Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


28.03. LTV1 raidījumā SASTRĒGUMSTUNDA par ceļiem, nodokļiem un močiem

[1-20]  21-33 

freerider, 28. Mar 2012, 09:50

Galvenais: Jāpanāk lai ceļa nodoklis tiek ietverts degvielas cenā!!!
Cik brauc, tik maksā!
Pieņemsim ka man ir darba auto, personiskais auto, pāris motorolleri, un par visiem jāmaksā nodoklis! Bet braucu es tikai ar vienu transporta līdzekli nevis vienlaicīgi ar visiem 4!!!
Tas ir tikai normāli!

UDT, 28. Mar 2012, 09:41

Es jau tagad varu jums atbildeet uz jautaajumu kaapeec paceela nodokljus transportam bet celji nepaliek labaaki. Taapeec ka visa taa nauda aizgaaja un aiziet budzeta caurumu laapiishanai kas radaas 2008 gadaa. Politikji droshi vien atbildees garaak, teelainaak bet so pashu atbildi varees noprast.

kaarlis, 28. Mar 2012, 09:31

Ir ļoti daudz diskusiju un vieddokļu par pašreizējo nodokļu sistēmu un naudas (ne)izlietojumu konkrētajam mērķim, taču nav skaidru priekšlikumu par sistēmas turpmāko eksistenci. Viens no priekšlikumiem, lai novērstu netaisnīgu nodokļu dubult maksu par sezonas rakstura transporta līdzekļu un vieglo automobīļu uzturēšanu un lietošanu, ir pārnest nodokļus no tieša, vienreizēja maksājuma valasts kasē uz maksu par degvielu, pievienojot šo nodokli pie iegādātās degvielas cenas. Tādejādi tiktu ievērots princips- braucu- maksāju, nebraucu- nemaksāju, un automātiski izlīdzinātos domstarpības par transporta līdzekļa jaudu, masu un citiem degvielas patēriņa un iedarbības uz ceļu infrastruktūru faktoriem. Sistēma liktu maksāt nodokļus arī tranzīta transportam un netiešā veidā uzlabotu situāciju degvielas cenu ziņā, jo līdzīga sistema eksistē arī dažās citās Eiropas valstīs, tādejādi pielīdzinot cenas un neļaujot realizēt pārmērīgu uzcenojumu. Tuvākais piemērs laikam ir Lietuva.

dusk, 28. Mar 2012, 09:12

Obligati uzdodamais jautājums:
Lietuvā un Latvijā degviela maksa daudzmaz līdzīgi. Tikai Lietuvas degvielā ir ierēķināts arī ceļu nodoklis, pie mums nav. Tad kāda mārrutka pēc cenas ir vienādas???

Viks, 27. Mar 2012, 23:59

Rītdien iemetīšu arī Spokam paskastē!
Tiko uzgāju kaimiņu forumā rakstu, kurš ir izvilkts no kāda ziņu portāla, bet te var izlobīt labus jautājumus, kurus žurnālists nav uzdevis tieši, bet izklāstijis sabiedrībai savas pārdomas un pētijuma rezultātus!!!


no DB.lv

Braukt ar automašīnu Latvijā - tā ir greznība. Protams, degvielas cenas kļūst arvien augstākas, un arī labs auto nemaksā lēti, bet šoreiz stāsts ir vēl par kaut ko citu. Proti, degviela un automašīnas arī mūsu kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā maksā pietiekami lielas cenas, savukārt auto iegādes izmaksas tieši pie mums ir spilgts piemērs tam, ka alkatībai robežu nav.

Atbilstoši publiski pieejamiem datiem Latvijā nodokļi un maksājumi pēc automobiļa iegādes, lai to varētu sākt ekspluatēt, ir 504,63 eiro. Šīs pašas izmaksas Lietuvā ir 178,95 eiro jeb trīs reizes mazākas. Bet Igaunijā šāds «prieks» maksā 29,48 eiro, kas ir aptuveni 17 reizes mazāk nekā mūsu valstī. Piemēram, attiecībā uz sociālajām garantijām mēs mierīgi varam sevi minēt kā pilnīgu pretstatu Skandināvijas valstīm. Tur sociālie maksājumi ļoti lieli, bet arī valsts sniegtās garantijas ir augstā līmenī. Latvijā sociālie maksājumi ir salīdzinoši zemāki, bet arī garantijas nav nekādas spīdošās. Savukārt attiecībā uz auto reģistrācijas izmaksām… Situācija šajā jomā atgādina ēstuvi, kurā, samaksājot dabīgu melno ikru un laba konjaka cenu, jārēķinās, ka viesmīlis atnesīs štruntīgi pagatavotu belašu.

Būtisks ir aspekts, ka abās kaimiņvalstīs atšķirībā no Latvijas nav jāmaksā par auto pirmreizējo reģistrāciju, dabas resursu nodoklis, uz CO2 balstīts auto reģistrācijas nodoklis, ceļu nodoklis. Pēdējā pozīcija ir īpaši interesanta, ņemot vērā, ka jēdzienu «ceļi» Latvijā visbiežāk lieto cilvēki, kas ar auto faktiski nepārvietojas, kā arī politiķi, kuriem ir nepārvarama tieksme vēlamo uz dot par esošo. Objektīvāk Latvijas gadījumā bieži vien tomēr ir runāt par vietām, kur kādreiz ir bijis ceļš, bet tagad dabīgā veidā tiek gatavotas lamatas potenciālajiem uzbrucējiem - lai tie nekur tālu netiktu, jo salauzīs savu transportu jau pirmajos metros. Iespējams, tas arī ir iemesls, kāpēc, lai gan Latvijā ir viena no zemākajām vidējām algām ES, cilvēki joprojām dod priekšroku apvidus auto iegādei - ar tiem vismaz ir iespēja izbraukt pa mūsu dzimto zemi. Tātad kāds ir kopsavilkums? Vienkārši sakot, maksājot vairāk, nekā mūsu kaimiņi, mēs saņemam mazāk. Nevienam taču nav noslēpums, ka Lietuvas - Latvijas vai Igaunijas - Latvijas robežas šķērsošanas brīdi piefiksēt ir ārkārtīgi viegli. Nevis tāpēc, ka vajadzīgajās vietās ir plāksnītes ar attiecīgo valstu nosaukumiem, bet gan tādēļ, ka automašīna sāk ievērojami kratīties, jo ceļa stāvoklis ir būtiski pasliktinājies. Turklāt Latvijas valsts arī neslēpj, ka ceļi šeit tiek būvēti tikai par ES fondu līdzekļiem.

Un šeit arī rodas pamatjautājums - ja jau dažādi maksājumi valstij par automašīnas izmantošanu ir tik augsti, tad par ko mēs maksājam?! Būtu saprotams, ja mums būtu zemākie maksājumi un čābīgākie ceļi - skarbi, bet loģiski. Bet tagad situācija ir vienkārši neapskaužama - vismazāk maksā igauņi, bet sliktākie ceļi vienalga ir mums. Ļoti cerams, ka kādam atbildīgam vīram nav ienācis prātā par mūsu naudu uzturēt igauņu ceļus. Skan, protams, absurdi, bet attiecībā uz valsts politiku kopumā šajā jomā elementārās loģikas līmenis ir tuvu nullei.

Krekls, 27. Mar 2012, 23:33

Kam ir laiks, var pameklēt ceļubūves publiskos iepirkumus kaimiņvalstīs un salīdzināt ar LV cipariem. Ļoti liela pārliecība, ka rezultāti būs interesanti

marekovich, 27. Mar 2012, 23:05

Uz šo jautājumu tad lai tie kungi arī atbild.

Naits, 27. Mar 2012, 22:49

Ko nozīmē kā maksā tā būvējam? Tas nozīmē to ka pavidu tā naudiņa pārak daudz kaut kur pazūd, jo nav jau mums tik mazas tās tāmes un lēti tie ceļi.

TB, 27. Mar 2012, 22:45

pirms neilga laika sanāca saruna ar vienu no Cp darboņiem, kurš būvē bāni polijā. Savām acīm redzēju kā tiek būvēts ceļš Polijā un radās loģisks jautājums - kādēļ tur Jūs varat uzbūvēt un pie mums sūdus būvējat? Atbilde bija gaužām vienkārša - Kā maksā, tā būvējam!

Tatad konstruktīvs jautājums, mēs nodokļos par maz maksājam, lai kvalitatīvu ceļu varētu uzbūvēt? Jo mūsu būvētāji māk, tikai nedara

Archy96, 27. Mar 2012, 22:29

Spok, lai veicās - uzdod vienkāršu jautājumu, kā tas var būt, kad transportlīdzekļu kļūst arvien vairāk, tie visi maksā akcīzes nodokli pērkot degvielu, bet ceļi kļūst ar vie sliktāki un sliktāki????


Un vēl viens - kamdēļ tie ceļi, kurus būvē leišu būvuzņēmēji, kvalitātes ziņā ir kā diena pret nakti ar tiem, ko būvē mūsējie, mēs idioti esam vai?????

spoks, 27. Mar 2012, 22:19

Ja kāds vēlas palīdzēt ar domu graudiem, idejām un konstruktīviem jautājumiem, lūdzu kodolīgi tos noformējiet un atsūtiet uz anrijs@motopower.lv

MOTOpower pārstāvēšu es un tāpēc man būtu svarīgi jūsu kodolīgi un konstruktīvi komentāri par tēmu.

Paldies!

Naits, 27. Mar 2012, 22:12

Gribētos, lai cilvēki , kuri pārstavēs motobraucējus, būtu sagatavojušies diskusijai un nemaltu tukšus salmus.
Centīšos šito nenokavēt.

marcis, 27. Mar 2012, 22:08

Divas pirmās rindkopas vienādas
Ieteiktu lietot vārdu - kurš atbildīgs, nevis, kurš vainīgs. No vainīgā neko nepaprasīsi, no atbildīgā gan

[1-20]  21-33 

Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


Reģistrēties