Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Kas notiek?

Tēma: Lietotās eļļas analīzes

AutorsZiņojums
seriqous
29. Dec 2012, 11:20#61

Kopš: 03. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 573

Braucu ar: Moto


28 Dec 2012, 12:34:11 Niere rakstīja:

28 Dec 2012, 09:29:38 lomsz rakstīja:
uz dusk HD stāv Forcewinder ārējais koniskais K&N filtrs, oriģinālā gaisa kaste noravēta (līdzīgi kā man)...No turienes arī smiltis... Tādā veidā likti filtri prasa biežāku apkopi...

nu, re! tas visnotaļ varētu būt iemesls. ārējie/koniskie filtri patiešām labi izskatās, bet apkope tiem patiesi kaprīza būšana. īpaši, ja dusk mocim līdzīga izmēra plauša kā Tavējam.

A kaa ir ar koniskajiem uz auto? Man uz e 30 staav k&n filtrs koniskais,bet censhos ik peec kaadi 5000 km vinju mazgaat un smeret ar k&n kopshanas liidzekljiem.

Offline

Niere
29. Dec 2012, 12:03#62

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


29 Dec 2012, 11:20:52 seriqous rakstīja:
A kaa ir ar koniskajiem uz auto?


kā jau iepriekš rakstīju.
ar visiem filtriem ir vienādi, kaut vai kafijas filtru - rezultātu var tikai minēt, jo nav objektīvas empīriskas metodes, kā efektivitāti konstatēt.
tikai eļļas analīze.

nav iespējams kontrolēt to, ko neesi izmērījis

Offline

Sliktais
15. Aug 2013, 20:23#63

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Šodien ielēju jaunu eļļu motorradam, km pieskrēja ātrāk, nekā sezonas noslēgums. Vecai eļļai paņēmu paraugu, ap 200 ml. Tīri intereses pēc vajadzētu "noanalizēt", kaut gan eļļa nav viendabīga, esot RO uzlēju 1/2 litru "svešas" eļļas. Nobraukts ar "veco" eļļu ap 9800 km, apstākļi diezgan extremāli - līdz +41 āra temperatūrai.
Mr. Niere, dod PM kontaktu, kur stiept veco eļļu

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Sliktais
15. Aug 2013, 21:18#64

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


15 Aug 2013, 21:15:58 Niere rakstīja:
tiklīdz esi gatavs procedūrai, dod ziņu.
vai nu es pats nogādāšu bondzeli, vai savāksi pats.
sarunāsim.

Eļļa jau salieta burcikā. Nākamnedēļ būšu darbā, g-pilsētā, došu ziņu.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Niere
31. Aug 2013, 11:36#65

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

Sliktais netestēja savu r1200gs.
Tādai jāizskatās ideālai analīzei:



Viņa komentārs par slodzēm:
Ar eļļu nobraukti aptuveni 9800 km dažādos režīmos, kopā "uzliets" aptuveni 0,5 litri. Pa LV temp no +5 C, līdz RO, kur bija +41 C. Režīmi - pa LV: kā jau mājās , Ārpus LV - bānis, ar atvilkšanu, kalnu ceļi ar dažādiem režīmiem (2;3;4-3;2 pamata robi), tika iegriezts kārtīgi.
Gaisa filtrs - BMC, mazgājamais.


Sliktais arī rezumē - "Tā kā eļļas izvēlē viens produkts zināms."

Te neliela piebilde no manas puses:
Viss pareizi, šajā konkrētajā mocikā un aprakstītajā slēdzē eļļa tiešām darbojusies teicami. Taču jāņem vērā, ka r1200gs-iem eļļa darbojas tikai motorā. Proti, tiem ir sausais sajūgs un dalīta kārba.
Tas nozīmē, ka eļļa nav bijusi pakļauta karsēšanai sajūgā, kā arī nav zināmas tās sajūga (ne)slīdēšanas īpašības.
Nav arī zināms, vai eļļa būtu noturējusi savu viskozitātes klasi (SAE ##W-50), ja to kārtīgi izmaltu kādā sporta baikā pa trasi.

Lai būtu pavisam korekti - viskozitāte kritusies, bet palikusi 50nieka robežās. Tomēr par mata tiesu. Robeža uz 40nieku ir 16.3cSt, mērījums uzrāda 16.4cSt @+100C.
Baika gadījumā ļoti ticams, ka rezultāts tomēr būtu ##W-40 robežās.

Tomēr endūro bemberisti un līdzīgas konstrukcijas dzelžu īpašnieki, kam prasība pēc ##W-50, var ņemt šo produktu vērā kā vienu no opcijām.

Vēl:
kāds varētu jautāt, vai Sliktajam bija vērts tērēt 20Ls un konstatētu, ka nav nekādu slēpto kasjaku, ko pielabot.

domāju, ka ir gan, jo tagad viņš droši zina, ka:
* gaisa/eļļas filtri, degvielas un dzesēšanas sistēmā, viss darbojas bez problēmām. arī jaunai tehnikai nereti atrodama kāda vaina.
* gadījumā, ja Sliktais izdomātu pārdot savu mo, šāda atskaite noteikti būtu pievienotā vērtība.
* tagad skaidrs, ka konkrētā eļļa konkrētajam dzelzim un izmantošanas apstākļos ir piemērota.
* ir pat iespēja palielināt nomaiņas intervālu, kaut 10 000km manuprāt tāpat jau ir gana. tomēr gadījumā, ja līdz sezonas beigām būs palicis kāds mirklis, varēs pavilkt garāku intervālu, eļļu nemainot.

esmu drošs, ka, veicot šādu analīzi ar saprātīgu biežumu, motocikla motors būs teicamā kārtībā arī stipri pēc 100 000km atzīmes.

Offline

Niere
31. Aug 2013, 12:04#66

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

Ar mūsu foruma dalībnieces laipnu atļauju, publicēju vēl vienu atskaiti:



un savu komentāru, ko pārkopēju no e-vēstules:

Labās ziņas vairāk kā sliktās, tomēr sākšu ar slikto.
Eļļā krājas degviela, ko apstiprina arī uzliesmošanas punkta krišanās. Nemēģināšu iemeslu uzminēt, jādod mehāniķiem skatīt degvielas padeves sistēmu.
Tā būs kāda sīka, samērā viegli novēršama ķibele.
Pie nemehāniskiem iemesliem var minēt ilgstošu motora darbināšanu tukšgaitā, bet drīzāk jau iemesls būs cits.

Taču labā ziņa tāda, ka, neskatoties uz degvielas kontamināciju un sekojošu eļļas viskozitātes kritumu no 10W-40 līdz SAE ##W-30, tas nav radījis būtisku motora nodilumu.
Ņemot vērā, ka eļļa ir braukta pilnu ciklu 6000km, viss ir pietiekami apmierinoši un, novēršot degvielas problēmu, nākošajā nomaiņā nodilums varētu veidoties vēl mazāks.

Otra labā ziņa ir tā, ka, pateicoties eļļas analīzei, atrasta problēma, par kuras esamību varētu arī neuzzināt nekad. Proti, novēršot šo problēmu, motora resurss tiks pagarināts.

Spriedām, vai nākošo eļļu varēs atstāt uz ziemu. Ņemot vērā, ka arī nākošā eļļa kaut kādā mērā būs kontaminēta ar degvielu, ieteiktu tomēr uz ziemu salabot degvielas sistēmu un nomainīt eļļu. Un nākamgad tad jau vēlreiz notestēt jauno eļļu, lai pārliecinātos, ka degviela eļļā vairs nenonāk. Taču, ja meistars būs drošs, ka atradis degvielas kontaminācijas iemeslu, var testu arī neveikt un paļauties, ka viss ir kārtībā.

Ko vēl var secināt:
• Gaisa filtrs savu funkciju veic labi
• Eļļa pati par sevi konkrētajā motorā darbojas pietiekami labi, tomēr piedevas ir daļēji izstrādājušās. Jāņem gan vērā, ka moto bijis viegli slogots un lielākas slodzes gadījumā "bilde" varētu izskatīties slikti.
• Viskozitāte nokritusi par vienu klasi, kā tam nav jānotiek. Grūti teikt, vai pie vainas tikai degvielas kontaminācija, iespējams arī viskozitātes modifikators pavājš (viskozitāte nav atzīmēta ar sarkanu, jo anketā nav bijusi norādīta, bet atceros, ka minēji SAE 10W-40
• Dzesēšanas šķidrums eļļā nenonāk
• Sadegšanas produkti eļļā nav, tātad motors ir gana labā stāvoklī
• Nelielais dilums visdrīzāk nāk no virzuļa vadvirsmas un cilindra sienas
• Gultņi praktiski nedilst


šo atskaiti primāri publicēju tiem, kas jautā, vai gadījumā, ja ar eļļu nobraukta tikai daļa no pilna nomaiņas intervāla, drīkst atstāt eļļu motorā uz ziemu.
atskaita parāda, ka motorā(eļļā) var notikt procesi, par kuriem jums nav nojausmas. tādēļ eļļas dabīgais nolietojums ne tuvu vienmēr ir vienīgais nosacījums, kas noteiks eļļas stāvokli pēc 1/4 vai 1/2 no intervāla.
attiecīgi, bez eļļas analīzes nav iespējams uzminēt eļļas stāvokli.
un otrādi, augstāk šajā sadaļā iztirzāta R1200GS analīze, kur jau gana ticami varētu apgalvot, ka tuvākajos nomaiņas ciklos eļļu spiedīgas vajadzības apstākļos arī pēc 1/2 no cikla varētu atstāt motorā.
tas, protams, nebūtu vēlams, bet katastrofa no tā nerastos.

Offline

Sliktais
31. Aug 2013, 12:44#67

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Vispār jau laikam to testu vajadzētu veikt ikvienam
Ja nākošgad būs "luste", tad eļļu, kas patreiz ir motora "vēderā" varētu arī noanalizēt. Šoreiz gan cits ražotājs.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

VATERLAND
31. Aug 2013, 12:53#68

Kopš: 01. Jan 2011

Ziņojumi: 3022

Braucu ar: Drūmo klasiku (C)


31 Aug 2013, 12:04:16 Niere rakstīja:
Eļļā krājas degviela, ko apstiprina arī uzliesmošanas punkta krišanās. Nemēģināšu iemeslu uzminēt, jādod mehāniķiem skatīt degvielas padeves sistēmu.


Es gan varu paspekuleet un teikt, ka visdrīzāk, ja tas SV650 ir ar karburatoriem, tad benjas noklluve elloshnas sisteemaa nonaak pateicoties pludkameras nosleedzeejadatu gumiju bojaajumiem. Sameeraa leeta un aatra probleemas atrisinaashana.

-----------------
Mach mit, mach nach, mach besser

https://www.maksla.lv

Offline

Sliktais
31. Aug 2013, 12:56#69

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


31 Aug 2013, 12:53:25 VATERLAND rakstīja:

31 Aug 2013, 12:04:16 Niere rakstīja:
Eļļā krājas degviela, ko apstiprina arī uzliesmošanas punkta krišanās. Nemēģināšu iemeslu uzminēt, jādod mehāniķiem skatīt degvielas padeves sistēmu.


Es gan varu paspekuleet un teikt, ka visdrīzāk, ja tas SV650 ir ar karburatoriem, tad benjas noklluve elloshnas sisteemaa nonaak pateicoties pludkameras nosleedzeejadatu gumiju bojaajumiem. Sameeraa leeta un aatra probleemas atrisinaashana.

Vēl jau pastāv variants, ka braukts īsus gabalus, motors nepaspēj kārtīgi uzsilt, līdz ar to deviela neiztvaiko, bet "dzīvo" eļļā.

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Niere
31. Aug 2013, 12:57#70

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


31 Aug 2013, 12:53:25 VATERLAND rakstīja:

31 Aug 2013, 12:04:16 Niere rakstīja:
Eļļā krājas degviela, ko apstiprina arī uzliesmošanas punkta krišanās. Nemēģināšu iemeslu uzminēt, jādod mehāniķiem skatīt degvielas padeves sistēmu.


