Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Avārijas ar moto

AutorsZiņojums
Mr-Scorpion
15. Sep 2015, 22:27#3661

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 470

Braucu ar: BMW 330xd (E92) un savu sapni BMW K1200GT


15 Sep 2015, 22:24:19 Coooool rakstīja:
VATERLAND, vectēv', stāvi pie ratiem un pīpē savas PRĪMAS. Labāk aizej pie spider un pamācies ekstrēmi bremzēt.



-----------------
and the mind gets dirty as you get closer to forty (c) Blur

Offline

VATERLAND
15. Sep 2015, 22:34#3662

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3025

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


15 Sep 2015, 22:17:12 Mr-Scorpion rakstīja:

15 Sep 2015, 22:14:37 VATERLAND rakstīja:


Kad Kuuuls nobietēs, citi MP reanimatolōgi noteikti varēs izrēķināt pēc Kuuuļa formulas viņa paša V pi$i*na brīdī

fāter, ko Tu šovakar dzer?

drīkst lūdzu latviski šo visu?


Vecbiedr, patērētā tiek cita sugstance nekā tā ko lieto vietējais Fizmatainais profesōrs Kuuuļs

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

VATERLAND
15. Sep 2015, 22:43#3663

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3025

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


15 Sep 2015, 22:37:59 Coooool rakstīja:
Tad reakcija jau sen nodzerta


Incanti cik ātri kuuļs arī šo postu izdzēsīs ar savu mutes braucēja pilotāžas ātrumu?!

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

HX40
15. Sep 2015, 23:05#3664

Kopš: 05. Aug 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 130

Braucu ar: ZAZ 968M

Es, kā absolūts amatieris, no savas ļoti īsās pieredzes ar divriteņiem, varu piebilst, ka braucot ar kravu (pasažieri) standrata motocikla gaitas īpatnības (paātrinājums un palēninājums) mainās iespaidīgi, tādēļ, tos nevar pieņemt kā atskaites punktu. Jaudīgā automašīnā pāris katupeļu maisus vai kādu pasažieri Tu pat īsti nejutīsi, bet uz motocikla liekās, ka esi uzkāpis uz pavisam cita aparāta. Bremzējot, palēninājumu būstiski ietekmē, niecīgais, priekšējās riepas saķeres laukums (dažiem močiem arī pašas bremzes), kur, proporcionāli, būtiski, palielinoties sastāva masai, tas brīnums vairs negrib stāties. Paātrinājumu ietekmē pat divi faktori (īstenībā - 3):
1: motocikla mazais griezes moments, kurš ir primārais, lai paātrinātu masu
2: sabojāts izsvarojums (tā miskaste, paātrināšanās vietā, visu laiku ceļās ratā )
3: pat pie neliela paātrinājuma, tu sajūti sāpes sānos, jo, kāda, Tevi cenšas fiziski ietemēt..

Offline

Next
16. Sep 2015, 04:21#3665

Kopš: 30. Jul 2013

Ziņojumi: 155

Braucu ar:


15 Sep 2015, 21:48:36 Ki rakstīja:
Coo...l, Tu mani iedvesmoji parēķināt.


Tātad, pieņemot, ka tur ir tie 150 metri, ka pagāja 7 sekundes, ka starta ātrums ir 0 un beigu ātrums 15m/s... paņemot statisku dekselerāciju (bremžu reālo ietekmi uz ātrumu) -5m/s², kā arī statisku nezināmu akselerāciju, man sanāca:

no 7 sekundēm 3,1 tika gāzēts un 3,9 tika bremzēts.
akselerācija = 11,13 m/s²
maksimāli iespējamais ātrums šo 7 sekunžu laikā ir 34.5m/s jeb 124 km/h.

Tas ir pie perfektas fizikas un nekļūdīga pilota. saprotot, ka mocis no +11m/s² uz -5m/s² momentā nepārmetīsies, to, ka pilots droši vien iepauzēs starp droseles atlaišanu un bremžu pilnīgu nospiešanu, pilots droši vien nebremzēs ar maksimālo spēku... skaidrs, ka ātrums 50 < Vmax << 124.

Protams, ja noskaidrojas, kurā brīdī tad pilots pārtrauca vilkt un sāka bremzēt, tad var attiecīgi precizēt aprēķinu (un vairs nav jāņem dekselerācija no grāmatas, bet var sarēķināt īsto).

Ja kāds grib parēķināt, lūdzu aprēķinu fails:
http://02.lv/f/2015/09/15/drosele-bremze.wxm

Iemet lūdzu aprēkina kāds bus Vmax pie dekselerācijas -4m/s'2 (šis ta ka močiem tuvāks cipars)

Offline

damn
16. Sep 2015, 07:22#3666

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 857

Braucu ar: Honda TRX400EX

Abi cietušie 'tikuši cauri' ar sasitumiem

Offline

Valkyrie
16. Sep 2015, 08:16#3667

Kopš: 21. May 2009

No: Aknīste

Ziņojumi: 2197

Braucu ar: Valkyrie Interstate


16 Sep 2015, 07:22:15 damn rakstīja:
Abi cietušie 'tikuši cauri' ar sasitumiem

Ir portāli, kuri domā, ka abi cietušie mājās devušies "smagā stāvoklī" :
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/204052/dramatis...liecinieka-video

-----------------
http://www.valkyrieriders.lv
http://www.valkyrieriders.eu
http://www.valkyrieriders.com

Offline

Rezuss
16. Sep 2015, 10:02#3668

Kopš: 29. May 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 546

Braucu ar: Africa Twin RD04, SKI DOO MXZ 600, Kawasaki KX250F

Kur jūs rāvāt tos 150 metrus? Mērot topenē tur sanāk max 137 metri!!!!!!

-----------------
Ar vēlmēm uzmanīgi, tās mēdz arī piepildīties!

Offline

Archy96
16. Sep 2015, 10:19#3669

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Ir pārāk maz datu, lai kaut ko precīzi izrēķinātu, tikai spekulācijas un nekas vairāk, jo nav zināms, cik ilgu laiku no attiecīgās distances pilots paātrinājās, un cik ilgi bremzēja, domāju, ka daudz precīzāku spriedumu varētu izdarīt izvērtējot motocikla bojājumus. Es pēc lidojuma "uz aci" teiktu - 60 - 70kmh sadursmes brīdī, cik bija pirms tam - pie simta varbūt

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

marcis
16. Sep 2015, 10:26#3670

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


16 Sep 2015, 10:19:12 Archy96 rakstīja:
Ir pārāk maz datu, lai kaut ko precīzi izrēķinātu, tikai spekulācijas un nekas vairāk, jo nav zināms, cik ilgu laiku no attiecīgās distances pilots paātrinājās, un cik ilgi bremzēja, domāju, ka daudz precīzāku spriedumu varētu izdarīt izvērtējot motocikla bojājumus. Es pēc lidojuma "uz aci" teiktu - 60 - 70kmh sadursmes brīdī, cik bija pirms tam - pie simta varbūt


Sliecos piekrist..
Manuprāt, 'uz aci' izskatās, ka ātrums, kad mocis parādās kadrā, ir ne mazāk par 80 km/h (to nav grūti atkārtot ar eksperimentu vai visparastāko matemātiku) un viņš JAU bremzē. Tā, ka pats vien būs atbildīgs pie avārijas, jo pirms tam ātrums ir bijis 100+. Tas nav grūti izdarāms no krusta ar litru un pasažieri.

