Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnika, remonts

Tēma: 4T viencilindra dzinējs

AutorsZiņojums
lesis
01. Nov 2012, 22:03#1

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:

Sveiki.

Šogad RTU mēģināsim piedalīties tehnisko augstskolu sacensībās FSAE jeb Formula Student. Uzdevums ir uzbūvēt mini formulu,kas veidota kā brīvdienu,budžeta transportlīdzeklis ne profesionālai sacīkšķu dalībai. Pasākums ir diezgan populārs,aptuveni desmit valstīs notiek šie konkursi,kuros ņem dalību ap simts komandām no vairāk kā divdesmit valstīm.
Diemžēl mēs mostamies tikai tagad,kamēr kaimiņi igauņi piedalās,šķiet,piekto gadu.
Te pāris linki,lai skaidrāks,par ko stāsts.
Formula Student
Te ieskatam kāda Nīderlandes komanda.
Dutracing
Pāris video.
video tīzers
Video no sača
22km endurance
Interesē vēl-google pilna.

Sacensības ir par labāko produktu nevis ātrāko formulu vai vadītāju.Dalās iekšdedzes un elektro formulas kateogrijās.
Maksimālie ātrumi trasēs nepārsniedz 110km/h,vidējais ātrums ap 55km/h,daudz līkumu,maz taisnes,(ir atsevišķs 75m taisnes posms,bremzēšanas posms,astotnieks, 1km slaloms,22km endurance)
Sakarā ar to,ka pieredze ir tikai vienam komandas biedram,kas bijis apmaiņas programmā Dānijā elektro komandā,tad izvēlējāmies vienkāršāko setapu,koncentrējoties uz vienkāršību,uzticamību,zemām finansēm.

Setaps-trubu rāmis,13collu diski diametrā,1600mm starpasu attālums,viencilindru motors.
Vērsim pie ragiem.Esmu dzinēja/transmisijas apakšgrupā.
Dzinējam ierobežojumi-četrtaktu otto iekšdedzes dzinējs līdz 610cc.20mm restriktors ieplūdē pie 98tā benzīna,19mm pie e85 bioetanola.Obligāta prasība-el.starteris.
Vēlamās papildus opcijas:laba griezes momenta līkne,iešprice stokā,par skādi nenāk arī sausais karteris.Daudzi uzbūvē vāģus,kas nespēj nobraukt 22km distanci,līdz ar to vajadzīgs uzticams dzinējs,kuram nav slimības kā pārkaršana,eļļošanas problēmas.
Parasti visi izvēlas četrcilindru 600cc baiku dzinējus,mazāk viencilindriniekus,vēl mazāk divcilindru.
Mēs izvēlējāmies skatīties uz enduro/krosa 450-610cc viencilindru dzinējiem,jo restriktors viņus pie,teiksim,9'rpm neierobežos kā baika 600cc pie 13'-14'rpm.Svars 1cil/4cil atšķiras par 20-35kg,kas spēlē būtisku lomu,jo šis formulas būvē 140-250kg diapazonā.Trasē labi ja 20% būs dzinējs pie pilnas slodzes,tad turēt pareizajos apgriezienos motoru būs pagrūti-tas arī nosver uz viencilindra motoru.
Noskaidroju,ka Hondām CRF 450R nav el.starteris.Internetā izpētīju,ka nav el.startera kiti,līdz ar to šis dzinējs atkrīt,lai arī ļoti daudz pozitīvas atsauksmes esmu lasījis par tiem.Cik atradu,tad mēdz ņemt 450X vai TRX450motorus,jo šiem ir el.starteris. Galvu,sadalenes no CRF 450R varot uzlikt.
Tā kā dzinējs visticamāk būs jāpārlasa,tad iespējams pat pievērsties strokerkitam,piemēram:
Stroker

Attiecībā uz el.starteri,tad acis krīt arī uz KTM močiem,kur ir daudz dažādi modeļi no450-610cc.
Vēl neesmu izpētījis padziļināti šo firmu,tik cik,ka 620modelis ielien zem noteikumiem ar 609cc.
Interesētu vai 625 un 640 modeļi ir pārtaisāmi no 625cc uz 609cc,ieliekot 620 modeļa kloķvārpstu?
Kuri no KTM viencilindriniekiem ir ļoti uzticami?
Ko sakat par Yamaha 5vārstu krosinieku,salīdzinot ar pārējiem?

Ja kādam ir iesakāms 1cil dzinējs ar šķidruma dzesi,el.starteri un ap 55HP/50Nm,vēlams ar iešprici stokā,būšu pateicīgs.

Kāds ir manas apakšgrupas uzdevums-izgatavot dzinēja stiprinājumus,novadīt griezes momentu uz riteņiem(galvenais pāris,differs),uzprojektēt ieplūdi ar restriktoru,izplūdi klusāku par 110db,pielāgot programmējamai vadībai un atbilstoši saregulēt kartes.

Lai vispār sāktu tālāk rīkoties par pirmajām skicēm/prioritāšu noteikšanu un no tā izrietošā setapa izvēli:
vajag konkrētus izmērus,tehniskos parametrus no izvēlētā dzinēja.Lai uzrasētu/modelētu 3D,kaut vai, stiprinājumus,vajag konkrēta dzinēja ārējos izmērus sākumam.Tas prasītu aptuveni 30min-1h,lai uzzīmēt normāļu skici un pierakstot izmērus,lai var kārtīgu "gabarītmodeli" uzmest.
Varbūt kādam ir izņemts dzinējs no rāmja,stāv stūrī?Varbūt beigts dzinējs,klanis ārā,ka tik gabarīt izmērus var normāli samērīt.Moš varētu sarunāt aizbraukt aši uztaisīt skici?
Varbūt kādu moto servisu iesakat,kur kāds atsaucīgs darbinieks strādā.Pārāk daudz un ilgi netraucētu,paņemot izmērus.
Domāju aiziet ciemos pie woowmotors.lv,ss.lv redzams,ka daudz pajauktu KTM dzinēju.
Šodien biju Max Moto,diemžēl tur Hondas dzinēji uz vietas nebija.

Lieta ir tāda,lai dabūtu finansējumu,mums jāizgatavo un jāprezentē 3D modelis ar gataviem risinājumiem.Lai to izdarītu,vajag dzinēja gabarītizmērus,ko netā neuzrāda,tāpēc tagad netiek uzreiz pirkts 450X vai 620tais KTM's.
Visticamāk,dzinēja izvēle kritīs uz to,kuram tos izmērus,stirpinājumu vietas varēs samērīt.

Sanāca gari,pardon,bet ceru uz atsauksmi un padomiem.

Offline

Niksons
01. Nov 2012, 22:29#2

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO

Visu labi sarakstiji. Plāniņš labs, izskatās diezgan nopietni

Gan jau te atradīsies zeperi ar piemērotiem endžīniem

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

Benji
01. Nov 2012, 22:55#3

Kopš: 19. Sep 2010

Ziņojumi: 1226

Braucu ar: S1000RR

Man liekas, ka teemas nosaukumu vajadzeeja nomainiit, lai piesaistiitu lielaaku interesi
bet veiksmi projektaa

Offline

tipin6
01. Nov 2012, 23:18#4

Kopš: 12. Feb 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 2235

Braucu ar: vfr750 strīt edišon, dr650 meža kapli un klasisko piedziņu

ja ir vēlme tad var braukt palīgā no manējā izcelt ārā nebūtu vienītī jāčakarējas.

Offline

tipin6
01. Nov 2012, 23:21#5

Kopš: 12. Feb 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 2235

Braucu ar: vfr750 strīt edišon, dr650 meža kapli un klasisko piedziņu


01 Nov 2012, 23:18:36 tipin6 rakstīja:
ja ir vēlme tad var braukt palīgā no manējā izcelt ārā nebūtu vienītī jāčakarējas.

bet projekts iespaidīgs, prieks ka arī savējiem tautiešiem ir vēlme un apņemšanās piedalīties un kko tādu uzbūvēt

Offline

lesis
01. Nov 2012, 23:28#6

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:


01 Nov 2012, 22:55:38 Benji rakstīja:
Man liekas, ka teemas nosaukumu vajadzeeja nomainiit, lai piesaistiitu lielaaku interesi
bet veiksmi projektaa


Šis ir moču forums,tad nosaukumu centos sasaistīt ar Jums tuvām tēmām.Citādi,nezinot par ko runa,no malas Studentu Formula izklausās mazliet pompozi

Offline

lesis
01. Nov 2012, 23:29#7

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:


01 Nov 2012, 23:18:36 tipin6 rakstīja:
ja ir vēlme tad var braukt palīgā no manējā izcelt ārā nebūtu vienītī jāčakarējas.


Super,apjautāšos sīkāk pm.

