Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Ceļu Policija, CSN, likumi

Tēma: A kategorija

AutorsZiņojums
PASSATizhi
09. Oct 2020, 00:10#8014

Kopš: 11. Oct 2015

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1286

Braucu ar: honda 600 un 125

cik dzirdēts, tad pilno kursu var nakties arī gaidīt dažus mēnešus, kamēr savāc grupu ar tādiem pašiem dundukiem, kuri izvēlas sisties ar pieri sienā

Offline

Porsche
12. Oct 2020, 08:39#8015

Kopš: 29. Jun 2020

No: Baloži

Ziņojumi: 184

Braucu ar: Suzuki Bandit 1250SA

Ja ir B kategorija, tad A kategorija izmaksās plus mīnuss ap 600 eiro, ieskaitot visas braukšanas medicīnas izziņas, pirmās palīdzības kursus, pašu teoriju un csdd eksāmenus. Ja esi ļoti apdāvināts un jau labi proti braukt ar moci var arī lētāk sanākt. Vēl papildus jāpierēķina ekipējuma izmaksas, nu tur jau pēc katra spējām un gribēšanas, cipari var saskriet no dažiem simtiem līdz dažiem tūkstošiem. Ar B kategorijas moci, protams ir vērts pabraukt, ar domu, lai saprastu vai vispār tas pasākums kā tāds patīk. Bet salīdzināt ar normālu moci gan nevajag un tāpat īsti nezinu nevienu, kurš apzināti uzkāpis uz moča un pabraucis teiktu, ka ir galīgi garām un man to nevajag.


07 Oct 2020, 10:46:49 Artis92 rakstīja:
Sveiki, palasiju topiku un beigās sapratu ka visas skolas un instrokotri ir slikti pēc jūsu visu izteikumiem.
Bet tad kādi ir jūsu ieteikumi kur doties? Gribu pievienoties A kategorijas pūlciņam un ar nākošo sezonu sākt apmācības, pieredze ar moci ir tuvu 0 cik nu ar 125 "lifanu" 15min pa mežu pabraukts. Kādas ir aptuvenās izmakas, ja B kategorija jau pāris gadus makā, kas nepieciešams, lai uzsāktu braukšanas kursus? Pats svarīgākas, kur tad šo visu apgūt?

Offline

Sandizz
12. Oct 2020, 19:51#8016

Kopš: 11. Dec 2016

Ziņojumi: 5

Braucu ar:


07 Oct 2020, 23:07:39 AivarsL rakstīja:
Sveiciens visiem!
Pēc n-tajiem komentāriem saprotu, ka viens no top instruktoriem ir Ģirts Vilnis jeb "Goblins", bet kādas atsauksmes par instruktoru Arnis Paure?

!!!
Ja izlemsi iet mācīties pie Arni(Motostarts) 100% nenoželosi,pats liku,sieva ari šogad nolika,tik mierīgs un nosvērts cilvēks ,kā prieks doties uz nodarbībām, viennozīmīgi iesaku.Nenožēlosi

[ Šo ziņu laboja Sandizz, 12 Oct 2020, 19:54:22 ]

Offline

Gor777
15. Oct 2020, 21:55#8017

Kopš: 28. May 2020

Ziņojumi: 10

Braucu ar:

Interesants stāsts no A līdz Z ar visām izmaksām
https://strike.lv/journal/2020-9-14-garais-cels...z-a-kat-tiesibam

Offline

Kristaps92
15. Oct 2020, 23:06#8018

Kopš: 02. Jul 2020

Ziņojumi: 83

Braucu ar:


15 Oct 2020, 21:55:43 Gor777 rakstīja:
Interesants stāsts no A līdz Z ar visām izmaksām
https://strike.lv/journal/2020-9-14-garais-cels...z-a-kat-tiesibam


Njā... īsti nav ko teikt. Eksāmens un figūras bez radara ir spēcīgi, lai neteiktu vairāk.

Offline

Jurchixx
15. Oct 2020, 23:24#8019

Kopš: 22. Jul 2020

Ziņojumi: 192

Braucu ar: Yamaha R1

kaut kāds garš savārstījums, kuru nācās pārtīt.
secinājums - kārtējais nejēga

Offline

Kristaps92
15. Oct 2020, 23:38#8020

Kopš: 02. Jul 2020

Ziņojumi: 83

Braucu ar:


15 Oct 2020, 23:24:24 Jurchixx rakstīja:
kaut kāds garš savārstījums, kuru nācās pārtīt.
secinājums - kārtējais nejēga


Galvenais pa vidu pakritizēt, kādu, kurš esot vēl sliktāks
Bet arvien vairāk nesaprotu, wtf... Rīgā pārāk piekasās? Man liktos, ka tas Valmieras stāsts ir pilnīgs BS, ja man kaut ko tādu pateiktu, bez konkrētas info, domātu, ka runa ir par kādu Āfrikas valsti kur radarus vienkārši nevar atļauties.
Ātrumu nav jāmēra, mazā čūska bezjēdzīga. Jā, man negāja pārāk viegli (bet pat ne tuvu šeit aprakstītajam), bet es dzīvoju ar domu, ka ja es nevaru izbraukt figūras pēc zināmiem kritērijiem, zināmos apstākļos, tad uz ceļa, kur jebkas var parādīties, īsti nav ko darīt pagaidām. Protams, iespēja salīdzinoši neliela, ka būs lieli sūdi un cik nav taisni braucēju, kas vispār nemāk manevrēt... Bet ja nu tomēr gadās?
Arī biju 1.motoskolā, tikai ar velosipēda un auto pieredzi. Nezināju, kur sajūgs atrodas... principā zināju tikai par gāzi no TV Pusstunda nepilna ar 125cc Yamahu, stunda ar KTM. Pēc tam tikai lielie moči. Un tad ātri sapratu, braukt taisni ir fufelis. Bet kad aizķertu konusu redzi kā, labākajā gadījumā, celi, kurš atsitas pret atvērtam durvīm un pārāk zemu ātrumu kā mašīnu, kas nones no labās malas... ir par ko padomāt, paldies Uvim! Laikam jānovēl veiksme nenosisties.

Offline

booo_kat
16. Oct 2020, 07:51#8021

Kopš: 25. Jun 2019

Ziņojumi: 422

Braucu ar: Ju5k, Bandit, Passat

Rakstu izlasīju. Džeks ļoti kategoriski visam pieiet un pie daļas neveiksmju visi citi vainīgi.
Par CSDD runājot, par tiem ātrumiem var diskutēt vai 49km/h ir ok vai nav. Skaidrs, ka 45-46 km/h nav ok. Kad liku A2 Ventspilī vidusskolas laikā, jo tur tad dzīvoju, ātrās figūras braucām ar 40 km/h, jo laukums par mazu un ieskriešanās sākās jau no ielas. 50 km/h varēja attīstīt, bet tas bija pārāk stresaini un riskanti labam eksāmena resultātam.

Offline

booo_kat
16. Oct 2020, 10:19#8022

Kopš: 25. Jun 2019

Ziņojumi: 422

Braucu ar: Ju5k, Bandit, Passat

Ā, vēl vienu lietu atcerējos, sakarā par figūru (ne)jēdzīgumu. Goblina palīgs Uvis pamanījās katrai figūrai piemeklēt reālu dzīves situāciju. Piemēram, šķēršļa apbraukšana ar/bez bremzēšanas:
"Tu mierīgi vakarā brauc pa savu rajonu un tur viens pēkšņi rauj vaļā mašīnas durvis."

Offline

Gacho
16. Oct 2020, 15:28#8023

Kopš: 12. Feb 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 4660

Braucu ar: ZRX

Baigi sālīts pasākums sanāk tās kategorijas iegūšana.

-----------------
Streetfighters.lv
Durka.lv

Offline

AnsisR
16. Oct 2020, 17:14#8024

Kopš: 06. Oct 2020

No: Ilūkste

Ziņojumi: 23

Braucu ar: Honda NT 650 V

Es sāku šī gada maijā. Pirms tam biju braucis jaunībā no 14-16 gadiem ikdeinā ar Minsku.

Teorijas daļa gāja ļoti raiti, noklausījos lekcijas un uzreiz nokārtoju eksāmenu.

Pirmajā praktiskajā nodarbībā biju nedaudz pārsteigts, ka visas braukšanas iemaņas no jaunības bija palikušas kaut kur Dundagas mežos un pat stūrēt bija jāmācās no jauna.
Sākumā laukumā veicās tā, ne visai, līdz youtube atradu viedus vīrus, kas izstāsīja teoriju, un tad jau sāka arī sanākt.
Satiksmē sāku braukt pēc kādas 4ās nodarbības. Teikšu godīgi - gāja grūti ar visu 15 gadu B kategorijas stāžu. Kaut kādā brīdi sāka likties, ka nav īsti vairs progresa un arī pārliecība ka šajā gadā izdosies tikt līdz eksāmenam lēnām sāka izzust, tāpat kā nauda.
Tad nospļāvos uz visu un nopirku moci, bez kategorijas pa LV novizinājos kādus 2000km. Pēc mana NT 650 V braukt ar skolas močiem likās kā ar velosipēdu - viegli. Tā kopā nobraucu kādas 13 braukšanas, katra pa ~2h. Līdz pat pēdējai nodarbībai nemitīgi bija kaut kādas kļūdas.
Pienāca eksāmena diena. Satraukums bija liels, jo zināju, ka ja ne šodien tad tikai nākamgad. Visas figūras izbraucu ar pirmo reizi izņemot laipu un bremzēšanu. Pirmajā bremzēšanas reizē inspektors apgalvoja, ka es esot sācis bremzēt par ātru. Otraja reizē šķiet braucu ātrāk kā pirmajā (spidometrā neskatījos, braucu cik ātri gāja), un ieskaitīja, bet man liekas, ka arī otrajā reizē sāku bremzēt pirmss konusiem. Iespējams inspektora labvēlība! Satiksme bija salīdzinoši vienkārša. Braucu piektdienas pēcpusdienā, iespējams tāpēc arī nekur baigi nedzina. Nogriežoties pa kreisi no ropažu ielas šķiet nepalaidu gājēju, ieraudzīju tikai spogulī, ka inspektors piestāj palaist. Domāju jau, ka viss. Sabesījos un tākāk pat neatceros, kur baucu, laikam caur kaut kādu dzīvojamo zonu. Pirms paša CSDD vēl pārbraucu gājēju pāreju pār dzelteno, Bet eksāmenu ieskaitīja!

Man šis pasākums izmaksāja:
Teorija 85eur
Pirmā palīdzība 40eur
braukšanas 13x50= 650eur
csdd eksāmens 60eur
apliecība 20eur
KOPĀ: 855eur

Pārējās saistītās izmaksas:
Ķivere 60eur
Bikses (lietotas) 40eur
Jaka (lietota) 30eur
cimdi 25eur
Mocis 1700eur

Offline

Jurchixx
16. Oct 2020, 17:56#8025

Kopš: 22. Jul 2020

Ziņojumi: 192

Braucu ar: Yamaha R1

Es noliku pa 450€ nebūtu pa jaunam medicīniskā jāiet un pirmā palīdzība, tad vispār sanāktu 350€.
Pieredze ari bija tikai uz padomju mototehnikas, kad liku B kategorijas stāžs 18 gadi

Offline

MotoJaanis
16. Oct 2020, 18:41#8026

Kopš: 29. Aug 2020

Ziņojumi: 13

Braucu ar:

Man aptuveni šādi izskatījās viss process, no nulles sāku(nekad nebiju sēdējis uz baika) un noliku 6nedēļu laikā, jāpiemin, ka starp teoriju un pmp braukšanas neņēmu. B kategorija gandrīz 10 gadi

- Teorija - 50€
- PMP - 32€
- 13x 1h braukšana - 390€
- 1x pilsēta 15€
- exāmens - 54,93€ - kuru nenokārtoju
- exāmens - 40€ - otrais mēģinājums - nokārtoju
- Jauna apliecība - 22€
- Ekip noma - 20€
=623€

Offline

Jurchixx
16. Oct 2020, 19:26#8027

Kopš: 22. Jul 2020

Ziņojumi: 192

Braucu ar: Yamaha R1

nah jūs skaitat ekipējumu pie izmaksām? tas tā kā būtu pašsaprotams, ja taisies braukt ar moci, tad ekipējums vismaz minimālais būs nepieciešams

Offline

Tumsa
16. Oct 2020, 19:34#8028

Kopš: 23. Apr 2016

No: Rīga

Ziņojumi: 190

Braucu ar: GSR 750/ S1000rr

Naaah jus moci skaitat?

Tad jau man mocis 7,5, otrs mocis 4,3 un pitbaiks 800 eiro

Zajebis, bez ekipa un parejiem izdevumiem, sanak ka emu vislielakais dalbajobs

-----------------
Vajag izmērīt kloķa klaņa mehānisma aksiālo kardānpievadu attiecībā pret primārās vārpstas sekundārā griezes momenta ietekmi uz oktānskatli un galvasblīvi. Ja tā ir lielāka tad jā bet ja nē tad viens no diviem

Offline

Jurchixx
16. Oct 2020, 19:35#8029

Kopš: 22. Jul 2020

Ziņojumi: 192

Braucu ar: Yamaha R1

it kā iet runa par to cik maksā iegūt kategoriju nevis visu pārējo, kas seko tam

Offline

AnsisR
16. Oct 2020, 20:24#8030

Kopš: 06. Oct 2020

No: Ilūkste

Ziņojumi: 23

Braucu ar: Honda NT 650 V

Līdzīgi kā rakstā kas bija augstākminētajā linkā, mācoties sapratu, ka ja nenopirkšu moci un nesākšu braukt, tad motoskolā aizies vēl 500eur.
Bet vairāk aprēķins ir par to, cik tad izmaksāja viss kopā, piepildīt šo sapni, braukt ar moci.

Offline

eddie
16. Oct 2020, 22:05#8031

Kopš: 09. Jul 2013

Ziņojumi: 659

Braucu ar: KTM 890 ADV R

Jā, nu tā sākot rēķināt, sanāk, ka sievas A kategorija nemaz tik lēti nav izmaksājusi, jo vēl pirms pieteikšanās motoskolā tika nopirkts mocis, benzīns pasvilināts, vizinoties kopā, kaut kas no ekipējuma arī, utt.

Un es pats varētu rēķināt klāt tās piecas reizes, ko pirms došanās pie Goblina biju paņēmis nomā patestēt dažādus 125'niekus un uz savu galvu pavizinājos apkārt (praktiski bez iepriekšējas pieredzes). Protams, ka tas ietaupīja vismaz vienu divas nodarbības, bet uztveru to vairāk kā labi pavadītu laiku. Tad jau varbūt jārēķina klāt arī visi tie n'tie tūkstoši kilometri pie auto stūres, ne? Jo, grozies kā gribi, tam, kurš pa Rīgu braukā ikdienā, satiksmē jūtas kā zivis ūdenī un arī Pārdaugavu pārzin gana labi, ir priekšrocība attiecībā pret tiem, kas atrodas citādā dzīves situācijā.

Offline

new-one
16. Oct 2020, 22:45#8032

Kopš: 13. May 2020

No: Jelgava

Ziņojumi: 62

Braucu ar: FJR1300

Bija baigais slinkums rakstit, bet saņēmos, jo citu uzrakstītā pieredze ļoti palīdzēja.
Tape sirry par gramatiskajām klūdām, jo saprotu ka jāraksta būs daudz , un rakstu telefonā. .
Visoār līdz kadiem 20 gadiembija diezgan daudz ( ikdienā) braukts ar javām un dņeprām.
Bet tad kad kad sodi par braukšanu bez tiesībām kļuva ievērojami, diemžēl motopieredze arī beidzās.
Domas par A karegoriju bija jau sen, bet beidzot šī gada augustā saņēmos un ķēros pie rīcības.
Motopover lasu jau sen, tapēc smēlos pēc padoma te.
Protams visi iesaka gobļinu, bet tas man neder. Dzīvoju salaspilī, strādāju jelgavā, tapēc apzinot piedāvājumu, sapratu ka ērtākais tomēr būtu mācīties jelgavā.
Vienīgais ko uz ātro atradu bija motokursi.lv. nācās pierģistrēties šeit lai tiktu pie padima par labu motoskolu jelgavā. Kāds ieteica tieši šo skolu. Ok. Sazvanijos. Viss ok, vienīgi teorijas kursi tikai brīvdienās .
Ok. Neder. Neesmu gatavs veltīt brīvdienas kursiem, bet darbadienu vakarus gan. Sarunājām ka braukšanu mācisis oie viņiem, bet teoriju atradīšu oats.
Cik izmeklējos , vienīgie kas piedāvāja darbadienu vakarus bija mazās krasta ielas motoskola.
Viss ok 85 eur un nāc mācies.
Neatceros pasniedzejas vārdu, bet tā kas motomeiteņu vis, vis.
Kursi bija interesanti, stāstija daudz par pieredzi, ekipējumu, močiem. Itkā ok, bet vairāk gribēju lai velta laiku tieši noteikumiem , jo eksāmenā ir jāatbild tieši par tiem,nevis interesantiem piedzīvojumiem. Bet ok 3 vakari, no kuriem 2h tika veltītas noteikumiem, bet pārējais stāstiem.
Bet atkal ok. Pirmais skolas eksāmens pēc 3 dienām pēc kursu beigšanas. Mācijies nebiju tieši necik tapēc nenoliku. Nākamais tuvākais pēc 2 ned, kārtīgi pēdējās 3dienas pamācijos, un 1 kļūda. Nolikts. Teotija csdd pēctam ar pirmo.
Es priecīgs.
Paralēli jau biju sācis berauksanu jelgavā.
Pirmā nodarbiba . 500cc mocis. Braucis esi? Jā. Braucam. 19 min baiļu, bet tad sapratu ka ir ok. Tad tikamlīdz laikumam. Viss slikti. Sapratu ka manis iedomāto min stundu skaitu nepietiks.
Kopā nobraucu drusku virs 30h
Vispar macibu gaita jelgavā ļoti patika. Apmēram 30 min līdz laukumam pa pilsētu, 30 min laukumā, un 30 min atpakaļ caur pilsētu.
Tā mācijāmies.
Instruktora vardu joprojām nezinu, bet man liekas ka šajā motoskolā viņš ir 1.
Mierīgs savākts, bet no sākuma gribējās lai vairāk stāsta. Vispār jauniešiem vai kautrīgiem cilvēkiem nebija pārāk piemērots, jo kamēr neuzprasi, neko arī nesaka. Man personīgi tā nebija problēma.ja ko nesapratu- jautāju.
Satiksme višš daudzmaz om bet pueņemsim slaloms negāja tik raiti. Šeit gan, tieši par figurām no instrukt9ra gribējās dzirdēt vairāk.
Tad pienāca brīdis kad jāpiesakas eksāmenam.
Tuvākais datums oktobra vidus.sapratu ja ar 1.nebūs tad tikai nākošgad. Tas bija septembra sākumā.
Regulāra csdd cekošana iedeva vietu nedēlu ātrāk.zavnot principā katru dienu , dabuju vietu seprembra 20tajos datumossākumā.
Pārliecības par figūrām nebija nebija necik, par stiksmi -gan.
Figūtlrās likās ka slaloms būs problēma, vai deļ stresa nevarēšu pārbraukt laipai,bet izrādījās ka vienīgā figūra ko izbraucu tikkai ar otro reizi bija šķēršļa apbraukšana bez bremzēšanas, kas samāca tuvu 100%
Ok.satiksme.
Likās būs labi. Biju salasijies ka jābrauc dinamiski, bet kāds teica ka 1dinamiska kļūda un eksāmens beidzies. Sākam braukt. Priekšā smagais . Uzsāk lēni, brauc lēni, bet kursos tadus neapdzinām. Balss rācijā. Teicu ka jāturās tuvu max braukšanas ātrumam. Pāātrinos, eju garām,a smagajam ar2.elpa, nepārkāpjot garām netieku. Pabraucu blakus un ielīdu atpakaļ aizmugurē.
Braucam tālāk ārpus pilsētas. Apgriežamies pie 1 iespējas. Īsta apgriezšanās vieta ar papild apgriezšanās noslām abāspusēs . Ienēmu labo stāvoklili, tad strauji pa kreisi, pie škērsojamās braoktuves apstājos ,brauc auto. Palaižu garām. Uzsāku un noslāpst. Priekšējais ritens takā drusku joslā. Likās viss. Bet nē, braucam tālāk. Pēcluksafora skatos priekšā stāv autom es sāku tormazīt . Otrā josla jau plēš garām normāli uz 60. Iekļauties īsti nevaru.
Nalss rālijā- tu man sāc traucēt. Tajā momentā priekšā stāvošais aizbtauc. Es aiz viņa, bet slikta sajūta jau ir.
Tad kādā momentā neieņēmu pateizo joslu vienvirziena ielā, un braucu pa kreiso. ,Saprotu ka jālien atpakaļ labajā, kur visi viens aizotra, bet tad atskan ,- griežamies pa kreisi. Rs lriecīgs. Griezīšos, tik priecīgs ka pēdējā mirklī pamaniju papildsekciju luksaforā. Paspēju sadzēsties. Tad Jau līdzcsdd.
Pieju, un pirmie vārdi- eksāmens ir nolikts, bet jāpiestrādā pie dinamikas. Pārējais mani īstineinteresēja.
Bet jā. 1kļūda kko idzarot par ātru un viss, labāk pāris reizes nobremzēt nevietā .
Nobeigoms.
Tiesību iegūšana 2 mēn
85eur teorija
45 pirmā palīdzība
~600 braukšana
80 eksāmeni
Stipri aptuveni.
Otro dienu garažā stāv xj900
Bija tā vērts

Offline

AivarsL
17. Oct 2020, 01:32#8033

Kopš: 07. Oct 2020

No: Rīga

Ziņojumi: 17

Braucu ar: CBF1000A


16 Oct 2020, 07:51:35 booo_kat rakstīja:
Rakstu izlasīju. Džeks ļoti kategoriski visam pieiet un pie daļas neveiksmju visi citi vainīgi.
Par CSDD runājot, par tiem ātrumiem var diskutēt vai 49km/h ir ok vai nav. Skaidrs, ka 45-46 km/h nav ok. Kad liku A2 Ventspilī vidusskolas laikā, jo tur tad dzīvoju, ātrās figūras braucām ar 40 km/h, jo laukums par mazu un ieskriešanās sākās jau no ielas. 50 km/h varēja attīstīt, bet tas bija pārāk stresaini un riskanti labam eksāmena resultātam.


Arī izlasīju rakstu un piekrītu, ka Rīgā skatās rūpīgāk kā laukos, bet te jau satiksmes intensitāte arī cita.

Pieļauju, ka ja tev nemēra ātrumu ar radaru braucot figūras tad noteikti ir mazāks stress.

Mana pieredze - esmu bijis divas reizes uz moča. Pirmā reize bija ar 125cc, kur braucu pa apli un mācijos apstāties. Otrajā reizē tiku pie laikam 690cc aparāta un tika tas prieks pabraukt figūras kā lēnais slaloms/čūska, ātrais slaloms/čūska, astotnieks un laipa.
Nezinu vai tas ir normāli, bet šobrīd ātro slalomu varu izbraukt tikai ar max 22km/h, jo ātrā pagaidām bail, no kritiena. Ar astotnieku būtisku problēmu nebija, bet lēnais slaloms liekas pipec nereāli grūts, jo hvz no cik reizēm uz haļavu tik vienu reizi izbraucu.

[ Šo ziņu laboja AivarsL, 17 Oct 2020, 01:37:19 ]

Offline