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

Archy96
16. Sep 2015, 10:37#3671

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


16 Sep 2015, 10:26:13 marcis rakstīja:

16 Sep 2015, 10:19:12 Archy96 rakstīja:
Ir pārāk maz datu, lai kaut ko precīzi izrēķinātu, tikai spekulācijas un nekas vairāk, jo nav zināms, cik ilgu laiku no attiecīgās distances pilots paātrinājās, un cik ilgi bremzēja, domāju, ka daudz precīzāku spriedumu varētu izdarīt izvērtējot motocikla bojājumus. Es pēc lidojuma "uz aci" teiktu - 60 - 70kmh sadursmes brīdī, cik bija pirms tam - pie simta varbūt


Sliecos piekrist..
Manuprāt, 'uz aci' izskatās, ka ātrums, kad mocis parādās kadrā, ir ne mazāk par 80 km/h (to nav grūti atkārtot ar eksperimentu vai visparastāko matemātiku) un viņš JAU bremzē. Tā, ka pats vien būs atbildīgs pie avārijas, jo pirms tam ātrums ir bijis 100+. Tas nav grūti izdarāms no krusta ar litru un pasažieri.


Gan jau ir datorsimulācijas programmas, kas varētu veikt ļoti precīzu rekonstrukciju, pie nosacījuma, ja ir tik pat precīzi zināmi izejas dati, bet ko tas viss vairs maina - skaidrs ir tas, ka viens no iesaistītajiem ir auns un neskatās uz ceļa, savukart otrs sajaucis ielu ar Biķernieku trasi, es teiktu 50/50 vaina.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Ex
16. Sep 2015, 11:12#3672

Kopš: 14. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 471

Braucu ar: BMW F800GS, KTM 300 EXC

Neticami, bet fakts, lidotājiem ir fantastiski paveicies:
Links

Pagājušajā nedēļā Rīgā, Dārzciema ielā, notikušajā avārijā cietušie motociklisti guvuši tikai sasitumus un jau nākamajā dienā varēja doties mājās, portālu "Delfi" informēja Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāve Inguna Potetinova.

Offline

marcis
16. Sep 2015, 11:37#3673

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


16 Sep 2015, 10:37:19 Archy96 rakstīja:

16 Sep 2015, 10:26:13 marcis rakstīja:

16 Sep 2015, 10:19:12 Archy96 rakstīja:
Ir pārāk maz datu, lai kaut ko precīzi izrēķinātu, tikai spekulācijas un nekas vairāk, jo nav zināms, cik ilgu laiku no attiecīgās distances pilots paātrinājās, un cik ilgi bremzēja, domāju, ka daudz precīzāku spriedumu varētu izdarīt izvērtējot motocikla bojājumus. Es pēc lidojuma "uz aci" teiktu - 60 - 70kmh sadursmes brīdī, cik bija pirms tam - pie simta varbūt


Sliecos piekrist..
Manuprāt, 'uz aci' izskatās, ka ātrums, kad mocis parādās kadrā, ir ne mazāk par 80 km/h (to nav grūti atkārtot ar eksperimentu vai visparastāko matemātiku) un viņš JAU bremzē. Tā, ka pats vien būs atbildīgs pie avārijas, jo pirms tam ātrums ir bijis 100+. Tas nav grūti izdarāms no krusta ar litru un pasažieri.


Gan jau ir datorsimulācijas programmas, kas varētu veikt ļoti precīzu rekonstrukciju, pie nosacījuma, ja ir tik pat precīzi zināmi izejas dati, bet ko tas viss vairs maina - skaidrs ir tas, ka viens no iesaistītajiem ir auns un neskatās uz ceļa, savukart otrs sajaucis ielu ar Biķernieku trasi, es teiktu 50/50 vaina.


Nevajag nekādas datorsimulācijas. Vistīrākā trigonometrija un hronometrs. Zināms kameras leņķis, zināms punkts, no kura filmēja, zināms attālums līdz vietai, kur mocis parādās kadrā un zināms punkts, kur bija Vento durvis. Veiktais attālums x laiks = ātrums, ar kādu mocis ietriecās Vento durvīs.
To visu saliek uz papīra (datora) un sarēķina.