Offline

Archy96
02. Nov 2012, 00:11#8

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13383

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Ja jūsu mērķis ir panākt maksimālu izturību, nevis meksimālu jaudu un ātrumu, tad paņemiet, nopērkat kādu vecu yamaha xt moci, visu pilnā komplektā, noravējiet tam motoru, kuram ir arī elektrostarteris, un metiet tajā formulā iekšā - tas būs lēti un funkcionāli, jo visu moci var dabūt pa kādiem 600ls, un nebūs jālasa trūkstošās daļas kopā pa vienai atsevišķi, 600cc, 45zs, griežas viņš labi un jaudas pietiks lai pārvietotos puslīdz dinamiski

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

mezavecis
02. Nov 2012, 07:30#9

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

par sauso karteri aizmirstat..ar to ir vienas problemas

nez vai jega meklet lielas kubaturas ja jaliek restriktors..hmm a turbina drikst but pirms vai pec restriktora?
Motoru var nemt ari no klx,kle(pasvaki gan )karburators nekam nederigs tiem,BET uzmekle Muiznieka kungu un sarunasiet ecu ar sprici pa sakarigam naudam,par piekari uzmekle kas brauc ar kroskartiem vai bagijiem piem urgas .lv, tie varetu ari realizet to projektu..
Vienu tadu "lunohodu" kadu laiku atpakal pardevam pa 300ls
P.s ja nebutu restriktora ieliktu cr 500 motoru,jaudas toch pietiktu
http://www.youtube.com/watch?v=dvWA3Xb49mE&feature=related

[ Šo ziņu laboja mezavecis, 02 Nov 2012, 07:52:25 ]

Offline

endurists
02. Nov 2012, 09:39#10

Kopš: 12. May 2008

Ziņojumi: 1245

Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98


02 Nov 2012, 07:30:19 mezavecis rakstīja:
par sauso karteri aizmirstat..ar to ir vienas problemas

nez vai jega meklet lielas kubaturas ja jaliek restriktors..hmm a turbina drikst but pirms vai pec restriktora?
Motoru var nemt ari no klx,kle(pasvaki gan )karburators nekam nederigs tiem,BET uzmekle Muiznieka kungu un sarunasiet ecu ar sprici pa sakarigam naudam,par piekari uzmekle kas brauc ar kroskartiem vai bagijiem piem urgas .lv, tie varetu ari realizet to projektu..
Vienu tadu "lunohodu" kadu laiku atpakal pardevam pa 300ls
P.s ja nebutu restriktora ieliktu cr 500 motoru,jaudas toch pietiktu
http://www.youtube.com/watch?v=dvWA3Xb49mE&feature=related


Viens kandidāts būtu KTM LC4 620, reāli 609cc, ir sausais karteris, var atrast versijas ar elektrostarteri. Labs griezes moments jau pie apakšām un vidējā apgriezienu diapozonā. Max torque ja nemaldos bija pie 6500 rpm.

Otrs variants ir KTM RFS (Racing four stroke) dzinēju saime. Var ņemt kādu EXC dzinēju - būs ar elektrostareri. Standartā lielākasi pieejamais tilpums ir 510cc. Tālāk jau seko dažādas bigbore versijas. Uzliekot borētu 97mm cilindru iegūst 532cc, 99mm = 552cc, 100mm cilindru = 565cc

Lai ietu augstāk ir nepieciešama stroker kloķene (ar palielinātu gājienu - tas ir 78mm.) Standartā EXC nāk 72mm.

Tad ar 97mm cilindru var iegūt 576cc
ar 99mm cilindru 600cc
ar 100mm cilindru 613cc, tas jau ir ārpus robežām

Taču KTM vairs vairs tās neražo un ja atradīsiet tad cena svarstīsies 1500-3000 USD ietvaros.

P.S. man tāda ir un esmu gatavs sarunām

-----------------
Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98

Offline

lesis
03. Nov 2012, 17:55#11

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:

Diemžēl Yamaha XT ir gaisa dzeses,tas noteikti neder.Līdzīgas klases dzinējs laikam skaitās Honda XR650R,kurš ir šķidrumdzeses.Salīdzinoši pasmags,39kg,44Nm max,kas nav daudz,taču 4.5-6.75rpm robežās dzinējs attīsta 42Nm.
Švakāks kā mūsdienu 450cc,43Hp,bet lasīts,ka daudzi viņu spēj izvilkt uz 55Hp ap 7rpm.
Vienīgā problēma-lielais tilpums,100*86.2,nekur neatradu info vai var ielikt īsāku kloķeni un piemeklēt klani/virzuli.
Laikam,pārāk liels čakars pret aizvēturisku dzinēju+pasmagu.Kādam kas tāds zināms?No gaisa dzeses XR600 nevar kaut ko pielasīt,lai būtu zem 610cc?

