Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Ceļu Policija, CSN, likumi

Tēma: CP un likums

AutorsZiņojums
maniac
26. Sep 2021, 22:05#10201

Kopš: 23. Jul 2009

No: Limbaži

Ziņojumi: 4796

Braucu ar: GL1800, XT600


26 Sep 2021, 19:23:43 martinss rakstīja:
Atbildība ir visiem satiksmes dalībniekiem.
Konkrēts piemērs- braucu pa nakti ar moto, laika apstākļi normāli, ceļš sauss utt. Bet tieši uz maiņu ar pretējo braucēju (kad tuvās gaismas pašam un aiz otra TL gaismām neko daudz tāpat neredzi) pa manas joslas vidu peras velobraucējs, kuram, kā parasti, nav NEVIENA atstarotāja, drēbes melnas. Labi, ka parasti pa naktīm braucu tuvāk ceļa vidum un nebraucu ar auto... Pēc šādas loģikas sanāk, ka man uz maiņām tumsā jāsamazina ātrums līdz kājāmgājēja ātrumam? Un velobraucēji un kājāmgājēji uz ceļa var atrasties kur, kad un kā grib?


25 Sep 2021, 20:13:12 mix17 rakstīja:
Tu esi vadītājs, Tu pieņem lēmumus, Tu izvēlies braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa stāvoklim, laika apstākļiem, redzamībai, gājēju kustībai u.t.t.
Atbildība arī.


Jā, večuk! Tieši tā arī ir! Tev jāparedz VISI (!) apstākļi. Diemžēl...

-----------------

Offline

stanks
27. Sep 2021, 11:46#10202

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 95

Braucu ar:


26 Sep 2021, 22:05:16 maniac rakstīja:

26 Sep 2021, 19:23:43 martinss rakstīja:
Atbildība ir visiem satiksmes dalībniekiem.
Konkrēts piemērs- braucu pa nakti ar moto, laika apstākļi normāli, ceļš sauss utt. Bet tieši uz maiņu ar pretējo braucēju (kad tuvās gaismas pašam un aiz otra TL gaismām neko daudz tāpat neredzi) pa manas joslas vidu peras velobraucējs, kuram, kā parasti, nav NEVIENA atstarotāja, drēbes melnas. Labi, ka parasti pa naktīm braucu tuvāk ceļa vidum un nebraucu ar auto... Pēc šādas loģikas sanāk, ka man uz maiņām tumsā jāsamazina ātrums līdz kājāmgājēja ātrumam? Un velobraucēji un kājāmgājēji uz ceļa var atrasties kur, kad un kā grib?


25 Sep 2021, 20:13:12 mix17 rakstīja:
Tu esi vadītājs, Tu pieņem lēmumus, Tu izvēlies braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa stāvoklim, laika apstākļiem, redzamībai, gājēju kustībai u.t.t.
Atbildība arī.


Jā, večuk! Tieši tā arī ir! Tev jāparedz VISI (!) apstākļi. Diemžēl...


Piebildīšu kapēc: maksimāli atļautais ātrums nav vienāds ar drošu braukšanas ātrumu, kas jāizvēlas individuāli pēc apstākļiem. It sevišķi naktī, ja kas atgadīsies, un tavi paskaidrojumi būs šādi, tu būsi vainīgs par 100%. Tev ir jābrauc ar drošu ātrumu, un naktī tas nozīmē, ka jāredz ir tālāk, kā apstāšanās ceļš. Ar šo, protams, grēko daudzi un es tai skaitā. Bet pie neveiksmīgas sakritības, tas arī dod tavu vainu negadījumā.

Protams arī gājējs/velobraucējs ir atbildīgs par savu darbību un nav gluži tā, ka viņiem drīkst uzvesties neadekvāti. Nav pie mums gluži tā kā, piemēram Krievijā, kur uzbrauc gājējam vienalga kā, vainīgs tu. Pie mums arī gājēji tiek uzskatīti par radījumiem ar smadzenēm (ceru), attiecīgi, atbilsotšos gadījumos, daļu vainu uz viņiem ir jāliek, jo zināmi pienākumi ir arī viņiem, no kuriem kā minimums daļa tika pieminēta.

Offline

martinss
27. Sep 2021, 16:09#10203

Kopš: 24. Sep 2008

Ziņojumi: 3550

Braucu ar: QWERTY...

Respektīvi, naktīs, lai būtu droši, ja kāds brauc pretīm, jābrauc apmēram gājēja ātrumā? Jo uz maiņas brīdi ar pretīmbraucēju neapgaimotos ceļa posmos aiz pretīmbraucēja faktiski kādu brīdi neredzi neko vai ļoti maz ja vēl kāds tālāk pretīm nebrauc...
Un gājēji ar likuma spēku uz ceļa drīkst darīt ko vien vēlas, jo pie jebkuras gājēga rīcības (arī, piemēram, pašnāvibās mēģinājuma tīši metoties zem TL) jebkurā gadījumā daļa vainas būs arī TL vadītājam?


27 Sep 2021, 11:46:21 stanks rakstīja:


Piebildīšu kapēc: maksimāli atļautais ātrums nav vienāds ar drošu braukšanas ātrumu, kas jāizvēlas individuāli pēc apstākļiem. It sevišķi naktī, ja kas atgadīsies, un tavi paskaidrojumi būs šādi, tu būsi vainīgs par 100%. Tev ir jābrauc ar drošu ātrumu, un naktī tas nozīmē, ka jāredz ir tālāk, kā apstāšanās ceļš. Ar šo, protams, grēko daudzi un es tai skaitā. Bet pie neveiksmīgas sakritības, tas arī dod tavu vainu negadījumā.

Protams arī gājējs/velobraucējs ir atbildīgs par savu darbību un nav gluži tā, ka viņiem drīkst uzvesties neadekvāti. Nav pie mums gluži tā kā, piemēram Krievijā, kur uzbrauc gājējam vienalga kā, vainīgs tu. Pie mums arī gājēji tiek uzskatīti par radījumiem ar smadzenēm (ceru), attiecīgi, atbilsotšos gadījumos, daļu vainu uz viņiem ir jāliek, jo zināmi pienākumi ir arī viņiem, no kuriem kā minimums daļa tika pieminēta.

[ Šo ziņu laboja martinss, 27 Sep 2021, 16:11:45 ]



-----------------
Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors.

Offline

mix17
27. Sep 2021, 21:15#10204

Kopš: 05. May 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 405

Braucu ar: visu, kas ripo


27 Sep 2021, 16:09:45 martinss rakstīja:
Respektīvi, naktīs, lai būtu droši, ja kāds brauc pretīm, jābrauc apmēram gājēja ātrumā? Jo uz maiņas brīdi ar pretīmbraucēju neapgaimotos ceļa posmos aiz pretīmbraucēja faktiski kādu brīdi neredzi neko vai ļoti maz ja vēl kāds tālāk pretīm nebrauc...
Un gājēji ar likuma spēku uz ceļa drīkst darīt ko vien vēlas, jo pie jebkuras gājēga rīcības (arī, piemēram, pašnāvibās mēģinājuma tīši metoties zem TL) jebkurā gadījumā daļa vainas būs arī TL vadītājam?


27 Sep 2021, 11:46:21 stanks rakstīja:


Piebildīšu kapēc: maksimāli atļautais ātrums nav vienāds ar drošu braukšanas ātrumu, kas jāizvēlas individuāli pēc apstākļiem. It sevišķi naktī, ja kas atgadīsies, un tavi paskaidrojumi būs šādi, tu būsi vainīgs par 100%. Tev ir jābrauc ar drošu ātrumu, un naktī tas nozīmē, ka jāredz ir tālāk, kā apstāšanās ceļš. Ar šo, protams, grēko daudzi un es tai skaitā. Bet pie neveiksmīgas sakritības, tas arī dod tavu vainu negadījumā.

Protams arī gājējs/velobraucējs ir atbildīgs par savu darbību un nav gluži tā, ka viņiem drīkst uzvesties neadekvāti. Nav pie mums gluži tā kā, piemēram Krievijā, kur uzbrauc gājējam vienalga kā, vainīgs tu. Pie mums arī gājēji tiek uzskatīti par radījumiem ar smadzenēm (ceru), attiecīgi, atbilsotšos gadījumos, daļu vainu uz viņiem ir jāliek, jo zināmi pienākumi ir arī viņiem, no kuriem kā minimums daļa tika pieminēta.


Un Tu uzskati, ka var vilkt 110, po, ka neredzi, kas aiz līkuma, jo bija taču zīme, kura to atļauj, par suņiem, kaķiem, ežiem nemaz nerunājot - tie jau pa apakšu iet cauri - pilnīgi pajāt??? bet ja trāpās alnis vai bojāgājējs, naktsmiers no tā necietīs??? Lai saldi sapņi arī turpmāk!!!

Offline

stanks
28. Sep 2021, 12:39#10205

Kopš: 04. Sep 2019

Ziņojumi: 95

Braucu ar:


27 Sep 2021, 16:09:45 martinss rakstīja:
Respektīvi, naktīs, lai būtu droši, ja kāds brauc pretīm, jābrauc apmēram gājēja ātrumā? Jo uz maiņas brīdi ar pretīmbraucēju neapgaimotos ceļa posmos aiz pretīmbraucēja faktiski kādu brīdi neredzi neko vai ļoti maz ja vēl kāds tālāk pretīm nebrauc...
Un gājēji ar likuma spēku uz ceļa drīkst darīt ko vien vēlas, jo pie jebkuras gājēga rīcības (arī, piemēram, pašnāvibās mēģinājuma tīši metoties zem TL) jebkurā gadījumā daļa vainas būs arī TL vadītājam?



Nav jābrauc gājēja ātrumā, jābrauc tādā ātrumā, lai redzot šķēršļi vai ko citu varētu sabremzēties to ieraugot. Ja nevari - ātrums nav drošs, braukt ar drošu ātrumu, vai ātrāk - tā ir transporta līdzekļa vadītāja atbildība un riski.

Savukārt gājēji pilnīgi kā grib var izpildīties tikai dzīvojamās zonās. Visur citur, viņiem ir jāizpildās adekvāti saskaņā ar CSN. Bet tas pēc būtības nemaina nervubendes iespējamību savlaicīgi nepamanot (jebkādu iemeslu dēļ) šķērsli uz ceļa, lai kāds tas arī būtu.

Offline

Padre
28. Sep 2021, 12:47#10206

Kopš: 26. Apr 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 250

Braucu ar: TDM 850

Affigeķ. Visi tādi juristi un teorētiķi.
Jābrauc ar prātu, jādomā uz priekšu un jādomā par sekām.


-----------------
Ou Yess.

Offline

Ki
28. Sep 2021, 18:31#10207

Kopš: 16. Jun 2011

Ziņojumi: 676

Braucu ar: Jā, braucu ar`!


23 Sep 2021, 13:22:52 stanks rakstīja:
Taurēšana nav rīcība avārijas novēršanai.



Kam tad tā taure ir? Lai sveicinātu draugus?


23 Sep 2021, 16:13:44 sandors rakstīja:
Ar taurēšanu var nodarboties preventīvos nolūkos, jo tas prasa laiku, jo pretējai pusei tas vēl ir jāuztver un jālemj. Taurēt var nosacīti drošā situācijā, ar drošu plānu B.


Bīstama situācija un droša situācija taču ir diametrāli pretējas lietas. Jātaurē reizē ar izvairīšanos.

172. Skaņas signālu atļauts lietot, tikai lai novērstu ceļu satiksmei bīstamas situācijas

-----------------
IT drošība, datu analīze, administrēšana, motodraudzīgas cenas | Plāno izbraukt? Noskaidro, vai nelīs!

Offline

kamikadzemk
28. Sep 2021, 20:31#10208

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 107

Braucu ar: R1200RS & FLHR 94

Izskatās, ka CSDD eksāmenā vajag jaunu figūru kur pēc ieskrējiena jātaurē nevis jābremzē. Tālavas taurētāji

-----------------
Dzīve ir kā sēdēšana pie interneta - jēgas nav, bet aiziet arī negribas

Offline

marekovich
28. Sep 2021, 20:44#10209

Kopš: 10. Jan 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 393

Braucu ar: Suuuuzuuuukiiii

Ar taurēšanu droši vien kādu citu avārijas situāciju var novērst, bet nu ne jau šo. Te pirmais ko darīt- jābremzē. Kaut kā ne reizi arī tauri nav ienācis prātā izmantot, jo nav nekādas garantijas ka tā taure sasniegs adresātu. Tur jau tautas padaudz bijis, cik var saprast, + transports vēl pa vidu. To laiku vajag izmantot lai sadzēstos pēc iespējas, nevis taurēt.

Offline

Jusper
28. Sep 2021, 21:34#10210

Kopš: 08. Jun 2015

No: Cēsis

Ziņojumi: 361

Braucu ar: DRZ400, KLE500

Par taurēšanu ir jāpiekrīt, man ir bijušas pāris avārijas situācijas, bet nevienā brīdī man pat nebija doma par taures nospiešanu, jo primārais bija maksimāli samazināt ātrumu.

Offline

maniac
29. Sep 2021, 08:53#10211

Kopš: 23. Jul 2009

No: Limbaži

Ziņojumi: 4796

Braucu ar: GL1800, XT600

Taure reizēm noder. Manam ziemas mocim ir ar kompresoru. Tantuki, kas it kā neredz, ka tuvojas mocis, un taisās klibot pāri ielai, pēc pūtiena žigli metas atpakaļ.

-----------------

Offline

martinss
29. Sep 2021, 10:00#10212

Kopš: 24. Sep 2008

Ziņojumi: 3550

Braucu ar: QWERTY...

Kur es teicu, ka es velku uz 110 jebkādos apstākļos?
Es runāju par situācijām, kurās, kaut īsu brīdi, bet objektīvi nākas riskēt, jo braukt jau tik lēni lai nobremzētu tajā mazajā gabaliņā, arī īsti droši nebūs- provocēsi straujas bremzēšanas un apdzīšanas.



27 Sep 2021, 21:15:50 mix17 rakstīja:
Un Tu uzskati, ka var vilkt 110, po, ka neredzi, kas aiz līkuma, jo bija taču zīme, kura to atļauj, par suņiem, kaķiem, ežiem nemaz nerunājot - tie jau pa apakšu iet cauri - pilnīgi pajāt??? bet ja trāpās alnis vai bojāgājējs, naktsmiers no tā necietīs??? Lai saldi sapņi arī turpmāk!!!


-----------------
Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors.

Offline

mezamaris
29. Sep 2021, 10:27#10213

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5147

Braucu ar: 4881


29 Sep 2021, 08:53:22 maniac rakstīja:
Taure reizēm noder. Manam ziemas mocim ir ar kompresoru. Tantuki, kas it kā neredz, ka tuvojas mocis, un taisās klibot pāri ielai, pēc pūtiena žigli metas atpakaļ.
Man vienam džekam bija auto ar tramvaja zvanu-tas gan bija jautri!

-----------------
C20 H25 N3 O

Offline

marcis
29. Sep 2021, 12:00#10214

Kopš: 23. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2650

Braucu ar: S1000XR, RS50


26 Sep 2021, 22:05:16 maniac rakstīja:

26 Sep 2021, 19:23:43 martinss rakstīja:
Atbildība ir visiem satiksmes dalībniekiem.
Konkrēts piemērs- braucu pa nakti ar moto, laika apstākļi normāli, ceļš sauss utt. Bet tieši uz maiņu ar pretējo braucēju (kad tuvās gaismas pašam un aiz otra TL gaismām neko daudz tāpat neredzi) pa manas joslas vidu peras velobraucējs, kuram, kā parasti, nav NEVIENA atstarotāja, drēbes melnas. Labi, ka parasti pa naktīm braucu tuvāk ceļa vidum un nebraucu ar auto... Pēc šādas loģikas sanāk, ka man uz maiņām tumsā jāsamazina ātrums līdz kājāmgājēja ātrumam? Un velobraucēji un kājāmgājēji uz ceļa var atrasties kur, kad un kā grib?


25 Sep 2021, 20:13:12 mix17 rakstīja:
Tu esi vadītājs, Tu pieņem lēmumus, Tu izvēlies braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa stāvoklim, laika apstākļiem, redzamībai, gājēju kustībai u.t.t.
Atbildība arī.


Jā, večuk! Tieši tā arī ir! Tev jāparedz VISI (!) apstākļi. Diemžēl...


+1

-----------------
būvuzraudzība, ēku tehniskā apsekošana u.c.

Offline

Seelis
29. Sep 2021, 16:36#10215

Kopš: 12. May 2015

No: Rīga

Ziņojumi: 195

Braucu ar: 701 un īsts fāteru pasāts

Mazliet empātijas nenāktu par ļaunu visiem iesaistītajiem - tik ļoti negribas piekrist pretējai pusei, ka sākam muļķības runāt un nodarboties ar demagoģiju.

Es domāju, ka konkrētajā gadījumā nostrādāja personīgās uztveres attiecināšana uz pārējiem - mocists rīkojās, kā ierindas braucējs - nepieļāva domu, ka kāds varētu mēģināt skriet pāri apstākļos, kuros viņš pats toč nebūtu mēģinājis skriet. Uzpīpināja, lai pievērstu uzmanību bīstamai situācijai, ticot, ka ar to pietiks. Jo viņam šādā situācijā pietiktu. Sanāca kā sanāca, jo ierastā darbība - pīpināšana atgrieza kļūdu realitātē - večuks nevis apstājās, bet palielināja ātrumu. Laikam par meža zvēriem šo stāsta - ka nevar paļauties, ka apbrauksi.

Arī tie strīdi te ir par personīgās uztveres attiecināšanu uz citiem: "es būtu stājies", "es būtu nobraucis", "es tur nebrauktu", "es visu vienmēr paturu prātā". Atdziestam, cenšamies saprast, ka otrai pusei arī ir sava pieredze, turklāt ticama, bet individuāla.

Pīs

Offline

Ki
29. Sep 2021, 23:32#10216

Kopš: 16. Jun 2011

Ziņojumi: 676

Braucu ar: Jā, braucu ar`!


29 Sep 2021, 10:27:09 mezamaris rakstīja:
Man vienam džekam bija auto ar tramvaja zvanu-tas gan bija jautri!


10-15 gadus atpakaļ, kad Rīgā vēl velosipēdi bija mazākumā, pārvietojos ar velo, kam uzlikta auto taure (toreiz bija legāli).

Pa Centrs-Imanta biju pieradis bliezt ar 40km/h. Kad ieviesa Centrs-Berģi, ātri vien pārdevu velo. Jo tur braucot, varēja ne vien savu riepu nodzīt, bet arī velo riepas un bremžu klučus vajadzēja likt jaunus ik pēc mēneša. Taure palīdzēja 50% gadījumu, un tāpat dabūju regulāri strauji bremzēt un tad atkal uzmīt ātrumu.

Savā velorasta karjerā esmu nonesis trīs gājējus. Par diviem vairāk kā ar pārējiem transporta līdzekļiem kopā ņemtiem.

-----------------
IT drošība, datu analīze, administrēšana, motodraudzīgas cenas | Plāno izbraukt? Noskaidro, vai nelīs!

Offline

karlo1941
04. Oct 2021, 14:23#10217

Kopš: 28. Feb 2019

Ziņojumi: 496

Braucu ar: BMW

faktiski ir sanāk, ja brauc pa ceļu, un pretī brauc agresīvs apdzinējs, tad tavs pienākums ir:
1. bremzēt tik daudz, lai pretī braucošais paspēj veikt savu manervu netraucēts.
2. ja bremzēšanas ceļš ir par īsu, tad triekties grāvī, ar cerību ka resnāko koku jau kādas cits ir novācis.

-----------------
citi nav vainīgi, ka pats tāds

Offline

martinss
04. Oct 2021, 17:10#10218

Kopš: 24. Sep 2008

Ziņojumi: 3550

Braucu ar: QWERTY...

Ā, tad šī modernā ideoloģija arī šādos gadījumos strādā un ja kāds tev, pēkšņi izlecot no kravenieka aizmugures, ieskrej purnā, arī esot savā joslā esi vainīgs vienos vārtos, ka nespaspēji izgaist?


04 Oct 2021, 14:23:10 karlo1941 rakstīja:
faktiski ir sanāk, ja brauc pa ceļu, un pretī brauc agresīvs apdzinējs, tad tavs pienākums ir:
1. bremzēt tik daudz, lai pretī braucošais paspēj veikt savu manervu netraucēts.
2. ja bremzēšanas ceļš ir par īsu, tad triekties grāvī, ar cerību ka resnāko koku jau kādas cits ir novācis.


-----------------
Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors.

Offline

maniac
04. Oct 2021, 17:25#10219

Kopš: 23. Jul 2009

No: Limbaži

Ziņojumi: 4796

Braucu ar: GL1800, XT600


04 Oct 2021, 14:23:10 karlo1941 rakstīja:
faktiski ir sanāk, ja brauc pa ceļu, un pretī brauc agresīvs apdzinējs, tad tavs pienākums ir:
1. bremzēt tik daudz, lai pretī braucošais paspēj veikt savu manervu netraucēts.
2. ja bremzēšanas ceļš ir par īsu, tad triekties grāvī, ar cerību ka resnāko koku jau kādas cits ir novācis.

Var jau nedarīt neko. Lai uz kapakmeņa būtu uzraksts: погиб, но был прав!
Sorry! Latviski tik labi neskan.

-----------------

Offline

booo_kat
04. Oct 2021, 20:26#10220

Kopš: 25. Jun 2019

Ziņojumi: 418

Braucu ar: Ju5k, Bandit, Passat

Neko nezinu par trendiem vai ideoloģijām, bet man ir pašsaglabāšanās instinkts un no frontālās sadursmes pilnīgi noteikti centīšos izvairīties par katru cenu. Labāk pāris stundas patusēt ceļmalā, nekā būt kapos vai reanimācijā...

Offline

Top.LV