Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


BMW S 1000 RR: panākumu stāsts uzņem ātrumu

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (19)
  • Drukāt
  • BM Auto,
    16-11-2010

    2010. gadā BMW S 1000 RR par sevi lika runāt superbaiku čempionātos visā pasaulē. Tagad, kad sacīkšu sezona aiz muguras, ir īstais brīdis atskatīties uz RR fenomenālajiem panākumiem, kas sasniegti daudzās trasēs un, protams, palīdzējuši jaunajam modelim gandrīz tādā pašā tempā lidot ārā no dīleru saloniem.

    WSBK – pasaules čempionāts superbaikiem

    Maņikūrā, Francijā, BMW Motorrad pabeidza kopumā veiksmīgu otro kampaņu pasaules prestižajās motošosejas sacīkstēs. Rubens Čaušs (Ruben Xaus) un Trojs Korsers (Troy Corser) sasniedza kopā astoņus pirmā piecnieka finišus, turklāt Trojs savā kontā ierakstīja pirmo uzvaru starta kvalifikācijā un kāpa uz goda pjedestāla sacensībās.



    Čempionāta kopvērtējumā Trojs finišēja 11. pozīcijā (165 punkti), bet Rubens – 15. vietā (106 punkti). Ražotāju ieskaitē BMW sezonu pabeidza 6. vietā ar 201 punktu.

    Sezonu starplaikā, nomainot Rubenu Čaušu, komandai ir pievienojies 2010. gada vicečempions Leons Haslams (Leon Haslam). Apvienojot Leona ātrumu, Troja pieredzi un zināšanas, ko šajā gadā uzkrājuši inženieri, nav šaubu, ka komanda augstākajiem mērķiem ir tuvāk nekā jebkad agrāk.

    Superstock 1000 FIM Cup

    BMW Motorrad Italia pilots Airtons Badovīni (Ayrton Badovini) šogad atnesa S 1000 RR pirmo starptautisko čempiona titulu un WSBK satelītčempionātā sasniedza jaunu rekordu, uzvarot deviņās no desmit seriāla sacīkstēm.

    S 1000 RR braucējs kāpa uz pjedestāla augstākā pakāpiena pirmajos septiņos posmos, priekšlaikus nodrošinot čempiona kroni sev un BMW Motorrad kā ražotājam. Turpinot čempionātu, viņš uzvarēja vēl divas reizes, otrajā pozīcijā paliekot vien sezonas beidzamajās sacensībās.

    Francija

    S 1000 RR šosezon dominēja Francijas superbaiku čempionātā, taču uzvarētāja noskaidrošanai pilotu ieskaitē bija nepieciešami visi 14 čempionāta posmi. Tikai pēdējās sacīkstēs čempiona laurus plūca Ervans Nižons (Erwan Nigon), liedzot augstāko vietu iegūt komandas biedram Sebastianam Gimbertam (Sebastian Gimbert).



    Septiņas uzvaras, piecas otrās vietas, viena trešā vieta un sešas pirmās starta pozīcijas – tāds ir veiksmes un prasmju arsenāls, kas Ervanu aizveda līdz čempiona titulam. Viņa komandas biedrs Sebastians, beidzoties sezonai, atpalika vien par 12 punktiem, un abu spēcīgā cīņa 2010. gada kampaņā BMW Motorrad France nodrošināja divu braucēju atrašanos ieskaites galvgalī – labāko iespējamo finiša scenāriju BMW pirmajā superbaiku gadā.

    Uzvara šajā čempionātā arī ražotāju ieskaitē ir respektu pieprasošs panākums, īpaši ņemot vērā faktu, ka S 1000 RR Francijā tirdzniecībā nonāca tikai pērn 5. decembrī. Komandai, kas izcīnījusi 12 uzvaras 14 sacīkstēs, tostarp abiem pilotiem 10 posmos kāpjot uz goda pjedestāla, 2011. gadā nebūs viegli uzlabot rezultātus. Taču mēs varam būt droši – viņi centīsies!

    Spānija

    Team Motorrad Comptetition braucējs Havjers Foress (Javier Fores) ir jaunais Spānijas čempions superbaiku čempionāta Stock Extreme kategorijā. Viņa sniegums šogad bijis fantastisks un jau piektajā posmā nodrošinājis čempiona titulu: Havjers izcīnījis piecas pirmās starta pozīcijas, sasniedzis piecus labākos apļa laikus, tostarp vairākus jaunus rekordus savā klasē, un pieckārt kāpis uz pjedestāla augstākā pakāpiena.



    Viņa komandas biedrs Enrike Rokamora (Enrique Rocamora) pirms sezonas beidzamā posma braucēju ieskaitē ieņem 4. vietu, saglabājot izredzes ielauzties līderu trijniekā.

    Tikmēr neatkarīgi no iznākuma pilotu ieskaitē ražotāju starpā BMW Motorrad var svinēt pārliecinošu uzvaru – tuvākais sekotājs Ducati atpaliek par 84 punktiem, Honda, Kawasaki, Yamaha un Suzuki paliekot vēl zemākās pozīcijās.

    Lielbritānija

    Arī Lielbritānijā 2010. gadā BMW S 1000 RR baudīja panākumus, dominējot divos konkurences visvairāk piesātinātajos seriālos un iegūstot divus čempionu titulus.



    Jentin Racing komandā startējošais BMW Motorrad braucējs Stīvs Brogans (Steve Brogan) British Superbike–EVO čempionātā uzvarēja, finišējot pirmais 12 no 26 sacīkstēm – īpaši iespaidīgi, ņemot vērā, ka šī bija debija EVO klasē.

    Vēl ciešākā tvērienā 2010. gadā BMW Motorrad turēja Metzeler National Superstock 1000 čempionātu, kur ieguva astoņas uzvaras 13 posmos. BMW Motorrad priekšsagatavoto motociklu veiktspēja un attiecīgi popularitāte izrādījās tik liela, ka Superstock klasē (minimālas tehniskas izmaiņas salīdzinājumā ar ielas motocikliem) sezonas laikā jauno modeli turpināja adaptēt aizvien jaunas komandas. Sērijas beidzamajās sacīkstēs uz starta taisnes BMW Motorrad marku pārstāvēja jau katrs ceturtais motocikls. Piedevām S 1000 RR 2010. gada sezonā sasniedza piecus jaunus apļa laika rekordus.

    Uzvarētāja statusu Metzeler Superstock 1000 čempionātā S 1000 RR nodrošināja Samsung Mobile Racing komandas braucējs Džons Kirhams (Jon Kirkham), kurš pilotu ieskaitē lauru vainagu varēja pielaikot jau divas sacīkstes pirms sezonas beigām. Kopumā viņa kontā šogad sešas uzvaras, sešas pirmās starta pozīcijas, kā arī divi Superstock apļa laika rekordi. Savukārt Stīva Brogana komandas biedri – Jentin Racing piloti Ričards Kūpers (Richard Cooper) un Tristans Palmers (Tristan Palmer) – katrs sasniedza pa apļa laika rekordam, uzrādīja labāko rezultātu kvalifikācijā un izcīnīja vienu pirmo vietu.

    Vācija

    Vācijas starptautiskais superbaiku čempionāts (IDM) 2010. gada sezonu finišēja Hokenhaimas trasē 18. un 19. septembrī. Otro vietu čempionāta kopvērtējumā savā kontā ierakstīja beļģu braucējs Verners Demens (Werner Daemen), bet viņa komandas biedrs nīderlandietis Barijs Venemans (Barry Veneman) IDM debijas sezonu pabeidza ar augsto piekto vietu.



    Šādi rezultāti bija patiesi labs iemesls sezonas noslēguma svinībām, izceļot progresu, kāds panākts salīdzinājumā ar 2009. gadu. Pērn BMW Motorrad ieguva trešo vietu gan braucēju, gan ražotāju ieskaitē, bet šogad – otrā pozīcija.

    Turklāt Verners Demens no 2010. gada čempiona – bijušā World Superstock čempiona Karla Mugeridža (Karl Muggeridge) – atpalika tikai par 19 punktiem, bet Alpha Technik–Van Zon – BMW komandai pietrūka viena vienīga punkta, lai BMW Motorrad kronētu par čempioniem ražotāju ieskaitē. Nav šaubu, ka tuvā uzvaras garša gan pilotus, gan komandu nākamgad padarīs vēl konkurētspējīgāku!

    Somija

    2010. gada Somijas superbaiku čempionātā, braucot ar S 1000 RR, savā debijas sezonā uzvarēja BMW dīlera atbalstīta komanda. Somijas dienvidos, Turku, bāzēta kompānija Motomarket pieteica divu braucēju komandu, kopējo BMW pilotu skaitu seriālā palielinot līdz pieciem. Komandā spēkus apvienoja Sami Penna (Sami Penna) un sešpadsmitkārtējais Ice Racing un trīskārtējais šosejas čempions Kari Vehnieinens (Kari Vehniäinen). Startējot sešos posmos un deviņās sacīkstēs garajā seriālā, komandas braucēji desmit reižu kāpa uz pjedestāla, sešas reizes uzvarēja, nobeigumā par čempionu kļūstot Sami Pennam. Savu tuvāko sekotāju Topi Hāralu (Topi Haarala) Sami apsteidza par 32 punktiem, savukārt labāko trijnieku noslēdza Motomarket komandas otrais braucējs Vehnieinens, vicečempionam Hāralam zaudējot tikai vienu punktu.

    Kanāda

    Lai arī BMW piloti nespēja izcīnīt 2010. gada Kanādas superbaiku čempiona titulu, trīs S 1000 RR atrašanās pirmajā piecniekā nav slikts rezultāts, vai ne? Taču šis patiesi bija septiņkārtējā čempiona Džordana Zoka (Jordan Szoke) gads – lai kā pūlējās konkurenti, uzvarot visos septiņos posmos un šādi sasniedzot jaunu rekordu čempionāta 30 gadu vēsturē, Džordans parādīja, ka šosezon bija pārāk ciets rieksts.



    Tikmēr Orion Motorsports / BMW Motorrad Canada pilots Endrū Nelsons (Andrew Nelson) darīja visu, kas viņa spēkos, un sezonu pabeidza vicečempiona godā, uzrādot savu visu laiku labāko rezultātu. Vēl viens BMW pilots, divkārtējais nacionālais čempions Frānsiss Martins (Francis Martin), kas startēja radX HD / BMW Motorrad Canada komandā, neskatoties uz priekšpēdējā posmā gūtu potītes traumu, ierindojās trešajā vietā, Endrū Nelsonam zaudējot vien 10 punktu.

    Džodijam Kristī (Jodi Christie) finišējot ceturtajā vietā, Frānsisa Martina komandas biedrs Maikls Fereira (Michael Ferreira) izrādījās trešais BMW Motorrad pilots, kas ražotāju pārstāvēja pirmajā piecniekā. Trīs no pieci nav slikti, vai ne?

    ASV

    Amerikas Savienotās Valstis aizņem milzīgu teritoriju, un tas nozīmē, ka daudzi braucēji ir piesaistīti reģionālajām, nevis nacionālajām sacensībām. No otras puses, runa, kā varat iedomāties, ir par neskaitāmām aktivitātēm, sāncensībām un panākumiem. Lūk, īss pārskats.

    BMW dīlerkompānijas daudzviet ASV aktīvi pieteica savu komandu dalību. Piemēram, braucot San Diego BMW Motorcycles komandas sastāvā, Džeremijs Tojs (Jeremy Toye) piedalījās Kalifornijas čempionātā Formula 1 klasē. Sezonas laikā viņš svinēja divas uzvaras, vienu reizi izcīnīja 2. vietu, turklāt sasniedza lielisku ātrumu, divkārt uzrādot jaunu apļa laika rekordu. Šāda līmeņa sniegums Džeremijam nodrošināja čempiona titulu.



    Arī Gerijs Ors (Garry Orr) pārstāvēja San Diego BMW Motorcycles komandu un plūca uzvaras laurus Kalifornijas čempionāta Formula 40 klasē, izbaudīja četras uzvaras Formula 40 WSMC čempionātā, trīs uzvaras Solo GTO sērijā un vienu uzvaru Open Suberbike klasē, tā nopelnot gada labākā jaunā braucēja titulu.



    ASV austrumu krastā S 1000 RR pilotēja Ēriks Helmbeks (Eric Helmback), kas pārstāvēja BMW Motorcycles of Manhattan. Viņa kontā piecas uzvaras GTO klasē CCS/ASRA čempionātos.

    Ar trīs lielu dīleru atbalstu S 1000 RR pilots Neits Kerns (Nate Kern) finišēja uz pjedestāla katrās GTO, Unlimited Superbike un Unlimited Grand Prix seriāla sacīkstēs, tādējādi nodrošinot sev ne tikai 14 uzvaras 23 sacensībās, bet arī čempiona titulu katrā no trim klasēm.

    Ļoti aktīvs šosezon ir bijis Kriss Periss (Chris Peris), kurš pārstāvēja Arizonas štata BMW Motorrad dīlerkompāniju Iron Horse un startēja AMA Superbike, WERA Open Superbike un Formula 1, CCS Unlimited GP un Unlimited Superbike, kā arī AMS Formula 1 čempionātos. Kopumā viņš uzvarēja 13 sacīkstēs un sasniedza četrus jaunus apļa laika rekordus.

    Ekstrēmā paātrinājuma frontē Ohaio štata komanda Brock’s Performance mērķtiecīgi darbojās kopš šā gada marta, kad saņēma pirmos S 1000 RR. Jau maijā, piedaloties AMA Drag Bike pasākumā Mičiganā, Raiens Šnics (Ryan Scnitz) sasniedza rezultātu 8,49 sekundes. Viņa pazeminātais un pagarinātais S 1000 RR, neskaitot dažus papildu elementus, tobrīd faktiski bija sērijveida motocikls. Šnica rezultāts tika atzīts par jaunu dinamikas standartu, un panākuma svaru palielina fakts, ka tas sasniegts ar litra klases motociklu segmentā, kur agrāk nedalīti dominēja Suzuki Hayabusa un Kawasaki ZX–14 (Eiropā – ZZR 1400).



    Tikmēr Sanhosē BMW Motorrad dīlera atbalstīts, Villijs Hodžsons BUB Speed Trials pasākumā Bonevilas sāls līdzenumā Jūtas štatā mēģināja uzstādīt pirmo S 1000 RR ātruma rekordu. Viņa mērķis bija pārspēt eksistējošo 192 jūdžu rekordu. Diemžēl sliktas saķeres dēļ viņam tas neizdevās, tomēr tika fiksēts ātrums 189 jūdzes stundā jeb 304,17 km/h. Nākamgad Sanhosē komanda mēģinās atkal.

    Bonevilā bija arī Endijs Silss (Andy Sills), kuram ar viena litra darba tilpuma sērijveida motociklu izdevās sasniegt 196,117 jūdzes stundā (315,62 km/h), kas ir jauns rekords. Paradoksāli, ka Endijs startēja ar demomotociklu, kas bija palienēts no Sanhosē dīlera… Pa šo laiku rekords jau ir pārspēts, un tas nozīmē tikai vienu – nākamsezon Endijs skriesies atkal!

    Citviet pasaulē…

    Atcerēsimies skotu braucēja Kīta Eimora (Keith Amor) fantastisko uzvaru Īrijas North West 200 Superstock sacīkstēs šā gada jūnijā. Austrālijā Kreigam Kokshelam (Craig Coxhell) joprojām ir iespēja izcīnīt Superstock čempiona titulu, bet Jaunzēlandē Slouns Frosts (Sloan Frost) ziemas Superbike sēriju jau ir pabeidzis uz pjedestāla augstākā pakāpiena.

    Tāpēc, noslēdzot 2010. gada sezonas pārskatu, ir pamats teikt, ka BMW Motorrad pirmais superbaiks ir kļuvis par sacīkšu pasaules fenomenu. Sākot ar startu dīleru salonos 2010. gada sākumā un beidzot ar dominanci sacīkšu trasēs visā pasaulē, S 1000 RR panākumi neuzrāda ne mazākās palēninājuma pazīmes. Ar klasē labāko tehniku jau sērijveida izpildījumā aizvien vairāk un vairāk braucēju RR saista ar cerībām uzvarēt dažādos čempionātos.

    Žurnālisti ir sajūsmā par RR, pārdošana noris lieliski, un 2010. gadā dažādas balvas burtiski straumēm plūst uz BMW Motorrad biroju. Vienīgais, kā vēl pietrūkst, ir pirmā uzvara superbaiku pasaules čempionātā. Bet, kad tas notiks, S 1000 RR veiksmes stāsts kļūs neapturams. BMW Motorrad S 1000 RR fanu un pilotu vārdā visā pasaulē: 2011. gada sezona, sācies!


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties