases autosiem daudziem rekomendācijā tiešām ir šāda viskozitāte. Un tad nu ir citu modeļu īpašnieki, kuri šo ierauga un nodomā, ka arī viņiem noteikti vajag "papildus aizsardzību". bet patiesībā, kas notiek ar motoru, kurš projektēts uz 5W-30 viskozitāti un pēkšņi iemauc 10W-60, to jau nenojauš. tas, protams, līdz brīdim, kad izspiež kādu blīvslēgu vai parādās vēl citi efekti-defekti.
mums jau arī šis mīts ir gana dzīvs, ka obligāti jāpaceļ eļļai "karstais" gals vismaz par vienu klasi. | Offline
| | |
| mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
| Labi labi ..vnk pierasts ka apkart apgrozas tauta kas nem zapti savam emkam,evelem un stieniem..attiecigi par tautas klasi piemirstas kas lej ieksha 5w30 utml  | Offline
| | |
| Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| tautas klase?
STI starp citu primārā rekomendācija ir 5W-30 un tikai tad 5W-40. Par 10W-60 lietošanu nav nekādas runas. Gan jau pats būsi dzirdējis stāstus par ielas gonščiku neražām, lietojot magaviskozitātes.
visiem daudzmaz svaigiem Poršiniekiem, piemēram, standarts vienmēr bijis SAE5W-40. Savulaik man bija tas gods pastrādāt ar Motors Latvija SIA (VW), kura pārziņā bija arī Porsche salons.
Visām garantijas mašīnām lēja tikai 5W-40 un, lai ko tur īdēja īpašnieki, nekad ar to nebija problēmas. Respektīvi, nekāda īpaši paaugstināta viskozitāte nav nepieciešama pat pašiem niknākajiem sporta modeļiem. Protams, ja vien nav runa par tiešām sporta pielietojumu un sevišķām indikācijām.
Tieši tas pats, piemēram, Ferrari, kuram visiem modeļiem rekomendēts tikai 5W-40.
Vēl varam paņemt kaut kādu resnu/vecu govi no BMW, kur visi ļoti naski lej neatbilstošu viskozitāti, jo psiholoģiski šķiet, ka tāda izmēra autosam/motoram, "obligāti" pienākas vismaz 5W-50.
Piemēram: 750iL (E3 - 1999 - 2002
šim modelim vispār primārā rekomendācija 0W-30 un tikai īpašiem gadījumiem 5W-40.
un esmu pārliecināts, ka tiem dažiem izņēmumiem no M klases to 10W-60 izvēlējušies vienkārši tādēļ, ka inženieriem nav izdevies atrisināt pasākumu ar zemākas viskozitātes klasi.
tas par 4riteņiem, bet analoģiska situācija jau ir ar močiem. populārākais produkts 20W-50 pat ja manuālī tāda opcija vispār netiek apskatīta. | Offline
| | |
| Niksons | |  Kopš: 10. Sep 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 4597
Braucu ar: VOLVO
| Tāds čaiņiku līmeņa raksts, bet daudziem derētu izlasīt
>TE<
----------------- When you turn your ride on, does your ride turn you on ? | Offline
| | |
| drago | | Kopš: 01. Jun 2012
Ziņojumi: 325
Braucu ar: velo a-la shosejnieks. +xj600 .
|
Tieši tas pats, piemēram, Ferrari, kuram visiem modeļiem rekomendēts tikai 5W-40.
par pusliidz svaigiem motoriem runaajot - protams, tam visam jeega neredzaas. izdilums minimaals, atstarpes mazas, as so elljas spiediens ar labu rezervi ir normas robezaas. a motoriem kuri nogaajushi 300 - 400 tkm un vairaak, un kurus veel miil pagriezt, paaugstinaata viskozitaate par ljaunu nenaaks, imho. kaut gan pa labam pienjemt leemumus par optimaalu viskozitaates klassi katram konkreetam palietotam motoram taki vajadzeetu njemot veeraa jamaa konstrukcijas iipatniibas un faktisko elljas spiedienu dazaados reziimos ar razotaaja rekomendeeto ellju. ja tukshgaitaa elljas lampa pa briidim iemirgojas uzkarsusham ( lampa parasti bij 0.3 - 0.5 liekas?) tad, ja remontam nav gataviibas, citu variantu kaa palielinaat viskozitaati, iisti neredzaas.
btw, kaa tur mochiem vispaar ir? cik noprotu, gandriiz nevienam nav elljas spiediena kontroles, tikai liimenja?
aiz kam taa? :-O
----------------- if there are no stupid questions, then what kind of questions do stupid people ask? Do they get smart just in time to ask questions?
Scott Adams | Offline
| | |
|
|