Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Avārijas ar moto
Autors | Ziņojums |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5163
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
|
20 May 2022, 18:01:20 martinno rakstīja:
Tie, kuri pieļauj iespēju, ka motobraucēja spēkos bija no šī izvairīties (pat, ja stāžs ir 55 gadi) - kā gan?! Šo nebija iespējams nevienā brīdī paredzērt.
+1
P.S.Man stāžs 45 gadi. | Offline | | |
maniac | | Kopš: 23. Jul 2009
No: Salaspils
Ziņojumi: 5163
Braucu ar: GL1800, Versys650 sidecar
| Īblis. Vienvārdsakot.
Atvainojiet. Nenoturējos... | Offline | | |
australia | | Kopš: 05. Aug 2008
Ziņojumi: 22
Braucu ar:
|
20 May 2022, 18:01:20 martinno rakstīja:
Tie, kuri pieļauj iespēju, ka motobraucēja spēkos bija no šī izvairīties (pat, ja stāžs ir 55 gadi) - kā gan?! Šo nebija iespējams nevienā brīdī paredzērt.
tieši tā.
Ja močuks brauktu metru pa labi - veiksme un laime.
Metru pa kreisi - spriežot pēc bremzēšanas ceļa garuma un salīdzinoši mazās ātruma starpības nemaz neuzmestu uz stikla, bet nogāstu un varbūt pāri pābrauktu
| Offline | | |
|
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
20 May 2022, 17:51:23 Seelis rakstīja:
20 May 2022, 12:04:01 stanks rakstīja:
Bet te parādās arī fakts cik būtiska ir atrašanās vieta joslā - [..] jo moto vadītāja atradās joslas vidū un viņu, autovadītājs ieraudzīt varēja tikai praktiski jau uzsākot nobraukšanas joslā lekšanas manevru, kad mainīt situāciju vairs nespēja.
Bez baigā uzbrauciena Stank, bet šāda argumentācija izklausās kā izvarotāja aizstāvēšana, ka meitenei smuka kleita bija. Manuprāt, te diskusijas vispār nav - auto neievēroja virkni CSN, brauca agresīvi, izraisīja avāriju ar vidēji smagiem miesas bojājumiem. CSN kādreiz bija punkts (slinkums skatīties, vai vēl ir), ka katram ir tiesības paļauties, ka citi ievēros CSN.
Kā jau iepriekš minēju, šī situācija 99.9% nav paredzama, bet...uzskatāmi ir seelis un stanks domāšnas veids...viens domā ka vainīgais tiek kaut kādā veidā un mērā attaisnots, bet otrs domā, nevis par noteikumiem bet kā paaugstināt izdzīvošanas % uz ielas, domājot ārpus ceļu satiksmes noteikumiem. Uz kuriem, protams , saprta robežās mums ir jāpaļaujās, jo tieši tam tie ir domāti.[ Šo ziņu laboja sandors, 21 May 2022, 12:17:53 ] | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
|
21 May 2022, 12:16:20 sandors rakstīja:
Kā jau iepriekš minēju, šī situācija 99.9% nav paredzama, bet...uzskatāmi ir seelis un stanks domāšnas veids...viens domā ka vainīgais tiek kaut kādā veidā un mērā attaisnots, bet otrs domā, nevis par noteikumiem bet kā paaugstināt izdzīvošanas % uz ielas, domājot ārpus ceļu satiksmes noteikumiem. Uz kuriem, protams , saprta robežās mums ir jāpaļaujās, jo tieši tam tie ir domāti.
Paļauties uz noteikumiem ir ļoti labi, tikai paši sev atbildiet, kad bija pēdējā diena, kad nepārkāpāt neko - tā arī ir atbilde, kapēc paļauties vajag uz sevi un veselo saprātu, redzēt vajag visu un domāt uz priekšu cik vien iespējams, un protams ņemt vērā arī noteikumus.
Plus jāņem vērā, ka cilvēki pat ne ļaunprātīgi, mēdz vienkārši kļūdīties un tad, jo vairāk sev būsi atstājis rezerves novērst savas un citu kļūdas, jo mazāka iespēja nokļūt slimnīcā.
Un nē, man ne prātā nenāk te attaisnot to idiotu pie stūres, tomēr, ja man tāds uzbrauktu virsū, es minimums daļēji vainotu sevi, ka neredzēju/neparedzēju/nedevu sev iespēju no tā izvairīties - mana veselība ir pirmkārt svarīga man, un atstāt to citu rokās negrasos. | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
|
20 May 2022, 18:01:20 martinno rakstīja:
Tie, kuri pieļauj iespēju, ka motobraucēja spēkos bija no šī izvairīties (pat, ja stāžs ir 55 gadi) - kā gan?! Šo nebija iespējams nevienā brīdī paredzērt.
Pirmkārt, tieši šajā vietā, tādi manevri ir gana bieži redzēti, tapēc paredzēt 100% kaut ko tādu var, it sevišķi, ja ir stāžs atbilstošs un kaut kas no pieredzes ir palicis arī pelēkajās vielās. Tieši tāpēc, vadoties no stāža arī šajā vietā vislabāk ir būt pirmajā joslā jau no sākuma, jo A josla ir brīva un pie šīs vietas ir jāuzmanās no auto, kuri pārkārtojas. Atšķirība starp būšanu pirmajā joslā un būšanu otrajā ir tāda, ka pirmaja vienkārši pārkārtojas, bet otrajā agresīvi lec iekšā. | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
| Plus palasot vairāk komentārus par iepriekš video redzamo avāriju ir skaidrs, ka ir transportlīdzekļu vadītāji, kuri acīmredzot stāžu izmanto, kā ciparu.
Tā vietā, lai gadu gaitā piedaloties satiksmē gūto pieredzi izmantotu dzīvē. Tieši iepriekš gūta pieredze arī būtu bijusi tā, kas šajā situācijā novērstu avāriju, jo moto braucējs (ar pieredzi) saprastu riskus un neatrastos tajā vietā.
Kā jau iepriekš minēju, tieši ar pieredzi, daudz šādas vietas un situācijas ir ne tikai iespējams paredzēt (ne jau ka 100% būs, bet ka 100% tur tā mēdz gadīties daudz reizes katru dienu, un te es runāju par manevru, nevis par avāriju, jo ne katrs debila manevra gadījums noved pie avārijas) un tādējādi izvairīties vienkārši šajā vietā neatrodoties, bet izvēloties citu joslu, atrašanos vietu joslā, vai pat nedaudz pamainīt maršrutu.
Piem. pats redzēju, ka viens idiots ar Goldwingu pa Lāčplēša ielu (no Turgeņeva līdz Satekles ielai), dēļ tā, ka tur vairs nav īsti vietas, kur izspraukties starp mašīnām, mauca vienkārši pa trotuāru. Tak ieslēdz pauri un pabrauc dažus metrus tālāk, piem., pa paralēlu ielu to posmu. Un citi tieši tādi gadījumi, kad pieredze (stāžs) tiek nevis izmantota, bet norauta podā.[ Šo ziņu laboja stanks, 23 May 2022, 13:10:52 ] | Offline | | |
Valkyrie | | Kopš: 21. May 2009
No: Aknīste
Ziņojumi: 2192
Braucu ar: Valkyrie Interstate
| Pilnībā piekrītu iepriekšējā rakstnieka esejām. Motocikla vadītājai vajadzēja paredzēt visus riskus un tajā vietā braukt pa nakti, kad ir mazāka satiksme! Vai arī nebraukt nekad, jo vienmēr pastāv varbūtība, ka kāds piedzēries narkomāns var braukt pretī no apļa pret spalvu (zem ķieģeļa)
Un reiz atkal bij' gadījums Puškina ielā... Brauc žigulis, bet pretī nāk goldvings...
----------------- http://www.valkyrieriders.lv
http://www.valkyrieriders.eu
http://www.valkyrieriders.com
| Offline | | |
karlo1941 | | Kopš: 28. Feb 2019
Ziņojumi: 509
Braucu ar: BMW
| iespējams, ka pirmā josla bij aizņemta. tas kadrā neparādās.
un ja jau tik ļoti visi paļautos tikai uz sevi, tad neviens tik pārdroši pa balto līniju +-20cm nepārvietotos. bet redz, tā vietā uzskata, ka visiem galvenais varonis ir jāpamana, jāpieliec galva un janomurmina īsā lūgsna.
bet tas viss ir tikai, kad viss ir labi.
Tagad viss tiek mērīts nanometros un nanosekundēs. vērtēs vai tiešām motobraucējam(ai) un/vai instruktoram nebija iespējas paredzēt/izvairīties no sadursmes.
sausi fakti, nekādu emociju.
----------------- citi nav vainīgi, ka pats tāds | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
|
23 May 2022, 14:31:04 Valkyrie rakstīja:
Pilnībā piekrītu iepriekšējā rakstnieka esejām. Motocikla vadītājai vajadzēja paredzēt visus riskus un tajā vietā braukt pa nakti, kad ir mazāka satiksme! Vai arī nebraukt nekad, jo vienmēr pastāv varbūtība, ka kāds piedzēries narkomāns var braukt pretī no apļa pret spalvu (zem ķieģeļa)
Un reiz atkal bij' gadījums Puškina ielā... Brauc žigulis, bet pretī nāk goldvings...
Nē, konkrētā moto vadītāja nevarēja izvairīties no konkrētās situācijas, dēļ tā ka bija mācībnieks un pieredze vēl nebija gūta, plus 1. izbrauciens ar moci, dēļ tā vēl papildus varbūt satraukumu radot. Bet esot ar milzīgu stāžu, kā te daži pieminēja, nespēt saskatīt, kuras vietas ir bīstamākas, dēļ manevriem, kuri tajās vietās tiek regulāri veikti, un attiecīgi tām veltīt vairāk uzmanību, tai skaitā padomājot, kā tur vispār labāk izbraukt vairāk liecina par adekvāta saprāta neesamību.
Vari protams ņirgāties no sava lepnuma augstumiem, bet es tomēr ceru, ka kāds aizdomāsies par to, ko rakstīju un tiešām sāks nedaudz plānot, ko un kā uz ceļa darīt, tādējādi samazinot riskus tieši sev. | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
|
23 May 2022, 15:52:18 karlo1941 rakstīja:
iespējams, ka pirmā josla bij aizņemta. tas kadrā neparādās.
un ja jau tik ļoti visi paļautos tikai uz sevi, tad neviens tik pārdroši pa balto līniju +-20cm nepārvietotos. bet redz, tā vietā uzskata, ka visiem galvenais varonis ir jāpamana, jāpieliec galva un janomurmina īsā lūgsna.
bet tas viss ir tikai, kad viss ir labi.
Tagad viss tiek mērīts nanometros un nanosekundēs. vērtēs vai tiešām motobraucējam(ai) un/vai instruktoram nebija iespējas paredzēt/izvairīties no sadursmes.
sausi fakti, nekādu emociju.
Starp citu, savā pirmajā ierakstā par šo gadījumu minēju, ka konkrētajam cilvēkam, konkrētajā situācijā nebija iespējas izvairīties, jo atrašanos tur noteica nevis paša vēlme, bet maršruts, ko ierobežo aizmugurē braucošs instruktors.
Toties, kā piemērs, kas var notikt, ja atrodas vietā, kur labāk neatrasties, un kapēc vispār domāt par atrašanās vietu uz ceļa, šis gadījums ir lielisks. | Offline | | |
Einhaus | | Kopš: 04. Jun 2018
Ziņojumi: 143
Braucu ar:
| Kādas vēl iespējas izvairīties? Kāda autobusa josla? Tip pa autobusa joslu mašīnas nebrauc, ja?
Izklausās, ka labākais veids, kā netikt notriektam ir palikt mājās. | Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
|
23 May 2022, 20:08:48 Einhaus rakstīja:
Kādas vēl iespējas izvairīties? Kāda autobusa josla? Tip pa autobusa joslu mašīnas nebrauc, ja?
Izklausās, ka labākais veids, kā netikt notriektam ir palikt mājās.
Tieši tā, autobusu josla tur praktiski vienmēr ir pilnīgi tukša, tur taksis varbūt kāds gadās, un tas ka tālāk pirmajā joslā kur A josla beidzas, mašīnas sāk pārkārtoties, to jau minēju, bet pārkārtošanās tur uz pirmo joslu atšķirībā no lekšanas no taisni ejošās joslas uz otro, ir pārsvarā labāk apdomāti un vieglāk paredzami manevri. Tas, ka tiem tāpat jāvelta uzmanība ir skaidrs, bet ja tu saproti, kādi manevri tur notiek, tad ir iespēja tos ņemt vērā.
Ja tu izvēlies neko nesaprast un ņirgāties par drošas braukšanas principiem, kas ar moci diezgan kardināli atšķiras no braukšanas ar auto, jo daudz vairāk ir jādomā par to, lai tevi redz un, kur tieši labāk atrasties, tā jau ir tava personīgā izvēle. | Offline | | |
Padre | | Kopš: 26. Apr 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 326
Braucu ar: Sparta
| Lasu Stanka rakstīto un mēģinu iebraukt...
Atceros, ka cietusī bija topošā motomeitene.
Audzēkne, kura bija pirmo reizi ar moto uz ielas un satiksmē.
Nedz instruktors, nedz meitene nespēs paredzēt visas situācijas, kādas varētu būt.
Ok, paredzēt ka no ceļa, kas piekļaujas galvenajam ceļam (vienā līmenī domāts, nevis kā uz salu tilta) var kāds mēģināt ielīst - var paredzēt, var redzēt un var izvairīties.
Es domāju, ka meitenei bija jau tā pietiekami stresa.
Ar laiku moto braucēji taču attīsta savu skilu - gan redzēt uz priekšu un uz abiem sāniem vienlaicīgi (perifērā redze), gan izmanevrēt caur auto rindām, no sākuma stāvošām, ar laiku braucošām.
Tas, ko izdarīja opis ar balto vāģi - bija totāli un 110% neparedzami.
Tāpēc ka - moto un instruktors jau ļoti laicīgi ieņēma attiecīgo joslu.
Tāpēc ka - moto meitene un instruktors jau labu laiciņu bija kā braukuši pa to joslu, kur var laicīgi pamanīt kādu jākli, kurš uzvedas neadekvāti aizmugurē.
Turklāt, braucot pa to joslu, diezin vai ka kāds vēl skatās kreisajā spogulī, jo Tu taču eso savā joslā un pa kreisi paliek - nepārtrauktā līnija, pat ceļa barjera tālāk... Labais spogulis tiek izmantots tur vairāk, jo pa A joslu visādi īsā krāna vadītāji mēdz braukt.
Viss uz pasaules ir vienkārši - kā Tu pret citiem, tā citi pret tevi.
Tikai un vienīgi cieņa pret visiem raisīs to labo un būs saprašana.
Iz pieredzes - es ar garo busu braucot, ja man ir jāpārkārtojas pa joslām, ieslēdzu pagrieziena rādītāju un gaidu kādas 30-40 sekundes.
Kāpēc? Jo busam pakaļa ir gara un es aizmugurē ne vella neredzu. Ja griezīšu uzreiz, pastāv risks kādu nonest un es šaubos, ka es to sajutīšu, tikai pēc tam ieraudzīšu.
Vecā skola - spogulis - galva - spogulis - galva ntās reizes pirms veicam manevru.
Te - kā notika avārījā - onka aizrunānās ar bābieti, pēkšņi atcerējās ka šauj garām un momentā rauj iekšā pa labi, 110% redzo ka ir auto (instruktors) un ne sūda neredzot ka priekšā ir motomeitene un kad jau veica manevru, gan jau tad saprata, ka nav labi...
īsumā - nav ko cepties, skils būs ar laiku, gan auto, gan moto vadītājiem.
Cieņu vienam pret otru.
[ Šo ziņu laboja Padre, 24 May 2022, 10:00:12 ]
----------------- Ou Yess.
| Offline | | |
sandors | | Kopš: 22. Nov 2014
Ziņojumi: 642
Braucu ar: auto-moto-velo
|
23 May 2022, 17:06:11 stanks rakstīja:
Vari protams ņirgāties no sava lepnuma augstumiem, bet es tomēr ceru, ka kāds aizdomāsies par to, ko rakstīju un tiešām sāks nedaudz plānot, ko un kā uz ceļa darīt, tādējādi samazinot riskus tieši sev.
Stanks, nav jēgas par šo baigi iespringt, vai zini kāpēc?
1. Tava domāšana, primāri Tev, nodrošina lielāku izdzīvošanas % uz ceļa ar moto.
2. Tautas izglītošana ar individuālu pieeju katram forumā, ir ar ļoti ļoti zemu efektivitāti.
3. Cilvēka dabā ir uzticēties autoritāram viedoklim, nevis censties analizēt situāciju pašam, iedziļināties vai ņemt par pilnu kāda viedokli, kas fonā kaut ko stāsta.
4. Jebkurā grupā, indivīds intuitīvi aizstāvēs "savas" grupas indivīdu intreses, viedokli, arī ja tas , kaut kādā mērā, būs pretrunā ar faktisko situāciju. Teiktu ka šis ir ļoti aktuāli starp moto / auto.
5. Cilvēka dabā ir vieglākais domāšanas ceļs , situācijā vainot kādu citu, nevis uzņemties atbildību , par kaut kādām savām darībām vai bezdarbībām. Ne pa velti apdrošinātājiem ir izstrādāti savi vērtējumi „Ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu
atbildības pakāpes noteikšana” , kuri mēdz , kā vainīgo noteikt to, kurš pēc CSN protokola novērtēts kā cietušais.
| Offline | | |
stanks | | Kopš: 04. Sep 2019
Ziņojumi: 174
Braucu ar:
|
24 May 2022, 09:59:30 Padre rakstīja:
...
Jau iepriekš minēju, ka konkrētajā situācijā iesaistītajiem nebija iespējas darīt principā neko citu, kā vien nokļūt šajā situācijā (izņemot protams veco idiotu). To ietekmēja galvenokārt tas, ka maršrutu un atrašanos uz ceļa noteica tieši sekojošais instruktora auto.
Viss tālākais, ko rakstīju bija vairāk teorētisks atgādinājums (ar praktisku piemēru), ka ir svarīgi kā motobraucējam domāt, kur atrasties uz ceļa un ka ļoti vēlams ir spēt vai vismaz mēģināt identificēt tās vietas, kur dēļ ikdienišķiem manevriem risks ir augstāks kā citur un attiecīgos identificētos riskus arī ņemt vērā un atbilstoši rīkoties.
Krustojumi un joslu sakļaušanās vietas ir tieši tādas, otrs klasiskais gadījums - braukšana aklajās zonās, jo nav izpratnes kur tās ir, vai ka vispār kaut kam tādam jāpievērš uzmanība. Pēc tam protams var žēloties, ka vieglā, autobusa, smagā vadītājs neskatījās un uzbrauca/notrieca no ceļa, un dusmās sist spoguļus (īpaši nelīdzsvarotu motobraucēju gadījumos) bet bieži vien izpratne par to, ka aklās zonas nav vieta, kur vajadzētu būt, pilnībā atrisinātu daudzus asas sajūtas izraisošus momentus.
Ar auto braucot daudz kam var nepievērst uzmanību, jo inženieri ir padomājuši par pasīvo drošību, nemaz nerunājot par dzelzs kārbu riņķī. Uz moto vissvarīgākā pasīvā drošība ir no smadzeņu pielietojuma. Cik nu ir, tik ir. | Offline | | |
Teiksmaqq | | Kopš: 24. May 2013
No: Rīga
Ziņojumi: 1866
Braucu ar: VISU
| Par šito rodas tikai 1 jautājums - kāpēc policija ierosināja administratīvo lietu, nevis kriminālo? Jo ir taču miesas bojājumi...
----------------- Katrs maizes klaips ir kā traģisks stāsts par graudiem, kas būtu varējuši kļūt par alu...
Bet alu taču netaisa no kviešiem!? Taisa! Un arī no rudziem! | Offline | | |
Einhaus | | Kopš: 04. Jun 2018
Ziņojumi: 143
Braucu ar:
| Jā, ir principi, ko var ievērot braucot ar moto, bet tāpat nevar izslēgt idiota faktoru.
Vsp esmu pamanījis, ka pēc covid autovadītāji ir psihi palikuši.
Kā arī nesodāmības sajūta uz ceļiem - ne kameras, ne ekipāžas, ne radari nav manīti uz ceļiem. | Offline | | |
Padre | | Kopš: 26. Apr 2017
No: Rīga
Ziņojumi: 326
Braucu ar: Sparta
| Kameras ir, regulāri - aiz ādažiem, aiz gaujas tilta, kur zīme 70, tur bieži stāv.
Ekipāžas bieži ir garkalne / ādaži viducī, ja brauc pa grants ceļu uz ādažiem. Tur čeko veselības stāvokli no rītiem kā arī dokumentus skatās...
Ir ir ekipāžas
Rīgā arī ir manītas.
24 May 2022, 16:42:24 Einhaus rakstīja:
Jā, ir principi, ko var ievērot braucot ar moto, bet tāpat nevar izslēgt idiota faktoru.
Vsp esmu pamanījis, ka pēc covid autovadītāji ir psihi palikuši.
Kā arī nesodāmības sajūta uz ceļiem - ne kameras, ne ekipāžas, ne radari nav manīti uz ceļiem.
----------------- Ou Yess.
| Offline | | |
Gasjs | | Kopš: 17. Jun 2008
No: Ikšķile
Ziņojumi: 265
Braucu ar: agronoma sapni (BMW R1200GS Adventure LC)
| Kameras ir fiksētās vietās bieži.
Ir maršruti x laiki ar ļoti intensīvu satiksmi, kur CP nav gadiem redzēti. Tur brīžiem ir pilnīga nesodāmība.
It kā vienlaikus ir pieaudzis gan korektu, gan pilnīgi atsaldētu vadītāju skaits. Tādi pieaugumi pa ekstrēmiem.
Tas tik mans novērojums.
24 May 2022, 16:42:24 Einhaus rakstīja:
Jā, ir principi, ko var ievērot braucot ar moto, bet tāpat nevar izslēgt idiota faktoru.
Vsp esmu pamanījis, ka pēc covid autovadītāji ir psihi palikuši.
Kā arī nesodāmības sajūta uz ceļiem - ne kameras, ne ekipāžas, ne radari nav manīti uz ceļiem.
| Offline | | |
|
|