Edit:
Parēķināju. Mocis kadrā ir apmēram nepilnu sekundi līdz krešam (0.8...1.0sek). Ja pieņem, ka attālums no brīža, kad mocis parādās kadrā līdz Vento ir 30m, tad ātrums 30 m/s x 3.6=108 km/h.
Variet paši variēt ar attālumu - ja sekundē nobrauktais attālums ir 20m, tad 72km/h, ja 25m, tad 90km/h

Vēl viens edit:
Ok, manis piemestie cipari ir vidējais momča ātrums kadrā, nevis ātrums, ar kādu ietriecās, bet kopainai der.

[ Šo ziņu laboja marcis, 16 Sep 2015, 11:54:20 ]



-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

UgunsX
16. Sep 2015, 12:14#3674

Kopš: 14. Jun 2014

Ziņojumi: 606

Braucu ar:

Nu protams, protams, mocim nemaz mazāka ātruma nav, ir 0kmh un tad uzreiz 140 kmh. Ar mašīnu arī tikai lohi brauc uz 60, visi normālie griež pilnu pulksteni, jo kādēļ gan pirkt mašīnu ar 240 pulkstenī, bet izmantot tikai ceturto daļu no tā

Edit:
Bļe, nobanojat to Kūlu vienreiz, zb, viņš te visu laiku raksta to savu caureju un tūlīt pat dzēš, nevar pat paspēt pretī neko samuldēt

[ Šo ziņu laboja UgunsX, 16 Sep 2015, 12:17:03 ]

Offline

Ex
16. Sep 2015, 12:26#3675

Kopš: 14. Jun 2013

No: Rīga

Ziņojumi: 471

Braucu ar: BMW F800GS, KTM 300 EXC


16 Sep 2015, 11:37:12 marcis rakstīja:

16 Sep 2015, 10:37:19 Archy96 rakstīja:

16 Sep 2015, 10:26:13 marcis rakstīja:

16 Sep 2015, 10:19:12 Archy96 rakstīja:
Ir pārāk maz datu, lai kaut ko precīzi izrēķinātu, tikai spekulācijas un nekas vairāk, jo nav zināms, cik ilgu laiku no attiecīgās distances pilots paātrinājās, un cik ilgi bremzēja, domāju, ka daudz precīzāku spriedumu varētu izdarīt izvērtējot motocikla bojājumus. Es pēc lidojuma "uz aci" teiktu - 60 - 70kmh sadursmes brīdī, cik bija pirms tam - pie simta varbūt


Sliecos piekrist..
Manuprāt, 'uz aci' izskatās, ka ātrums, kad mocis parādās kadrā, ir ne mazāk par 80 km/h (to nav grūti atkārtot ar eksperimentu vai visparastāko matemātiku) un viņš JAU bremzē. Tā, ka pats vien būs atbildīgs pie avārijas, jo pirms tam ātrums ir bijis 100+. Tas nav grūti izdarāms no krusta ar litru un pasažieri.


Gan jau ir datorsimulācijas programmas, kas varētu veikt ļoti precīzu rekonstrukciju, pie nosacījuma, ja ir tik pat precīzi zināmi izejas dati, bet ko tas viss vairs maina - skaidrs ir tas, ka viens no iesaistītajiem ir auns un neskatās uz ceļa, savukart otrs sajaucis ielu ar Biķernieku trasi, es teiktu 50/50 vaina.


Nevajag nekādas datorsimulācijas. Vistīrākā trigonometrija un hronometrs. Zināms kameras leņķis, zināms punkts, no kura filmēja, zināms attālums līdz vietai, kur mocis parādās kadrā un zināms punkts, kur bija Vento durvis. Veiktais attālums x laiks = ātrums, ar kādu mocis ietriecās Vento durvīs.
To visu saliek uz papīra (datora) un sarēķina.

Edit:
Parēķināju. Mocis kadrā ir apmēram nepilnu sekundi līdz krešam (0.8...1.0sek). Ja pieņem, ka attālums no brīža, kad mocis parādās kadrā līdz Vento ir 30m, tad ātrums 30 m/s x 3.6=108 km/h.
Variet paši variēt ar attālumu - ja sekundē nobrauktais attālums ir 20m, tad 72km/h, ja 25m, tad 90km/h

Vēl viens edit:
Ok, manis piemestie cipari ir vidējais momča ātrums kadrā, nevis ātrums, ar kādu ietriecās, bet kopainai der.

Pārāk daudz pieņēmumu un nenoteiktības.
Ir skaidrs, ka mo iepējamais ātrums teorētiski bija robežās no 50- 110 km/h.

Veikt aprēķinus un laika mērījumus pēc internetā mērīta video laika - nu nekas precīzs tur nesanāks...

Biju notikuma vietā ~ 15 min pēc avārijas, viss vēl bija uz vietas, izņemot cietušos.
Mo bojājumi bija salīdzinoši nelieli. Esmu redzējis kā izskatās mo pēc sadursmes ar autosu, ja ir atvilkts ar 100+. Tur visas sastāvdaļas ir pa ceļu izmētātas, radiators lupatās, karteris pārsists, eļļa pa zemi, dažreiz arī motors ir kā atsevišķa vienība.
Šeit man liekas, ka pat dzeses škidrums nebija iztecējis...
Mans secinājums, ka sadursmes brīdī ātrums nebija lielāks par 60 km/h.
Vēl par video - jebkura kustība video izskatās krietni ātrāka, nekā tā notiek reāli dabā. Par to kaut kur šeit agrāk jau bija detalizēts apcerējums. Ilūzija ir stipri atkarīga no video kadru skaita sekundē. Jo mazāks, jo liekas, ka objekts kustās ātrāk. Cik zināms video reģistratoriem šis skaitlis nemēdz būt diez ko liels, lai ekonomētu ieraksta aizņemto atmiņu.



Offline

marcis
16. Sep 2015, 12:42#3676

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2652

Braucu ar: S1000XR, RS50


16 Sep 2015, 12:26:02 Ex rakstīja:

16 Sep 2015, 11:37:12 marcis rakstīja:

16 Sep 2015, 10:37:19 Archy96 rakstīja:

16 Sep 2015, 10:26:13 marcis rakstīja:

16 Sep 2015, 10:19:12 Archy96 rakstīja:
Ir pārāk maz datu, lai kaut ko precīzi izrēķinātu, tikai spekulācijas un nekas vairāk, jo nav zināms, cik ilgu laiku no attiecīgās distances pilots paātrinājās, un cik ilgi bremzēja, domāju, ka daudz precīzāku spriedumu varētu izdarīt izvērtējot motocikla bojājumus. Es pēc lidojuma "uz aci" teiktu - 60 - 70kmh sadursmes brīdī, cik bija pirms tam - pie simta varbūt


Sliecos piekrist..
Manuprāt, 'uz aci' izskatās, ka ātrums, kad mocis parādās kadrā, ir ne mazāk par 80 km/h (to nav grūti atkārtot ar eksperimentu vai visparastāko matemātiku) un viņš JAU bremzē. Tā, ka pats vien būs atbildīgs pie avārijas, jo pirms tam ātrums ir bijis 100+. Tas nav grūti izdarāms no krusta ar litru un pasažieri.


Gan jau ir datorsimulācijas programmas, kas varētu veikt ļoti precīzu rekonstrukciju, pie nosacījuma, ja ir tik pat precīzi zināmi izejas dati, bet ko tas viss vairs maina - skaidrs ir tas, ka viens no iesaistītajiem ir auns un neskatās uz ceļa, savukart otrs sajaucis ielu ar Biķernieku trasi, es teiktu 50/50 vaina.


Nevajag nekādas datorsimulācijas. Vistīrākā trigonometrija un hronometrs. Zināms kameras leņķis, zināms punkts, no kura filmēja, zināms attālums līdz vietai, kur mocis parādās kadrā un zināms punkts, kur bija Vento durvis. Veiktais attālums x laiks = ātrums, ar kādu mocis ietriecās Vento durvīs.
To visu saliek uz papīra (datora) un sarēķina.

Edit:
Parēķināju. Mocis kadrā ir apmēram nepilnu sekundi līdz krešam (0.8...1.0sek). Ja pieņem, ka attālums no brīža, kad mocis parādās kadrā līdz Vento ir 30m, tad ātrums 30 m/s x 3.6=108 km/h.
Variet paši variēt ar attālumu - ja sekundē nobrauktais attālums ir 20m, tad 72km/h, ja 25m, tad 90km/h

Vēl viens edit:
Ok, manis piemestie cipari ir vidējais momča ātrums kadrā, nevis ātrums, ar kādu ietriecās, bet kopainai der.

Pārāk daudz pieņēmumu un nenoteiktības.
Ir skaidrs, ka mo iepējamais ātrums teorētiski bija robežās no 50- 110 km/h.

Veikt aprēķinus un laika mērījumus pēc internetā mērīta video laika - nu nekas precīzs tur nesanāks...

Biju notikuma vietā ~ 15 min pēc avārijas, viss vēl bija uz vietas, izņemot cietušos.
Mo bojājumi bija salīdzinoši nelieli. Esmu redzējis kā izskatās mo pēc sadursmes ar autosu, ja ir atvilkts ar 100+. Tur visas sastāvdaļas ir pa ceļu izmētātas, radiators lupatās, karteris pārsists, eļļa pa zemi, dažreiz arī motors ir kā atsevišķa vienība.
Šeit man liekas, ka pat dzeses škidrums nebija iztecējis...
Mans secinājums, ka sadursmes brīdī ātrums nebija lielāks par 60 km/h.
Vēl par video - jebkura kustība video izskatās krietni ātrāka, nekā tā notiek reāli dabā. Par to kaut kur šeit agrāk jau bija detalizēts apcerējums. Ilūzija ir stipri atkarīga no video kadru skaita sekundē. Jo mazāks, jo liekas, ka objekts kustās ātrāk. Cik zināms video reģistratoriem šis skaitlis nemēdz būt diez ko liels, lai ekonomētu ieraksta aizņemto atmiņu.


Piekrītu, 30m var sadzēsties diezgan daudz, bet es vēlējos norādīt uz sākotnējo ātrumu, kas, iesp., bija par iemeslu, kāpēc notika avārija un, galvenais, kāpēc Vento uzreiz nepamanīja tālumā esošas moča gaismas.

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

QQlis
16. Sep 2015, 15:40#3677

Kopš: 24. Oct 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 817

Braucu ar: BMW F800Gs Agrotehniku

Jāpašķaida offtopiks ar kādu video:


-----------------

Offline

_Gints_
16. Sep 2015, 16:08#3678

Kopš: 29. Apr 2014

No: Liepāja

Ziņojumi: 153

Braucu ar: TDMs

Spilgts piemērs tam ka cilvēki pie stūres sapņo..
Liepāja

Tā arī nesapratu kāda huja pēc opelis nogrieza ceļu, nelidoja (ar roleri vispār grūti palidot) labi redzams..

Offline

mikrefons
16. Sep 2015, 16:22#3679

Kopš: 22. Sep 2013

No: Olaine

Ziņojumi: 381

Braucu ar: Ar piekabi!

Bans mani sasmīdināja


16 Sep 2015, 12:14:40 UgunsX rakstīja:
Edit:
Bļe, nobanojat to Kūlu vienreiz, zb, viņš te visu laiku raksta to savu caureju un tūlīt pat dzēš, nevar pat paspēt pretī neko samuldēt

Offline

Egidijs
16. Sep 2015, 21:45#3680

Kopš: 16. Aug 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 122

Braucu ar:


16 Sep 2015, 15:40:00 QQlis rakstīja:
Jāpašķaida offtopiks ar kādu video:



Dāma arī no moča dabuja pa mizu.

Offline