Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Kā bremzēt līkumos?
Autors | Ziņojums |
Ubo | |  Kopš: 21. Dec 2015
No: Jelgava
Ziņojumi: 11
Braucu ar: HONDA CBR 954 FIREBLADE
| Līdz asarām, sen tā neesmu smējies  | Offline
| | |
Tomucis | |  Kopš: 12. Apr 2012
No: Salaspils
Ziņojumi: 1133
Braucu ar: CapoNord
| kā? ar zobiem - labāka saķere, ātrāk apstāsies! | Offline
| | |
Chazz | |  Kopš: 21. Aug 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 37
Braucu ar: Seat Ibiza, Kawasaki Vulcan S
| Tādi asprāši...
>20 komentari un pagaidām vienīgais reālais ieteikums ir pēc izjūtām/pieredzes jeb vienkāršāk sakot "mēģini kamēr sanāk".
Bieži vien gadās, ka mēģinot uz dullo var atrast kādu risinājumu, kas it kā strādā, bet ne tuvu nav drošākais vai efektīvākais.
Joks par Indijas svētajām govīm bija labs, bet par bremzēšanu ar zobiem un lidošanu pāri būtu bijis lietderīgāk paturēt pie sevis.
Un te jau nav obligāti govs. Tik pat labi var būt citi šķēršļi.
Nu tad vēlreiz. Reku līkums:
Ar kādu ātrumu jūs tāda iebrauktu? 30? 50? 70? 90? Neatkarīgi no izvēlētā ātruma var gadīties situācija, ka braucot līkumā ieraugāt - uzreiz līkuma beigās (vai pat pašā līkumā) priekšā stāv autiņi (jo ir ceļa remonts ar maiņvirziena kustību). Pretējā joslā brauc pretimbraucošie. Kā tad bremzēsiet?
Tiem, kas ieteiks braukt nost no ceļa -> Ko tad darītu identiskā situācija braucot no pretējās puses? T.i. labais līkums, iekšmalā nav kur palikt, tava josla ciet, pretējā joslā pretim brauc.
Nav šaubu, ka līkumos nobremzēt var - gan jau ikviens no mums ir bijis kādā situācijā, kad (kaut vai ar 20 km/h) ir nācies braucot līkumā samazināt ātrumu. Šeit gribēju aicināt uz diskusiju un lūgt dalīties zinošākus ar padomiem - ar kādām tad tehnikām būs visefektīvāk tādas nepieciešamības gadījumā to bremzēšanu veikt?[ Šo ziņu laboja Chazz, 21 Jul 2017, 00:54:10 ] | Offline
| | |
|
monsieur | |  Kopš: 19. Aug 2015
Ziņojumi: 353
Braucu ar: FLHRC
|
20 Jul 2017, 19:41:04 Archy96 rakstīja:
Līkumā bremzēt var, un vajag mācēt, pamatā ar priekšu, un ar izjūtam nevis kā on/off slēdzi.
@chazz, tak nečīksti tik traki, re kur tak Archy Tev atbildēja pēc būtības. Ja nopietni, citu triku jau nav. Bremzē ar izjūtu, lai nenorautu priekšu, paralēli ar stūri saglabājot kustības virzienu. Tas ir jādabū muskuļu atmiņā, ja gribi paļauties, ka Tu to izdarīsi kritiskā situācijā pareizi. Attiecīgi, jātrenējas, un daudz. Vienmēr jāzin saķere, ar kuru Tu strādā līkumā. Utt.
[ Šo ziņu laboja monsieur, 21 Jul 2017, 06:48:42 ] | Offline
| | |
Teiksmaqq | |  Kopš: 24. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1866
Braucu ar: VISU
|
21 Jul 2017, 00:52:11 Chazz rakstīja:
Tādi asprāši...
Ar kādu ātrumu jūs tāda iebrauktu?
65-70km/h, ļoti brīvi nobremzētu uz redzamās brauktuves daļas. Līkums bremzēšanā pilnīgi neko nemainītu...
----------------- Katrs maizes klaips ir kā traģisks stāsts par graudiem, kas būtu varējuši kļūt par alu...
Bet alu taču netaisa no kviešiem!? Taisa! Un arī no rudziem! | Offline
| | |
eddie | |  Kopš: 09. Jul 2013
Ziņojumi: 659
Braucu ar: KTM 890 ADV R
| Vakar mājupceļā mēģināju dažnedažādi izpildīties, lai pārbaudītu praksē pieņēmumu par "bremzējot ar priekšu līkumā, mocis taisnojas". Saprotu, ka Africa ar pumpenēm uz asfalta līkumā nav tas naskākais braucamais, lai izdarītu vispārinājumus, bet nu nespēju panākt moto taisnošanos, spiežot priekšējo bremzi. Pareizāk sakot - nespēju trigerēt nekontrolētu taisnošanos. Un arī negāžas vairāk. Secinu, ka ķermenis iedresēts kompensēt pozitīvu un negatīvu paātrinājumu, lai ieturētu iecerētai trajektorijai un ātrumam atbilstošu sagāzuma leņķi. | Offline
| | |
RenegadeX | |  Kopš: 28. Jan 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 580
Braucu ar: Hornet CB600F PC34, e39
| Nu nezinu gan vai pareizi, bet domāju ka līkumā bremzējot joprojām turpinās stūrēšana ar Countersteering, tāpēc arī var panākt ka mocis pirms laika neslienas dikti taisni.
Galvenais domāt par to kā savākties jebkurā situācijā nevis, vfizdu, tūlīt nofisīšos
Braucot jācenšas izjust sava motocikla uzvedība, bet līdz tam ir kādu laiku jāpabrauc un jāeksperimentē | Offline
| | |
viesic | | Kopš: 15. Apr 2010
No: Kuldīga
Ziņojumi: 160
Braucu ar: cbr900 un xr600
| Chazz, fiziku nepiemānīsi tāpēc ja nepieciešams ekstrēmi bremzēt, tad efektīvi nobremzēt var bremzējot pēc iespējas iztaisnot moci un ar iztaisnotu stūri bremzēt līdz riepu saķeres zuduma robežai, tas būs daudz efektīvāk nekā ar līkumā sagāztu moci bremzēt 0.3s ar motocikla bremzēm un pēc tam ar motocikla sāniem pret asfaltu. Un tam ir jābūt satrenētam refleksu līmenī, tādā situācijā nebūs laika domāt  | Offline
| | |
Vulkaans | |  Kopš: 22. Mar 2017
No: Rēzekne
Ziņojumi: 396
Braucu ar: Vulkānu
| Tas viss ir forši, taču tikai teorijā. Praksē pie bremzēšanas līkumā savu fizikas devu iedos konkrētā ceļa segums. Tieši tajā vietā gadīsies smiltis, izsijas, izkusis piķis, bedre, vai vienkārši slapjš asfalts. Nemaz nerunāsim par protektora dziļumiem, spiedieniem riepās un riepu vecumu. Beigās visa teorija tāpat pa kāju. Praksē 99% mocis, bremzējot līkumā, vairumam šeit esošo speciālistu taisnosies vienīgi horizontāli. Būsim reāli un nestiepsim krāniņus augstāk par bāku 
----------------- Ar cieņu,
Motoopis - karburatora fans | Offline
| | |
monsieur | |  Kopš: 19. Aug 2015
Ziņojumi: 353
Braucu ar: FLHRC
|
21 Jul 2017, 09:44:35 Vulkaans rakstīja:
Tas viss ir forši, taču tikai teorijā. Praksē pie bremzēšanas līkumā savu fizikas devu iedos konkrētā ceļa segums. Tieši tajā vietā gadīsies smiltis, izsijas, izkusis piķis, bedre, vai vienkārši slapjš asfalts. Nemaz nerunāsim par protektora dziļumiem, spiedieniem riepās un riepu vecumu. Beigās visa teorija tāpat pa kāju. Praksē 99% mocis, bremzējot līkumā, vairumam šeit esošo speciālistu taisnosies vienīgi horizontāli. Būsim reāli un nestiepsim krāniņus augstāk par bāku 
Nu, te gan jāpiekrīt karburatoru pārjaucējam. Ja gadās kas negaidīts, tad slīpi bremzējot uz saķeres robežas, un uzbraucot uz smiltīm vai citiem sūdiem (kas, pēc cūcības likuma, bieži dzīvo tieši līkumos), strauji samazinoties saķeres koeficientam, fiziku neappisīsi un būs šļūciens pat vislabākajam bremzētājam pasaulē.
Morāle? Nebraukt pa ielu uz saķeres robežas, lai kāds Street Rossi nejūties  | Offline
| | |
marcis | |  Kopš: 23. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 2652
Braucu ar: S1000XR, RS50
|
21 Jul 2017, 00:52:11 Chazz rakstīja:
Tādi asprāši...
>20 komentari un pagaidām vienīgais reālais ieteikums ir pēc izjūtām/pieredzes jeb vienkāršāk sakot "mēģini kamēr sanāk".
Bieži vien gadās, ka mēģinot uz dullo var atrast kādu risinājumu, kas it kā strādā, bet ne tuvu nav drošākais vai efektīvākais.
Joks par Indijas svētajām govīm bija labs, bet par bremzēšanu ar zobiem un lidošanu pāri būtu bijis lietderīgāk paturēt pie sevis.
Un te jau nav obligāti govs. Tik pat labi var būt citi šķēršļi.
Nu tad vēlreiz. Reku līkums:
[IMG][/IMG]
Ar kādu ātrumu jūs tāda iebrauktu? 30? 50? 70? 90? Neatkarīgi no izvēlētā ātruma var gadīties situācija, ka braucot līkumā ieraugāt - uzreiz līkuma beigās (vai pat pašā līkumā) priekšā stāv autiņi (jo ir ceļa remonts ar maiņvirziena kustību). Pretējā joslā brauc pretimbraucošie. Kā tad bremzēsiet?
Tiem, kas ieteiks braukt nost no ceļa -> Ko tad darītu identiskā situācija braucot no pretējās puses? T.i. labais līkums, iekšmalā nav kur palikt, tava josla ciet, pretējā joslā pretim brauc.
Nav šaubu, ka līkumos nobremzēt var - gan jau ikviens no mums ir bijis kādā situācijā, kad (kaut vai ar 20 km/h) ir nācies braucot līkumā samazināt ātrumu. Šeit gribēju aicināt uz diskusiju un lūgt dalīties zinošākus ar padomiem - ar kādām tad tehnikām būs visefektīvāk tādas nepieciešamības gadījumā to bremzēšanu veikt?
Konkrētais līkums pēc izjūtām ir 60..70..
Bet domāju, ka nepareizi uzstādīts jautājums. Līkumā bremzē (trail braking) maz procenti no pasaules motobraucējiem. Pareizi ir pirms līkuma sadzēsties vēl taisnē un līkumu izņemt ar gāzi. Sāc ar to.
Ja tomēr esi uz ceļa un jūzeris Patiesais kaut kur blakām gana govis, tad jāatcerās, ka visefektīvākās vienmēr būs priekšējās bremzes. Ja visu dara ar izjūtu, kā Ārčijs minēja, nobremzēsi kaut uz smiltīm.
----------------- būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.
| Offline
| | |
Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13384
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
| Tikai vēl ir tādi momenti:
1) Cik liela saķere un temperatūra asfaltam.
2) Vai nav smiltis uz ceļa.
3) Kāda riepa ir priekšā, gumijas sastāvs, spiediens, temperatūra.
4) Cik jūtīgas bremzes.
uttttt.
Pro gonščiki sacensībās pat speciāli drusku piebremzē priekšu, lai rats iesēžās un lielāks saķeres laukums riepai izveidotos ar asfaltu, bet tas viss notiek konrolētos apstakļos ar nemainīgi labu segumu un labām riepām, uz ielas ir jāskatās pēc situācijas, daži labi pilsoņi ar tādām riepām brauc, ka tur būtu drošāk pa taisno grāvī ievilkt nekā mēģināt līkumā dzēsties, it sevišķi , ja tas notiek pa slapjo.
Trasē ,ieejot dažos līkumos, arī pieturu priekšas bremzīti, ar izjūtam, tu, kur liekās, ka tas var būt efektīgi, parasti tā - līdz kādam pus līkumam maigi piebremzeju, un laižu vaļā, kad jau sākās izeja no līkuma, citi nebremzē līkumā, gaumes lieta.
