Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: A kategorija
| Autors | Ziņojums |
| Lily | | Kopš: 18. Apr 2018
No: Rīga
Ziņojumi: 3
Braucu ar:
| Profiņi motobraucēji, lūdzu help. Jautājums par stoplīniju. Kā pareizi izdarīt bremzēšanu? Priekšējās un aizmugurējās bremzes vienlaicīgi? Kad sajūgu?
Visas figūras sanāk ļoti labi, uztrauc stoplīnija....
Pēdējās dienas tik daudz lidojumu pie stoplīnijas esmu redzējusi...
Un jautājums ja nav ātrums 50km figūra tiek neieskaitīta? Vai ir kādi +/- pieļaujamie km/h
Varbūt šeit ir kāds kas licis eksāmenu Talsu CSDD?
[ Šo ziņu laboja Lily, 07 Aug 2018, 14:33:27 ] | Offline
| | |
| picmix | |  Kopš: 02. Nov 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 188
Braucu ar: 848
|
07 Aug 2018, 14:28:21 Lily rakstīja:
Priekšējās un aizmugurējās bremzes vienlaicīgi? Kad sajūgu?
Un jautājums ja nav ātrums 50km figūra tiek neieskaitīta? Vai ir kādi +/- pieļaujamie km/h
Sākotnēji jāspiež pakaļējās bremzes un kad sāk ātrums samazināties jāspiež priekšējās, vienlaicīgi laižot vaļā pakaļējās bremzes.
Sajūgu, vismaz es, izspiedu sākot bremzēšanu.
Rīgā nekādas +/- km atlaides nedod, jābūt minimāli 50km/h, vairāk drīkst būt, mazāk gan nē.
Ir dzirdēts, ka valmierā ir +/-, jo tur ceļa segums švakāks un laukums "it kā" mazāks nekā Rīgā.
p.s neesmu profiņš, ja kļūdos un pareizi ir savādāk, tad droši dalieties ar pareizo bremzēšanas paņēmienu  [ Šo ziņu laboja picmix, 07 Aug 2018, 15:06:17 ] | Offline
| | |
| Jusper | |  Kopš: 08. Jun 2015
No: Cēsis
Ziņojumi: 368
Braucu ar: DRZ400, KLE500, Tenere700
| Kas tas par murgu - pakaļējās un tad priekšējās? Uz ielas arī tā brauc? Ja ir ABS, tad var pat nedomāt, abas līdz galam un beigās cik vajag pieripinies. Ja nav, tad uz izjūtām... Pajautā instruktoram takš, gan jau izskaidros.
Par sajūgu, ja es gribu apstāties tad izspiežu uzreiz, ja man vajag mazliet samazināt ātrumu tad neizmantoju.[ Šo ziņu laboja Jusper, 07 Aug 2018, 15:25:24 ] | Offline
| | |
|
|
| SuperPuika | | Kopš: 05. Jun 2018
Ziņojumi: 5
Braucu ar:
| Pats neesmu profiņs, bet varu izstāstīt, kā mācīja instruktors -
-ieskrieties pāri 50 (uz spidometra ~56, reāli ~53), eksāmenā reāli ātrums tikai uz jušķu, elektriskais spidometrs "atpaliek" un maz laika novērsties
-Sajūgu izspiest laicīgi, pirms bremzēšanas (nav obligāti, bet tā, kad piebrauc pie konusiem mazāk darbību vienlaicīgi vajadzēs veikt, kā arī jau var laicīgi sakt gatavoties bremzēšanai- atlaist gāzi, uzlikt pareizi roku uz bremžu sviras),arī priekšējās bremzes var nedaudz piespiest, lai noņemtu to nelielo bremžu brīvgaitu
-Bremzēt ar abām bremzēm vienlaicīgi maksimāli spēcīgi, bet lai nenostrādā abs (ja nostrādā abs, tad bremzēšanas ceļš palielinās, mazliet jāatlaiž bremze)
-Sākumā bremzes uzspiež spēcīgāk, tuvāk līnijai mazliet atlaiž (lai maksimāli ātri noslogot priekšējā riteņa dakšu)
-Rokas brīvas, lai svars maksimāli būtu uz sēdekļa- pie bakas, nevis uz rokām
Pēc tāda principa arī mācījos un kārtoju (Rīgā). Pašam stop līnija mācību laukā bija grūtāka figūra (pārējās sanāca labi), bet par pārsteigumu csdd eksāmenā, stop līnija sanāca jau izmēģinājumā figūrā, bet ar pirmo nenokārtoju- nolažoju uz šķēršļa apbraukšanas (mazs ātrums pie izbraukšanas, otrreiz aizķeru konusu).
[ Šo ziņu laboja SuperPuika, 07 Aug 2018, 16:30:01 ] | Offline
| | |
| picmix | |  Kopš: 02. Nov 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 188
Braucu ar: 848
|
07 Aug 2018, 15:23:34 Jusper rakstīja:
Kas tas par murgu - pakaļējās un tad priekšējās? Uz ielas arī tā brauc? Ja ir ABS, tad var pat nedomāt, abas līdz galam un beigās cik vajag pieripinies. Ja nav, tad uz izjūtām... Pajautā instruktoram takš, gan jau izskaidros.
Par sajūgu, ja es gribu apstāties tad izspiežu uzreiz, ja man vajag mazliet samazināt ātrumu tad neizmantoju.
murgs iz dzīves un pēc instruktora ieteikuma, figurās nokārtoju ar pirmo, dzīvē no tā ko tu dari braukšanas nodarbībās un pēc tiesību nokārtošanas ir kā diena pret nakti, dzīves skola iemacīs kā braukt pareizi  | Offline
| | |
| stable | | Kopš: 11. Nov 2016
Ziņojumi: 25
Braucu ar:
| Neskatos spidometra, uztreneju sajutu. Paatrinoties pirmais atrums ilgak, tad isu bridi otrais (var otradi, ta vairak laika beigaas) pec linijas viegli sak bremzet, lai daksa sak iesesties un, jo vairak taa iesezas, jo ar lielaku speku spiez bremzi. Tas process gan notiek atrak kaa izklausaas. Stoplinija nekad nebija problema,beigaas jau paari pa 60kmh nobremzet bija loti viegli. Ar 50 vispar chill. Manuprat ja nospiezh lidz galam uzreiz ar abs, tad ritenis sak tirinaties un nekas pratigs tur nav, ja kaut kada bridi jau sak stradat abs, tad meginajumu atcelt un no jauna. Ta vismaz dariju es. [ Šo ziņu laboja stable, 07 Aug 2018, 18:56:22 ] | Offline
| | |
| Jusper | |  Kopš: 08. Jun 2015
No: Cēsis
Ziņojumi: 368
Braucu ar: DRZ400, KLE500, Tenere700
| Nez, vienīgie mopēdi ar kuriem esmu braucis ar ABS bija motoskolā un CSDD. Stājās gana labi, figūras izbraucu bez problēmām. | Offline
| | |
| barons13 | |  Kopš: 19. Jul 2012
Ziņojumi: 175
Braucu ar: Aprilia SXV550, KTM 950 Adventure un 5.7l bobiku
| Rīgā atlaides uz km/h pa lielam netiek dotas, ja būs 49 tad varbūt ieskaitīs. Ja pateizi atceros, lietus gadījumā bija pieļaujams -10% attiecīgi 45km/h.
Bremzes priekšējās + pakaļējās, priekšējās sāku spiest par gramu agrāk un AR JŪTĀM. Ja smagi notarkšķēs abs, tad figūru neieskaitīs. Yamahām ABS esot krietni jūtīgāks kā Kwikasfaki (cik Goblins teica, pašam eksī iekrita kawa). Sajūgu izspiedu jau kad bija krietni ātrums pakrities. [ Šo ziņu laboja barons13, 07 Aug 2018, 21:17:08 ]
----------------- NOFUXGIVN | Offline
| | |
| Zomberts | | Kopš: 12. Jun 2017
Ziņojumi: 499
Braucu ar: mopēdu
| Visprecīzāk kāds instruktors izstāstīs, bet sajūgu izspiest sākumā gan nav prāta darbs. Tomēr bremzēšana ar dzinēju arī ir ātruma samazināšana => vieglāk apstāties.
Un nevajag klausīties "vecos" kadrus, kas saka, ka reāli dzīvē tikai ar priekšējām bremzēm vajag bremzēt. Jā priekšējās ir labākas, bet kālab tad moči ar pakaļējām vispār tiek ražoti? | Offline
| | |
| _ix_ | |  Kopš: 21. Apr 2008
Ziņojumi: 2889
Braucu ar: Kartingu
|
07 Aug 2018, 21:43:30 Zomberts rakstīja:
Visprecīzāk kāds instruktors izstāstīs, bet sajūgu izspiest sākumā gan nav prāta darbs. Tomēr bremzēšana ar dzinēju arī ir ātruma samazināšana => vieglāk apstāties.
Un nevajag klausīties "vecos" kadrus, kas saka, ka reāli dzīvē tikai ar priekšējām bremzēm vajag bremzēt. Jā priekšējās ir labākas, bet kālab tad moči ar pakaļējām vispār tiek ražoti?
Aizmuguējās bremzes ir vajadzīgas 2 gadījumos 
1. lai ratā nepārrautu
2. lai sānslīdi uzsāktu
Placī pietiek ar priekšējām, sajūgu spied uzreiz !
Protams nevajag klausīt vecos loxus kas bremzēt nerubī klausi kādu kas tikko tiesības nolicis tas jau xyiņa ka viņš noteikti stresā nemaz neatcerās ko un kādā secībā ir spiedis toties tagad toč pastāstīs kā pareizi bremzēt [ Šo ziņu laboja _ix_, 07 Aug 2018, 21:58:37 ]
-----------------
| Offline
| | |
| Zomberts | | Kopš: 12. Jun 2017
Ziņojumi: 499
Braucu ar: mopēdu
| Aha, un ar 400cm3 arī mēs visi ratā protam paraut 
Īsāk sakot - domā līdzi [ Šo ziņu laboja Zomberts, 07 Aug 2018, 21:59:25 ] | Offline
| | |
| mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Sajūgam ar bremzēšanu maz sakara-sajūgu spiež kad esi sabremzējies,stājies un jūti ka,dzinējs noslāps.
Īstenībā ixsam taisnība,pieredzējis braucējs Tev padomu nedos,jo balstās uz izjūtām un visu dara automātiski...
Neliec mierā instruktoru-viņš saņem ar to Tavu naudu ,izstāsti problēmu un patrenējiet konkrēto pozīciju. | Offline
| | |
| PASSATizhi | | Kopš: 11. Oct 2015
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1286
Braucu ar: honda 600 un 125
| pirms stoplīnijas sākumā ir jānospriego piekšējā dakša, nedaudz piebremzējot, un tad var spiest cik spēka. ja spiež uzreiz pa nažiem, pārlidosi pāri stoplīnijai ar bezjēgā stradājošu abs. šito spēj pastāstīt tikai retais instruktors. | Offline
| | |
| vlkpc | | Kopš: 11. Mar 2016
No: Rīga
Ziņojumi: 832
Braucu ar: FH16, GAZ 53, Passat 3, 398cc
| Visiem kripata taisnības. Mēģināšu savilkt - koncentrējies uz bremzēšanu, kad labā roka būs pareizajā uzspiedienā, cita starpā kreisā atradīs laiku sajūgam. Un, kā man iemācīja Lelde no motomeitenes.lv - uz sausa var savāk ar priekšu vien pat no 60...