Par restriktora ietekmi uz dzinēju-tas ierobežojums parādās pie augstiem apgriezieniem,un jā,jo mazāks tilpums,jo mazāk restriktors ietekmē.20mm restriktors:
600cc max rpm pīķim 11
450cc max rpm pīķim 14rpm
250cc max rpm pīķim 22rpm

Tā kā mums augstus apgriezienus nevajag,jaudas pīķis mierīgi zem 11rpm ierakstīsies,sevišķi viencilindru 600cc.
Četrcilindru 600cc atkal krietni noglušījas,un ne tuvu nav vairs 120-130Hp,labākajām komandām 80-105HP,parasti ap 60HP.Dēļ restriktora starp droseli un galvas kanāliem vairs nesanāk izmantot četras droseles kā oriģināli.Līdz ar to viencilindru 450-600cc ir savi izteikti plusi.

Par turbīnu:
Drosele>restriktors>kompresors>(kūlers)>galva
Par urgas.lv,jā, bagija būei un 318is sekoju līdz,cik sanāk.
Tas kartings ar CR500 izskatās aizraujoši,gribētos ar tādu izgāzt.Īres kartingi ir daudz par švaku,333 migu ciet,citur straujākas trases,tad ir biku labāk.

Endurist:
Jā,man ar patīk tā ideja par 620to KTM,tiek izmantots max atļautais tilpums,var tikt galā ar el.startera jautājumiem.Galvenais jautājums-vai viņi nav pārāk maz?

Tā kā RFS sērija ir svaigāka,vai stock 510cc dzinējs nebūs ņiprāks par veco 620to? Pozitīvi,ka big bore un stroker kiti eksistē.
Parādījās iespēja samērīt vienu 01' gada KTM 520(6days-tas ir kaut kāds šasijas tips?)
Šim konkrētajam dzinējam to stroker kitu ir iespējams taisīt?
Tas nenozīmē,ka mēs uz to tiešām tēmētu,vajag pēc mazāk sev sarežģīt dzīvi,lai vispār tas viss izdotos un izmaksas pēc iespējas būtu zemākas.Teiksim pirmajā sezonā stock tilpums,nākamajā jau var domāt par big bore/stroker ideju.

Offline

mezavecis
03. Nov 2012, 21:17#12

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

Ja nav noslepums cik Jums budzets tam pasakumam,jo no ta ari var domat pa kadiem plauktiem ingridientus lasit shim projektam?!

Offline

MIGs
03. Nov 2012, 21:37#13

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

KTM 690 ! - tik šī motora man vairs nav(visu moci diezin vai pirksi).


Cik liels ir kubatūras ierobežojums ?! Tie 610cm3 ?

Ņiprumu var panākt ar zobratu atiecību tiesa zaudēsi gala ātrumu.

Pre-690 LC4 motoriem mīnus ir 5 ātrumu ātrumkārba
450/5xx ktm jaškatās - krosa močiem bieži kārbas ir 4 robi, EXC(Enduro) ir arī seši robi.

Kur ir ideja kāpēc vajag viencilindra motoru ? Tāpēc, ka ieplūdei difuzori ?!

-----------------

Offline

lesis
04. Nov 2012, 01:31#14

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:

Šīm formulām budžets grozās 10'-50'latu.Es būšu smagi pārsteigts,ja mēs izcīnīsim budžeta apakšējo iedaļu.

Normāls finansējums būs tad,kad sponsoriem būs skaidrs par ko viņi maksās.Neviens nedos līdzekļus uz goda vārda,ka pēc pāris mēnešiem mēs būsim izprojektējuši,kā šos latus un tehniku pareizi izmantot.

Diemžēl visām komandām pirmajā dalības reizē tam ir jāiziet cauri.Augstskolas vadība šim noticēs tikai projekta beigās.

Tāpēc,lai atvieglotu situāciju,nemeklēsim laikam labāko dzinēju,bet izvēlēsimies to,kuru šī brīža mērījumiem varam dabūt-KTM 520 01'.

Jā,tilpums zem 610cc,tāpēc KTM 690 nederēs.
Maksimālais ātrums pie 110km'h,tā ka nav problēmas,ja četri ātrumi,tiks galā ar GP skaitli.
Viencilindrs-vieglāk kolektorus izgatavot,mazāks svars,vieglāk izplānot sakarīgu izvietojumu visam.Kā arī4cil motori ir izteikti ierobežoti.

Offline

MIGs
04. Nov 2012, 12:38#15

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Tad jaudu ziņā tiešām kāds no jaunākās saimes KTM sporta motoriem(Vēlams EXC) ar starteri.

Nu es cenšos saprast kādi ir reglamenta ierobežojumi starp 4 cil un 1 cil motoriem ?!
Ja difuzori ir vienāda izmēra, tad 4 cilindru motors ir 4x250cm3 vai 4x150cm3, atiecīgi ieplūde jau katram arī nav vajadžiga tik liela uz katru katliņu.

-----------------

Offline

lesis
04. Nov 2012, 14:05#16

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:

Tilpums nedrīkst pārsniegt 610cc,lai cik būtu cilindri.

Ir viena sena Asv vai Kanādas komanda,kas pirms desmit gadiem piedalījās ar pašu izgatavotu 544cc V8 ar Kawasaki 4V galvām.

V8 FSAE

Offline

TB
04. Nov 2012, 18:19#17

Kopš: 13. Oct 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 4314

Braucu ar: Nebraucu

Tad var paņemt jebkuru 600-ieka motoru ar apmēram 100Zs un viss būs labi... un arī veselu mo var nopirkt par nelielām naudām.

Vai obligāti jābūt 1 podam?

Offline

dzhanis
04. Nov 2012, 18:42#18

Kopš: 30. Apr 2010

Ziņojumi: 366

Braucu ar: kx250

tur jau tada nopietna formula.

kaut ka galigi neskiet, ka 1cil motors sho spetu ta pienacigi pakustinat

Offline

Renxx
04. Nov 2012, 19:41#19

Kopš: 26. Apr 2008

No: Baloži

Ziņojumi: 165

Braucu ar: Honda Transalp PD06

Jūs lasāt ar jeb tikai drukājiet...
šis formulas būvē 140-250kg diapazonā.Trasē labi ja 20% būs dzinējs pie pilnas slodzes,tad turēt pareizajos apgriezienos motoru būs pagrūti-tas arī nosver uz viencilindra motoru

Offline

lesis
04. Nov 2012, 20:07#20

Kopš: 24. Oct 2012

Ziņojumi: 8

Braucu ar:

Jau pašā sākumā centos izskaidrot,kāpēc izvēle par labu mūsu komandai ir viencilindra motoriem:
1)vienkāršība.Mums nav pieredzes,lai uzbūvētu šādus kolektorus.Jāņem tas,ko Tu vari pacelt.

2)vieglums(-25/30kg+šaurāki stiprinājumi,mazākas piekares/šasijas daļas),izsvarojums un viss kas ap to saistās-vadāmība līkumos, paātrinājumā, bremzēšanā,degvielas patēriņš
3)izmaksas izgatavot ieplūdi,izplūdi būs krietni dārgākas kā krosiniekam.
4)Restriktora ierobežojumi mazāk ietekmē 1cil motorus nekā 4cil motorus pat pie vienādiem tilpumiem,jo 1cil motori nebūs augstapgriezienu motori 450-600cc diapazonā kā 600cc 4cil motori.Ja viņiem ierobežos max apgriezienus pie 9-10rpm,kam nav paredzēti,jaudas zudums var būt ap 20-50Hp.Jēga?
5)Vajag dzinēju,kas labi ceļ no apakšas un viegli iegriežas,jo tikai ap 20% pie pilnas slodzes būs motors.Vadītājam ir pagrūti noturēt pareizus apgriezienus,kad jādomā par visu pārējo.

Dzhani:
2012 Vācijas posmā piedalījas 77 iekšdedzes formulas.61formula bija spējīga piedalīties paātrinājuma pārbaudījumā 75m taisnē.Austrāļu komanda ar 450SX KTM ierindojas 52ajā vietā ar 4.717sekundēm.
Asv komanda ar Yamaha WR450 ierindojas 33vietā,4.461s.
Svarīgākā sacensību daļa ir 22km izturības brauciens,kur vērtē laiku un degvielas patēriņu.
Austrāļi/Asv attiecīgi 6. un 1.
vieta. Kompvērtējumā 4. un 5. vieta no 77 komandām.
Un tas ir panākts ar viencilindru atmo dzinēju.
Kopvērtējuma Top3 komandas ir 4cil 600cc Yamaha,Honda,Kawasaki.Paātrinājums 3.853 labākais laiks ar aptuveni 120km/h beigās(tas gan nav precīzi,nav tādas info).

Lai arī tops ir 600cc superbaiki,mēs esam pārliecināti,ka mums vieglāk būs sasniegt augstākus rezultātus ar viencilindra motoru nekā ar 4cil,ņemot vērā mūsu iespējas,zināšanas un lēšot aptuvenās izmaksas.

Offline