Es gan varu paspekuleet un teikt, ka visdrīzāk, ja tas SV650 ir ar karburatoriem, tad benjas noklluve elloshnas sisteemaa nonaak pateicoties pludkameras nosleedzeejadatu gumiju bojaajumiem. Sameeraa leeta un aatra probleemas atrisinaashana.

jā, tā iraid klasiska karburatornieku probza, bet, tā kā neesmu mehs, nemēģinu par tādu izlikties. mehiem nepatīk, kad tiem saka priekšā, ko darīt.
vārdu sakot - nelienu tālāk par savu zināšanu robežām.

Offline

sarmands
31. Aug 2013, 13:14#71

Kopš: 09. Sep 2010

No: Rīga

Ziņojumi: 148

Braucu ar: Versys 650

Niere, ir jautājums. Jau zinu, ka man esošā motoreļļa motorā nav tā pati labākā, kas noskaidrojās kādu laiku atpakaļ Eļļu topikā. Taču, vai ir vērts nodot to eļļu analīzēm, lai saprastu, kas notiek ar piesārņojumu tajā (lieki neiespringstot uz citiem eļļas rādītājiem) - degviela etc? Tuvojas sezonas beigas un nākamā ēlļas maiņa kā reizi ir paredzēta uz ieziemošanu, tāpēc, domāju, ka būtu interesanti noskaidrot, vai ir jāplāno kas darāms vai nav

Offline

Niksons
31. Aug 2013, 13:58#72

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO

Sliktajam

Es no sava bmwpowera arī analīzes nodevu. Man baisā aizdoma, ka viens populārs lubrikantu ražotājs būs nofeilojis....

Pagaidīsim ciparus un Nieres k-ga komentārus vispirms, bet nu pirmajā brīdī sajūtas žēlīgas....

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

Sliktais
31. Aug 2013, 14:03#73

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


31 Aug 2013, 13:58:10 Niksons rakstīja:
Es no sava bmwpowera arī analīzes nodevu. Man baisā aizdoma, ka viens populārs lubrikantu ražotājs būs nofeilojis....


Ja tā būs, tad ražotāja vārdu studijā un pie "lielā zvana"

-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

haze
31. Aug 2013, 14:41#74

Kopš: 08. Aug 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 279

Braucu ar: Yamaha FZ6


31 Aug 2013, 12:53:25 VATERLAND rakstīja:

31 Aug 2013, 12:04:16 Niere rakstīja:
Eļļā krājas degviela, ko apstiprina arī uzliesmošanas punkta krišanās. Nemēģināšu iemeslu uzminēt, jādod mehāniķiem skatīt degvielas padeves sistēmu.


Es gan varu paspekuleet un teikt, ka visdrīzāk, ja tas SV650 ir ar karburatoriem, tad benjas noklluve elloshnas sisteemaa nonaak pateicoties pludkameras nosleedzeejadatu gumiju bojaajumiem. Sameeraa leeta un aatra probleemas atrisinaashana.


Šim SV650 ir degvielas iesmidzināšana.


Vēl jau pastāv variants, ka braukts īsus gabalus, motors nepaspēj kārtīgi uzsilt, līdz ar to deviela neiztvaiko, bet "dzīvo" eļļā.


Ikdienā tiek nobraukti vismaz ~40km. Vienā piegājienā un vienā virzienā tiek nobraukti ~20km.
Ar analizēto eļļu, pāris reizes bija braukts pa trasi (brauktprasmes uzlabošanas nolūkos). Ir bijušas arī dažas reizes, kad gāzes ručka tiek pagriezta tā no sirds, bet tas nav noticis brīžos, kad motors ir auksts.

[ Šo ziņu laboja haze, 31 Aug 2013, 14:45:12 ]



-----------------

Offline

Niere
12. Sep 2013, 12:12#75

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

nu re, vēl viens patīkams mirklis, šoreiz MP goda biedra Niksona izpildījumā.
Lūk viņa pastāsts vēl pirms analīžu atskaites saņemšanas:

Pagājušajā gadā sezonu noslēdzot (01/11) officiālajā servisā veicu motocikla apkopi. Odo uz to brīdi rādija 17913 km, kas arī atbilst patiesībai, to zinu 100 % jo motociklu pirku jaunu.
Servisam nedevu nekādus speciālus norādijumus, vien pateicu - visu izdarīt kā nākas, kā noteicis BMW

Spriežot pēc rēķina, serviss mocī ielēja 4 litrus Castrol Power racing eļļu (kartera tilpums gan ir 3,7 L ), pieskrūvēja jaunu filtru un izdarija visus sīkumus - sinhroni sinhronizēja, noregulēja regulu, nomainija maiņu … Eļļa izmaksāja 54 Ls

Labie cilvēki mocīti vēl nofotogrāfēja ar pāris vāverēm apakšveļā un busā atveda uz ziemošanas vietu. Gribu uzsvērt - ar svaigo eļļu mocis braukts netika. Ierūināts tik cik lai pārbaudītu vai nav noplūdes un iebrauktu busā.
Ziemas mēnešus mocis pavadija praktiski birojā - sausā, siltā telpā ar linoleja grīdām, centrālapkures radiātoriem un logiem ar žalūzijām. Mieru patraucēja pie paretam putekļus patrenkājoša apkopēja un mans mīlošais skatiens

No ziemas migas izbraucu 25. aprīlī, bet sezona iesākās patiešām vēlu…. Skatos, ka pirmo bāku esmu pielējis vien 16. maijā

Ģimenes apstākļu dēļ šogad tāda īpaša apkārt ļurināšanāšanās nenotika. Mani parastie ceļi ir apm tādi - 0800 starts garāžā, mocītis pasildās kamēr es saģērbjos un sakārtojos un braucienss 6 km cauri centram. Tad 1200 starts, pasildīšanās, 6 km līdz pusdienām un atpakaļ uz darbu. Vakarā tie paši 6 km līdz garāžai…. No motoru ekspluatāijas viedokļa jau droši vien, ka nav tie paši veselīgākie ritmi. Protams, dažkārt arī tika izplēsts kāds garāks līkums, kādas 3 reizes biju arī 333.
Lai vai kā, tika saripināti 5000 km. Dinamiskos, bet ne psihopātiskos režīmos, šogad kopā tahometra bulta pie atzīmes 7,5k rpm ir pakavējusies labi ja 10 sekundes. Apmēram 1/4 daļu braucām divatā, tādā mierīgā "pastaigas" režīmā. Ārpus LV un LT nebiju, tā kā par temperatūru režīmiem jūs paši visu labi atcerieties

Eļļas līmenis mazliet nokritās, no 2/3 stikla acs līmeņa līdz apakšējai maliņai. Neko nepielēju

Sāka nepatikt dzinēja trokšņi un vibrācijas. Nē, tur nebija nekā krimināla, cilvēkam no malas varbūt liktos, ka tā arī visam jābūt. Bet nu , manuprāt, īsti lāga nebija.
Bez tā bija vēl 2 svarīgi argumenti, kāpēc izšķiros par priekšlaicīgu nomaiņu:
1. Jau pieminēju - eļļa bija uz minimālā līmeņa, bija jādomā par eļļu uzliešanai un nekad nav bijusi sajūsma par kkādiem kokteiļiem karterī
2. pašmāju eļļu speciālisti stipri apšaubija Castrol kvalitātes līmeņa atbilstību tā mārketinga līmenim

Lai pieliktu skaistu punktu otrajam jautājumam, nolieto eļļu nodevām analīzēm

Tālāk emocijas izslēdzam, lai runā skaitļi




Gan ar BMW motorrada R1200RT motoru, gan eļļu, šajā tehnikas un slodzes kombinācijā viss ir vienkārši ideāli.

Motora dilums 5 000km nomaiņai ir ļoti minimāls.
Alumīnijs vispār neparādās, tātad braucējs ir ļoti saudzīgs pret dzelzi un virzuļu vadvirsmas nekad nav pieķērušas cilindru.
Svins arī gandrīz pa nullēm, tātad šāles dzīvos ilgi.
Varš un dzelzs "dabīgas" dilšanas daudzumā.

Pats motors arī ir ideālā stāvoklī (Soot 0.0)

Degvielas padeves sistēma un gaisa filtrs darbojas teicami.

Eļļai vēl ir pietiekams resurss (TBN;Nit;Ox) visiem 10000 km vai pat vairāk. Protams, ar nosacījumu, ka braukšanas apstākļi līdzīgi.

Viena būtiska piebilde:
konkrētā eļļa izmantota motorā, kas nav vienā sistēmā ar kārbu un sajūgu. attiecīgi, nevaram pieņemt, ka eļļa, īpaši jau tās viskozitātes stabilitāte, būtu vienlīdz labā stāvoklī, ja to izmantotu, piemēram, R1 sacīkšu trasē.
tātad, šī analīze apstiprina tikai to, ka dalītajās sistēmās eļļa darbojas labi.

Redzams arī, ka eļļā, kā virsmu aizsardzības piedeva, izmantots molibdēns. Tam var būt blakusefekts, izmantojot sajūgos.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rezumējums:
šādā režīmā šis motors visdrīzāk bez problēmām dzīvos stipri pāri 100 000 km.

Gadījumā, ja Niksons šo moto pārdos, atskaiti varēs uzrādīt pircējam kā apliecinājumu tehnikas ideālam stāvoklim (šī nav slēptā reklāma).

Offline

Niksons
12. Sep 2013, 14:57#76

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO

Ooooo, paldies Nierem par manas paranojas noslāpēšanu

Uzprasīšu publiski: ķīmisko daļu saprotu, viskass gerai, bet lūdzu mazliet iegremdējies šinī:

12 Sep 2013, 12:12:29 Niere rakstīja:


Pats motors arī ir ideālā stāvoklī (Soot 0.0)

Degvielas padeves sistēma un gaisa filtrs darbojas teicami.
Niksons: viss stock, mint, oridžinal

Eļļai vēl ir pietiekams resurss (TBN;Nit;Ox) visiem 10000 km vai pat vairāk. Protams, ar nosacījumu, ka braukšanas apstākļi līdzīgi.



Kas ir soot; TBN;Nit;Ox ? Tādiem vnk vārdiem



Gadījumā, ja Niksons šo moto pārdos, atskaiti varēs uzrādīt pircējam kā apliecinājumu tehnikas ideālam stāvoklim (šī nav slēptā reklāma).



Man bija doma apgreidoties uz k16. Tagad nezinu, vai gribulis pārgāja, vai r12 palika dārgāks

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

Sliktais
12. Sep 2013, 17:22#77

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i

Nikson, "soot" ir sodrēji, kvēpi, sadegšanas pārpalikumi, ja pareizi atceros. Ja "soot" ir pie eļļas, tad ar virzuļiem, cilindriem, gredzeniem nav kārtības, dilums, zinies vai
Man to kakustroli bm auta ielēja uz ~1k km, pagājšgad līdz rudenim +5k km klāt, pielēju laikam ap 0,6l, lai dabūtu līmenī, manuprāt tas nav īsti normāli, kaut kur lasīju, ka kakstrolim iztvaikošanas paramets (violence, laikam), esot krietni zems, tāpēc arī līmenis pazūd. Rudenī, pirms ziemošanas nomainīju uz Ipone, nobraucu 10k km, pielēju 0,5l, tas jau tā kā būtu ok.
Tā kā Tava mopēda eļļas analīze laikam nebūtu korekta, bet labi vien, ka uztaisīji.
Vēl šajās eļļas analīzēs varēja pateikt, kuras grupas bāze eļļai ir, lai neticētu visādiem uzrakstiem 100% sintētika, sintētika, vai cepameļļa, lai zinātu no kā izvairīties.
Te lai Niere pakomentē.
Edit: starp citu K-sērijai atlikusī vērtība vienmēr ir zemāka kā R- sērijai, padomā divreiz

[ Šo ziņu laboja Sliktais, 12 Sep 2013, 17:23:34 ]



-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline

Niere
14. Sep 2013, 14:45#78

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


12 Sep 2013, 14:57:07 Niksons rakstīja:
Kas ir soot; TBN;Nit;Ox ? Tādiem vnk vārdiem

vienkāršiem vārdiem:
TBN ir eļļas sārmainība vai bāziskums (Total Base Number). eļļai oksidējoties, tajā veidojas skābes. sārms neitralizē skābes, tādējādi pagarinot eļļas kalpošanas laiku. bet tas tiešām ļoti vienkāršoti.
Par oksidācijas tēmu sarakstīju visu paskaidrojošu rakstu.

Ox un Nit faktiski ir komplimentāri rādītāji TBN-am, jo arī tie primāri norāda eļļas novecošanas tendenci.

Lai labāk saprastu, kas ir kas atskaitē, esmu izveidojis šo flašu (virzi kursoru pāri atskaitei).

Attiecībā par "Soot", Sliktais jau pareizi komentēja. Kvēpi jeb sadegšanas produkti eļļā nenonāk, jo cilindri/gredzeni nav diluši.

ja ir vēl kāds jautājiens, vienmēr laipni.

Offline

Niere
14. Sep 2013, 15:07#79

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:


12 Sep 2013, 17:22:14 Sliktais rakstīja:
Man to kakustroli bm auta ielēja uz ~1k km, pagājšgad līdz rudenim +5k km klāt, pielēju laikam ap 0,6l, lai dabūtu līmenī, manuprāt tas nav īsti normāli, kaut kur lasīju, ka kakstrolim iztvaikošanas paramets (violence, laikam), esot krietni zems, tāpēc arī līmenis pazūd. Rudenī, pirms ziemošanas nomainīju uz Ipone, nobraucu 10k km, pielēju 0,5l, tas jau tā kā būtu ok.
Tā kā Tava mopēda eļļas analīze laikam nebūtu korekta, bet labi vien, ka uztaisīji.
Vēl šajās eļļas analīzēs varēja pateikt, kuras grupas bāze eļļai ir, lai neticētu visādiem uzrakstiem 100% sintētika, sintētika, vai cepameļļa, lai zinātu no kā izvairīties.
Te lai Niere pakomentē.

jā, ļoti iespējams, ka eļļas zudumi norakstāmi uz faktu, ka Castrol, cik zinu, visiem produktiem izmanto "Group III" pamateļļu. Kā jau esmu klāstījis, tā ir sevišķi attīrīta minerāleļļa un nosaukums "100% synthetic" ir Castrol panāktais reklāmas triks.

Group IV un V jeb PAO vai esteru pamateļļām pārsvarā gaistamība (volatility jeb evaporative loss %) ir mazāka.
JASO gan nosaka, ka gaistamība nedrīkst pārsniegt 20%, bet tas ir ļoti daudz. Labai eļļai jāiekļaujās kādos 7%. un tur nav runa tikai par pašas eļļas zudumu. gaistamība veicina citus nevēlamus procesus.

to, ka Castrol Power 1 4T ražots no attīrītas minerālenes, apliecina šī produkta drošības datu lapa:



taču kā jau teicu - konkrētā motorā ar dalīto sistēmu un saudzīgu režīmu, eļļa darbojusies pietiekami labi.

Kas nepatīk - par moto jomas līderi dēvējošs zīmols jau nu varēja atļauties arī augstvērtīgākas izejvielas.

Offline

Sliktais
14. Sep 2013, 19:47#80

Kopš: 07. May 2008

No: Ikšķile

Ziņojumi: 4685

Braucu ar: BMW R1200GSA un Honda SH125i


14 Sep 2013, 15:07:10 Niere rakstīja:

taču kā jau teicu - konkrētā motorā ar dalīto sistēmu un saudzīgu režīmu, eļļa darbojusies pietiekami labi.

Kas nepatīk - par moto jomas līderi dēvējošs zīmols jau nu varēja atļauties arī augstvērtīgākas izejvielas.

Laikam nosacījumi mazlliet nostrādājuši, saudzīgs rezīms, mazs nobraukums, utt
Vispār jau vajadzētu publicēt vismaz to ražotāju nosaukumus, kas "nežulās" ar bāzi, lai vismaz patērētājam "vulgaris" viss ir skaidri un gaiši saprotams


-----------------

GS-911
www.hexcode.co.za/products/gs-911/function-chart

Offline