Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| jā, Bagars būtību jau izklāstīja.
tas ir mīts, ka "laba" eļļa pēc lietošanas ir tīra. viens no eļļas uzdevumiem, īpaši jau dīzelī, ir izšķīdināt un neļaut nosēsties uz virsmām sadegšanas produktiem. to pilda dispersantu/deterģentu piedevu paka, kas dīzeļeļļām ir palielinātā daudzumā.
taču vizuāli novērtēt ir ļoti grūti. to vēl var mēģināt salīdzinājumā, uzpilinot eļļu uz blīva filtrpapīra.
taču objektīvu atbildi Tu jau zini, kas var dot - laboratorija.  | Offline
| | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| @Niere
vai tas normāli ka 'x' razotaja eļļa ar teiksim 15w-40 pure point ir ap -40c, bet razotajam 'y' eļļa 5w-40 ir ap -30c. kapeec pirmajā gadijumā razotajs neraksta ka eļļa patiesiiba pārsniedz rakstītio SAE un istenībā ir 5w-40 jeb 0w-40?[ Šo ziņu laboja Next, 08 Nov 2013, 18:19:38 ] | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| ou, šis i viens stipri komplekss pasākums.
pour point (PP ) pats par sevi vēl neizsaka SAE klasi.
es drīzāk skatītos viskozitāti @-25/-30/-35C, ja vien ir norādīta. moto eļļām gan tāda vajadzība parasti nav.
PP ir tāds mānīgs parametrs, jo to var nospiest uz leju ar "pour point depresant" piedevu. sanāk, ka viskozitātes līknei vienkārši pavelk garāku zemo temperatūru "asti", bet tas nemaina eļļas līknes (Viscosity Index) novietojumu diagrammā.
bet var gadīties, ka attiecīgajai eļļai izmantota augstvērtīgāka pamateļļa un tai pašai par sevi jau ir zems PP.
vārdu sakot, to vieglāk komentēt konkrētu produktu kontextā. citādi tad "jāizplūst uz palagiem".  | Offline
| | |
|
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| es drīzāk skatītos viskozitāti @-25/-30/-35C, ja vien ir norādīta. moto eļļām gan tāda vajadzība parasti nav.
tad ja piemēram eļļām viskozitaate pie -25c ir vienāda, bet PP atškirās. tas visdrīzāk liecina par pour point depresant esamību?
PP ir tāds mānīgs parametrs, jo to var nospiest uz leju ar "pour point depresant" piedevu. sanāk, ka viskozitātes līknei vienkārši pavelk garāku zemo temperatūru "asti", bet tas nemaina eļļas līknes (Viscosity Index) novietojumu diagrammā.
gribi teikt ka pour point depresant neuzlabo viskozitātes ideksu eļļai? | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
|
08 Nov 2013, 19:47:29 Next rakstīja:
tad ja piemēram eļļām viskozitaate pie -25c ir vienāda, bet PP atškirās. tas visdrīzāk liecina par pour point depresant esamību?
drusku vairāk - ja eļļām viskozitāte @ -##C un viskozitāte @+40C ir vienāda, varam domāt, ka eļļa satur vairāk PPdepressant un/vai pamateļļai ir atšķirīgas zemo temperatūru īpašības.
gribi teikt ka pour point depresant neuzlabo viskozitātes ideksu eļļai?
vismaz ciktāl zinu, viskozitātes indeksu nemaina, jo VI rēķina no divām viskozitātēm @+40C un @+100C (cSt attiecība šajās t pēc formulas).
bāzes eļļai ir savs VI, kuru var pacelt ar viskozitātes modifikatora palīdzību. moto eļļām - jo mazāk VImodifikatora, jo tā stabilāka lietošanas gaitā. | Offline
| | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| Vēl jautājums par eļļas nomaiņas intervālu. Tas ka vienam un tam pašam mocim ASV owners manualā nomaiņas intervāls ir īsāks nekā eiropas, saistīts ar prasībām pret piesarņojumu, jeb ASV eļļas nav tik kvalitatīvas ka eiropas? | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| vai manuālī norādītas arī atšķirīgas rekomendēto eļļu specenes? | Offline
| | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| vienādas rekomendācijas | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| ja motora konstrukcijas identiskas un eļļu rekomendācijas neatšķiras, tad nomaiņas intervāla ieteikums var atšķirties vien netehnisku iemeslu dēļ. šie iemesli var būt gan moto ražotāja iekšēji administratīvi, gan konkrētā tirgus nosacījumi, gan valsts likumu diktēti. | Offline
| | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
|
08 Nov 2013, 22:55:17 Bagars rakstīja:
@ Next. Bet kas tev vajadzīgs - indekss vai eļļa? Vai cepiens cepiena pēc? Brauksi pie -25?
ar moci šaubos ka pie +5 braukšu kur vēl pie -25. ar mašīnu gan var braukt arī pie -25, tik motora starts pie šadām temperatūram var izradīties diezgam sāpīgs. un man uz doto momentu interesē eļļu skaitliskie parametri | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| Next, te vari paspēlēties ar dažādiem produktiem. tikai iekš "temp.min.celsius" ieraksti vēlamo mīnusos, piemēram, -30C.
un tad skaties, vai tāds 5W-## iekļaujas SAE J300 klašu prasībās:
jā, būtiska piebilde:
pieņem, ka cSt un cP(mPa-s) = 1:1
un ņem vērā, ka viskozitātes uzvedības aprēķini līknes galējās temperatūrās, ir visai teorētiski.
katrā ziņā šādi aprēķini neparedz tādu lietu kā sastingšanas punkts.[ Šo ziņu laboja Niere, 09 Nov 2013, 00:15:40 ] | Offline
| | |
Next | | Kopš: 30. Jul 2013
Ziņojumi: 155
Braucu ar:
| Baigi labs kalkulators. Paldies | Offline
| | |
aiks | | Kopš: 13. Oct 2008
Ziņojumi: 4
Braucu ar:
| Esmu neziņā! Braucu ar Yamaha XVZ1300, viss bija skaidrs, kāda eļļa dzinējā, kāda kārbā. Moci pārdevu, nopirku HD 1998 gada Dyna. Un te nu sākās jautrība. Iegāju Rīgā pie diviem lieliem HD detaļu tirgoņiem un saņēmu divas dažādas atbildes-vieni saka, ka sajūgā jālej dzinēja eļļa, otri, ka transmisijas. Varbūt kāds var pateikt kāda tad eļļa un kur jālej manam HD? Sevišķi runa iet par sajūgu? | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| kādi precīzi ir Dyna-i modeļa burti/cipari? | Offline
| | |
aiks | | Kopš: 13. Oct 2008
Ziņojumi: 4
Braucu ar:
| HD FXDL 1340 kub.cm 43 kW EVO dzinējs | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| ar šo ir gana?
taču, ja negribās čakarēties, šajā pašā forumā aizraksti Mezavecim un uzdod šo pašu jautājumu. viņš tirgo RedLine un šiem sortimentā redzu V-Twin Primary Case Oil.
speciāli konkrētajam pielietojumam izvēle nav nemaz tik plaša.
protams, droši vien var atrast arī kādu lētāku alternatīvu, taču vai vērts čakarēties.[ Šo ziņu laboja Niere, 18 Nov 2013, 19:47:08 ] | Offline
| | |
aiks | | Kopš: 13. Oct 2008
Ziņojumi: 4
Braucu ar:
| Paldies. Cerams tikšu beidzot skaidrībā. | Offline
| | |
lomsz | |  Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Te vienkāršāk... Analogu Putoline pats atradīs... http://www.putoline.com/en/products/product-rec...rider-1992-1998/ | Offline
| | |
Niere | |  Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8118
Braucu ar:
| konkrētais Putoline iraid tīri motoreļļa, kas, iespējams, arī der, taču mans ieskats, ka speciāli pielietojumam piedzīts produkts būtu piemērotāks.
es to tādēļ, ka gadījumā, ja eļļas ražotāja sortimentā nav precīzi pielietojumam paredzēta produkta, OATS Ltd. (rekomendāciju uzturētāji) mēdz ieteikt tuvāko produktu, kas viņuprāt varētu derēt.
un tas jau var būt slidens ceļš... var būt ok, bet ne vienmēr ar garantiju.[ Šo ziņu laboja Niere, 18 Nov 2013, 20:27:40 ] | Offline
| | |
tuchka | | Kopš: 08. May 2011
No: Liepāja
Ziņojumi: 926
Braucu ar: visu kas rūc un nerūc
|
18 Nov 2013, 20:18:25 Niere rakstīja:
konkrētais Putoline iraid tīri motoreļļa, kas, iespējams, arī der, taču mans ieskats, ka speciāli pielietojumam piedzīts produkts būtu piemērotāks.
es to tādēļ, ka gadījumā, ja eļļas ražotāja sortimentā nav precīzi pielietojumam paredzēta produkta, OATS Ltd. (rekomendāciju uzturētāji) mēdz ieteikt tuvāko produktu, kas viņuprāt varētu derēt.
un tas jau var būt slidens ceļš... var būt ok, bet ne vienmēr ar garantiju.
"ka speciāli pielietojumam piedzīts produkts būtu piemērotāks"
Zelta vārdi 
-----------------
| Offline
| | |
|
|