[ Šo ziņu laboja Archy96, 21 Jul 2017, 11:22:26 ]
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
mexa | |  Kopš: 07. Sep 2012
Ziņojumi: 6888
Braucu ar: VT
| analoģiski kā autosam līkumā kreiso kāju uz bremzi-uz grantenes esmu saskatījis būtisku ātruma palielinājumu līkumā, bet tas der gonkai. piekarei jābūt saregulētai, jāmāk vispār braukt, un tad arī sākt domāt uzlabot prasmi štopēties līkumā
----------------- Auto moto elektronikas serviss Krāslavā | Offline
| | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| Mans domāt ka ir jābrauc līkumā vienalga kā, tikai ne nost no ceļa. | Offline
| | |
BonyFace | |  Kopš: 03. Aug 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 708
Braucu ar: KTM 790R & Flow Snowboards
| Es varu derēt, ja nepārredzamā līkumā ies pāri alnis - 99.9% cilvju viņā iepirdīs. Ar autosu uz asfalta legāliem slikiem braucu līkumā ap 120 un gāja divi aļņi pāri viens aiz otra, ar ABS, siltām riepām sadzēsos līdz 50 un otrais alnis atlieca galvu prom, tikai siekalas uz stikla palika. Ar moci možka pa vidu kautkā varētu izlīst. Bet alnis reāli joslu aizņem, tur nereāli kautko izdarīt. Kopš tā laika tas man ir "aļņu līkums" un krēslā braucot tur es ik pa laikam taurēju, kautkādā naivā cerībā  [ Šo ziņu laboja BonyFace, 21 Jul 2017, 19:51:54 ] | Offline
| | |
enwit | |  Kopš: 18. Feb 2014
No: Rīga
Ziņojumi: 121
Braucu ar: bmw
|
21 Jul 2017, 19:51:00 BonyFace rakstīja:
Es varu derēt, ja nepārredzamā līkumā ies pāri alnis - 99.9% cilvju viņā iepirdīs. Ar autosu uz asfalta legāliem slikiem braucu līkumā ap 120 un gāja divi aļņi pāri viens aiz otra, ar ABS, siltām riepām sadzēsos līdz 50 un otrais alnis atlieca galvu prom, tikai siekalas uz stikla palika. Ar moci možka pa vidu kautkā varētu izlīst. Bet alnis reāli joslu aizņem, tur nereāli kautko izdarīt. Kopš tā laika tas man ir "aļņu līkums" un krēslā braucot tur es ik pa laikam taurēju, kautkādā naivā cerībā 
Nevajag pat nepārredzamu līkumu, man reiz bija problēma tādā neieskriet uz taisna ceļa, kad izskrēja priekšā , kaut arī bieži trenējos bremzēt. | Offline
| | |
PATIESAIS | |  Kopš: 20. Jul 2017
Ziņojumi: 60
Braucu ar: muti
| IZSKATĀS PĒC KĀRTĒJĀ GEJISKĀ FORUMA. CCCP CENZUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja jau kripatas humora šeit liegts, tad kāpēc Jūs visi uz ielas braucat kā pašnāvnieki???? Ja jau Jūs visi esat tik nopietni un nosvērti, TAD NAHUJAM JŪS BRAUCAT PĀRSNIEDZOT ĀTRUMU UN APDRAUDOT SATIKSMES DROŠĪBU ??????????????????????
ŠIS JAUTĀJUMS IR DOMĀTS FORUMA ADMINIEM,un arī tiem, kuri metīsies aizstāvēt admina rīcību , kurš izdzēsa manus postus
 [ Šo ziņu laboja PATIESAIS, 22 Jul 2017, 20:25:39 ] | Offline
| | |
envy | |  Kopš: 21. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1632
Braucu ar: labiem drapakiem
| atbildot uz topika jautājumu - ar bremzēm 
----------------- KTM EXC 300 TPI SixDays
KTM 790 Adventure R Rally
| Offline
| | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Klasisks slēdziens-Topiks sūds,autors lohs. | Offline
| | |
krauklis | |  Kopš: 28. Jul 2012
No: Liepāja
Ziņojumi: 890
Braucu ar: KTM EXC 530 R
|
22 Jul 2017, 23:19:50 mezamaris rakstīja:
Klasisks slēdziens-Topiks sūds,autors lohs.
Nē, nu tā jau varbūt nevajag uzreiz, es pilnīgi ticu, ka cilvēkam tas tiešām interesē un nav skaidrs, kā un ko darìt, un cilvēks ļoti gribētu iegūt konkrètu recepti, kas tieši ir jādara. Bet cilvēk, neviens Tev nekādru konkrētu instrukciju neiedos- ņem moci, ej brauc, mēģini, trenējies, izzini, bremzē, ar priekšu,aizmuguri, ar abām, izdari secinājumus un brauc vēlreiz. Un tā uz riņķi vairākus gadus.
----------------- Nunc est bibendum | Offline
| | |
|
|