Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Baltkrievija 2018 gada maijā

Pievienota: 12. Jan 2019, 19:25
Atjaunota: 13. Jan 2019, 20:56

Komentāri (23)

Citas galerijas no lietotāja viinz13

Sveiki Poveristi - ziemas vakari garāki, beidzot saņēmos arī ielikt mūsu Maija braucienu uz Belarus
Jau no 2018.februāra ar kolēģi Juru domājām, izmest kādu lielāku līkumu ar motociklu divu iemeslu dēļ - pirmais mums patīk moto, otrais - esam darba kolēģi pat vienā nodaļā, līdz ar to komunācija vairāk dažreiz nekā ar ģimenes locekļiem - nu sadomājam jābrauc. Veiksmīgs bija Weekenda brauciens 2017. uz Viļņu, taču latiņa jācēļ, izdomājām, ka jābrauc uz Baltkrieviju paskatīties, kā dzīvo cilvēki reālajā laikā, nevis tikai no piektās varas, jeb preses.Laiku izvēlējāmies maija sākumu. Maršruts Rīga-Viļņa-Baltkrievijas robeža-Bresta-Minska-Daugavpils-Rīga. Kopā ap 1800 km. Laiks 5 dienas , no kurām 2 Minskas apskatei, tā kā dienā un 450 km jānomauc. Protams dokumenti, vīzas, zaļās kartes, apdrošināšanas- izklausās traki, bet dzīvē easy, visu var nokārtot tūrisma aģentūra ātri, ērti un par saprātīgu ciparu. Mēs visu kaŗtojām Indi, viss bija super, bet nu pie brauciena


Pirmais stops vienā no darba vietas viesnīcam Rixwell Bauska Hotel, mūsu vieta, kur apstāties, iedzert kafiju un vienmēr - nu jau 3 reizi satikt motociklistus-un vienmēr no Somijas. Pagājušo gadu Viļņas brauciena laikā satikām sievieti uz Harley Davidson no Somijas, lija briesmigs lietus, viņa teica, ka brauks tik ilgi , kamēr ieraudzīs sauli - Polijas virzienā- un te jau ir tā moto burvība, sajust visu no dabas- vēju, sauli, smaržas, arī lietu, kā saka back to the roots, mocis no metāla, bet tomēr kā dzīvs zirgs Šoreiz satikām divus custom bikes čaļus no Somijas - sk. fonā. ļoti bija uztraukušies par saviem motocikliem nakts laikā, bet easy my Scandinavinan friends - viss OK. moči vietās, tomēr viesnīca vasarās no motociklistiem ļoti pierasīta- kā saka biker friendly.


Pāris kilometrus no Lietuvas robežpunkta, slavenās Grenctāles. Billboard check, vai reklāma vietā. Dodamies pāri, protams robeža vairs neeksistē, tā kā viss easy.


Vēl viena vieta ,kura jau palikusi par tradīciju - apmēram 40 km. no Viļņas uzņemt proviantu. Krodziņš, kas iekārtojies šosejas malā, guļbūvē ar nosaukumu Jūrenė. Vienkārši, bet garšīgi- mājas virtuve. Cenas teiksim vidējas, taču porcijas ļoti lielas. Kā jau šosejas malā esošam iestādījumam, tomēr - "need to be trukcers friendly" Kad esat uz vietas, pievērsiet uzmanību letei - Latvijas karogs no ķieģeliem uzmūrēts


Pirmā naktsmītne - Viļņa. Ņemta ar apdomu, jo tūrfirmā brīdināja, ka uz robežas līdz 2 stundām var sanākt aizkavēties. Tādēļ rīts gudrāks par vakaru paliekam Viļņā. Jautājām saimniecei vai ir sauna, šī atbild, ka sauna nav bet ir smaržu veikals? Smaržu veikals - izrādās viņai bijuši vairāki smaržu veikali Viļņā, taču pa vienam aizvērušies, tad nu tirgo smaržas - vesela telpa ar smaržām. Vot vam extra service - nav pat 5 zvaignēs. Bet nu saimniece super, atļāva dzelzs rumakus atstāt garažās, kā arī tos notīrīt. Ja interesē palikt - naktsmītnes nosaukums Vilnius Guest House - vienkārši un saprotami.


Istaba viesu mājā, nekā lieka - vienkārši un ērti , super, ka bija balkons ar jauku skatu uz mikrorajonu- arī sava veida burvība. Cena par nakti 35,00 EUR par divām rīklēm.


Ja Latvija ir hokeja lielvalsts, tad Lietuva basketbola. Naktsmītnes iekšpagalmā saimniece atļauj uzspēlēt basketbolu.


Rīts plkst. 8:00 - ready to go:0


No Viļnas izbraucam uz 8:00, 130 km un esam nelielā robežpunktā, pie Lietuvas / Polijas / Baltkrievijas robežas. Lietuva izdod mūs apmēram 30 minūšu laikā. Baltkrievijas puse gan viss pa nopietno , tomēr iebraucam no EU, kā arī politiskās spēles dara savu, uzreiz redzams, ka robeža nopietna, sakot ar hidrouliskiem stabiem, kas paceļas no zemes pēc katra transporta līdzekļa un pārbaudes, vai ko neievedam. Taču viss ļoti solīdi un saprotami. Patika Jurija un robežsardzes dāmas saruna - Jums atpakaļ noteikti jādodas ar tiem pašiem tranportlīdzekļiem ar ko ieradāties - ar ko atpakaļ dosieties? Jura - ar motocikliem, Robežsardze - ar kādiem motocikliem, Jura ar šiem pašiem- ar kādiem tad vēl. Robežsardze- atpakaļ tikai ar tankiem - Shutka:0 Nu tā mēs wellcome Baltkrievijā Jāsaka gan, ka ceļi ir pieņemu 90% asfaltēti un augstākās kvalitātes , bedrīšu nav. Pirmais iespaids cool . Izmēģinājām arī kvasu- garšoja ļoti labi - negāzets, bet rūdzis- nu kā kādreiz pie Kuldīgas universālveikala mucā. Cena 0,5 litri - aptuveni 20 eirocenti. Uzmanību asfaltam- esam nekurienes vidū, bet viss pa skaisto, bedrīšu nav.


Vakarā pēc nobrauktiem aptuveni 500 km, ierodamies Brestā, tā ir pilsēta gandrīz pie Ukrainas robežas, tikai 120 km no Varšavas. Iedzīvotāju skaits ap 300 000. Ļeņins joprojām savā vietā.


Brestā unikāla ir iela nosaukta par godu slavenajam krievu rakstniekam Nikolajam Gogolim- uz ielas ir tēli no viņa romāniem, šis kā piemērs no Vija - jā,jā tā paša, no kura Padomju Savieība uztaisīja slaveno šausmu filmas rimeiku.


Ja godīgi biju domājis, ka Baltkrievijā, visi staigās vienādās drēbēs, būs uz ielām žiguļi, moskviči utt. Lika pagaidīt, jaunie rajoni, vecās bloka mājas renovētas - protams ne visas, bet noteikti vairāk, nekā pie mums.


Bresta ir unikāla ar savu 2. pasaules kara memoriālu, jeb Brestas cietoksni. Grafitii ironisks- Bresta 1941 / Berlīne 1945.


Slavenais tanks T34


Galvenais monuments lieluma ziņā ir unikāls - cik betona tur aizgājis - negribu pat iedomaties. Brastas cietoksnis unikāls ar to, ka uzņēma pirmo triecienu Padomju Savienības teritorijā no vāciešiem. Ja interesē vēsturē- ir filma tieši par šo vietu https://www.youtube.com/watch?v=5u7u_rx9uRY , protams filma RU ražojums, bet fakti pēc vēstures.




Ļenins arī naktī ir Ļenins,roka rāda uz Kultūras pili.


Veikals ar nosaukumu Vinar, jeb Vinārs / Vīnelis ar marketingu viss kārtībā, protams pārdod veiklala alkoholiskos dzērienus.


Trešā diena- pastaiga pa pilsetas parku. Piemineklis ХТЗ (Harkovas Traktoru Fabrika- Ukraina) rūpnīcai par pirmo ugunsdzēsības tehnikas nodrošināšanu pilsētai.


Sienu gleznojums pilsētas parkā. Ļoti pārsteidz, tas, ka parks strāda katru dienu - respektīvi parkā katru dienu strādā atrakcijas, panorāmas rakts, pabaisa paskata gulbīši -laivas utt. Taču kopumā iespaids labs, cik saprotu tam nav ekonomiska seguma, taču valsts sponsorē:0


Brestas dzelzceļa stacija. Šeit Padomju Savienības laikā, notika īpaši rituāli. Krievijā sliežu platums ir platāks, nekā Eiropā, pie kā izrādās vainojams cars Nikolajs, jo kad viņam prasījuši vai taisam tik šauras sliedes kā Eiropā, kā jau liels vīrs atbildejis Nah... mums tik šauras, taisam platākas. Līdz ar to ja brauci uz Varšavu padomju laikos, vilcienu kupejas naktī tika ar speciāliem krāniem pārcelta uz citu šasiju, kas atbilst Eiropas platumam. Tas esot noticis naktī, kad visi guļ, tagad gan cilvēki pārkapj modernos Eiropas vilcienos jau stacijā un jau pēc 40 minūtem esi Varšavā.


Ļenins ir visur...


