Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 44 viesi un 10 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
Destructo
08. Jul 2008, 22:47#1

Kopš: 26. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 521

Braucu ar: Custom Built LTZ Suzuki

Daudzi jaunie motobraucēji (arī es) ir saskārušies ar tādu problēmu kā pirmā eļļas maiņa moto.

Tad nu pirmais ar ko vajadzētu sākt ir noskaidrot cik un ko vajadzēs.

Šādam gadījumam lieti noder valvoline palīgs - http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/ , rakstam marku, tipu, modeli, gadu un noskaidrojam cik tad kur un kas gāžas iekšā.

Ko liet?

Šobrīd eļļu piedāvājums laikam ir tik plašs, ka kaut ko izdalīt atsevišķi un teikt - vo, šī ir manta, būtu grūti, bet nu subjektīvi varētu norobežoties un pastāstīt par eļļām ar kurām pašam ir gadījies saskarties - valvoline itkā eļļa ar klasiskām vērtībām, taču ar samērā mazu piedāvājuma klāstu, taču tai pašā laikā pieņemamas cenas.

Motul - viens no, manuprāt, labākajiem eļļu un smērvielu ražotājiem, tāpēc arī cenas viņām ir attiecīgas, ļoti plašs klāsts. Cik zināms, tad plašs eļļu klāsts iekš maxmoto.

Bet nu cenas arī attiecīgas.

Vienas no labākajām klasē cena/kvalitāte, manuprāt ir šveices motorex ražojums, plašs klāsts un diezgan patīkamas cenas, cik zinu, tad daudzi autosportisti uzticās tieši motorex eļļām.

Eļļas maiņa.

Nepieciešams:

trauks vecajai eļļai, "sjomņiks" lai dabūtu nost veco filtru, lupata, skrūvjgrieznis, + tīrāmais līdzeklis, lai notīrītu aizbāzni (nav obligāti), spiediena blīve, (ja nāk).

Filtrs, vieni no iecienītākajiem eļļas filtriem man ir HIFLO ražojumiem, lai atrastu īsto, pietiek vien ieiet http://www.hiflofiltro.com/17.0.html un atkārtot to pašu ko iekš valvoline saites un noskaidrot kurš der. Hiflo LV ir pieejami Serģis moto, ja nemaldos tad arī Maxmoto un/vai motofavorītā.








Kad viss ir sagatavots un motors uzsildīts (c) pifs, pirms eļļas noliešanas atskrūvē augšējo korķīti, lai eļļa ātrāk tecētu ārā.



Tālāk rauj ārā puļķi zem motora un galvenais uzmanies, jo eļļa var nākt ārā ar šalti un iespējams joprojām ir karsta.

Puļķim, ja nāk, nomaini spiediena blīvi, kas izplešās pie motora uzsilšanas un palīdz puļķim stāvēt savā vietā.





Tā kā aizbāžņa galviņa ir magnētiska bieži vien uz tās sakrājas metāliskās nogulsnes, to ar tīru lupatiņu notīri. Sadomazohisti var notīrīt ar speciāliem tīrāmajiem līdzekļiem (vaidspirts der).





Kāmēr vecā eļļa tek, ar sjomņiku noņemam veco eļļas filtru.



Jauno eļļas filtru ieteicams nedaudz iesmērēt, kaut vai ar to pašu eļļu un pievilkt ar roku - galvenais ar jūtām, citādi var apraut.

Beigās pielejam klāt vajadzīgo eļļas daudzumu pēc bībeles mīnus kādu 20 daļu (šito varētu spečuki pateikt).

Pēcāk padarbinam moci kādu minūti, noslāpējam un skatamies, kas mums sanāk logā.



Ja ir pa līniju - ideāli, eļļa nomainīta pareizi, galvenais lai mocis nav atbalstīts uz sāna kājiņas, tam jāstāv taisni, ja par maz/par daudz - piedozējam klāt, tiem kam ir ščups un eļļas mērītājs uz spiedienu, būs nedaudz sarežģītāk, meklēt manuālī vai spečukiem.

Un neaizmirstat, ka dažiem modeļiem eļļa lejas arī rāmī, ja piemēram ražotājs uzrakstījis, ka eļļas tilpums ir 3 l, tad tā tas arī ir un daļa lejas rāmī, tā, ka, lai nesanāk ziepes.
Tas arī viss, droši varat koriģēt, gan jau kādam noderēs.

Izmantotie resursi: about.com, bikez.com valvoline.com hiflofiltro.com + personīgā pieredze.

- lai labi smērējas.

[ Šo ziņu laboja Destructo, 08 Jul 2008, 23:08:07 ]

Offline

Indo
08. Jul 2008, 22:59#2

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2044

Braucu ar: VAG Mk7 DSG7, CBF1000 un lodāmuru pa plati

Es "sjomnjika" vietaa izmantoju shaadas knaibles -


...filtrs gan nedaudz saspiezhaas, bet tas po, taapat jaamaina



-----------------

Offline

Modrs
08. Jul 2008, 23:01#3

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2589

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

lielu skrūvgriezi cauri un nekas nav jāpērk

Offline

Indo
08. Jul 2008, 23:03#4

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2044

Braucu ar: VAG Mk7 DSG7, CBF1000 un lodāmuru pa plati


08 Jul 2008, 23:01:06 Modricimus rakstīja:
lielu skrūvgriezi cauri un nekas nav jāpērk


Ir naacies pielietot arii taadu panjeemienu ...biju labi "nolicis" taas knaibles

-----------------

Offline

Pifs
08. Jul 2008, 23:04#5

Kopš: 14. Jun 2008

Ziņojumi: 71

Braucu ar: Ninju

papildinaajums:
*pirms eļļas mainjas UZSILDIIT moto (zinu purnus, kas taa nedara)
*iisti vechi filtru atgriezh ar rokaam (ja konstruktiivi iespeejams)

Offline

mexican
08. Jul 2008, 23:06#6

Kopš: 24. Apr 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 206

Braucu ar: Yamaha BT1100

manupraat ljoti veertiigs raksts... na v iistaa vietaa klaastiit savas neandertaalaas pieredzes. Driizaak velkomeeti posti, kas sevii satur info,kaa vnk-ot procesu...

Offline

Destructo
08. Jul 2008, 23:09#7

Kopš: 26. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 521

Braucu ar: Custom Built LTZ Suzuki

pif - labots, par tām rokām piekrītu, bet nu pēc 800nieka suzukas eļļas maiņas veikala servelī tika iegādāts noņēmējs, tā, ka ir brīži kad vajag

Offline

Indo
08. Jul 2008, 23:13#8

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2044

Braucu ar: VAG Mk7 DSG7, CBF1000 un lodāmuru pa plati


08 Jul 2008, 23:04:48 Pifs rakstīja:
papildinaajums:
*pirms eļļas mainjas UZSILDIIT moto (zinu purnus, kas taa nedara)
*iisti vechi filtru atgriezh ar rokaam (ja konstruktiivi iespeejams)



Blje, vot naakamreiz pasaukshu Tevi - "iisto" veci, lai atskruuvee ar rokaam

Par elljas sildiishanu +1. Pats arii vienmeer riktiigi uzsildu motoru pirmas mainjas, lai shkjidraaka.

-----------------

Offline

sejejs
08. Jul 2008, 23:14#9

Kopš: 10. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1616

Braucu ar: GSXR1000

Puļķis - tas gan ir labs.

-----------------
Still Slow & low

Offline

Modrs
08. Jul 2008, 23:15#10

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2589

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

kad mainīju triālniekam eļļu kārbā, pielēju klāt petroliju, uzsildīju, pacēlu uz pacēlāja un visos ātrumos ļāvu izgriezties ritenim.
ok, gan jau atradīsies oponenti, bet es cenšos izmazgat motoru no iekšpuses, tad ļauju motoram atdzist, lai eļļa arī notek no visiem kaktiem karterī un tad nomainu. lai maximāli izdabūtu ārā atrabotku, es moci visādi sagāžu + ar kompresoru viegli iepūšu gaisu eļļas uzpildes caurumā

Offline

Indo
08. Jul 2008, 23:18#11

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2044

Braucu ar: VAG Mk7 DSG7, CBF1000 un lodāmuru pa plati


08 Jul 2008, 23:15:19 Modricimus rakstīja:
kad mainīju triālniekam eļļu kārbā, pielēju klāt petroliju, uzsildīju, pacēlu uz pacēlāja un visos ātrumos ļāvu izgriezties ritenim.
ok, gan jau atradīsies oponenti, bet es cenšos izmazgat motoru no iekšpuses, tad ļauju motoram atdzist, lai eļļa arī notek no visiem kaktiem karterī un tad nomainu. lai maximāli izdabūtu ārā atrabotku, es moci visādi sagāžu + ar kompresoru viegli iepūšu gaisu eļļas uzpildes caurumā


Skalotaajus nelietoju un paareejiem arii neiesaku. Kur nu veel petroleju

-----------------

Offline

sejejs
08. Jul 2008, 23:18#12

Kopš: 10. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1616

Braucu ar: GSXR1000


No tevis nekad moci nepirkšu.
Veca eļļa ir labāk kā sauss motors ar jaunu eļļu.

-----------------
Still Slow & low

Offline

Indo
08. Jul 2008, 23:19#13

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2044

Braucu ar: VAG Mk7 DSG7, CBF1000 un lodāmuru pa plati


08 Jul 2008, 23:18:00 Indo rakstīja:

08 Jul 2008, 23:15:19 Modricimus rakstīja:
kad mainīju triālniekam eļļu kārbā, pielēju klāt petroliju, uzsildīju, pacēlu uz pacēlāja un visos ātrumos ļāvu izgriezties ritenim.
ok, gan jau atradīsies oponenti, bet es cenšos izmazgat motoru no iekšpuses, tad ļauju motoram atdzist, lai eļļa arī notek no visiem kaktiem karterī un tad nomainu. lai maximāli izdabūtu ārā atrabotku, es moci visādi sagāžu + ar kompresoru viegli iepūšu gaisu eļļas uzpildes caurumā


Skalotaajus nelietoju un paareejiem arii neiesaku. Kur nu veel petroleju


p.s. Modri, Tu parasti ellju noved liidz "atrabotkas" liimenim?!

-----------------

Offline

Modrs
08. Jul 2008, 23:20#14

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2589

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

indo - ja palasi, tad visi mazgātāji sastāv no petrolijas
un es viņu nelietoju katrā reizē mocim, mašīnai gan pāris reizes ielēju, motors kā izmazgāts un vairāk nav vajadzības.
tā motora mazgāšana vispār ir aktuālāka visādiem veciem gaisdzeses močiem, kam eļļa kārtīgi piedegusi galvā, uz sadalenes utt

Offline

Modrs
08. Jul 2008, 23:22#15

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2589

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

tak nejau tā to atrabotku vajadzēja uztvert
es eļļu mainu biežāk, nekā vajag. itkā jau motorstundu skaitītāju prasās uzlikt, bet pēc grāmatas ir tā, ka eļļa jāmaina pirmajos 1000 km, un tad uz 5000 km. es mainu ik pēc 1000 km

Offline

sejejs
08. Jul 2008, 23:23#16

Kopš: 10. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1616

Braucu ar: GSXR1000

Vēljovairāk tad nevajag nekādas herņas liet mainot.

-----------------
Still Slow & low

Offline

Destructo
08. Jul 2008, 23:24#17

Kopš: 26. Jun 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 521

Braucu ar: Custom Built LTZ Suzuki

mans lamo prāts saka, ka eļļa uz sadalenes parasti piedeg, ja nav pietiekošs eļļas spiediens - respektīvi tās ir par maz un stumt ārā visu tādā gadienā nav prāta darbs....

Offline

Modrs
08. Jul 2008, 23:28#18

Kopš: 28. Apr 2008

No: Talsi

Ziņojumi: 2589

Braucu ar: Husqvarna TE/SM 610 IE 07'

nēnu baikiem, ieliniekiem un citiem močiem, kam ir šāles, tad vajadzētu uzmanīties, bet tā tur tam gruzim nav kur iestrēgt, jo visa tā eļļošanas sistēma ir vienkārša.
Es jau katru reizi nemazgāju motoru, vnk vecam auto un vecam mocim tur motorā var aizaugt ar laiku viss ciet.
nu ok, gaumes lieta, tfy tfu tfu man viss šancē un joprojām slīcinu moci purvos

Offline

sejejs
08. Jul 2008, 23:39#19

Kopš: 10. May 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1616

Braucu ar: GSXR1000


08 Jul 2008, 23:24:18 Destructo rakstīja:
mans lamo prāts saka, ka eļļa uz sadalenes parasti piedeg, ja nav pietiekošs eļļas spiediens - respektīvi tās ir par maz un stumt ārā visu tādā gadienā nav prāta darbs....


Nu nav gluži tā.

-----------------
Still Slow & low

Offline

peecis
09. Jul 2008, 09:17#20

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2796

Braucu ar: bmw r1100s, yamaha YRS-24B

par elljaam:
cik esmu pljaapaajis ar 2 ellju viirinjiem, taapat dazhaadu razhotaaju elljaam ar vieniem un tiem pashiem parametriem baaze buus stipri liidziiga (vai taa pati) nedaudz atshkjirsies tikai piedevas, kuru darbiibu nez vai tur baig sajutiis, iznjeemums esot addinol, kurai esot ljoti labas skalojoshaas iipashiibas, taapeec ja pirmo reizi iegaazh to, tad ellju jaanomaina aatraak, jo taa var uzcelt visaadas vecas drazas. paareejais ir marketings.
ne velti lielie pirceeji (autobusu, takshu parki un citi) taisa visaadus testus un katram sanaak citi rezultaati
lielaaku uzmaniibu jaapieversh pareizai elljas viskozitaatei, mazaaku ziimolam.

NEKAADAA GADIJUMAA NELIETOT AUTO ELLJAS - var nokaut slapjo sajuugu.

piesakaas kursh pie katras elljas mainjas maina to ljumiinija bliivi? es pat apkopes sarakstos neesmu maniijis ka to buutu jaamainai taapat vien.

elljas filtru dazhi iesaka ne tikai iesmeereet ar ellju, bet pat pieliet, bet taa man saapiiga teema - kawasakam paarvilku filtru, ellja 2x izteceeja uz celja un peec paaris t km arii motors izbeidzaas

elljas liimenja paarbaudi jaaskata manuaalii, jo tiem, kam ir sausais karters, parasti ir kaadu briidi (paaris min) motors jaadarbina briivgaitaa, lai ellja no kartera tiktu uzpumpeeta rezervaara.

liimeni nevajag meeriit aukstam motoram, kursh bik padarbinaats (iedarbinaaja un atcereejaas par liimeni) jo aukstaa ellja, kas izsmeereeta par visus sisteemu, leeni tek atpakalj.

elljas mainjas intervaalus vajagot ieveerot, iipashi sinteetiskajaam elljaam, jo taas savas labaas iipashiibas peec resursa beigshanaas zaudeeljot ljoti strauji, ne taa kaa mineraalelljas - paleenaam. ja ellja peec motora razhotaaja ieteikumiem ir jaamaina, tad taa ir jaamaina arii gadijumos ja izskataas "kaa jauna", jo vizuaali var noteikt tikai dazhas elljas iipashiibas, bet taa varbuut ir zaudeejusi citas veel svariigaakas.

-----------------
Jāņa evanģēlijs 7:37
Beidzamajā, lielajā svētku dienā Jēzus uzstājās un sauca: "Ja kam slāpst, tas lai nāk pie Manis un dzer!

Offline

Top.LV