Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Nedēļas nogale Stokholmā

Pievienota: 10. Jan 2018, 11:24
Atjaunota: 10. Jan 2018, 13:48

Komentāri (12)

Citas galerijas no lietotāja RudaisVells

Lasot citus ceļojumu aprakstus, nolēmu beidzot pieķerties un ielikt savu šīs vasaras ceļojuma aprakstu.

Nedēļas nogale Stokholmā
(piektdienas pēcpusdiena līdz pirmdienas priekšpusdiena septembrī)

Ceļojuma mērķis bija "nošaut vairākus zaķus ar vienu šāvienu".
10 gadu kāzu jubijas atzīmēšana
Volbeat / Amorphis koncerts
Vispār pirmais nopietnais ceļojums ar moci.

Brauciena plāns:
- Piektdienas vakarā 17 uzbraucam uz Isabelles klāja.
- Sestdienas rītā 10 esam Stokholmā. Uzreiz braucam uz pašu centru. Tur stāvlaukumā atstāju moci un dodamies pastaigā pa pilsētu un muzejiem. (Biju jau iepriekš noskaidrojis, ka Zviedrijā moto uz trotuāra atstāt nedrīkst. Tomēr stāvvietas viņiem ir smieklīgi lētas, salīdzinot ar Rīgu. Pašā Stokholmas centrā noliku aptuveni pa 1€/h. Uz citas mazas salas pie kaut kādas pils un ar skatu uz parlamentu - 1.5€/h)
- Mēģinam bez kāda īpaša plāna, nedaudz pabraukāt pa pašu stokholmas centru, bet tur notika kaut kādi pilsētas svētki un daudzas ielas bija slēgtas. Pārējās ielās pamatīgi sastrēgumi. Bez Waze būtu bijis pilnīgā pakaļā.
- Ar skatu uz kanālu un parlamentu parkā iestiprinamies un braucam iečekoties viesnīcā Solna Korg (netālu no Friends Arena).
- Sanāk bišku pamaldīties, jo neesmu pieradis waze lietot ar Stokholmas bezgalīgi līkumainajiem un pievedceļiem bagātajiem autobāņiem. Vairākas reizes sanāk paskriet garām savai izbrauktuvei, vai nogriezties pa ātru.
- Viesnīca protams pilna ar metālistiem
- Sestdienas vakarā nopurinamies pie Amorphis, izejam iedzert alu, kamēr ākstās Breaking Benjamin un atgriežamies pie purināšanās uz Volbeat.
- Svētdienā sakraujam visu bagāžu atpakaļ uz moča un laižam aptuveni plānotajā maršrutā ap Stokholmas salām.
- Biju aptuveni iepriekš Google maps izpētījis, vai tur vispār var izbraukt. Kur ir pārcelšanās, kur tilti un kā ar to tikt galā. Pēc tam braucot, gan improvizācija - aptuveni turējos pie nospraustā virziena, bet reāli metu daudz zaķu cilpas pa dažādiem celiņiem un ļāvu, lai Waze visu laiku pārrēķina, kā tikt tālāk uz mērķi. Strupceļā trāpīju tik 2x. Uz grantētā trāpīju 1x. Centos pēc iespējas izvairīties no lielajiem, salām cauri braucošajiem, ceļiem un vairāk turēties pie mazajiem piekrastes celiņiem vai mazpilsētu šķērsielām.
- Brauciens atpakaļ noslēdzas ar vēl vienu nelielu pamaldīšanos pa Sokholmu un 16 vakarā atkal atpakaļ uz kuģa, šoreiz jau Romantika.
- Pirmdienas rītā 11 esam atpakaļ Rīgā.

Ņemot vērā, ka esmu diezgan zaļš braucējs (šī bija pirmā pilnā sezona uz moča), šis bija pirmais ceļojums ar moci uz ārzemēm, vispār pirmais nopietnais ceļojums ar moci utt..
Tad nu daži "Tips & Tricks", kuri varbūt noder citiem.
- Tā kā pirmo reizi biju ar moci uz kuģa, nezināju kas un kā. Nevajag iestāties rindā pa vidu starp mašīnām, jo močus izsauc parkoties atsevišķi un ielīst kādā šķirbā. Rīgā biju iestājies rindā pa vidu un sanāca baigā riktēšanās, lai izgrozītos ārā un uzbrauktu uz klāja pirmais.
- Zviedrijā visi pārcēlāji starp salām (izņemot kaut kādus divus laikam) ir pa brīvu un liela daļa kursē diezgan regulāri (tie kas man trāpījās braukāja ik pa 15 - 30 min). Līdz ar to grafikus var īpaši nepētīt, ja nav baigi jāsteidzas.
- Nebija ne jausmas ko darīt ar pārtiku. Ar kuģi uz Zviedriju nebiju braucis 17 gadus. Biļešu rezervāciju taisot tallink lapa sabaidīja, ka ēšana būs dārgi.
Skaidrs, ka visām dienām līdzi ēst nepaņemsi, tādēļ nolēmām priekšlaicīgi sapirkties tikai, lai būtu ko ēst uz kuģa. Beigās izrādījās, ka tur nav tik traki un ir arī ēstūži ar normālām cenām.
- Man nebija ne jausmas cik Stokholmā ir daudz un cik ļoti gari tuneļi. Katrā no tiem waze sagāja sviestā. Daļā taisnos tuneļos tas ir sīkums, bet bija arī vairāki ar krustojumiem apakšā. Tad gan būtu noderējis, ja būtu laicīgi paskatījies kur jābrauc.
- Jo vairāk power bankas līdzi, jo labāk. Telefons ar moto lādētāju noturējās labi, bet biju aizmirsis par ķiveru sarunu iekārtu uzlādēšanu. Manējās par laimi varēja lādēt un lietot reizē.
- Kuģa biļetes ir vairāk kā 2x lētākas, ja brauc kruīza režīmā, nevis kā es. Uz kuģa satiku kolēģi, kurš kruīzā bija nopircis kajīti četriem (turklāt ar logu) 2x lētāk, nekā manas biļetes. Kruīza režīms gan protams ārkārtīgi saīsina ceļojum, kas manā gadījumā nederēja.
- Man tas bija pārsteigums, bet Stokholmas satiksmē ir ļoti jāuzmanās no tramvajiem. Man acu priekšā krustojumā Tramvajs aci nepamirkšķinot pastūma malā uz sliedēm pa tuvu piestājušos BMW x5. Abi aizbrauca tālāk tā ka nekas nebūtu bijis. Ja nebūtu bijusi ķivere, tad citi redzētu kā man atkāries žoklis.
- Jāatcerās dokumentus turēt ērti un ātri pieejamā vietā. Stokholmā no salu brauciena tā pa taisno arī ieripoju ostā, garām mašīnu rindām (no sākuma neiebraucu, ka man tajā bija jāstāv) un netīšām visiem priekšā. Tālāk sekoja lielākā ķeza fiksi atrast kur esmu iebāzis dokumentus. Pieņemu, ka mani izlamāja diezgan daudzi.

Izmaksas:
Kuģa biļetes turp un atpakaļ 330€
Viena nakts viesnīcā 230€
Koncerta biļetes 100€
Pārcēlāji starp salām 0€
Muzeji ap 30 - 50€
Stāvvietas ap 5€
Ēšana - nesarēķināmi daudz 200(+/-100)€
Degviela - uz kuģa uzbraucu ar pilnu bāku un Zviedrijā 1x pielēju 10l