----------------- Neviena lidmašīna vēl nav gaisā palikusi... | Offline
| | |
| Rudz_x | |  Kopš: 19. May 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 101
Braucu ar: Yamaha FZ8
| Par +/- ātrumu varu teikt arī kā paveicās ar eksāmena pieņēmēju. Kārtoju figūras Rīgā pagājušogad un čalis nevienā reizē neizvilka savu ātruma mērītāju. Uz stoplīnijas ieskrējos pēc sajūtām un tad jau apstāšanās process. Tur gan neko prātīgu nepateikšu, neatceros kā bija pareizi  | Offline
| | |
| PASSATizhi | | Kopš: 11. Oct 2015
No: Jūrmala
Ziņojumi: 1286
Braucu ar: honda 600 un 125
| tas vnk nav iespējams, ka nemēra ātrumus. ko tad viņš pildot ekša protokolu ciparus no zila gaisa izdomās? ka vārdā?  | Offline
| | |
| Staris | |  Kopš: 21. Apr 2008
No: Ventspils
Ziņojumi: 331
Braucu ar: Kawasaki Z750 '08, BMW 530d '08
| man pirms gadiem arī neviens nemērīja ātrumu. Uz aci skatījās  | Offline
| | |
| Rudz_x | |  Kopš: 19. May 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 101
Braucu ar: Yamaha FZ8
|
08 Aug 2018, 01:42:54 PASSATizhi rakstīja:
tas vnk nav iespējams, ka nemēra ātrumus. ko tad viņš pildot ekša protokolu ciparus no zila gaisa izdomās? ka vārdā? 
[/
Ieraksta ko vajag 
| Offline
| | |
| instruktors | |  Kopš: 10. Mar 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 429
Braucu ar: honda cbr 2007.gada,kawasaki er6n,honda Cbf hornet
| Kā kurš māca,teikt ka tas nav pareizi laikam nav īstais vārds!Yamahai ir nevis ABS jūtīgs,bet mikstāka priekšēja dakša,kas pie straujas bremžes noved pie ABS nostradāšanas!
Jāsāk ar to ka sākumā bremzēm ar pakałējām bremzēm,jo strauji uzñemot ātrumu noslogo pakałējo dakšu tātad sakere aizmugure ir lielāka un tad uzreiz spiežam priekšējās bet tas jāspiež maigi,jo dakša jāsedina pakapeniski lai ABS nestradā un pašās beigas sajūgu,jo dzinējs ari tiri labi dzēš ātrumu.
Noteikti var visādi mēgināt,man škiet ka tā tīri labi sanāk vismaz skolnieki noliek tīri labi.
----------------- Rustams Ismailovs (visu kategoriju instruktors)
Profesionāla A,A2,A1,AM kategoriju apmācība.
Pilnīgi jauns laukums,ar jaunu segumu,konusiem,līnijām viss pēc CSDD standartiem-Krasta iela 1
Aizpildi anketu un sazināsies ar Jums
[url] www.vipmoto.l | Offline
| | |
| klepzers | |  Kopš: 18. Jun 2016
No: Cēsis
Ziņojumi: 108
Braucu ar: Fartwind
| Ja bremzēšana nesanāk, vajag noziedot tos 40eur (vai cik tur) un vienu nodarbību veltīt tikai bremzēšanai. Tas tomēr ir pietiekami svarīgs process, īpaši, ja personiskais mocis būs bez ABS vai ABS nestrādās. Citādi braucot mājup uznāks lietutiņš, izskries stirna vai kas un ar pilnu spēku iekrampējoties priekšējā bremzē - ziepes vien sanāks.
Tāpat ja gribēsi apdzīt vai aizmirsīsi distanci un priekšā braucošais kaut ko sadomās. Līdzīgi kā rapšu pļavas video (tur gan bija jāizstūrē, bet prasme bremzēt dod pārliecību un drošību).
Bet princips vienkāršs - pakaļējo bremzi spiež tikai drusciņ (es mācījos bez ABS, tādēļ sākumā visu laiku pakaļrats šļūca pie stoplīnijas, pat nedaudz uzspiežot), bet priekšējo iesāk spiest mīksti, arvien stingrāk, un tieši pirms līnijas tik pat maigi laiž vaļā. Lai tā kustība ir kā sinusoīda (var sagūglēt kā tāda izskatās, ja nav skaidrs). Sajūgu pašās beigās. Un īsti nav nozīmes - ir ABS vai nav ABS, tas vienkārši var paglābt no lažām.
Pats gan arī sevi šad tad pieķeru pie domas, ka "vajadzētu jau aizbraukt uz kādu laukumu atkal patrennēties bremzēšanu" un par baigo profu sevi neuzskatu  | Offline
| | |
|
|