Trešās dienas vakarā esam Minskā. No Brestas brauciens ap 470 km. Ved no Brestas uz Minsku ātrgaitas šoseja Pay tool road. Sistēma tāda pati kā Vācijā- iebrauc benzīntankā - nopērk speciālu kastīti ar iekšā esošu naudas noņēmēju un braucot pa ceļu naudiņa noskaitas.Motocikliem for free. Atļautais ātrums 120 km h. Divas joslaas katrā virzienā un apkārt žogs.Ceļa kvalitāte- nu teiksim ne sliktāk ka Vācijā.Ceļu zīmes angļu / krievu valodā, kas norāda uz to, ka Baltkrievija ir moderna valsts, kurai patīk Eiropas nauda, bet uztur draudzīgas attiecības ar lielo austrumu brāli, respektīvi labums no divām pusēm. Benzīna cena 60 eirocenti litrā , dīzelis 45 centi litrā. Ceļu policija ar jaunākajiem Opel modeļiem. Pa ceļam briesmīgs lietus - esam mērkā, taču vakarā esam Minskā. Skats uz mūsu māju, kurā izīrējām apartamentus- eiroremonts par 25 Euro naktī.


Sociāla reklāma, atgādinājums par to, ka jāmaksā arī valstij nodokļi.


Minskas arhitektūra ir sociālisma stilā, ņemot vērā, ka Minska 2. pasaules kara laikā tika gandrīz pilnībā iznīcināta.Ēkas ir lielākas un veido kompleksus- ielas ļoti platas pat 5 joslas katrā virzienā.Ļoti sakopta.


Samovāru burziņš, šos laikam kurināja ar čiekuriem.


Robežstabs no 1989. gada par godu visiem kritušajiem, kas karoja Padomju Savienības armijā. Memoriāls Afganistānas karā kritušajiem.


Viens no ietekmīgākajiem Minskas mēriem- Jānis.


Baltkrievi mīl tīru vidi,tas redzams uz katra stūra- noteikumi kā savakt pēc sava suņa.


Fantastiska izstāde- dzīvnieku kāzu rituāli, diemžēl bija slēgta kad ieradāmies #каждойтварипопаре Hastag vienkārši iespārda


Suvenīru veikals Minskā vecā autobusā.


Minskas atslēga un galvenais tās nesējs- piemineklis par godu dienai, kad Minska ieguva pilsētas tiesības.




Mums raidījums, baltkrieviem lupatu bodīte.


Minskas centrā dominē Staļina laika arhitektūra, kas jāsaka ir ļoti iespaidīga / ar Romas impērijas elementiem. Staļina ampīrs. Pilsēta ir plaša - kā nekā 2 milijoni iedzīvotāji, taču par USSR atgādina tikai pieminekļi un simbolikas. Minsku viennozīmīgi var saukt par Eiropas metropoli ar sakārtotu infrastraktūru, tīram ielām un atsaucīgiem cilvēkiem. Jāsaka, ka brauc viņi ar transporta līdzekļiem diezgan haotiski, un vēl viena lieta- viņiem tikai tagad parādas ieteikums braukt arī gaišajā dienas laikā ar ieslēgtām tuvajām gaismām- tas ir EU likums. Tādēļ auto grūtāk pamanīt.


Sivēndonžuāns - marketings rullē.


Vīriešu tualete tirdzniecības centrā, tieši pretī pisuāriem, likās ka kāds vēro, pagriežos , tiešām:0


Baltkrievu opera / vai nacionālais teātris, kā minēju kārtība un tīrība visur.


Raksturīgi arī tehnikas pieminekļi - piemēram šis MIG atrodas netālu no Baltkrievijas / Latvijas robežas.


Conclusion- Uz Baltkrieviju noteiki vajag aizbraukt. Ja gribi justies kā Norvēģis Latvijā- tad Wellcome. Naktsmītnes ļoti lētas- nu protams ne Hillton, kas arī redzams fonā, bet vienkāršākas, ēdiens garšīgs un lēts - atgādinu, ka national dārzenis ir kartupelis- līdz ar to latviešu vēderam kā pienākas.Degviela ir lēta, sabiedriskais transports lēts- līdz 40 eirocentiem- arī ar Metro. Drošība - ļoti augstā līmenī, tikai jāpierod, ka formas kā miličiem un arī ik pa laikam kāds bobiks parādas uz ceļa- tuvāk gan pie robežas, jo joprojām izmanto robežsardzē. Drēbes, kurpes, elektronika gan kā pie mums- nu to arī saka Norvēģi ka pie mums tās lietas dārgākas. Vīza maksā 35 EUR līdz mēnesim uzturēšanās, zaļā karte - OCTA vietā, jo nav Eiropā -40 centi dienā + vēl apdrošināšana ap 20 centi dienā, tacu viss atpelnīsies kad ieliesiet Baltkrievijā pirmo pilno bāku auto, vai motociklā. Iesaku. Paldies arī tehnikai, kura nepievīla #HondaVFR800, #Suzukigsxf