Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Par motocikla aizdedzes svecēm…

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • zefiirs,
    16-12-2021

    Aizdedzes sveces ir neatņemama Jūsu motocikla motora sastāvdaļa. Benzīna dzinējos, gaisa un degvielas maisījuma aizdedzināšanai cilindros izmanto aizdedzes sveces radīto elektrisko dzirksteli. Aizdedzes svecei jāpārvada vairāku tūkstošu voltu liela strāva drošā veidā, tāpēc būtiski lietot tādu aizdedzes sveci, kas atbilst speciālam motoram un ko paredzējis motocikla ražotājs. Aizdedzes sveces atšķiras pēc diametra, vītnes soļa un garuma, sešstūra ligzdas izmēra un blīvējuma veida.

    Aizdedzes sveces galvenokārt atšķiras pēc centrālā elektroda izgatavošanas materiāla. Aizdedzes sveces , kas izgatavotas no Vara-Niķeļa ir salīdzinoši lētas un to darba mūžs parasti ir ne ilgāk kā 25’000–30’000 km, tām ir liels elektroda diametrs salīdzinot ar pārējām aizdedzes svecēm, tāpēc dzirksteles radīšanai ir nepieciešams lielāks spriegums. Platīna aizdedzes sveces var labi izturēt elektrisko izlāžu iedarbību,jo tām ir plāns elektrods, kas rada jaudīgāku dzirksteli. To darba mūža ilgums ir paredzēts līdz pat 70’ 000 km nobraukumam. Iridija aizdedzes sveces kalpo visilgāk, jo irīdijs ir cietāks un izturīgāks par platīnu. Šīm aizdedzes svecēm ir mazs centrālais elektrods, kas prasa mazāku spriegumu, lai radītu dzirksteli. Irīdija aizdedzes svecēm ir raksturīga augsta izturība un tās vienmērīgi darbojas jebkādos slodzes apstākļos. Šīs sveces nodrošina efektīvu degvielas sadedzi, bet šīs priekšrocības atspoguļojas arī cenā.

    Svarīgs aizdedzes sveces raksturlielums ir tās kvēlskaitlis- skaitlis, kas raksturo aizdedzes sveces siltumīpašības, tas ir proporcionāls vidējam indicētam spiedienam, kurā, sveci izmēģinot speciālā viencilindra motorā, no sakarsušā sveces elektroda vai izolatora sākas darbmaisījuma kvēlaizdedze. Jeb tas ir siltuma izkliedes daudzuma mērs. Aizdedzes svecei ir jāizkliedē siltums, ko rada izplūdes gāzes. Pareizai aizdedzes sveces darbībai svarīgi, lai ar siltuma vērtībām tā būtu optimāli pieskaņota dzinējam. Kvēlskaitlis no 2 līdz 6, nozīmē , ka elementi efektīvi darbojas zemas slodzes apstākļos un ir zema siltuma izkliede no centrālā elektroda un izolatora.Tie ir piemēroti braukšanai ar motociklu ziemā , kā arī īsiem braucieniem.
    Kvēlskaitlis no 7 līdz 11 nozīmē, ka šīs kategorijas izstrādājumi tiek izmantoti vasarās un ir ar augsta siltuma izkliedi. Dzinējos kuriem ir augsta kompresijas pakāpe. Nav ieteicams izmantot sveces, kuru kvēlskaitlis atšķiras no motocikla ražotāja ieteiktā. Tas var izraisīt pārkaršanu, kas nelabvēlīgi ietekmē komplektējošo daļu darbmūža ilgumu.

    Aizdedzes sveču stāvoklis būtiski ietekmēt motocikla iedarbināšanu vai darbošanās efektivitāti. Un nolietojums ir dabisks motociklu aizdedzes sveču izmantošanas rezultāts .Trokšņi un vibrācijas dzinēja tukšgaitā, problēmas ar motocikla iedarbināšanu, dzinēja raustīšanās, paaugstināts degvielas patēriņš var būt saistīts ar aizdedzes sveču nolietojumu. Ja aizdedzes sveces netiek regulāri pārbaudītas, tīrītas vai mainītas, tās var radīt problēmas ar dzinēju.

    Lai noskaidrotu aizdedzes sveču stāvokli un noteikt to bojājumus , nepieciešama apskate. Lai to izdarītu, ir pietiekami noteikt sveces darba uzgaļa izolatora krāsu un stāvokli.

    Svarīgi nedemontēt detaļas, kamēr dzinējs nav pilnībā atdzisis. Netīrumus no aizdedzes sveču sēžām ir iespējams iztīrīt ar saspiestu gaisu. Pirms to darīt, jāuzvelk aizsargbrilles. Sveču nomaiņai ir jāizmanto atbilstoša izmēra aizdedzes sveces atslēga. Aizdedzes sveces uzmanīgi jāizskrūvē, nepielietojot pārāk lielu spēku, jo tinums var salūzt, un svece rada lielus bojājumus, kurus var novērst tikai servisā. Kad aizdedzes svece ir izskrūvēta, nedrīkst pieļaut jebkādu daļiņu iekļūšanu sadegšanas kamerā caur sveces atveri. (Ja jums nav nepieciešamo prasmju uzticiet detaļu noņemšanu un uzstādīšanu tehniskās apkopes stacijas speciālistiem.)

    Apskatot aizdedzses sveci - pelēka vai dzeltenbrūna krāsa liecina par pareizu tās darbību (Skatīt 1.att.). Savukārt oglekļa nogulsnes uz elektrodiem var liecināt par detaļas izmantošana ar pārāk īsu izolatoru. Oglekļa uzkrāšanās rodas, ja aizdedzes svece tiek bieži darbināta, neļaujot tai uzsilt līdz pašattīrīšanās temperatūrai, kas atkarībā no transportlīdzekļa parasti ir no 360 līdz 850 grādiem pēc Celsija. –piemēram, veicat tikai nelielus attālumus vai izvēlaties nepareizu aizdedzes sveci. Tā rezultātā dzinējs var uzreiz neiedarboties un darboties ar pārtraukumiem (Skatīt 2.att.). Konstatējot aizdedzes sveces bojājumu -kušana, var secināt , ka aizdedzes svece termiskā pārslodze. Ja sveces kvēlskaitlis ir pārāk zems, aizdedzes sveces temperatūra paceļas pārāk augstu un veicina priekšlaicīgu aizdedzi , kas noved pie aizdedzes sveces elektrodu izkušanas(Skatīt 3.att.). Aizdedzes sveci ar smagiem nosēdumiem cēlonis var būt slikta degvielas kvalitāte, liels eļļas patēriņš mehāniski nolietotā dzinējā vai dzesēšanas šķidruma sadegšana bojātas cilindra galvas blīves dēļ. Kā arī ja kvēlskaitlis ir izvēlēts pārāk augsts, aizdedzes sveces temperatūra kļūst pārāk zema un rada nogulsnes aizdedzes galā, kas izraisa dzirksteļu zudumus (Skatīt 4.att.). Nolūzis aizdzes sveces izolators parasti rodas no nepareizas pievilkšanas vai aizdedzes sveces nomešana uz cietas virsmas (piemēram, garāžas grīdas) pirms to uzstādīšanas.(Skatīt 5.att.)


    Informācija par motocikla aizdedzes sveci no vietnes autodoc.lv


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties