Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Honda Crosstourer kļūst par sērijveida modeli

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (12)
  • Drukāt
  • Motografs.lv,
    24-11-2011

    VFR1200 mutē par universālu ceļojumu motociklu. Ja nu kādā segmentā nākamgad kļūs pavisam šauri, tad tas būs pie universālajiem visurbraucējiem – blakus ierastajam žanra līderim BMW R 1200 GS pircēji sirdis centīsies iekarot Triumph Tiger Explorer, Kawasaki Versys 1000 un… Honda Crosstourer!

    To, kā jaunais modelis izskatīsies un no kā tas būs būvēts, Honda parādīja jau pērnajā EICMA. Honda būtu par dārgu jauno platformu – šasiju un V4 motoru – izmantot tikai vienam modelim, tāpēc Crosstourer ir tās loģiska tālākā attīstība. Praktiski tas nozīmē, ka jaunajam modelim ir tāds pats rāmis un motors kā šosejas tūristam VFR1200, taču savādāka ritošā daļa, ergonomika un, protams, dizains.



    Ņemot vērā eventuālo pielietojumu, motoram, tiesa, ir visai atšķirīgi regulējumi. Ja VFR attīsta 172 ZS pie 10 000 apgriezieniem, tad Crosstourer šie rādītāji ir 128 ZS pie 7 750 apgriezieniem. Toties griezes momenta samazinājums ir minimāls – par 3 Nm, un Crosstourer dzinējs 126 Nm attīsta jau pie 6 500, nevis 8 750 apgriezieniem.



    Motocikla piekare no VFR atšķiras ar garākiem gājieniem (komiskā kārtā Honda nemin, cik gariem), savukārt riteņi ir šīs klases standarts – ar 19 collu disku priekšā un 17 collu aizmugurē. Par to, lai ceļojumi noritētu bez liekām rūpēm par tehniku, gādā aizmugures riteņa piedziņa ar kardānu. Standarta apriepojums ir bezkameru Pirelli Scorpion Trail, kas labi der arī uz grantētiem ceļiem.



    Tas, vai kāds jauno modeli gribēs braukt ārpus asfaltētiem ceļiem, gan ir labs jautājums. Diemžēl neizbēgams balasts līdz ar VFR tehnikas pārņemšanu ir arī svars. Ar uzpildītu degvielas bāku Crosstourer sver 275 kg, tikai knapi izvairoties no smagākā debitanta goda atņemšanas Triumph Tiger Explorer.



    Toties Crosstourer ir labs aktīvās drošības piedāvājums: kombinētās bremzes ar ABS jau bija pazīstamas no VFR1200, taču saķeres kontrole gan ir jaunums. Spriežot pēc informācijas presei, ABS nebūs atslēdzama, savukārt atslēdzamajai saķeres kontrolei atšķirībā no konkurentu sistēmām būs tikai viens režīms.



    Sagaidāmā kārtā Crosstourer varēs nopirkt ar otrās paaudzes automātisko divsajūgu transmisiju (DCT), kas šajā modelī, šķiet, visai loģiska izvēle. Jaunā DCT piedāvā izvērstāku vadību un ir vieglāka.



    Kas vēl? Honda sola, ka Crosstourer ergonomika būs vienlīdz komfortabla pilsētā un tālos ceļojumos, gan neizplūstot garākos paskaidrojumos, kā tas panākts. Jaunajam modelim ir lielāka degvielas bāka – 21,5 pret 18,5 litriem, savukārt degvielas patēriņu Honda sola 6 litru līmenī uz 100 km.



    Crosstourer cena pagaidām paliek nezināmais, taču droši vien nebūs nepareizi prognozēt, ka tā pārāk neatšķirsies no VFR1200. Pēdējais versijā ar divsajūgu ātrumkārba pagājušajā sezonā maksāja nepilnus 16 000 eiro.

    Tehniskie dati (ražotāja):












    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties